طبق مطالعات صورت گرفته قانون فدرال از سال 1997 مکانیزمی برای اجرای قانون پناهندگی مصوب سال 1951 در کشور برزیل تعریف کرده است و یک کمیته ملی، زیر مجموعه وزارت دادگستری برای مقابله با مسائل پناهدگی ایجاد کرده است که این کمیته قواعد و اصولی را در چارچوب اختیاراتش برای درخواست و پردازش، درخواست های پناهندگی بیان نموده است . در صورتی که پناهندگان شرایط خاصی را به دست آورند، دسترسی به اقامت دائم و تابعیت کشور برزیل برای آنها امکان پذیر است ولی قانون و مقررات کشور برزیل هیچ روش معینی برای ادغام مهاجران با جامعه را ارائه نمی دهد . مقامات محلی و دولتی هیچ نقشی در امور مربوط به مهاجرت نداشته اند و اجرای مقررات مربوط به مهاجرت تحت صلاحیت قانونی اداره پلیس فدرال می باشد . ( پناهندگی در برزیل )

برای اقامت و تابعیت در برزیل روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

اعطای پناهندگی، یک اصل شناخته شده در قانون اساسی کشور برزیل است. ماده ۴ قانون اساسی این کشور مقرر می­دارد: روابط بین­المللی کشور برزیل تابع ترویج حقوق بشر، هماهنگی میان مردم برای توسعه انسانیت و اعطای پناهندگی سیاسی است. دپارتمان پلیس فدرال که وابسته به وزارت دادگستری است مرجع صالح برای اجرای قوانین مربوط به تابعیت، مهاجرت و بیگانگان است.

پناهندگی در برزیل- وضعیت حقوقی پناهندگان در برزیل

وضعیت حقوقی پناهندگان در برزیل به این شکل است که به رسمیت شناختن پناهندگی افراد ذینفع آن، به موجب قانون شماره ۹۴۷۴، بدون تعصب به اسناد بین­المللی است که دولت برزیل عضوی از آن بوده و یا در آینده خواهد شد. پناهنده از حقوق و وظایف یک بیگانه در کشور بزریل برخوردار است. هم­چنین به موجب مقررات قانون شماره ۹۴۷۴، کنوانسیون ژنو و پروتکل آن، پناهنده موظف به رعایت حقوق، قوانین و مقررات مربوط به حفظ نظم عمومی است. بر اساس کنوانسیون، پناهنده حق دارد یک کارت هویت دال بر وضعیت قانونی خود، اجازه کار و سند مسافرت داشته باشد.

پناهندگی در برزیل – فرآیند پناهندگی در برزیل

برای درخواست به رسمیت شناخته شدن به عنوان پناهنده، بیگانه می­بایست خود را نزد یک مقام صالح حاضر کرده و تمایل خود را برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان پناهنده ابراز نماید. مقام صالح باید برای متقاضی یک بیانیه به عنوان تاریخ آغاز پروسه پناهندگی، آماده نماید.

مقام صالح می­ بایست، مامور عالی رتبه سازمان ملل متحد را مطلع نماید که فرآیند پناهندگی در برزیل آغاز شده و به مامور عالی رتبه سازمان ملل متحد، برای ارائه پیشنهاداتی به منظور تسهیل روند پناهندگی، فرصت دهد. علاوه بر این بیانیه، در صورت لزوم بیگانه باید فرم درخواست پناهندگی در برزیل را که شامل نام و نام خانوادگی، مدارک حرفه­ای، سوابق آموزشی و تحصیلی، سوابق تحصیلی اعضای خانواده­اش، پر کند و یک بیانیه برای بیان شرایط و حقایقی که موجب درخواست پناهندگی شده است را به همراه شواهد مربوطه ارائه دهد. ثبت اعلامیه تمایل بیگانه برای درخواست پناهندگی در برزیل و نظارت بر تکمیل فرم درخواست پناهندگی توسط کارکنان واجد شرایط و در شرایطی که محرمانه بودن اطلاعات تضمین شده است، انجام می­شود. فرآیند درخواست پناهندگی در برزیل ، رایگان و امری فوری و مهم در نظر گرفته می­شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل می توانید مقاله ” تحصیل در برزیل” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در برزیل- اسکان مجدد پناهندگان در برزیل

قانون مقرر می­دارد که اسکان مجدد پناهندگان در دیگر کشورها باید داوطلبانه و هر زمانی که ممکن است، باشد. اسکان مجدد پناهندگان در برزیل باید به شیوه برنامه ریزی شده و با مشارکت هماهنگ نهادهای دولتی و سازمان­ های غیر دولتی انجام شود و در جاییکه محتمل است، زمینه­ های همکاری شناسایی و حوزه­ های مسئولیت تعیین شود.

