پناهندگی در اتریش و یا هر کشور اروپایی و غیر اروپایی هیچ گاه راه امنی برای مهاجرت به اروپا نبوده و نیست. هر چند در سالهای اخیر رشد فزاینده درخواست پناهندگی در اتریش فروکش نموده و رو به کم شدن است اما آمار درخواست پناهندگی در اتریش که در سال 2016 بالغ بر 42000 نفر اعلام شده است و حکایت از ناآگاهی متقاضیان مهاجرت به اتریش می باشد. کشور اتریش به دلیل دارا بودن صنایع پتروشیمی و صنایع غذایی و استقرار دفاتر سازمان های بین المللی در شهر وین، یکی از کشورهای مورد علاقه مهاجرین در تمامی سالهای اخیر بوده است. رتبه اول وین به عنوان امن ترین شهر دنیا و همچنین قرار گرفتن اتریش در قلب اروپا و نیز جمعیت نسبتا مناسب و پراکندگی جمعیت در کشور اتریش، درخواست های پناهندگی به اتریش را چندین برابر کرده است. اما نکته قابل توجه در ارائه درخواست پناهندگی به اتریش از سوی ایرانیان، عدم صداقت در بیان واقعیت هاست که منجر به عدم پذیرش درخواست پناهندگی در اتریش می شود.

در مقاله ” اقامت در اتریش” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت اتریش اطلاعات کسب کنید .

متاسفانه سالها است اشخاصی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند از روش پناهندگی در اتریش استفاده می نمایند که روشی نادرست برای مهاجرت می باشد . پناهندگی در اتریش یکی از روش های پر خطر و در عین حال نامناسب برای اشخاصی است که به قصد زندگی و شرایط بهتر اقدام به مهاجرت می نمایند در حال حاضر اشخاصی که درخواست پناهندگی می نمایند با کمبود امکانات، وضعیت اقتصادی نامناسب، شرایط زندگی نامناسب و کمبود بهداشت مواجه هستند و غالبا باید تا زمانی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت نشده است  در کمپ های پناهندگی زندگی نمایند که این کمپ ها فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و درمانی می باشند به همین دلیل پناهندگان در وضعیت نامناسب به سر خواهند برد.

پناهندگی در اتریش – درخواست پناهندگی در اتریش

نکته اول جهت درخواست پناهندگی در اتریش ، ورود به کشور اتریش، به صورت مستقیم است. اگر متقاضی پناهندگی در اتریش، از کشور دیگری در اتحادیه اروپا، وارد شده باشد و درخواست پناهندگی در اتریش را ثبت نماید، بر اساس قانون دوبلین، به کشوری که برای اولین بار وارد شده است، فرستاده می شود تا درخواست پناهندگی وی در همان کشور مورد بررسی قرار گیرد. نکته بعدی، داشتن شرایط مندرج در کنوانسیون ژنو است که متقاضی پناهندگی در اتریش ، باید ثابت نماید در کشور خودش از محدودیت های اعلامی، رنج می برد و درخواست پناهندگی در اتریش را دارد. تکمیل فرم ثبت نام، ارایه مدارک هویتی و اعلام چگونگی ورود به اتریش، از جمله ملزومات اعلام پناهندگی در اتریش می باشد.

پناهندگی در اتریش – حق پناهندگی در اتریش

حق پناهندگی در اتریش به شرح زیر است :

  • ادغام متقاضیان مهاجرت و پناهندگی در اتریش و هماهنگی با امور پناهنده های اتحادیه اروپا.
  • برگزاری آزمون های زبان آلمانی در سطح A1 و B2 برای پناهجویان در اتریش.
  • برگزاری دوره های فناوری اطلاعات و دوره های شغلی، مانند سلامت و پرستاری جهت اشتغال به کار پناهجویان پس از پذیرش پناهندگی در اتریش .
  • رسیدگی به مشکلات معیشتی و کاری پناه جویان در سراسر اتریش.
  • برگزاری کلاسهای آموزش زبان انگلیسی و آلمانی برای پناهجویان و خانواده آنها.

در مقاله ” مهاجرت به اتریش ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اتریش اطلاعات کسب کنید .

پناهندگی در اتریش | درخواست پناهندگی در اتریش | حق پناهندگی در اتریش | مراکز پذیرش پناهندگان در اتریش
پناهندگی در اتریش | درخواست پناهندگی در اتریش | حق پناهندگی در اتریش | مراکز پذیرش پناهندگان در اتریش

پناهندگی در اتریش – مراکز پذیرش پناهندگان در اتریش

مراکز پذیرش پناهندگان در اتریش به شرح زیر خواهد بود ؛

  1. اداره امور پناهندگان خارجی واقع در فرودگاه شویخات
  2. اداره امور پناهندگان خارجی در قریه تالهام
  3. اداره امور پناهندگان خارجی در شرق تریسکریخن

شرایط پناهندگی در اتریش این گونه است که در هرکدام از مراکز پذیرش اولیه پناهندگان یک اداره پلیس و یک مامور بررسی امور پناهندگان وجود دارد که در ابتدای امر از اشخاص پناهنده اثر انگشت و یک عکس گرفته خواهد شد تا در صورتی که در کشور دیگری مطابق قانون دابلین درخواست پناهندگی نموده اند از درخواست پناهندگی آنها جلوگیری شود.

