همواره افراد زیادی می باشند که به دلایل مختلف کشور خود را ترک کرده و به سایر کشورها از جمله لهستان پناهنده می شوند . کشور لهستان یکی از 10 کشور بزرگ قاره سبز می باشد که در مرکز اروپا واقع شده است . هزینه زندگی در اروپا نیز بسیار مناسب است و یکی از دلایلی که هر کسی دوست دارد در این کشور زندگی کند . اصولا به طور کلی کشورهای اروپایی از پذیرش پناهجویان و پذیرش درخواست پناهندگی در لهستان یا هر کشور دیگری استقبال می کنند زیرا کشورهای اروپایی به شدت با رشد پیری و کاهش جمعیت نیروی کار مواجه هستند و برای رفع مشکل می خواهند از روش مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی و یا مهاجرت به هر کشور اروپایی دیگری استفاده کنند اما کشور لهستان بنا به دلایلی در سال های اخیر دیگر این تمایل را ندارد و می توان گفت کمتر به چنین موردی علاقه نشان می دهد .

پناهندگی در لهستان از جمله راه های بسیار پر خطر برای مهاجرت به این کشور می باشد، زیرا در این راه افراد نه تنها پول و سرمایه خود را بلکه جان خود و خانواده خود را به خطر می اندازند. امروزه پناهندگی متقاضیان فراوانی دارد و دلیل این محبوبیت عدم اگاهی افراد از شرایط پناهندگان و مسیر پر خطر این راه می باشد و همچنین تبلیغات اغراق آمیز افراد سوجو می باشد. برای درخواست پناهندگی در لهستان باید به دولت کشور لهستان ثابت شود که فرد متقاضی از نظر جانی در کشور خود در خطر می باشد و در صورت اثبات دروغین این موضوع بسیار بحرانی است، زیرا در صورت افشاء حقیقت این عمل جرم محسوب شده و فرد محاکمه شده و همچنین امکان اخراج فرد از کشور و موجب آوارگی مجدد او می شود. همچنین در صورت بازگشت به کشور مبدا این امکان وجود دارد که در کشور مبدا هم مجازات شوند و اغلب افراد به دلیل عدم آگاهی از راه های مهلک مرزی و همچنین خطرات بسیار زیاد از مسیرهایی که افراد سودجو متقاضیان را به کشورها می رسانند باعث صدمه به جان خود و افراد خانواده خود می شوند . یکی از نکات مهم در رابطه با پناهندگی در لهستان موضوع بررسی کیس ها توسط ژنو کنوانسیون پناهندگی این کشور می باشد که در صورت متقاعد نشدن این کنوانسیون امکان طولانی شدن درخواست افراد را در پی دارد و تا ۴ سال گاها می تواند افراد را در کمپ جهت بررسی کیس نگه دارند. از موارد مورد توجه در پناهندگی در لهستان کناره گیری اخیر این کشور از زیر مجموع ژنو و رد بیشتر پناهندگان است و کشور لهستان اخیرا از پذیرفتن پناهجویان باز پس می زند .

مراحل پناهندگی در لهستان

پناهندگی در لهستان روش ها و مراحلی را دارد که تحت شرایط خاصی به افراد اعطا می شود که فرد متقاضی با پشت سر گذاشتن این مراحل می تواند تواند به عنوان پناهنده در این کشور زندگی کند و از خدمات آن استفاده کند . پناهندگی در لهستان روش های خاصی را دارد و افراد به طریق زیر می توانند درخواست دهند :

