یکی از روش های مهاجرت به انگلیس ، پناهندگی در انگلیس است و پناهنده شخصی است که بنا به عواملی نظیر مذهب، نژاد، عضویت در یک گروه خاص اجتماعی، سیاسی یا غیره، در کشور خود مورد تهدید و اذیت است و یا اینکه ترس منطقی از احتمال شکنجه و مورد آزار قرار گرفتن خویش دارد. برای رهایی از این شرایط، پناهنده از کشور محل زندگی خود به سوی کشوری دیگر مهاجرت می‌کند. پناهندگی یکی از طرق دشوار مهاجرت است و با اینکه غیر ممکن نیست، اما مستلزم آگاهی و دقت فراوان و طی روال‌‌های قانونی است.

پناهندگی در انگلیس یک حق است با آنکه شرایط پناهندگی در انگلیس، اختصاصاً در این سند و یا اسناد مشابه ذکر نشده است  ولی کلیات امر پناهندگی و حقوق پناه جویان در آن به رسمیت شناخته شده است. باید گفت که هر خطر و تهدیدی را نمی ‌توان بهانه‌ای برای اخذ پناهندگی دانست. مثلاً افراد متهم به ارتکاب جرایم نمی ‌توانند برای فرار از مجازات‌ های قانونی، از کشور ‌های دیگر درخواست پناهندگی در انگلیس کنند. از سوی دیگر متهمان جرایم سیاسی، معمولاً از این امتیاز برخوردار هستند.

در مقاله ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس اطلاعات کسب کنید .

امری غیر قانونی و خطرناک نیست. لیکن از دو جهت، با ریسک رو به رو است:

  1. پناه جویانی که با خطرات و دشواری های تحمل ناپذیر رو به رو می شوند، عمدتاً افرادی هستند که از طرق غیرقانونی اقدام کرده اند. در واقع سفر های ماجراجویانه و غیر قانونی، ریسک گرفتار شدن در دام دزدان دریایی یا سایر افراد بزهکار را افزایش می دهد.
  2. کشور های مبدأ معمولاً با ارسال پناهنده به کشور های دیگر مخالف هستند و لذا سعی می کنند تا این امر با ممنوعیت هایی رو به رو شود.

برای اینکه پناه جویان با چنین آسیب هایی رو به رو نشوند، الزامی است تا با افراد آگاه به مشورت بپردازند .

شرایط پناهندگی در انگلیس

با افزایش درگیری های تروریستی در خاورمیانه و کشورهای عربی، درخواست پناهندگی از کشورهایی مانند انگلستان، رو به افزایش نهاده است. تمامی قوانین مربوط به پذیرش درخواست پناهندگی در انگلستان در وب سایت رسمی اداره مهاجرت به انگلستان موجود است. اما وکلای مهاجرت و متخصص در امر حقوق بین الملل و همچنین وکلای متعهد سوگند خورده دادگستری، هیچ گاه مهاجرت از طریق پناهندگی را به شما توصیه نخواهند کرد، چرا که ورود و اقامت غیر مجاز به هر کشوری، مثل بالا رفتن از دیوار منزل اشخاص می باشد و هم از نظر قانونی، جرم است و از نظر اخلاقی نیز امری نکوهیده می باشد. درخواست پناه کردن از کشور دیگری، به دلیل داشتن شرایط بد واقعی در کشور مبدأ، می تواند امری پذیرفته شده باشد، اما امروز مشاهده می کنیم که از کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد، استفاده های نادرست و متقلبانه می شود، تقریبا نود درصد از کسانی که درخواست پناهندگی به دولت انگلستان ، ارائه می نمایند، به هیچ وجه، شرایط سختی در کشور خودشان ندارد که غیر قابل تحمل باشد. افرادی از کشور جمهوری اسلامی ایران، به دولت انگلستان درخواست پناهندگی می دهند که هیچ گونه مشکل خاص اجتماعی، رفاهی و یا مذهبی ندارند و با توجه به وجود آزادی های مشروع در کشور جمهوری اسلامی ایران و امکان مهاجرت قانونی به انگلستان، سفر کردن با قاچاقچی و به طریق غیرقانونی به انگلستان، به هیچ وجه توصیه نمی شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به انگلیس شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به انگلیس ” بیاندازید.

مدارک لازم جهت درخواست پناهندگی در انگلستان

مدارک لازم جهت درخواست پناهندگی در انگلستان به شرح زیر است:

  1. دلایل و مستنداتی که نشان دهنده وجود خطر جدی در کشور مبدأ می باشد
  2. مدارک شناسایی و هویتی
  3. تکمیل و تقدیم فرم درخواست پناهندگی

مصاحبه جهت درخواست پناهندگی انگلستان

پس از تکمیل فرم درخواست پناهندگی، در مصاحبه ای که از طریق بخش مرزبانی وزارت کشور انگلستان، انجام می شود، متقاضی مکلف است به صورت دقیق به سؤالات زیر پاسخ دهد ، مصاحبه جهت درخواست پناهندگی انگلستان شامل موارد زیر است :

  1. مدارک و مستندات و جهتی که باعث درخواست پناهندگی شده است.
  2. به چه دلیل، پناهنده نمی تواند به کشور خود بازگردد یا به دیگر سخن، در صورت بازگشت به کشورش، چه خطری وی را تهدید می کند
  3. تاریخ و مرزی که از آن طریق وارد انگلستان شده است.
مصاحبه جهت درخواست پناهندگی انگلستان
مصاحبه جهت درخواست پناهندگی انگلستان

اعتراض به رد درخواست پناهندگی در انگلیس

اعتراض به رد درخواست پناهندگی در انگلیس به این صورت است که با توجه به اعلام غیر واقعی، در بسیاری از پرونده های درخواست پناهندگی، عمده درخواست پناهندگی مورد قبول دادگاههای انگلستان، قرار نمی گیرد. متقاضی می تواند به این تصمیم دادگاه در مرجع بالاتر اعتراض نماید ولی باز هم شانس نقض حکم رد درخواست پناهندگی و قبول آن بسیار پایین است.در صورت تمایل، امکان استخدام وکیل، جهت اعتراض به حکم رد درخواست پناهندگی، وجود دارد. پس از قطعی شدن حکم رد درخواست پناهندگی، به پناه جو اعلام می شود که به صورت داوطلبانه کشور انگلستان را ترک نماید.تا کنون کشور انگلستان ، جهت خروج پناهجویان، متوسل به زور نشده است ولی پناه جویان، در صورت رد درخواست، از هیچ حمایت قانونی و مساعدت های احتمالی برخوردار نمی شوند و شرایط سختی ، پیش رو خواهند داشت.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت انگلیس مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه بفرمایید .

اخذ تابعیت انگلستان از طریق پناهندگی در انگلیس

در صورت قبول درخواست پناهندگی از سوی کشور انگلستان، متقاضی، مانند سایر شهروندان انگلستان، از حق کار، تحصیل، ازدواج و کمک های دولتی برخوردار می شود و پس از گذراندن پنج سال اقامت در انگلستان و یادگیری کامل زبان انگلیسی و همچنین شرکت در امتحان مخصوص، امکان اخذ تابعیت انگلستان از طریق پناهندگی در انگلیس را دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button