• میزان اعتبار پاسپورت کشور یونان
  • روش های دریافت پاسپورت کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق دریافت ویزای کاری کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق سرمایه گذاری در کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق متولد شدن در کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق ازدواج در کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق پناهندگی در یونان

میزان اعتبار پاسپورت یونان

پاسپورت کشور یونان در جایگاه چهارم دنیا قرار دارد . امتیاز پاسپورت این کشور 164 می باشد . یعنی دارندگان پاسپورت یونان و تابعیت و شهروندی کشور یونان می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به 164 کشور دنیا مسافرت کنند.

روش های دریافت پاسپورت یونان

  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق دریافت ویزای کاری کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق سرمایه گذاری در کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق متولد شدن در کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق ازدواج در کشور یونان
  • دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق پناهندگی در یونان

دریافت پاسپورت یونان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان

تحصیل در کشور یونان سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری یونان اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت یونان را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور یونان اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت یونان اقدام کند .

همچنین لازم به ذکر است بعد از اینکه تحصیلات خود را در مقاطع مختلف تحصیلی به اتمام رساندند یونان به متقاضیان ویزای 6 ماهه جهت اقامت موقت در این کشور و جستجو برای کار را ارائه می کندکه متقاضیان خواهند توانست که اقامت کاری را کسب کنند ، یعنی اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند و بعد از اینکه تا 5 سال مالیات این کشور را پرداخت کردند می توانند دریافت اقامت دائم یونان را دریافت کرده و بعد از گذشت 2 سال از دریافت اقامت دائم می توانند جهت دریافت پاسپورت یونان درخواست کنند .

پاسپورت کشور یونان
پاسپورت کشور یونان

دریافت پاسپورت یونان از طریق دریافت ویزای کاری کشور یونان

دریافت پاسپورت یونان از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار یونان اقامت و تابعیت یونان را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور سونان ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در یونان ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور یونان درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود .پس از 5 سال اقامت در این کشور، می توانند برای دریافت اقامت دائم برای اعضای خانواده و دریافت یک مجوز طولانی مدت در سراسر اتحادیه اروپا اقدام کنند . این افراد همچنین بعد از گذشت حدود 7 سال می توانند پاسپورت یونان را کسب کنند . اما با توجه به اینکه کار در این کشور جهت افراد غیر اروپایی نیازمند به دریافت پیشنهاد شغلی می باشد و افراد باید یک پروسه سخت و طولانی را طی کرده و برای دریافت ویزای جستجوی کار اتریش یا اخذ ویزای جستجوی کار اتریش اقدام کنند .

دریافت پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری در کشور یونان

دریافت پاسپورت کشور یونان از طریق سرمایه گذاری ممکن است . افراد متقاضی می توانند از روش های خرید ملک و خود حمایتی و یا با ارائه بیزینس پلن و طرح توجیهی اقتصادی جهت فعالیت در تجارت های بزرگ در این کشور اقدام کرده و اقامت و تابعیت کشور یونان را اخذ کنند .

  • سرمایه گذاری با ارائه بیزینس پلن و اجازه کار با حداقل سرمایه اولیه 300 هزار یورو طی 7 سال می توانند اقامت دائم و پاسپورت را اخذ کنند
  • سرمایه گذاری از طریق اقامت خود حمایتی و یا تمکن مالی بدون اجازه کار در کشور یونان با حداقل سرمایه اولیه 20 الی 22 هزار یورو و ارائه تمکن مالی
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و خرید ملک با حداقل سرمایه اولیه 250،000 یورو

دریافت پاسپورت یونان از طریق متولد شدن در کشور یونان

کشور یونان در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور یونان باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک یونان مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت یونان را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور یونان جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت یونان نخواهد شد . اگر هیچکدام از والدین کودک یونانی نباشند اما در 5 سال اخیر در این کشور زندگی کرده باشند و اقامت 5 ساله یونان را دارند به کودک متولد شده آن ها نیز از همان زمان تولد تابعیت و پاسپورت این کشور ارائه می شود . در این صورت این کودکان مانند یک شهروند اروپایی می توانند از کلیه امکانات این کشور برخوردار شوند. شایان ذکر است که کشور یونان برخلاف سایر کشورها با تابعیت مضاعف و دوگانه مخالفتی ندارد و شهروندان این کشور می توانند به صورت هم زمان تابعیت یک کشور دیگر را نیز داشته باشند.

دریافت پاسپورت یونان از طریق ازدواج در کشور یونان

در کشور یونان ازدواج با تبعه یونان سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه یونان ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در یونان اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت یونان باید زوجین طی ۵ سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت 5 سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت یونان درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان یونان نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت یونان را افزایش می دهد .

دریافت پاسپورت یونان از طریق پناهندگی در یونان

در حال حاضر آمار بازگشت پناهجویان از یونان به کشور اولیه خود به طرز چشمگیری بالا رفته و سبب شده که افراد پناهجو به عواقب قانونی نیز در کشور خود دچار شوند و دچار یاس و نا امیدی شوند. پس در حال حاضر به ندرت و در موارد نادر، پناهندگی در یونان می تواند به دریافت پاسپورت یونان منجر  شود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور مالزی پاسپورت کشور مالزی

میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی دریافت پاسپورت کشور م...

نظرات کاربران
Call Now Button