کشور سوئیس از کشورهای بسیار امن در دنیا به شمار می رود و به علت امکانات بسیار عالی و ویژگی های خاص تبدیل به کشوری مهاجرپسند شده است.

مهاجرت افراد به کشور سوئیس بسیار مشکل می باشد اما موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با همکاری وکیل مهاجرت به سوئیس، قادر به دریافت ویزای مورد نظر برای متقاضیان عزیز است. اگر تمایل به دریافت پاسپورت کشور سوئیس دارید باید از شرایط دریافت آن مطلع باشید.

روش دریافت پاسپورت سوئیس

روش های مختلفی جهت دریافت پاسپورت کشور سوئیس وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. هر کدام از روش های دریافت پاسپورت دارای شرایط خاصی می باشد و برای اینکه فرد بتواند از آن راه اقدام کند باید مدارک یا شرایطی را فراهم کند.

به طور کلی شش راه اخذ اقامت و پاسپورت عبارتند از تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و در این مقاله تلاش می کنیم بررسی نماییم که کدامیک از این روش ها و با چه شرایطی می تواند منجر به اخذ پاسپورت سوئیس گردد.

اعتبار و رنکینگ پاسپورت سوئیس

پاسپورت کشور سوئیس از نظر اعتبار در بین بهترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. اعتبار پاسپورت یک کشور به تعداد کشورهایی که اتباع این کشور بتوانند بدون دریافت کردن ویزا به منطقه ها و کشورهای مختلف دنیا بروند ، در نظر گرفته می شود.
پاسپورت کشور سوئیس در رنکینگ جهانی  به همراه هفت کشور در جایگاه سوم قرار گرفته است و با کشورهایی همانند اتریش، هلند، آلمان و دانمارک در یک راستا قرار دارد.

از جمله کشورهایی که با وجود پاسپورت سوئیس نیاز به دریافت ویزا خواهد داشت می توان به کشورهایی مانند ترکمنستان، سوریه و سودان را نام برد.
با دریافت کردن پاسپورت کشور سوئیس میتوان به 47 کشور با ویزای فرودگاهی و 123 کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا مسافرت کرد و همچنین 28 کشور جهان نیاز به دریافت ویزا خواهد داشت.
از جمله کشورهایی که دارندگان پاسپورت سوئیس جهت ورود نیاز به آن کشورها نیاز دریافت ویزا نخواهند داشت، می توان کشورهای اروپایی حوزه شنگن، ژاپن، نیوزلند و انگلستان را نام برد.

اعتبار و رنکینگ پاسپورت سوئیس

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق ویزای کار در سوئیس

جهت دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق کار، در ابتدا باید ویزای کار سوئیس را دریافت کنید.
جهت دریافت ویزای کار کشور سوئیس باید از یک شخص یا شرکت در سوئیس دعوت به کار شده باشید.
جهت استخدام در سوئیس باید شرکت یا کارفرمای سوئیسی جذب کنید.
برای مثال لازم است رزومه و سوابق کاری و همچنین مدارک تحصیلی خود را به شرکت مورد نظر ارائه کنید و پس از تایید شرکت مورد نظر در کشور سوئیس، اگر هیچ نیروی کار متخصصی برای شغل مورد نظر شما در سوئیس و اتحادیه اروپا نباشد، کارفرما شما را جهت کار در آن موقعیت شغلی استخدام می کند و برای شما دعوتنامه کاری ارسال می نماید.
به این شکل گرفتن شغل و استخدام کاری بسیار سخت است و نیازمند تخصص ویژه و دانش بسیار بالای شخص متقاضی می باشد و شرکت سوئیسی شخصی را که ویزا و اجازه کار تمام وقت قانونی در سوئیس را نداشته باشد استخدام نخواهد کرد.
جهت استخدام نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا، کارفرمای سوئیسی باید بتواند اداره مهاجرت کشور سوئیس را متقاعد کند که در اروپا شخصی دارای شرایط برای موقعیت شغلی مورد نظر وجود ندارد، تنها در این صورت می تواند فرد خارجی را استخدام کند.

