نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان
  • روش های دریافت پاسپورت کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق دریافت ویزای کاری کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق سرمایه گذاری در کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق متولد شدن در کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق ازدواج در کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق پناهندگی در لهستان

پاسپورت کشور لهستان – میزان اعتبار پاسپورت لهستان

پاسپورت کشور لهستان در رتبه هفتم جهان واقع شده است که در ردیف کشورهایی همچون لتونی ، اسلواکی ، لیتوانی ، اسلوونی و مالزی می باشد . امتیاز پاسپورت لهستان 161 می باشد یعنی بدون احتیاج به دریافت ویزا می توان به 161 کشور در دنیا سفر کرد . همچنین افرادی که شهروند کشور لهستان هستند و دارای تابعیت این کشور هستند می توانند آزادانه و بدون هیچ محدودیتی به کلیه کشورهای اروپایی و کشورهای عضو حوزه شنگن سفر و یا حتی زندگی کنند و در واقع از امتیازات شهروندی در کل اتحادیه اروپا استفاده کنند . در مورد تابعیت کشور لهستان لازم به ذکر است که تابعیت مضاعف یا دو تابعیتی از سمت این دولت مورد قبول نیست و این دولت با این موضوع مخالف است.

پاسپورت کشور لهستان
پاسپورت کشور لهستان

پاسپورت کشور لهستان – روش های دریافت پاسپورت لهستان

  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق دریافت ویزای کاری کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق سرمایه گذاری در کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق متولد شدن در کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق ازدواج در کشور لهستان
  • دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق پناهندگی در لهستان

دریافت پاسپورت لهستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور لهستان

تحصیل در کشور لهستان سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری لهستان اقامت کاری این کشور را دریافت کند و بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت لهستان را دهد. همینطور می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور لهستان اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت لهستان اقدام کند. اگر حدود 3 سال از اقامت کاری گذشته باشد می توانند درخواست اقامت دائم داده و بعد از 5 الی 6 سال نیز می توانند درخواست شهروندی و پاسپورت لهستان را ارائه کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان مقاله ” تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان ” را مطالعه بفرمایید .

دریافت پاسپورت لهستان از طریق دریافت ویزای کاری لهستان

دریافت پاسپورت کشور لهستان از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار لهستان اقامت و تابعیت لهستان را اخذ کرد.  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور لهستان، پیشنهاد کاری دریافت کنید. جهت دریافت مجوز کار در لهستان، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور لهستان درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد، سپس مجوز صادر می شود .در این حالت بعد از صدور ویزا برای این افراد یک اقامت 1 ساله کاری صادر می گردد که قابل تمدید است و بعد از 3 سال می تواند سبب دریافت اقامت دائم شود. همچنین بعد از گذشت 5 الی 6 سال به شکل مداوم و پیوسته می تواندرخواست دریافت پاسپورت لهستان را بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست مشاغل مورد نیاز در کشور لهستان مقاله ” لیست مشاغل مورد نیاز در کشور لهستان ” را مطالعه بفرمایید .

دریافت پاسپورت لهستان از طریق دریافت ویزای کاری کشور لهستان
دریافت پاسپورت لهستان از طریق دریافت ویزای کاری کشور لهستان

دریافت پاسپورت لهستان از طریق سرمایه گذاری در کشور لهستان

دریافت پاسپورت کشور لهستان به روش سرمایه گذاری نیز امکان پذیر است که در این کشور می توان از روش های متفاوت سرمایه گذاری همانند خرید ملک ، خرید املاک تجاری و غیر مسکونی همانند مغازه و رستوران و… در قالب یک طرح توجیه اقتصادی ( بیزینس پلن ) و یا از طریق خرید اوراق قرضه و یا از طریق ثبت شرکت اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کرد . از جمله روش های سرمایه گذاری در لهستان ثبت شرکت می باشد و می توان از طریق سرمایه گذاری در لهستان اقامت و پاسپورت لهستان را دریافت کرد .

در کشور لهستان می توان شعبه ای از شرکت های غیر لهستانی را ثبت کرد و در آن شروع به کسب و کار کرد. به همین دلیل لازم است یک نمایندگی مجاز در لهستان تعیین شود. افراد در این مرحله نیازمند مدیریت جدید یا سرمایه گذاری نیستند و تنها هزینه های مربوط به اجاره دفتر و حسابداری را دارند. ایجاد دفتر نمایندگی بسیار آسان می باشد و افراد تنها نیازمند ثبت نام در نمایندگی های شرکت های بازرگانی خارجی هستند که این دفاتر تحت حمایت وزیر اقتصاد کشور لهستان می باشد. همچنین لازم به ذکر است ثبت شرکت در لهستان نیازی به حضور در این کشور ندارد و حتی می تواند به صورت اینترنتی نیز انجام شود. در مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور لهستان به افراد خارجی در ابتدا یک اقامت 1 ساله ارائه می گردد و 2 ماه پیش از پایان اقامت 1 ساله افراد می توانند جهت تمدید اقامت خود اقدام کنند. بعد از 3 بار تمدید، اقامت دائم لهستان به افراد ارائه می شود و بعد از طی 2 سال از اقامت دائم یعنی بعد از گذشت 5 سال نیز افراد متقاضی می توانند درخواست تابعیت و پاسپورت لهستان را ارائه کنند .

دریافت پاسپورت لهستان از طریق متولد شدن در کشور لهستان

کشور لهستان در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور لهستان باشند، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد. همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک لهستان مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت لهستان را دریافت کند. اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور لهستان جهت شهروندان خارجی، سبب ارائه پاسپورت لهستان نخواهد شد.

دریافت پاسپورت لهستان از طریق ازدواج در کشور لهستان

در کشور لهستان ازدواج با تبعه لهستان سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه لهستان ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد، می توان برای زندگی و اقامت دائم در لهستان اقدام کرد. جهت دریافت اقامت و پاسپورت لهستان باید زوجین طی ۵ سال در کنار هم زندگی کنند. البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند. پس از گذشت ۳ سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت لهستان درخواست داد، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و جرم و جنایتی مرتکب نشوند. آشنایی با زبان لهستان نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت لهستان را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که کارت اقامت دائم لهستان بعد از گذشت ۳ سال از ازدواج جهت فرد خارجی صادر خواهد شد و بعد از آن می تواند پس از گذشت 2 سال بعد از کارت اقامت یعنی در سال پنجم جهت دریافت پاسپورت لهستان اقدام کند.

دریافت پاسپورت لهستان از طریق ازدواج در کشور لهستان
دریافت پاسپورت لهستان از طریق ازدواج در کشور لهستان

دریافت پاسپورت لهستان از طریق پناهندگی در لهستان

هم اکنون کشور لهستان به شدت با ورود پناهجویان مخالف است و تمایلی به جذب پناهندگان کشورهای دیگر ندارد. شرایط پناهندگی در لهستان به این صورت است که افراد پناهجو بعد از ورود به این کشور تا 8 روز فرصت دارند تا فرم درخواست خود را تکمیل کنند و به مقامات مربوطه ارائه کنند تا بتوانند یک اقامت 2 ماهه دریافت کنند و بعد از آن مراحل ارائه کیس خود را به دادگاه ارائه کنند تا بررسی شود. در صورت موافقت دولت لهستان با پرونده افراد به آن ها اقامت لهستان ارائه می شود و این افراد بعد از 5 سال زندگی می توانند پاسپورت و تابعیت این کشور را کسب کنند .

آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور مالزی پاسپورت کشور مالزی

میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی دریافت پاسپورت کشور م...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button