پناهندگی در اتریش – قوانین پناهندگی در اتریش

هر کشوری قوانین خاص خود را برای پناهندگی دارد که کشور اتریش هم مانند دیگر کشورها قوانین خاص و ویژه ای را برای پناهندگی وضع کرده است مطابق قوانین پناهندگی در اتریش اشخاصی که قصد پناهندگی در اتریش را دارند در لحظه ورود به اتریش می توانند درخواست پناهندگی خود را مطرح نمایند اما درخواست پناهندگی به معنای قبول آن نخواهد بود و پس از بررسی های لازم توسط اداره امور پناهندگان در اتریش ممکن است درخواست پناهندگی اشخاص مورد قبول واقع نگردد که در این صورت باید کشور مقصد را ترک نمایند. درخواست پناهندگی افراد ممکن است ۶ ماه و گاهی بیشتر به طول بینجامد که در این صورت اشخاصی که درخواست پناهندگی خود را مطرح کرده اند باید تا بررسی نهایی از سوی دولت اتریش منتظر بمانند.

پناهندگی در اتریش – دلایل رد درخواست پناهندگی در اتریش

دلایل رد درخواست پناهندگی در اتریش به شرح زیر خواهد بود:

  1. شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش از کشور امن و به دور از خطر مهاجرت کرده باشد.
  2. شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش قبلا درخواست پناهندگی خود را در کشورهای اروپایی و یا سوئیس مطرح کرده باشد.
  3. کشور ثالثی در حال بررسی پرونده پناهندگی فرد متقاضی باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اتریش ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اتریش توضیح دادیم .

پناهندگی در اتریش – کارت های افراد پناهنده در اتریش

کارت های افراد پناهنده در اتریش شامل موارد زیر است :

  1. کارت سبز پناهندگی در اتریش

این کارت در هنگام بررسی وضعیت پناهندگان در اتریش به آنها داده خواهد شد اما باید بدانید که دریافت این کارت به منظور تایید درخواست پناهندگی اشخاص نخواهد بود.

  1. کارت سفید پناهندگی در اتریش

این کارت زمانی به اشخاص پناهنده داده خواهد شد که به پرونده پناهندگی آنها رسیدگی شده باشد این کارت به منظور رفت و آمد آزادانه اشخاص می باشد .

  1. کارت خاکستری پناهندگی در اتریش

اشخاص پناهنده در اتریش با دریافت این کارت همانند شهروندان اتریشی محسوب خواهند شد و با آنها مانند یک شهروند اتریشی برخورد می شود.

  1. کارت زرد پناهندگی در اتریش

اگر با درخواست پناهندگی شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش در اتریش موافقت نشود به فرد یک کارت زرد اعطا خواهد شد که دریافت این کارت به معنای وضعیت خاص فرد متقاضی می باشد که دولت اتریش مکلف است مجددا به درخواست پناهندگی شخص متقاضی رسیدگی نماید اما نکته در اینجاست بررسی مجدد درخواست پناهندگی فرد متقاضی به معنای قبولی آن نخواهد بود  و قبول و رد درخواست پناهندگی به وضعیت و صحبت های شخص متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش بستگی خواهد داشت. در واقع دریافت کارت زرد می تواند به این معنا باشد که فرد متقاضی شرایط پناهندگی در اتریش می تواند پس از بررسی های انجام شده به اقامت کشور اتریش دست یابد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پناهندگی در نروژ پناهندگی در نروژ

پناهندگی در نروژ اگر فردی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و یا اگر ترس از آزار و شکنج...

پناهندگی در بلژیک پناهندگی در بلژیک

کشور بلژیک ، یکی از پیشرفته ترین . قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که با داشتن اقتصاد پیشرف...

پناهندگی در بلغارستان پناهندگی در بلغارستان

پناهندگی در بلغارستان یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان ، پناهندگی در بلغارستان می باشد . ...

نظرات کاربران
صادق

سلام ..یعنی اگر از طریق مرز زمینی از صربستان و سپس مجارستان به طور غیر قانونی وارد اتریش بشیم نمیتونیم درخواست پناهندگی بدیم؟؟

سارا جوادی

با سلام هرجا که ورود شما ثبت شده باشد همونجا باید درخواست دهید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button