پناهندگی در سنگاپور  (Singapore)

یکی از راههای مهاجرت به سنگاپور ، اخذ اقامت سنگاپور از طریق پناهندگی می باشد که کار تقریبا غیر ممکنی است زیرا این کشور گرچه سعی در برقراری صلح در منطقه دارد اما شرایط مشخصی برای پناهندگی ندارد یعنی کشور سنگاپور با وجود جنگ های فراوان در آسیا درهای بازی برای پناهجویان ندارد و اصولا اخذ اقامت در سنگاپور از طریق پناهندگی جز راههای اخذ اقامت این کشور محسوب نمی گردد. کشور سنگاپور دومین کشور کوچک آسیا است که از جزیره کوچک سنگاپور و چند جزیره کوچک دیگر تشکیل شده و مساحتی در حدود ۷۱۵ کیلومتر مربع دارد و این مساحت کم دلیل عدم اعطای اقامت سنگاپور از طریق پناهندگی می باشد. اگر قصد مهاجرت به سنگاپور را دارید بهتر است راه دیگری برای ورود به این کشور انتخاب کنید به خصوص اینکه این کشور درصدد پیشرفت و جذب نیروهای بین المللی می باشد و راه پناهندگی در سنگاپور عقلانی به نظر نمی رسد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سنگاپور” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سنگاپور توضیح دادیم .

در خیلی از کشورها از جمله کشور سنگاپور پناهندگان بسیاری را حتی کودکان را زندان می نمایند البته این موضوع کاملا غیر قانونی محسوب می شود. مسیرهایی که پناهندگان قصد ورود به کشور را دارند بسیار خطرناک و صعب العبور می باشد این موضوعات فقط به این دلیل است که افراد به سمت پناهندگی و مسیر های غیر قانونی می روند. بر اساس کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهنده به افرادی گفته می شود که به علت ترس موجه، ملیت، عقاید سیاسی و …. دچار شکنجه شده اند و یا به هر علتی از طرف کشور خود دچار اسیب می شوند و یا فشار به آنها وارد می شود و اگر به کشور خود برگردند ممکن است مشکلاتی برای افراد ایجاد شود که این موضوع می تواند از دلایلی باشد که فرد جهت پناهندگی به کشور مقصد ارائه می نماید.

پناهندگی در سنگاپور – دلایل قبول نکردن پناهندگان به سنگاپور

دلایل قبول نکردن پناهندگان به سنگاپور شامل موارد زیر است :

مساحت کم زمین استدلالی ست که معمولا برای توجیه ناتوانی خود در پذیرش افرادی که به دنبال پناهندگی هستند به کار می رود.سنگاپور یکی از کوچک ترین کشورهای جهان با مساحت کل حدود ۷۱۵ کیلومتر مربع و جمعیت ۴۷/۵ میلیون نفری است.هجوم پناهندگان و پناهجویان بدون شک به زیر ساخت های ملی تیره و تار این کشور اضافه خواهد کرد.این به معنی افزایش تقاضا برای مسکن،تراکم بیشتر در جاده ها و کم شدن فضای مشترک برای لذت بردن شهروندان است . جمعیت کاغذ سفید سنگاپور قصد افزایش جمعیت حاضر را تا سال ۲۰۳۰ بین ۵/۶ تا ۹/۶ دارد.دولت می گوید مساحت سنگاپور از سال ۱۹۶۵ حدود ۲۳درصد افزایش پیدا کرد و سرمایه گذاری در امکانات زیربنایی در حال انجام است و مساحت زمین این کشور را قادر به گسترش و حفظ جمعیت کرده.

پناهندگی در سنگاپور

پناهندگی در سنگاپور

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سنگاپور مقاله ” اقامت در سنگاپور” را مطالعه بفرمایید .

یکی دیگر از عوامل محرک در سیاست درهای بسته سنگاپور تجربه ی ناخوشایندی ست که در سال ۱۹۷۰ در کمک به بحران پناهندگان ویتنامی داشته اند. نزدیک به یک میلیون نفر از  هندوچینی ها  اختلال شدید برای کشورهای همسایه شان به ارمغان آورند، به همین دلیل دولت سنگاپور دستورالعمل فرموله شده ای برای کنترل پذیرش  قایق های مردمی برقرار نمود. در سال ۱۹۷۸، سنگاپور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) به توافقی برای حمایت بین المللی  از پناهندگان پیوست. سنگاپور موافقت کرد که یک اردوگاه موقت در جاده هاوکینز به پناهندگان اجازه دهد تا حداکثر ۱۰۰۰ پناهنده برای یک دوره بیش از ۹۰ روز در آنجا بمانند.

پناهندگی در سنگاپور – قرار داد دابلین

طبق قرار داد دابلین افرادی که در کشوری پناهنده می شوند باید اثر انگشت بزنند در واقع کشور اولی که فرد اقدام می نماید باید اثر انگشت را از فرد دریافت نماید. کشور مبدا باید قبولی یا رد پناهندگی را به متقاضی اعلام نماید. در این شرایط اگر فرد وارد کشور دیگری شود و در خواست پناهندگی بدهد با اثر انگشت از فرد مشخص می شود که قبلا جهت پناهندگی اقدام کرده است در این صورت کشور دوم با توجه به قرار داد دابلین موظف است که فرد را به کشور اولیه باز گرداند. موضوع تغییر اسم و فامیل خود در قدیم بسیار راحت انجام می‌شد اما مشکلاتی را هم به همراه داشت. اما امروزه به دلیل اخذ اثر انگشت افراد با مشکلات زیادی روبه ‌رو خواهند شد و به هیچ عنوان عملی نخواهد بود. نداشتن مدارک هویتی برای افراد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سنگاپور شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سنگاپور” بیاندازید.

کشورهای عضو دولین: اتریش، بلژیک، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، بریتانیا، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی،اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، نروژ، ایسلند وسوئیس هستند که در کنار این فعلا یونان و بلژیک عضو این گروه نیستند. کشور سنگاپور از جمله کشور هایی است که کوچک و بسیار پر جمعیت می باشد به همین دلیل پناهندگان را یرای ورود به کشور قبول نمی کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button