یکی از راههای مهاجرت به اسپانیا ، پناهندگی در اسپانیا می باشد. مهاجرت غیر قانونی به اسپانیا هیچ گاه مورد توصیه کارشناسان حقوق بین المللی خصوصی نمی باشد. طبق قانون تنظیم مقررات اسپانیا در سال 2009 در مورد حق پناهندگی در اسپانیا، به افرادی پناهنده در اسپانیا اطلاق می شود که به علت نژاد، مذهب، ملیت، دیدگاه های سیاسی یا تعلق به یک گروه اجتماعی خاص، جنسیت یا گرایش جنسی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند. همچنین به عنوان شخص ثالثی که هیچ ملیتی ندارد، خارج از کشور محل اقامت خود به رسمیت شناخته شده است و یا نمی خواهد یا نمی تواند به هر دلیلی به کشور خود بازگردد پناهندگی در اسپانیا به او تعلق می گیرد.

پناهندگی در اسپانیا – درخواست پناهندگی در اسپانیا

در هر بازرسی مرزی در قلمرو اسپانیا، در بنادر و فرودگاه های اسپانیا، پناهجویان میتوانند هنگام رسیدن به اسپانیا اعلام درخواست پناهندگی در اسپانیا را به پلیس مرزی اسپانیا ارایه نمایند.

قانون پناهندگی اسپانیا، امکانی برای سفیران اسپانیایی در خارج از کشور فراهم کرده است که بتوانند درخواست پناهندگی متقاضیان را به دولت اسپانیا اعلام کنند. سفرای اسپانیا در سایر کشورها، نسبت به دریافت درخواست پناهندگی در اسپانیا و انعکاس به اداره مهاجرت اقدام می نمایند.

کل پروسه پناهندگی در اسپانیا محرمانه است و هر کسی که با پناهجو در اسپانیا صحبت می کند (کارمندان دولت، پلیس، مترجمان، وکلا) تحت یک تعهد قانونی است که همه چیز را با اعتماد به نفس کامل بیان کند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، دولت کشور مبدا یا مقصد پناهجویان در اسپانیا هرگز از درخواست پناهجو برای حفاظت بین المللی در اسپانیا مطلع نخواهد شد. همچنین متقاضیان پناهندگی اسپانیا نمی توانند به کشور خود مبدا یا محل اقامت خود بازگردند تا تصمیم اتخاذ شده در مورد پرونده پناهندگی در اسپانیا اتخاذ گردد.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسپانیا مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه بفرمایید .

پناهندگی در اسپانیا – مراحل رسیدگی به درخواست پناهندگی در اسپانیا

مراحل رسیدگی به درخواست پناهندگی در اسپانیا به این صورت است که اولین گام این است که پناهجویان قرار ملاقات برای مصاحبه شخصی در دفتر پناهندگی اسپانیا را رزرو کنند. در طول مصاحبه برای پناهندگی در اسپانیا عمدتا از هویت پناهجو سوال می شود، دلیل آزار و اذیت وی در کشور خود و اینکه چگونه به اسپانیا سفر کرده است. کارکنان باید بدانند چه اتفاقی برای فرد پناهجو در کشور خود افتاده است. متقاضیان پناهندگی در اسپانیا می توانند در طول مصاحبه یا در طول کل روند، اسناد حمایتی تهیه کنند.دفتر پناهندگی در اسپانیا (OAR) ظرف مدت یک ماه تصمیم می گیرد که ادعای پناهجو را پردازش کند یا نه. اگر ادعای خود را در یک ایست بازرسی مرزی در اسپانیا  تسلیم کرده باشد، مقامات طی چهار روز تصمیم خود را اعلام و بررسی می کنند.

متقاضیان پناهندگی در اسپانیا باید توجه داشته باشند که تحت کنوانسیون دوبلین، اسپانیا اولین کشور عضو اتحادیه اروپا است که یک پناهجو به اسپانیا می آید که مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهندگی خود را دارد. بنابراین، اگر پناهجو در اسپانیا ثبت نام کرده است، نمی تواند درخواست پناهندگی در کشور دیگری را بدهد.

پناهندگی در اسپانیا – حقوق پناهجویان در پناهندگی در اسپانیا

حقوق پناهجویان در پناهندگی در اسپانیا به این صورت است که پناهجویان در اسپانیا حق دریافت کمک قانونی یا وکیل و یک مترجم دارند.خدمات مراقبت از مهاجرین در اسپانیا، مهاجران و پناهندگان(SAIER)به پناهجویان در مورد نحوه ارائه پرونده آنها، کمک به پناهجویان در اسپانیا در تهیه اسناد حمایتی و آماده سازی برای مصاحبه پناهجویان کمک خواهد کرد.