  • روش منظم : پناهندگی در لهستان در سال ۲۰۱۷ از روش منظم میانگین زمان پردازشی را که برای تصمیم گیری در مورد شایستگی های افراد در بر داشته است ۱۷۶ روز می باشد که طولانی ترین زمان پردازش ۱۴۹۱ روز و کوتاه ترین آن ۴ روز بوده است . متقاضیان پناهندگی در لهستان پس از اعمال فرایند در این روش که بررسی و معاینات ، مصاحبه ، تفسیر ، ضبط و گزارش است می توانند در نهایت درخواست دهند و طی ۱۴ روز درخواست آنها بررسی خواهد شد .
  • روش سریع : این روش در شرایطی اعمال می شود که فرد تهدیدی برای امنیت ملی یا نظم عمومی است – توضیحات ناسازگار و متناقصی از ازار و شکنجه ارائه داده است و به وضوح متناقض با اطلاعات مربوطه با کشور مبدا ( col) است -درخواستی برای تأخیر و یا نقض اجرای یک تصمیم برای بررسی مجدد ارائه شود .
  • روش مرزی : هیچ روش مرزی در کشور لهستان وجود ندارد و درخواست افراد در مرز لهستان بررسی و قبول نخواهد شد.
  • روش قابل قبول : در صورتی که همسر فرد درخواست پناهندگی در کشور لهستان برای وی دهد با توجه به این روش می تواند درخواست وی بررسی و پذیرش گردد – یکی دیگر از کشورهای عضو کنوانسیون به فرد پناهندگی داده باشد .
  • روش دوبلین : روش دوبلین به این معنا می باشد که افراد پس از ورود به کشور و درخواست پناهندگی نمی توانند خارج شوند و در کشور دیگری درخواست پناهندگی مجدد دهند و باید در همان اولین کشور این درخواست را بدهند. لهستان از قانون دوبلین نیز پشتیبانی می کند و افراد باید در کشوری که در ابتدا وارد شده اند درخواست دهند در غیر این صورت درخواست انها رد خواهد شد .
مراحل پناهندگی در لهستان
مراحل پناهندگی در لهستان

روش های مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی

روش های مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی به شرح زیر می باشد :

  • مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی سیاسی
  • مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی مذهبی
  • مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی اجتماعی
  • مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی جنسی

کیس های پناهندگی لهستان

به صراحت می توان گفت که پناهندگی در لهستان اصلا روش راحت و سهلی نیست زیرا در طی سالهای اخیر درخواست های بسیاری از پناهندگان برای پناهندگی لهستان رد شده است و یا تا حدی طول کشیده است که افراد به کل کشور مقصد پناهندگی آنها را عوض کرده اند. در مجموع کشور لهستان اخیرا از پذیرفتن پناهنده دوری می کند و اغلب درخواست ها را رد می کند.

پناهندگی در کشور لهستان با توجه به شرایط خاصی که دارد شامل هر فرد نمی شود و افراد باید حتما اثبات کنند به چه علت درخواست پناهدگی را در این کشور می دهند .هرساله از جانب اداره مهاجرت لهستان گزارشی سالانه درباره وضعیت مهاجرت از طریق پناهندگی در لهستان ارائه می شود که این امار بر اساس درخواست های ارائه شده است :

درصد پذیرش لهستاندرصد ردشدگاندرصد پذیرفته شدگاندرخواست هااصل و  نصب پناهجویان
۱.۱٪۱۲۶۰۱۴۲۰۲۶روسیه
۱۳.۷٪۲۵۴۵۶۲۵۹اوکراین
۴.۴٪۱۵۳۷۸۳تاجیکستان
۰٪۶۱۰۶۱ارمنستان
۰٪۱۹۰۴۵ترکیه
۱۰۰٪۰۱۷۴۰سوریه
۱۰۰٪۰۱۳۳۸عراق
۰٪۹۰۹ایران
۰۰۱۱لیبی
۰۰۸چین
۰٪۶۰۱۲هندوستان
۱۰۰٪۰۶۱۴مصر
۰٪۱۴۰۱۸پاکستان
۰٪۲۰۰۲۲ویتنام
۰٪۷۰۸الجزایر
۰٪۱۰۰۰ازبکستان
۰۰۵نیجریه
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button