اما در صورتی که فرد بتواند پیشنهاد شغلی از سوئيس دریافت کند، با ارائه کردن دعوتنامه کاری از سمت کارفرمای سوئیسی و کلیه مدارک تحصیلی، تخصصی و سوابق کاری که تایید و ترجمه شده است می تواند ویزای کار سوئیس را از سفارت سوئيس تقاضا کند.
بعد از گذشت 10 سال کار تمام وقت و پرداخت کردن مالیات در سوئيس می توان جهت دریافت کارت اقامت دائم سوئيس اقدام کرد و بعد از گذشت 2 سال جهت دریافت پاسپورت سوئيس اقدام نماید.

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق ویزای کار در سوئیس

دریافت پاسپورت تحصیلی کشور سوئیس

تحصیل در کشور سوئیس و مهاجرت تحصیلی به سوئیس از جمله روش های اقامت دائم و دریافت پاسپورت کشور سوئيس می باشد.
ادامه تحصیل در کشور سوئيس به تنهایی سبب دریافت اقامت دائم و پاسپورت سوئيس نمی شود.
به همین دلیل لازم است که بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی ، فرد با داشتن کار تمام وقت در سوئيس اقامت کاری این کشور را کسب می کند.
ادامه تحصیل در کشور سوئيس در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجویان بین المللی ممکن است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی سوئيس در کلیه رشته ها به زبان فرانسوی، آلمانی و یا ایتالیایی می باشد.
متقاضیان می توانند در دانشگاه های خصوصی در رشته های مدیریت، توریسم و هتل داری به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئيس در بیشتر رشته ها امکان تحصیل به زبان های انگلیسی یا آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را دارند.

امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئيس در مقطع دکتری وجود دارد که جهت پذیرش و ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئیس مدرک زبان همراه با استاد راهنما و مدارک فارغ التحصیلی و همچنین توصیه نامه اساتید دانشگاهی از مقاطع قبلی ضروری می باشد.

با توجه به نرخ بسیار پایین بیکاری در سوئیس بیشتر فارغ التحصیلان بعد از پایان تحصیلات شانس خوبی برای یافتن شغل مناسب در زمینه تحصیلی و دریافت اقامت کاری در سوئيس دارند.
داشتن دانش کافی از زبان رایج مردم در شهری در سوئیس که در آن ساکن هستید جهت کاریابی امری اجتناب ناپذیر می باشد.
برای مثال اگر متقاضی کار و اقامت بعد از تحصیل در شهر زوریخ باشید باید از دانش کافی زبان آلمانی برخوردار شوید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کشور سوئیس

  • ارائه پرینت تمکن مالی شخص متقاضی از بانک مورد تایید کشور سوئیس
  • ارائه پاسپورت معتبر شخص متقاضی
  • داشتن بیمه نامه معتبر و مورد تایید سفارت سوئیس شخص متقاضی تحصیل در سوئیس
  • دریافت پذیرش شخص متقاضی از دانشگاه و یا کالج معتبر در سوئیس
  • داشتن ترجمه با مهر تایید مدارک تحصیلی فرد متقاضی
  • هزینه ویزا برابر 68 یورو
  • تکمیل فرم های ویزا

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق سرمایه گذاری

از جمله روش های دریافت پاسپورت و اقامت کشور سوئیس سرمایه گذاری در کشور سوئيس می باشد . سرمایه گذاری در سوئيس از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی می باشد.
سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت در کشور سوئیس در حدود 20/000 فرانک سوئیس می باشد . برای دریافت اقامت کشور سوئیس از طریق سرمایه گذاری ، فرد باید یک طرح توجیح اقتصادی ارائه کند.
در این طرح باید برنامه شرکت جهت درآمد زایی شرح دهد و منفعت اقتصادی آن در کشور سوئیس ثابت شود.
برای ثبت شرکت مدیر عامل باید حداقل یک فرد سوئیسی را استخدام کند.
بعد از دریافت کارت اقامت بعد از 5 سال می توانید جهت دریافت پاسپورت سوئيس اقدام کرد.

