پناهندگی در استونی (Estonia)

در ابتدا لازم است به این نکته اشاره نمود که انتخاب راه پناهندگی ، یکی از خطرناک ترین راه های ممکن برای مهاجرت به حساب می آید و همواره این امکان وجود دارد که شما در نیمه های راه دچار مشکل و خواهان بازگشت به کشور خود شوید که در برخی از موارد این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

برای اقامت و تابعیت در استونی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در استونی” را مطالعه فرمایید .

قانون پناهندگی که در سال ۱۹۵۱ در کنوانسیون ژنو تصویب شد در سال ۱۹۹۷ در کشور استونی نیز به تصویب رسید و بدین ترتیب کشور استونی نیز یکی از کشورهای پذیرنده پناهنده در جهان گردید و تعهد بین المللی را برای حفاظت از این دسته از مهاجران قبول کرد . در سندی در کشور استونی به این مورد اشاره شده است که هیئت پلیس کشور استونی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همکاری مینماید و همچنین وزارت امور اجتماعی کشور استونی نیز از پناهجویان این کشور حمایت به عمل می آورد. از سال ۲۰۰۶ پناهندگی در کشور استونی توسط دو قانون اعطای حفاظت بین المللی بیگانگان و دستور العمل اتحادیه اروپا که هر دو حاوی قانون کنوانسیون ژنو است تنظیم میشود .

پناهندگی در استونی –  شرایط اصلی درخواست پناهندگی در استونی

شرایط اصلی درخواست پناهندگی در استونی عبارتند از :

  • طبق قانون کنوانسیون ژنو پناهنده به شخصی گفته میشود که به دلیل ترس درست و قانع کننده , آزار و اذیت و شکنجه به علت نژاد وی , مذهب, ملیت , عضویت در یک گروه خاص اجتماعی یا عقاید سیاسی امکان بازگشت به محل زندگی اصلی خود را ندارد
  • فردی که از حفاظت بین المللی برخورد دار است یک بیگانه یا پناه جو محسوب میگردد و این فرد میتواند درخواست پناهندگی در کشور استونی نمایند.
  • یک پناهنده یک بیگانه است به شرطی که قانون تصویب شده در کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱ شامل حال او گردد.
  • یک پناه جو که درخواست پناهندگی در استونی کرده است به صورت بیگانه محسوب میشود تا زمانی که پاسخ مجلس به در خواست وی مشخص گردد .

در مقاله ” تحصیل در استونی” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استونی اطلاعات کسب کنید .

پناهندگی در استونی

پناهندگی در استونی

پناهندگی در استونی  – درخواست پناهندگی در کشور استونی

درخواست پناهندگی در کشور استونی به دو صورت می باشد :

  1. اگر بیگانه در حال حاضر در استونی باشد در خواست میبایست به بخش حفاظت بین المللی پلیس و گارد مرزی ارائه گردد.
  2. در صورتی که بیگانه هیچ ویزای معتبر اسناد مسافرتی و اجازه اقامت استونی را نداشته باشد درخواست پناهندگی وی به گارد مرزی در هر نقطه مرز دولتی جمهوری استونی ارائه میشود.

شما می توانید برای مهاجرت به استونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به استونی ” را مطالعه فرمایید .

پناهندگی در استونی – مدت زمان در خواست پناهندگی در استونی

اگر کشور استونی رسیدگی به درخواست پناهندگی را قبول نمایند مجلس این کشور اقدامات محکمی را آغاز مینماید . مدت زمان در خواست پناهندگی در استونی ممکن است به مدت ۶ ماه به طول بی انجامد . هر درخواست پناهندگی باید به صورت انفرادی و بی طرفانه بررسی شود . همچنین برای تصمیم گیری در مورد پرونده درخواست کننده وضعیت مربوط به حقوق بشر وی در کشور مبدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت که آیا سخنان وی در مورد آزاد و اذیت و … صحیح بوده است یا خیر .

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
Call Now Button