پناهندگی در اسپانیا – اسناد مورد نیاز برای درخواست پناهندگی در اسپانیا

درباره  اسناد مورد نیاز برای درخواست پناهندگی در اسپانیا به این صورت است که اولین سند که پناهجویان در روند درخواست پناهندگی دریافت خواهند کرد، مصاحبه پناهندگی با مصاحبه کننده ای در اسپانیا است که گواهی می کند که پناهجو در حال حاضر با سازمان OAR ملاقات دارد تا پرونده درخواست پناهندگی در اسپانیا را شروع کند.هنگامی که پناهجویان در اسپانیا مصاحبه خود را در OAR انجام دادند ، یک سند سفید حاوی جزئیات و عکس شخصی خود را دریافت خواهند کرد و تایید می کند که پناهجویان مجاز به اقامت در اسپانیا هستند تا تصمیم لازم برای درخواست پناهندگی او در اسپانیا بررسی شود. به محض پذیرش درخواست پناهندگی وی در اسپانیا یک سند قرمز دریافت خواهد کرد که برای مدت 3 تا 6 ماه معتبر و قابل تمدید است. هنگامی که این دوره 6 ماهه تمام شد ، پناهندگان در اسپانیا مجوز برای کار در اسپانیا را دریافت خواهند کرد.متقاضیان پناهندگی در اسپانیا که وضعیت نامعلوم دارند یک سند سبز حاوی عکس و شماره شناسه اقامت خارجی خود دریافت خواهند کرد، اما اجازه کار را در اسپانیا را دریافت نخواهند کرد.

پناهندگی در اسپانیا | درخواست پناهندگی در اسپانیا | مراحل رسیدگی به درخواست پناهندگی در اسپانیا
پناهندگی در اسپانیا | درخواست پناهندگی در اسپانیا | مراحل رسیدگی به درخواست پناهندگی در اسپانیا

پناهندگی در اسپانیا – مزایای اجتماعی پناهندگی در اسپانیا

درباره مزایای اجتماعی پناهندگی در اسپانیا به این صورت است که دولت اسپانیا یک برنامه رفاهی اجتماعی برای پناهجویان بدون منابع مالی دارد که نیازهای اساسی آنها – مسکن، نگهداری، مشاوره و مراقبت های اجتماعی را برای مدت شش ماه از ارسال درخواست خود برای پناهندگی تامین می کند.با این حال، پناهجویان در اسپانیا باید در نظر داشته باشند که نمی توانند محل اقامت خود را انتخاب کنند. این تصمیمی است که دولت اسپانیا بر اساس دسترسی به مکان ها در شبکه های پذیرش خود تصویب می کند.دولت اسپانیا تنها مسئولیت رسیدگی به پناهندگی در اسپانیا را دارد. پرونده پناهجو در اسپانیا توسط وزارت کشور اسپانیا بر اساس کمیته بین المللی وزرا برای پناهندگی و پناه (CIAR) تعیین خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسپانیا شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسپانیا ” بیاندازید.

هنگامی که پرونده پناهجو در اسپانیا  برای پردازش پذیرفته شده است، تصمیم در مورد آن حداکثر شش ماه طول میکشد. با این حال، روند معمولا طولانی تر می شود. اگر تأخیری وجود داشته باشد، مقامات باید به پناهجو در اسپانیا در مورد دلیل آن اطلاع دهند. به یاد داشته باشند که پناهجو در اسپانیا مجاز به مشورت در مورد پرونده خود هستند.

پناهندگی در اسپانیا – حمایت فرعی پناهجویان در اسپانیا

حفاظت جانبی و حمایت فرعی از پناهجویان در اسپانیا برای افرادی که قادر به بازگشت به کشور مبدا خود نیستند، به دلیل خطر واقعی آسیب رساندن به آنها، مانند مجازات اعدام ، شکنجه یا رفتار غیرانسانی یا تحقیر آمیز یا تهدید جدی برای زندگی آنها، به دلیل وضعیت خشونت بی رحم ناشی از شرایط درگیری های داخلی یا بین المللی وجود دارد.

پناهندگی در اسپانیا – رد پرونده پناهندگی در اسپانیا

در صورت رد پرونده پناهندگی پناهجو در اسپانیا،  باید اسپانیا را ترک کند، مگر اینکه وی نوعی اجازه اقامت در اسپانیا داشته باشد. پناهجویان همچنین می توانند در برابر رد درخواست خود در مورد پناهندگی در اسپانیا در دادگاه تجدید نظر طرح دعوای نمایند.

پناهندگی در اسپانیا – قانون پناهندگی در اسپانیا

قانون حمایت تکمیلی تنظیم و قانون پناهندگی در اسپانیا سه نوع حمایت بین المللی را شامل می شود:

  • حمایت ویژه از پناهجویان به دلایل بشردوستانه
  • حمایت تکمیلی از پناهجویان
  • حمایت عادی از پناهجویان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اسپانیا می توانید مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در اسپانیا – حقوق پناهندگان در اسپانیا

درباره حقوق پناهندگان در استرالیا به این صورت است که ازجمله مزایای شرایط پناهندگی در اسپانیا این ست که پناهجویان حمایت تکمیلی این حق را دارند که در خاک اسپانیا اقامت کنند. همچنین از حقوق زیر برخوردار باشند:

  • دسترسی به اطلاعات راجع به حقوق حمایت بین المللی
  • اجازه کار و اقامت قانونی
  • حق انتقال و جا به جایی
  • بهره مندی از برنامه های یکپارچگی اجتماعی
  • ارائه خدمات اجتماعی برای پناهجویان
  • صدور مدارک شناسایی
  • بهره مندی از برنامه های بازگشت داوطلبانه
  • حق پیوستن به خانواده

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
موسی

سلام من ميخواهم پناهندگی بگیرم پول ندارم لطفاً کمکم کنید 

سارا جوادی

با سلام گروه آتیه آفرینان فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارد.درصورتی که قصد اقدام برای پروسه های قانونی را دارید میتوانید همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 72207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button