پناهندگی در چین (China)

امروزه بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کشورهای آسیایی را دارند و در این بین کشوری مانند کشور چین، گزینه تعداد فراوانی از متقاضیان مهاجرت می باشد. برای مهاجرت به چین راه های متعددی وجود دارد که از بین این راهها، مهاجرت از راه پناهندگی معمولا از نظر کارشناسان علم حقوق بین الملل خصوصی مردود اعلام می شود. دلایل بسیاری وجود دارد که متقاضیان پناهندگی از این امر منصرف شوند البته بسیاری از افراد در جوامع امروز تجربه آن را ندارند، افرادی هستند که بیشتر به سود و منفعت خودشان فکر می کنند و امر پناهندگی را نیز بسیار جذاب و مسیر پناهندگی را مسیری کوتاه و سریع به سمت دریافت اقامت یک کشور معرفی می نمایند. در صورتی که اگر شما متقاضی امر پناهندگی در چین هستید باید بدانید که این موضوع حقوقی و قانونی نیست و البته طی سالیان سال کارشناسان حقوق بین الملل خصوصی با استناد به کنوانسیون پناهندگان، قواعد و قوانین حقوقی که از نظر حقوق پناهندگان تعریف شده بود، مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند.

در مقاله ” اقامت در چین” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت چین اطلاعات کسب کنید .

در زمینه  پناهندگی در چین دو ماده قانونی در قانون چین وجود دارد که به این موضوع اشاره نموده است .مورد اول ماده ۳۲ قانون اساسی چین می باشد و مورد بعدی ماده ۴۶ قانون ورود و خروج می باشد یک قانون پناهندگی مشخصی هم که توسعۀ بیشتری دارد و رنج بیشتری از پناهندگان را شامل می شود و تحت پوشش قرار می دهد در حال بررسی می باشد. ماده نخست اصل عملی را در زمینه پناهندگی اشاره نموده است و بیان می دارد که کشور چین ممکن است پناهندگی را به خارجیانی که به دلایل سیاسی درخواست پناهندگی نموده اند اعطا نماید و در ماده اخیر بیان گردیده است که پناهندگان و پناه جویان ممکن است در چین کارت شناسایی کسب نمایند .هم اکنون قانون جامع و کاملی که طیف گسترده ای از مسائل پناهندگی و پناه جویان را در بر بگیرد در حال بررسی می باشد .با وجود اینکه کشور چین در سال ۱۹۸۲ به معاهده مربوط به پناهندگی  و پروتکل آن پیوست ولی قانونی خاص و جامعی در زمینه پناهندگی به کشور چین در قوانین کشور چین موجود نیست . پناهندگی به چین  روشی غیر قانونی برای کسب اقامت می باشد و مطابق با قانون ایران جرم می باشد .

کشور چین به دلیل موقعیت خوب اقتصادی و جغرافیایی و اجتماعی که دارد همواره  مورد توجه خارجیان برای اقامت و کسب تابعیت بوده است . پناهندگی در کشور چین نیز یکی از روشهای ورود و اقامت در چین است که در مجموع به متقاضیان توصیه نمی شود . به طور کلی به هیچ عنوان توصیه نمی شود که شخصی اعلام پناهندگی نماید تا زمانی که مسیر های قانونی از جمله سرمایه گذاری، تحصیل، کار وجود دارد و توصیه می شود به کانون گرم خانواده های محترم که به هیچ عنوان به سراغ مسیرهایی که افراد غیر حقوقی و غیر حقیقی روی نیاورند و سعی کنند طبق قانون حرکت نمایند تا منابع مالی، زمانی و جانی آنها اتلاف نگردد. بسیاری از افرادی که برای پناهندگی اقدام می نمایند حتی اطلاعات اولیه را نیز ندارند، توصیه می نمائیم قبل از هرگونه اقدامی حتماً مشاوره اخذ نمائید. حال شما متقاضیان مهاجرت به چین می توانید به جای اخذ اقامت دائم چین از طریق پناهندگی که راهی پر خطر می باشد با توجه به جمیع شرایط از سایر طرق مهاجرت مانند مهاجرت تحصیلی به چین یا مهاجرت کاری به چین استفاده نمایید که ترجیحا راهی به مراتب کم هزینه تر و سهل الوصول تر به حساب می آید .

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور چین دارید می توانید مقاله ” تحصیل در چین ” را مطالعه نمایید.

 

پناهندگی در چین

پناهندگی در چین

 

در حال حاضر بیشترین میزان اعلام پناهندگی در چین مربوط به ملیت های هند و چینی است،کشور چین جز ده کشور اولی است که طبق اعلامیه UNHCR تا قبل از میانه ی سال ۲۰۱۵ بیشترین میزان اعلام پناهندگی داشته است،در سال ۱۹۷۰ کشور چین حدود ۲۶۰ هزار نفر که اعلام پناهندگی نمودند را میزبانی میکرد که این افراد از کشور ویتنام به کشور چین آمده بودند، برای این ۲۶۰ هزار نفر در قسمت جنوبی چین شرایط و امکانات زندگی فراهم شده بود.

پناهندگی در چینتقسیم بندی پناهندگان در چین

تقسیم بندی پناهندگان در چین شامل موازد زیر است :

  1. پناهندگان هند و چین (Indo chines refugees)
  2. پناهندگان غیر هندو چین
  3. جریان اتباع خارجی آواره از کشورهای همسایه

شما می توانید برای مهاجرت به چین مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چین” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در چین تابعیت چین

به طور کلی افراد خارجی یا بی تابعیت که مایل به کسب تابعیت و اقامت در چین هستند در صورت وجود شرایط ذیل می توانند درخواست تابعیت نمایند:قرابت نزدیک با یک تبعه چینی داشته باشند و در چین سکونت داشته باشند و یا سایر شرایط قانونی وجود داشته باشد. یک خارجی که ویزای موقت دارد و وارد یک کشور می شود ممکن است اجازه اقامت مطابق با قانون ورود و خروج به او داده شود اگر که ان فرد یک استعداد خاص داشته باشد و یا سرمایه گذار در مواردی که دولت تعیین می کند باشد و یا سایر دلایل انسان دوستانه وجود داشته باشد.در این قانون اشاره شده است که اگر فردی سهم قابل توجه در توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته باشد نیز ممکن است اقامت دائم به او اعطا گردد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button