کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرفته خود توانسته از سطح استاندارد زندگی بالایی برخوردار باشد . در بلژیک انسانیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خیلی کم به رنگ پوست و نژاد و زبان افراد اهمیت می دهند و اصل و شرط را مبنی بر انسان بودن می گذارند و سعی بر آن دارند تا بین نژادهای مختلف تفاوتی قائل نشوند . مسئولین این کشور نیز سعی بر آن دارند تا تمام قوانین و حقوق شهروندان را بر مبنای عدالت بنا کنند . پناهندگی در بلژیک ، یکی از سخت ترین و پرخطرترین روش های مهاجرت به بلژیک می باشد . پناهندگی به نفع فرد متقاضی نبوده و هرگز نمی تواند انتخاب خوبی به نظر برسد اما با این حال باز هم دیده می شود که بسیاری از افراد مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی انتخاب می کنند و این موضوع باعث شده است که اصول و قوانینی که در خصوص پناهندگی در بلژیک وجود دارد ، به سادگی مطرح شود .

دلایل پناهندگی در بلژیک

به طور کلی افرادی که مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی را انتخاب می کنند ترس از آزار و اذیت در کشور مبدا خود را دارند و این ترس از عواملی مانند نژاد ، قومیت ، مذهب و همچنین عضویت در یک گروه خاص صورت می گیرد و در این شرایط فرد ترجیح می دهد که کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کند . در نظر داشته باشید که فرد متقاضی درصدد می شود که یک راه خروج از کشور خود را دنبال نماید و به نظر او ساده ترین راه پناهندگی می باشد و این تصور در 90 درصد مواقع پوچ و بسیار پر خطر خواهد بود .

فرد متقاضی نباید هیچ گونه سابق پزشکی داشته باشد ، بدین معنا که بروز هیچ نوع بیماری برای فرد قابل قبول نخواهد بود و هرگز نمی توان به کشور بلژیک از طریق پناهندگی مهاجرت کرد زیرا در این صورت این طور معنا می شود که فرد قرار است بیماری را به جامعه آماری دیگری منتقل کند . دلایل فرد جهت پناهندگی در بلزیک باید اساسی باشد به این معنی که از سوی قومی تهدید می شود و یا مذهب فرد به صورتی است که دچار تعرض قرار می گیرد . آسیب های جدی در این زمینه مجازات اعدام ، شکنجه و یا رفتارهای تحقیر آمیز و همچنین مجازات غیر انسانی از کشور مبدا باید باشد .

یکی از مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در کشور بلژیک ، تکمیل فرم پناهندگی در بلژیک می باشد که در این فرم باید هدف و دلایل مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی ذکر شود . در لیست مدارک بهتر است فرد از وضعیت مالی خود صحبت کند که این موضوع تا حدی مسیر مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی را برای فرد آسان تر می کند .

روش های مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی

فرد متقاضی پناهندگی در بلژیک اگر احساس می کند که در کشور امنیت جانی ندارد در ابتدا بهتر است که مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی را بررسی کند و در صورتی که مشخص شود که واقعا در خطر است به وی پناه داده خواهد شد . در غیر این صورت خود را به یکی از ویزاهای قانونی بلژیک نزدیک تر کند که از این طریق مهاجرت برای فرد بهتر و کم خطرتر خواهد بود . حال روش های مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی به شرح زیر می باشد :

  • مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی به صورت قانونی :

روش مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی به صورت قانونی به این صورت است که فرد به شکل قانونی از طریق ویزای بلژیک وارد این کشور شود و درخواست پناهندگی دهد . در این روش بایستی به قانون دوبلین دقت کرد .

  • مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی به صورت غیر قانونی :

یکسری راه های غیر قانونی در مسیر مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی وجود دارد که افراد ناگزیر به سراغ این روش ها می روند . لازم به ذکر است که در چنین شرایطی از راه های زمینی و دریایی اقدام می شود و برنامه ریزی خاصی در این مسیر دیده نمی شود و بارها گزارش شده است که فرد متقاضی در مسیر سفر خود آسیب دیده و جان و مال و خانواده خود را از دست می دهد .

روش های مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی
روش های مهاجرت به بلژیک از طریق پناهندگی

حقوق پناهندگان در بلژیک

با تکیه بر مفاد معاهده ژنو، کشور بلژیک حفاظت از پناهندگان را در قلمرو خود برعهده گرفت. متقاضیان حفاظت بین المللی به عنوان پناهندگانی به رسمیت شناخته می شوند که برای یک دوره نامحدودی روادید اقامت دریافت می نمایند. در این کشور ، متقاضیان حفاظت بین المللی حق کمک مالی را ندارند ولی در طول دوره کاملی که تقاضای آنها بررسی می شود، پذیرش می شوند. حق کمک هزینه کالایی وقتی درخواست می شود که درخواست حفاظت بین المللی تحویل داده شود و فرایند پایان یافته است. متقاضیان حفاظت بین المللی مستلزم به اقامت در ساختمان پذیرش که به آنها اختصاص داده شده نیستند، اگرچه اکثر آنها چنین کاری را انجام می دهند. پذیرش در یک ساختار پذیرش باز مدیریت شده توسط Fedasil یا یکی از شرکای آن مدیریت می شود.

برنامه بازگشت داوطلبانه VRP کشور بلژیک 

برنامه کلیدی بلژیک برای پناهندگان موسوم به برنامه بازگشت داوطلبانه و چند مرحله ای به شرح زیر است:

  •  برنامه بازگشت داوطلبانه: برنامه بازگشت داوطلبانه برای تمام مهاجران طراحی شده است، خواه آنها متقاضی حفاظت بین المللی باشند یا مهاجران بدون روادید اقامتی باشند. سفر برگشت از بلژیک به کشور مبدا طراحی شده است و شامل هزینه های حمل و نقل و کمک هزینه برای یک مسافرت راحت می باشد. همچنین بر مبنای موقعیت مهاجر، برنامه شامل کمک هزینه برگشت و ساپورت  جهت برگشت به وطن می باشد که این کمک می تواند جهت اجاره یا بازسازی خانه، بازپرداخت هزینه های درمانی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.
  •  اسکان مجدد: برنامه بازگشت داوطلبانه شامل کمک اسکان مجدد در وطن است و اسکان مجدد به منظور غلبه بر مسایلی کمک می کند که مهاجرین ممکن است در بازگشت آنها با آن مواجه شوند. درحالی که همچنین کارگران اجتماعی را قادر می کند تا راه حل های دقیقی را پیشنهاد کنند مانند: توسعه یک میکروبیزینس، نوسازی یا اجاره خانه، جستجوی کار و هزینه های پزشکی.
  • تأمین بودجه: برنامه بازگشت داوطلبانه شما بودجه مشخص برای Fedadil است و بنابرین تاحدی توسط منابع ملی تامین می شود.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

پناهندگی در صربستان پناهندگی در صربستان

پناهندگی در صربستان کشور صربستان ، کشوری در قاره اروپا می باشد و جز اتحادیه اروپا و شینگن ن...

نظرات کاربران
Call Now Button