در چندین سال اخیر مشاهده می شود که افرادی برای مهاجرت، راه غیر قانونی پناهندگی در فنلاند را برمی گزینند که اکثر آنها اهل کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و غیره می باشند که از نظر عامه مردم، پناهندگی در فنلاند یکی از راه های مهاجرت می باشد که به آسانی صورت می گیرد . درصورتی که این باور غلط باعث شده که هزاران نفر پناهجو در کشورهای پیشرفته شامل فنلاند با مشکلات زیادی روبرو شوند . پناهندگی در فنلاند می تواند موجب آوارگی افراد در راههای آبی یا راههای دیگر که خطرناک می باشد، گردد .

در مقاله ” تحصیل در فنلاند” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فنلاند اطلاعات کسب کنید .

بهتر است بدانیم اگر شخصی در کشور فنلاند، درخواست پناهندگی بدهد و درخواست پناهندگی وی مورد قبول دولت فنلاند واقع نشود این فرد دیگر نمی تواند در دیگر کشورهای اتحادیه  اروپا به مدت ۱۰ سال درخواست پناهندگی دهد. در پناهندگی در فنلاند ، پناهجو نمی تواند از طریق رفتن به کنسولگری های فنلاند در خارج از کشور یا با دادن مدارک پناهندگی در خارج از کشور فنلاند، در کشور فنلاند پناهندگی را اخذ نماید.

از شرایط پناهندگی در کشور فنلاند می توان به این موضوع اشاره کرد که مسئولین کشور فنلاند بر این باور باشند که به دلایل قومیتی،مذهبی،ملیت تعلق به گروه یا فرقه ای خاص یا عقاید سیاسی به کشور فنلاند پناه آورده اند.زمانی که فرد پناهنده وارد کشور فنلاند می شود ، باید اول به اداره ی پلیس مراجعه کرده و فرم مربوط به پناهندگی در کشور فنلاند را درخواست و تکمیل می نماید و بعد منتظر تعیین وقت دادگاه می شود.در مصاحبه ی پناهندگی در کشور فنلاند  شما باید در مورد دلایل خود برای پناهندگی  در کشور فنلاند طوری رفتار و صحبت کنید که تمام شواهد بر این باشید که شما در حال گفتن حقیقت هستید و در صورتی که به شما جواب منفی داده شد ، شما می توانید برای این جواب به دادگاه تجدید نظر مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فنلاند” بیاندازید.

پناهندگی در فنلاند | تحصیل در فنلاند | کشور فنلاند | مهاجرت به فنلاند | شرایط پناهندگی در فنلاند
پناهندگی در فنلاند | تحصیل در فنلاند | کشور فنلاند | مهاجرت به فنلاند | شرایط پناهندگی در فنلاند

پناهندگی در فنلاند – شرایط پناهندگی در فنلاند

در ابتدا باید بگوییم که پناهندگی در فنلاند جزو روشهای مهاجرت به فنلاند نمیباشد. پناهجو به شخصی گفته می شود که از کشوری بیگانه درخواست حفاظت و حق اقامت در فنلاند را می کند. بنابراین پناهجو، پناهنده بحساب نمی آید. چنانچه برای شخص پناهجو، پناهندگی و یا اقامت بر اساس نیاز به حفاظت و یا بر اساس دلایل دیگر پذیرفته شود، او می تواند در فنلاند بماند وپناهنده شود.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فنلاند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در فنلاند” است .

شرایط پناهندگی در فنلاند روز بروز سخت تر شده است و احتمال اینکه شخص جواب مثبت از دولت فنلاند دریافت کند بسیار کم میباشد. لازم به ذکر است که مشکلات چند سال اول پناهندگی به قدری زیاد شده است که پناهندگی در این کشور به هیچ صورتی توصیه نمیشود. با توجه به توصیه پناهندگی در فنلاند، بسیاری افراد در مورد این که چگونه میتوان در فنلاند درخواست پناهندگی را ارائه نمود سوال میکنند. در پاسخ باید گفته شود که درخواست پناهندگی میبایستی شخصا توسط پناهجو تسلیم دولت فنلاند گردد. شخص باید درخواست خود را به پلیس، کارمندان مرزبانی و یا کارمندان گمرک ارائه دهد. توجه فرمایید که از پناهجویان بدقت درباره علت درخواست پناهجویی خود توضیح خواسته خواهد شد.این امری معمولی است که بررسی درخواست پناهندگی چندین ماه به طول انجامد. در صورتیکه درخواست پناهندگی ارائه شده باشد شخص تا زمانیکه درخواست پناهندگی بررسی میشود، حق دارد که در فنلاند اقامت داشته باشد. در طول این زمان نمی تواند به خارج از فنلاند مسافرت کند. در طول مدت زمانیکه درخواست پناهندگی شخص تحت بررسی است، افراد میتوانند بطور رایگان در کمپ پناه جویان سکونت داشته باشند. البته شخص میتواند در خارج از کمپ نیز سکونت نماید ولی در این صورت مسئولیت پرداخت هزینه های مسکن بر عهده خود شخص می باشد.

توجه فرمایید در صورتى كه كشورى كه از آن آمده ايد امن باشد، درخواست شما مى تواند به صورت سريع مورد بررسى قرار گيرد. هفت روز پس از مصاحبه شما با اداره كل مهاجرت و تنظيم سند مربوطه، اين اداره جواب منفى به درخواست شما مي دهد وحکم برگرداندن تان را نيز صاد رمى كند. هشت روز پس از ابلاغ تصميم به شما، پليس مى تواند شما را از فنلاند اخراج كند.

در صورتى كه درخواست شما بطور واضح بى پايه و اساس باشد، جواب منفى به شما داده خواهد شد. مثلاً در مواردى كه پايه و اساس درخواست تان نقض جدى حقوق بشر نباشد و يا از پروسه درخواست پناهندگى سوء استفاده نموده باشيد، چنين عمل خواهد شد. در اين مورد نيز تصميم برگرداندن شما صادر گرديده و پليس مى تواند هشت روز پس از ابلاغ تصميم به شما، شما را از فنلاند اخراج كند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
امید اسماعیلی

من خارج میخوام

آتیه آفرینان

برای رزرو وقت مشاوره وارد لینک شوید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button