پناهندگی در ترکمنستان (Turkmenistan)

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد حضور خود را در سال 1995 تاسیس کرد و از آن به بعد، طبق ماموریت جهانی خود، حفاظت از پناهندگان و پناهجویان و یافتن راه حل های طولانی مدت برای مشکلات پناهندگان را فراهم کرده است . کشور ترکمنستان اولین قانون پناهندگی خود را در سال 1997 قبل از ورود به کنوانسیون 1951 پناهندگان در مورد وضعیت پناهندگان و پروتکل 1967 آن در 2 مارس 1998 به تصویب رساند . در تاریخ 4 مارس 1998، دولت ترکمنستان و UNHCR موافقت نامه های همکاری را امضا کردند .این توافق نامه به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اجازه می دهد تا هدف اولیه خود را برای حفظ حقوق و رفاه پناهندگان و پناهجویان و کمک به پناهندگان در یافتن راه حل های قابل دوام بپذیرد. ( پناهندگی در ترکمنستان ) در حال حاضر تعیین وضعیت پناهندگی توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد انجام شده است، طبق مقررات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و کنوانسیون 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان و پروتکل 1967 آن در نیویورک . ترکمنستان از ماموریت حفاظت از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد  احترام می گذارد و از تصمیمات شورای عالی صلح در این نمایندگی برخوردار است .

شما می توانید برای تحصیل در  ترکمنستان مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در ترکمنستان – اهداف مهم UNHCR در ترکمنستان

اهداف مهم UNHCR در ترکمنستان عبارتند از :

  • آمادگی برای نقشه برداری از کشور در قالب پروژه غیر انتفاعی
  • لابیگری برای ادغام ترکمنستان به ابزارهای بین المللی بدون تبعه و حمایت از افراد بدون اشخاص در یافتن راه حل دائمی
  • کمک به دولت در صرفه جویی در فضای پناهندگی و رژیم، مطابق با کنوانسیون 1951 و پروتکل 1967 مربوط به وضعیت پناهندگی در ترکمنستان
  • تسهیل توسعه قوانین ملی پناهندگان در ترکمنستان مطابق با قوانین بین المللی
  • پیدا کردن راه حل های پایدار برای پناهندگان، به ویژه برای ایجاد شرایط برای یکپارچگی محلی و تسهیل وابستگی خود به پناهندگان در ترکمنستان

حفاظت

  • کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همچنان به دنبال تعهد خود به توسعه قانون ملی پناهندگان در راستای قوانین بین المللی ادامه می دهد.
  • یکی از اهداف اصلی حفاظت بین المللی یافتن راه حل های طولانی مدت برای پناهندگان است. دستورالعمل حفاظت، که در سال 2002 در کنفرانس جهانی حفاظت بینالمللی راه اندازی شد، جستجو برای راه حل های جامع با دوام، یک عنصر مهم از فعالیت های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با کمک پناهجویان برای اقامت دائم در یک پناهندگی، به دنبال راه حل های ماندگار برای وضعیت بد آنها می باشد. در نتیجه فعالیت ثبت نام، در اوت 2005، رئیس جمهور سابق Saparmurat Niyazov فرمان ریاست جمهوری برای اعطای تابعیت و اقامت در ترکمنستان به 13، 245 نفر و اجازه اقامت به 3،013 نفر امضا کرده بود. اکثریت این افراد پناهنده نخستین تاجیکستان بودند. به دنبال این فرمان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در هماهنگی با شرکای خود نظارت بر صدور اسناد و کمک مالی برای بیش از 120 پناهنده آسیب پذیر سابق به منظور پوشش هزینه های اداری مربوط به صدور تابعیت و اجازه اقامت افزایش یافته است.

برای اقامت و تابعیت در ترکمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

 

پناهندگی در ترکمنستان

پناهندگی در ترکمنستان

خدمات اجتماعی

  • کمیساریای عالی پناهندگان در ترکمنستان ، تعدادی از پروژه های بهداشتی را در مناطق شهری و روستایی اجرا می کند. از سال 1995، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیش از 40 کیت پزشکی را به جوامع پناهنده در سراسر کشور توزیع کرده است. اداره همچنین کمک کرده است تا بیش از 17 پست از راه دور پزشکی را نگهداری و تعمیر کند و ظرفیت واحدهای پزشکی روستایی را با 10 آمبولانس افزایش داده است. در فوریه 2006، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد حقوق قراردادهای استفاده را با مقامات بهداشت محلی در سه استان پناهندگی برای تجهیزات پزشکی و یخچال و فریزر به مبلغ 50،000 دلار برای استفاده در شهرک های روستایی امضا کردند. UNHCR با مشارکت شرکای خود، آموزش هایی را در زمینه بهداشت باروری، مبانی بهداشت به منظور افزایش آگاهی در مورد این مسائل انجام می دهد. همراه با کارکنان پزشکی پست های پزشکی که در محل سکونت پناهندگان پناهنده / سابق آموزش دیده اند، در مورد استفاده مناسب از تجهیزات پزشکی و مسائل پیشگیری از بیماری های مختلف، آنفولانزای مرغی، ویروس ایدز و دیگران آموزش دیده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ترکمنستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ترکمنستان ” بیاندازید.

  • آموزش یکی از عناصر اصلی برنامه های کمک رسانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد است و شامل کلاس های زبان برای کودکان پناهنده، آموزش های حرفه ای برای بزرگسالان و زنان جوان پناهندگان، ساخت و ساز و ارتقاء مدارس در مناطق روستایی و تأمین تجهیزات آموزشی، اردوگاه های تابستانی برای کودکان و آموزش بهداشت باروری / بهداشت / بهداشت و درمان برای زنان و مردان پناهنده.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button