کشور استرالیا با 23 میلیون نفر جمعیت سومین کشور پذیرای دانشجویان خارجی می باشد . تنها پس از بریتانیا و ایالات متحده 7 دانشگاه استرالیایی در میان 100 دانشگاه برتر دنیا هستند .در واقع با بیش از 22000 رشته تحصیلی در 1100 موسسه آموزشی ، استرالیا بالاتر از کشورهایی مانند آلمان ، هلند و ژاپن قرار گرفته است . این کشور 5 تا از بهترین 30 شهر دانشجویی جهان را دارد .در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چرا تحصیل در استرالیا ، گزینه ای مناسب برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد .

یکی از راه های ورود به کشور استرالیا ، تحصیل در استرالیا می باشد . از دیگر دلایل تحصیل در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اعتبار جهانی استرالیا : با تحصیل در استرالیا دانشجو، مدرک تحصیلی را کسب خواهی کرد که در سراسر جهان شناخته شده و معتبر می باشد .
  • ساختار مدارک تحصیلی در استرالیا به دانشجویان امکان می دهد به آسانی وارد نظام آموزشی کشور شوند و مدارک دیگر کشورها را پس از ارزیابی قبول مینماید.
  • بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بودجه بورسیه تحصیلی در استرالیا برای ورود دانشجو به این کشور و تجربه متفاوتی از آموزش عالی استرالیا
  • حداقل یکی از دانشگاه های استرالیا در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه های مطالعاتی علوم طبیعی و ریاضیات، علوم کشاورزی و زیستی، داروسازی و پزشکی، و فیزیک قرار گرفته است .
  • اکنون بیش از دو و نیم میلیون فارغ التحصیل خارجی دانشگاه های استرالیا در سراسر دنیا مشغول به کارند.
  • استرالیا ۱۵ برنده جایزه نوبل داشته و سالانه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به اکتشافات و اختراعات استرالیایی ها تکیه می کنند تا زندگی خود و دیگران را بهتر سازند.
  • بیش از ۲۰ سال است که استرالیا پیشرُوی استقرار نظام ها و فرآیندهایی می باشد تا به دانشجویان بین المللی اطمینان دهد آموزشی با کیفیت بالا که انتظارش را دارند دریافت خواهند کرد.

شما می توانید برای مهاجرت به استرالیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

  • قانون خدمات آموزشی دانشجویان خارجی: چهارچوب حقوقی ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خارجیِ شاغل به تحصیل در استرالیا با ویزای دانشجویی را مشخص می کند.
  • خدمات حفاظت از شهریه پرداختی: در موارد نادری که موسسه آموزشی شما نتواند به ارائه رشته تحصیلی شما ادامه دهد به شما کمک می کند تا دوره ی جایگزین بیابید یا شهریه پرداختی را باز پس گیرید.
  • اداره کیفیت مهارت های استرالیا: تنظیم کننده ملی قوانین آموزش فنی و حرفه ای استرالیا می باشد . دوره های آموزشی و ارائه دهندگان آن ها را زیر نظر دارد تا از رعایت استاندارهای ملی اطمینان یابد.
چرا تحصیل در استرالیا
چرا تحصیل در استرالیا

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

  • سازمان کیفیت و استاندارد آموزش عالی: قوانین مربوط به بخش آموزش عالی استرالیا را تنظیم و کیفیت آن را تضمین می کند و همچنین ارزیابی های تطابق و کیفیت آنها را بر عهده دارد. سازمان های بازرسی که می توانند در خصوص شکایات دانشجویان بین المللی از مؤسسه های آموزشی خود تحقیق کنند.
  • دانشجویان خارجی رتبه استرالیا را بالا ارزیابی می کنند . در سال ۲۰۱۲ دولت استرالیا با همکاری مؤسسات آموزشی برتر و دپارتمان های آموزش و پرورش ایالتی از دانشجویان خارجی درباره تجربه شان از زندگی و تحصیل در استرالیا نظرسنجی کرد. یافته های اصلی این پژ‍وهش از این قرارند:
  • محیط یادگیری با انتخاب تحصیل در استرالیا به هزاران دانشجوی استرالیایی و خارجی ای می پیوندد .
  • ارتباط تحصیلی نزدیک با همکلاسان، محققین، مدرسان، و دیگر اعضای دانشکده وجود دارد .
  • در بسیاری موارد فرد فرصت می یابد در صنایع مربوط به رشته تحصیلی خود به کارآموزی بپردازد. این ترکیب کارگروهی، یادگیری مشارکتی و تمرکز بر صنایع باعث می شود بتواند گامی محکم برای آینده تحصیلی و شغلی خود بردارد.
  • استرالیا، سابقه ای طولانی و پر افتخار در پیشرفت ها و تحقیقات در سطح جهانی دارد که میلیون ها نفر از مواهب آن برخوردارند. از کشف پنی سلین در ۱۹۴۵ و ایمونولوژیک تولرانس در ۱۹۶۰ تا مشاهداتی که منجر به کشف شتاب جهان در ۲۰۱۱ شد.
  • استرالیا بیش از ۱۴۰ میلیون دلار در پنج سال آینده برای تأسیس فدراسیون فرصت های مطالعاتی سرمایه گذاری خواهد کرد .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button