همان طور که مستحضر هستید متاسفانه کشور ایتالیا با بحران مالی مواجه شده است اما در هر صورت برای فارغ التحصیلان و دانشجویان در این کشور بهتر کار پیدا می شود زیرا در این کشور مشاغل پاره وقت بیشتر از مشاغل تمام وقت مورد احتیاج می باشد و کشور ایتالیا به دلیل کمبود کار و وجود رکود اقتصادی بیشتر افراد دانشجو را به عنوان کار ضمن تحصیل در کشور ایتالیا ، کارهای دانشجویی و پاره وقت را انتخاب می کنند . لازم به ذکر است که میزان یافتن کار دانشجویی در کشور ایتالیا باتوجه به موقعیت جغرافیایی و شهرهای مختلف کشور ایتالیا متغیر است و به دلیل فراوانی شرکت های خصوصی شناخته شده و صنعت قوی و توسعه یافته می توان از موقعیت های کاری بیشتری بهره مند شد زیرا با توجه به تراکم جمعیت شمال ایتالیا ، میزان اشتغال به کار و شرایط کار دانشجویی در کشور ایتالیا با توجه به این که دانشجویان بین المللی در رقابت مستقیم با نیروهای کاری محلی برای فرصت های شغلی قرار می گیرند ، در حالی در شهرهای جنوبی کشور ایتالیا همچنان صنعت کشاورزی رونق دارد ، دانشجویان می توانند برای داشتن موقعیت های کاری مدرن تر به شهرهای شمالی مهاجرت کنند .

در مقاله ” مهاجرت به ایتالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ایتالیا اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که کشور ایتالیا همانگونه که دارای شرایط کاری پاره وقت می باشد همچنین دارای هزینه بسیار مناسب تحصیل و دانشگاههای با کیفیت بالای این کشور نیز است و مردم کشور ایتالیا دارای اشتراکات زیادی در زمینه ی فرهنگی و تاریخی با مردم کشور ایران می باشند. اجازه کار دانشجویی در اصل طبق نوع ویزا اتخاذ می شود و در کشور ایتالیا بسته به مدت برنامه تحصیلی دو نوع ویزا وجود دارد :

  • ویزا نوع  C : ویزای اقامت کوتاه مدت و یا ویزای سفر که معتبر برای یک یا چندین روز برای کمتر از ۹۰ روز
  • ویزا نوع D  : ویزای طولانی مدت برای بیش از ۹۰ روز

و اجازه کار دانشجویی در کشور ایتالیا برای افرادی می باشد که با ویزای بلند مدت نوع D می توانند شرایط کار دانشجویی را برای خود فراهم سازند .

فرصت های شغلی زیادی در کشور ایتالیا برای افراد مختلف در زمینه تحصیل و کارآموزی و کار دانشجویی وجود دارد. همچنین برای جوانان و افراد فاقد کار در کشور ایتالیا یا سراسر جهان که علاقه مند به کار در اتحادیه اروپا و کار در زمینه های دیپلماتیک می باشند شانس بسیاری وجود دارد و شانس فراگیری زبان ایتالیایی نیز برای علاقه مندان از سراسر جهان وجود دارد که می توانند به کشور ایتالیا مهاجرت کرده و به تحصیل زبان ایتالیایی مشغول شوند که دولت ایتالیا کمک های مالی فراوانی برای این افراد در نظر گرفته است . لازم به ذکر است که دانشجویان یا افراد دیگری که از اتحادیه اروپا به کشور ایتالیا می آیند نیازی به کسب اجازه کار از کشور ایتالیا ندارند و می توانند بدون کسب به اجازه کار در کشور ایتالیا بپردازند.

لازم  است بدانید با کار دانشجویی پاره وقت در کشور ایتالیا ، نمی توان پول کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود را به دست آورد اما با این حال ، بدست آوردن کار دانشجویی و کار پاره وقت دانشجویی در ایتالیا مشکل نخواهد بود به خصوص اگر فرد به زبان ایتالیایی صحبت کند . همچنان بازار کار در ایتالیا همانند سابق در رشته های هنری و مخصوصا صنعت مد و طراحی گرم بوده ، همچنین در مورد ارتباط با دانشجویان و شرایط کار دانشجویی در ایتالیا می توان کمی امیدوارتر بود و شرایط کار نیمه وقت برای دانشجویان در ایتالیا به نسبت فراهم تر است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایتالیا می توانید مقاله ” تحصیل درایتالیا ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در ایتالیا