 اسکان مجدد پناهندگان در برزیل
اسکان مجدد پناهندگان در برزیل

پناهندگی در برزیل–  کسب تابعیت برزیل

برای  کسب تابعیت برزیل، یک بیگانه باید شرایط خاصی را برآورده سازد که این شرایط عبارتند از:

  1. باید سلامت خوبی داشته باشد.
  2. باید یک حرفه خاص داشته باشد یا برای تضمین خود و نگهداری خانواده­اش به اندازه کافی مال داشته باشد.
  3. باید به زبان پرتغالی بخواند و بنویسد، وضعیت اجتماعی و فکری متقاضی ارزیابی شود.
  4. قبل از درخواست تابعیت برزیل، حداقل چهار سال اقامت دائم در قلمرو برزیل داشته باشد.
  5. با توجه به حقوق برزیل، اهلیت مدنی داشته باشد.
  6. نباید در برزیل یا خارج از کشور، محکوم یا علیه او کیفرخواست صادر شده باشد.
  7. باید رفتار خوب داشته باشد.
  8. به عنوان یک بیگانه دائم در برزیل ثبت نام کند

نیاز به اقامت 4 ساله در برزیل ممکن است به دلیل داشتن املاک و مستغلات یا شرکت در برزیل، به ۳ سال کاهش یابد، به دلیل حرفه­ای، علمی یا توانایی هنری به ۲ سال کاهش یابد و اگر همسر یا والدین یا همسر برزیلی داشته باشد یا خدمات به برزیل ارائه دهد، به یک سال کاهش یابد.  شرط اقامت، در مواردی که همسر بیگانه با یک دیپلمات فعال برزیلی بیش از ۵ سال ازدواج کرده باشد یا بیگانه برای بیش از ۱۰ سال متوالی توسط ماموریت دیپلماتیک برزیلی یا کنسولگری برزیل، استخدام شده باشد؛ بخشیده می­شود.

در این موارد تنها شرط اقامت سی روز در برزیل است. درخواست تابعیت برزیل توسط نماینده محلی پلیس فدرال، بایگانی می­شود و باید نشان دهد که آیا متقاضی در نظر دارد که نام خود را به زبان پرتغالی ترجمه یا اقتباس کند. این درخواست هم­چنین باید شامل مدارک مندرج در ماده ۱۱۹ فرمان قانون شماره ۸۶۷۱۵  مصوب ۱۰ دسامبر سال ۱۹۸۱ باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به برزیل شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به برزیل” بیاندازید.

تابعیت برزیل به این صورت است که اگر یک بیگانه که در سن ۵ سالگی برزیل را قبول کند و به طور دائم در کشور زندگی کند، ممکن است ظرف دو سال پس از رسیدن به سن بزرگسالی تابعیت برزیل را کسب کند. بیگانه­ ای که در طول ۵ سال از زندگی­ اش برزیل را قبول کند و به طور دائم در این کشور زندگی کند؛ در حالی که هنوز کودک است، می­تواند از طریق نماینده قانونی خود، گواهی موقت تابعیت خود را کسب کند. بیگانه­ای که چنین گواهی نامه موقت تابعیتی را دارد و می­خواهد که تمایل خود به ادامه تابعیت برزیل را دارد، باید ظرف دو سال پس از رسیدن به بزرگسالی، این قصد را به وزیر دادگستری، اعلام نماید. بیگانه­ ای که قبل از رسیدن به سن بلوغ، مقیم برزیل می­شود و یک مدرک از موسسه ملی آموزش عالی برزیل را به دست می­آورد، ممکن است ظرف یک سال پس از فارغ­ التحصیلی تابعیت و اقامت در برزیل را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
گلالی علیزهی

سلام من می‌خوام پناهندگی کنم با خانواده ام افغانستانی هستم و بابام سرباز بود تو افغانستان اسناد سربازی پدرم داریم میتوانی کمک منو کنی ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. مقاله پناهندگی رو صرفا جهت اطلاع گذاشتیم. موسسه آتیه آفرینان از طریق قانونی و از راه های تحصیل، کار، سرمایه گذاری اقدام دارد.

رستم مولانی

درخواست پناهندگی میخوام

آتیه آفرینان

با سلام موسسه در این خصوص اقدامی ندارد صرفا اطلاعات برای آگاهی شما قرارداده شده است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button