پناهندگی در فرانسه، یکی از راه های مهاجرت به فرانسه می باشد. پروسه درخواست پناهندگی در فرانسه در سال ۲۰۱۵ در جهت تسهیل روند تقاضای پناهندگی تغییر پیدا کرده است. با این وجود این روند همچنان دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و در برخی از موارد نیز کیس های پناهندگی قابل درک نمی باشد.

کشور فرانسه ۸۳ درصد از پرونده‌های پناهندگی که در سال گذشته ارائه شده بود را رد کرد نرخی که به ‌مراتب بالاتر از دیگر کشورهای اروپایی است و این گزینه پروسه ورود به این کشور را خیلی سخت میکند.

روند درخواست پناهندگی در فرانسه ممکن است پیچیده تر و طولانی باشد. روند تقاضای پناهندگی در فرانسه بدین صورت است که، ابتدا لازم است به بخش پذیرش پناهندگان PADA مراجعه کنید و مستقیماً نمیتوان به استانداری یا به اداره پناهندگی در فرانسه (Ofpra) مراجعه کرد.

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

درخواست پناهندگی در فرانسه

برای درخواست پناهندگی در فرانسه، ابتدا لازم است به بخش پذیرش PADA  مراجعه کنید و مستقیماً نمیتوان به استانداری یا به اداره پناهندگی فرانسه (Ofpra) مراجعه کرد. چنانچه هر چه سریع تر درخواست خود را به بخش پذیرش معرفی نمایید و اعلام کنید که بیشتر از ۱۲۰ روز است که داخل خاک فرانسه شده اید، پس از آن استانداری یا اداره پناهندگی فرانسه به سرعت به کارتان رسیدگی خواهد کرد.

اقدامات اولیه جهت تقاضای پناهندگی در فرانسه

اقدامات اولیه جهت تقاضای پناهندگی در فرانسه شامل موارد زیر است :

  • به شما یک attestation de demande d’asile داده خواهد شد.
  • در استانداری اثرانگشت از شما گرفته می شود تا متوجه شوند آیا اسم شما در فهرست یوروداک Eurodac ثبت شده است یا خیر.
  • انتخاب متقاضیان توسط استانداری
اقدامات اولیه جهت تقاضای پناهندگی در فرانسه
اقدامات اولیه جهت تقاضای پناهندگی در فرانسه

روش های پناهندگی در فرانسه

روش های پناهندگی در فرانسه به دو صورت وجود دارد :

  • معمولی و نرمال، که بهترین تضمین را دارد.
  • با اولویت، که عمدتا برای افرادی که پناهندگی در مرکز را درخواست میدهند، یا برای کسانی که تصمیم به ترک خاک فرانسه را دارند،که سریع تر و با ضمانت کمتر است.

اگر شما به عنوان پناهنده پذیرفته شوید، اعضای خانواده تان طبق شرایط خاصی، کارت اقامت 10 ساله دریافت خواهند کرد یا چنانچه شما تحت حمایت یارانه ای هستید، اعضای خانواده تان در شرایط خاصی کارت اقامت موقت 1 ساله دریافت خواهند کرد که به مدت 2 سال قابل تمدید خواهد بود.

در مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فرانسه اطلاعات کسب کنید .

امتناع از درخواست پناهندگی در فرانسه

امتناع از درخواست پناهندگی در فرانسه به این شکل است که با توجه به مقررات دوبلین دوم (یک قانون زیرساختی در قانون اساسی فرانسه و نشأت‌گرفته از قوانین بین‌المللی و اروپایی در مورد پناهندگان است. این قانون از اهمیت ویژه‌ای در کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۵۱ برخوردار است)، یک پناه جو میتواند تنها در اولین کشوراتحادیه اروپا که قدم نهاده و از او اثر انگشت گرفته شده درخواست پناهندگی کند. پناهجویانی که اثر انگشت آنها در پایگاه داده یوروداک ثبت شده، قبل از اینکه به فرانسه برسند با توجه به نامه ای که مقامات فرانسه به صورت پرینت شده به آنها میدهند نسبت به این کشور دیپورت میشوند، این تصمیم در بعضی مواقع باعث جدال در دادگاه میشود.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در فرانسه” را مطالعه فرمایید .

در چند سال اخیر مهاجرت از طریق پناهندگی در فرانسه به طریق فزاینده ای افزایش پیدا کرده است حال اینکه بسیاری از پناه جویان با حقوق خود و حتی خطرات و معایب این روش مهاجرتی آشنایی ندارند. این روند همچنان دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و دربرخی از موارد نیز کیس های پناهندگی قابل درک و اقناع نمی باشد. افرادی که در کشور خود مورد تهدید قرار میگیرند و دولت کشورشان نمی تواند از آنها محافظت کند میتوانند از دولت دیگری درخواست حفاظت کنند و به عبارت دیگر به آن کشور پناه ببرند. .قوانین اروپا مشترک است ، اما هر دولت اروپایی روش خاص خود را اعمال می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button