با سرمایه گذاری در سوئیس و ثبت کردن شرکت در سوئیس کارت اقامت برای فرد متقاضی ، همسر و فرزندان زیر 18 سال او صادر خواهد شد و فرزندان او می توانند در بهترین مدارس دولتی و دانشگاه های دولتی سوئیس به صورت رایگان تحصیل کنند.
دانشجویانی که از دانشگاه های سوئيس فارغ التحصیل شوند نیز امکان تمدید کارت اقامت به روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس را خواهند داشت.
اقامت در این روش به صورت سالیانه تمدید خواهد شد و در انتهای سال پنجم جهت شخص سرمایه گذار و خانواده او کارت اقامت دائم صادر می گردد، بعد از آن با گذشت 5 سال برای دریافت پاسپورت سوئيس درخواست می دهد.

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق سرمایه گذاری

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق پناهندگی

لازم به ذکر است در خصوص پناهندگی کشور سوئیس باید گفت پناهندگی از بدترین و پر خطرترین روش های مهاجرت می باشد.
شخص پناهنده به دلایل سیاسی، مذهبی و اعتقادی در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارد و  جهت حفظ جان خود مجبور به ترک وطن می شود.
کسی که برای حفظ جان و مال و امنیت خود به کشور سوئیس رود و در این کشور درخواست پناهندگی داده باشد ، در صورتی که در دادگاه درخواست او مورد قبول واقع گردد می تواند در سوئيس به صورت پناهنده اقامت کند و به هیچ عنوان امکان بازگشت به وطن خود را ندارد.
شرایط زندگی و بررسی پرونده جهت پناهجویان در سوئيس در سال های اخیر بسیار سخت شده است.

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق تولد

لازم به ذکر است برای دریافت پاسپورت از طریق تولد در کشور سوئیس، این کشور در اعطای تابعیت کشور خود از چه قانونی پیروی خواهد کرد.
قوانین کشورها در ارائه تابعیت به دو دسته اصلی تقسیم بندی خواهد شد.
کشورهایی که جهت ارائه تابعیت از قانون خاک پیروی می نمایند و همچنین کشورهایی که در ارائه تابعیت خود از قانون خون پیروی می کنند.
کشور سوئيس در اعطای تابعیت خود قانون خون را دنبال می کنند که بر اساس اصل خون کسی که از پدر یا مادر سوئیسی متولد شود می تواند پاسپورت و تابعیت سوئيسی را دریافت کند.
همچنین در کشور سوئیس در صورتی که طفلی متولد شود که پدر و مادر او مشخص نباشد تابعیت و پاسپورت سوئیس دریافت می کند.

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق تولد

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق ازدواج

طبق قوانین کشور سوئيس در خصوص ازدواج، اگر زن با مردی که شهروند سوئيس است و پاسپورت سوئيسی دارد با یک زن و یا مردی که از اتباع کشور سوئیس نیست، ازدواج کند قادر است جهت اقامت همسر خارجی خود اقدام نماید.
جهت ثبت کردن ازدواج در سوئيس ارائه کردن مدارکی که تجرد هر دو طرف را نشان دهد ضروری می باشد.
حداقل سن جهت ازدواج 18 سال می باشد و لازم است هر دو طرف باید ثابت کنند که این ازدواج برای اقامت در سوئیس نیست بلکه بر اساس علاقه قلبی می باشد. ثبت ازدواج در کشور سوئيس در کلیسا و یا شهرداری انجام می شود.

اگر ازدواج آن ها در هر کشور دیگری انجام شود ، ابتدا با ارائه مدارک لازم به سفارت سوئيس درخواست ویزای ازدواج می دهند و بعد از ورود به خاک سوئيس ازدواج خود را ثبت قانونی می کنند. بعد از پایان کلیه مراحل قانونی ازدواج، می توانند جهت دریافت کارت اقامت اقدام کنند.
شایان ذکر است که کارت اقامت دائم سوئیس در این روش بعد از گذشت 3 سال از ازدواج و زندگی آن ها در کنار هم ، برای فرد خارجی صادر خواهد شد و بعد از آن فرد می تواند پس از طی 5 سال جهت اخذ پاسپورت کشور سوئيس درخواست دهد.

دریافت پاسپورت کشور سوئیس از طریق ازدواج
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
فهیم حفیظی

من از افغانستان استم و می‌خواهم پاسپورت کشوری سویس بکرم اگه کمک کنید

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button