نگاه کلی به پاسپورت کشور کره جنوبی

  • روش های دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی
  • دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی از طریق متولد شدن در کشور کره جنوبی
  • دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی از طریق ازدواج در کشور کره جنوبی
  • تابعیت مضاعف در کشور کره جنوبی
  • دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری در کشور کره جنوبی
  • دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور کره جنوبی
  • دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی از طریق دریافت ویزای کاری کشور کره جنوبی

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق تولد فرزند

کشور کره جنوبی در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور کره جنوبی باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک کره جنوبی مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت کره جنوبی را دریافت کند . اما به صورت کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور کره جنوبی جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت کره جنوبی نخواهد شد .

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق ازدواج

در کشور کره جنوبی ازدواج با تبعه کره جنوبی سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه کره جنوبی ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در کره جنوبی اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت کره جنوبی باید زوجین طی ۵ سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت ۳ سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت کره جنوبی درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان کره جنوبی نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت کره جنوبی را افزایش می دهد . لازم به ذکر است که کارت اقامت دائم کره جنوبی بعد از گذشت ۳ سال از ازدواج جهت فرد خارجی صادر خواهد شد و بعد از آن می تواند پس از گذشت ۵ سال جهت دریافت پاسپورت کره جنوبی اقدام کند .

تابعیت مضاعف در کشور کره جنوبی

در قانون تابعیت و اقامت در کشور کره جنوبی ، تابعیت مضاعف پیش‌ بینی نشده است . فردی که تابعیت و اقامت در کره جنوبی و کشور دیگری را دارد باید پیش از رسیدن به سن 22 سالگی یکی از تابعیت‌ های خود را انتخاب کند .

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری در این کشور میسر است شخص متقاضی باید تضمین کند که حداقل ده سال در کره جنوبی سرمایه خود را حفظ کرده و در این مدت در کره جنوبی اقامت کند . سرمایه گذاران بعد از سه سال اقامت متوالی در کره جنوبی می توانند جهت شهروندی و پاسپورت کره جنوبی درخواست دهند .برای واجد شرایط بودن برای دریافت ۱۰ ساله مجوز اقامت در کشور کره جنوبی ، سرمایه گذاری در کره جنوبی به روش های زیر انجام می شود .

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری
دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق دریافت ویزای تحصیلی

تحصیل در کشور کره جنوبی سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کره جنوبی اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت کره جنوبی را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور کره جنوبی اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت کره جنوبی اقدام کند .

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق دریافت ویزای کاری

دریافت پاسپورت کره جنوبی از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار کره جنوبی اقامت و تابعیت کره جنوبی را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور کره جنوبی ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در کره جنوبی ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور کره جنوبی درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود . پس از ۵ سال کار تمام وقت و پرداخت مالیات در کشور کره جنوبی می توان جهت اخذ کارت اقامت دائم کره جنوبی اقدامات لازم را انجام داد و بعد از اقامت دائم پس از گذشت ۵ سال می توان برای دریافت پاسپورت کره جنوبی اقدام نمود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اروپا تحصیل در اروپا

شما هم رویای تحصیل در اروپا را دارید؟ می دانید که سالانه میلیون ها دانشجو از  سراسر جهان،...

تحصیل دندان پزشکی در قبرس تحصیل دندان پزشکی در قبرس

رشته های علوم پزشکی از جمله دندان پزشکی از محبوبیت خاصی در بین تعداد زیادی از مردم برخوردار...

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که در سال های اخیر متقا...

نظرات کاربران
Call Now Button