کار دانشجویی در ایتالیا

کار دانشجویی در کشور ایتالیا – کار دانشجویی پاره وقت در کشور ایتالیا

فرد دانشجو در حال تحصیل در کشور ایتالیا می تواند یک موقعیت کاری متناسب با رشته تحصیلی خود یا غیر مرتبط داشته باشد ، اغلب دانشجویان کار دانشجویی را به منزله اضافه کردن کار تجربی و عملی در کنار تحصیلات خود انجام می دهند که اگر با رشته تحصیلی مرتبط باشد برای آینده و رسیدن به شغل دائم یک رزومه خوب به حساب می آید و همچنین دانشجویان برای امرار معاش و پوشش هزینه های زندگی به کار نیمه وقت دانشجویی در ایتالیا حتی غیر مرتبط به رشته تحصیلی می پردازند .

کار دانشجویی در کشور ایتالیا ساعات کار و حقوق کار دانشجویان در کشور ایتالیا

افراد در مقطع لیسانس می توانند تا ۱۰ ساعت کاری به کار بپردازند و اگر افراد به غیر از این ساعات و بیشتر از این ساعات کار کنند به این کار ، کار سیاه محسوب شده و مجازات دارد . افراد در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت اجازه کار دانشجویی و نیمه وقت را دارند و بیشتر از این تایم نمی توانند کار کنند و در مقطع دکترا نیز می توانند تا ۳۰ ساعت به کار نیمه وقت پرداخته و کسب تجربه کنند که پس از اتمام مقطع دکترا می توانند به صورت کامل به کار دانشجویی پرداخته یعنی حدود ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار  را دارا می باشند. یکی از زمان هایی که دانشجویان می توانند ساعات بیشتری را کار کنند ، تعطیلات بین ترم دانشجویی است که می توانند حتی به صورت تمام وقت نیز کار کنند . فرد می تواند فرصت های شغلی را در دانشگاه خود به عنوان دستیار کتابخانه یا کار دفتری پیدا کند .

کار دانشجویی در کشور ایتالیا – مدارک لازم جهت ثبت  نام در آژانس های کاریابی به دنبال کار دانشجویی در کشور ایتالیا

معمولا برای کار دانشجویی در کشور ایتالیا نیازی به مدارک و شرایط خاص نیست اما پس از تحصیل معمولا شرایط خاصی وجود دارد و دانشجو باید مدارک خود را ارائه دهد . دانشجویان می توانند از طریق ثبت نام در آژانس های کاریابی کشور ایتالیا جهت کار دانشجویی اقدام کنند لذا مدارک لازم جهت ثبت نام در آژانس های کاریابی به دنبال کار دانشجویی در کشور ایتالیا به شرح زیر می باشد :

  • داشتن عکسی مشابه عکس پاسپورت
  • افراد باید دارای یک کد مالی یا مالیاتی باشند
  • Cv یا رزومه کاری کامل فرد
  • داشتن مجوز انجام کار که در اینجا معمولا همان ویزای تحصیلی است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت ایتالیا مقاله ” اقامت در ایتالیا ” را مطالعه بفرمایید .

کار دانشجویی در کشور ایتالیا – راه های یافتن کار دانشجویی در کشور ایتالیا

راه های یافتن کار دانشجویی در کشور ایتالیا عبارتند از :

  • مطالعه و جستجو در روزنامه ها و کثیر الانتشار ها و مجلات های محلی
  • جستجوی آنلاین در اینترنت
  • شبکه سازی از طریق ارتباط با دوستان و خانواده
  • به طور مستقیم شروع به برقراری ارتباط با کارفرمایان به صورت حضور فیزیکی

در پایان می توان گفت که برای داشتن موقعیت های کار دانشجویی در ایتالیا قبل از مهاجرت به کشور ایتالیا ، در مورد کشورهای دیگر اروپایی که از موقعیت های کاری بهتری برخوردارند تحقیق کرده و از بستر مناسب کشورهایی نظیر دانمارک ، آلمان برای کار دانشجویی و همچنین کار دائم استفاده کنند چرا که شرایط کار دانشجویی در ایتالیا در مقایسه با کشورهای ثروتمند و غنی از موقعیت های کاری به مراتب ضعیف تر و کمتر بوده ، همچنین با توجه به کم هزینه بودن دانشگاه های ایتالیا دانشجویان زیادی از کشورهای جهان سوم که قادر به تامین هزینه های خود نیستند برای تحصیل در ایتالیا درخواست می دهند و همین باعث شده شرایط کار دانشجویی در ایتالیا در بین دانشجویان بین المللی برای رسیدن به کار رقابت ایجاد کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button