پاسپورت کشور سریلانکا

نگاه کلی به پاسپورت کشور سریلانکا

  • انواع پاسپورت کشور سریلانکا
  • اعتبار پاسپورت کشور سریلانکا
  • روش های دریافت پاسپورت کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق دریافت ویزای کاری سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق ازدواج در کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق سرمایه گذاری در کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق دریافت پناهندگی در کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق متولد شدن در سریلانکا

پاسپورت کشور سریلانکا – انواع پاسپورت کشور سریلانکا

کشور سریلانکا دارای 5 نوع پاسپورت می باشد که بر اساس نیاز شخص متقاضی می تواند آن را دریافت نماید برای دریافت پاسپورت کشور سریلانکا لازم است شخص متقاضی درخواست رسمی خود را به وزارت مهاجرت ارائه کند تا شرایط صادر کردن پاسپورت او بررسی شود .

  • پاسپورت مقامات سیاسی کشور سریلانکا که فقط در اختیار مقامات رسمی این کشور قرار داده خواهد شد و اعتبار آن فقط تا پایان حضور آن ها در عرصه قدرت سیاسی می باشد .
  • پاسپورت های قرمز رنگ سریلانکا نیز در اختیار نمایندگان دولت سریلانکا در امور تجاری و دولتی قرار داده می شود .
  • پاسپورت سریلانکا ، پاسپورتی می باشد که در اختیار شهروندان این کشور قرار داده خواهد شد . پاسپورت خرمایی رنگ کشور سریلانکا جهت کسانی می باشد که قصد مسافرت به کشور های دیگر را داشته باشند و خود به 2 دسته تقسیم خواهند شد .
  • دسته اول این پاسپورت جهت سفر به کلیه کشور های جهان اعتبار خواهد داشت و نوع دیگر آن که از آخرین روزهای سال 2018 ایجاد شده جهت سفر به کشورهای خاص در نظر گرفته می شود .
  • یکی دیگر از انواع دیگر پاسپورت کشور سریلانکا ، پاسپورت طوسی رنگ سریلانکا می باشد که فقط جهت سفر به کشورهای هند و نپال معتبر است اما به شرط آنکه این سفر بر اساس یک ضرورت همانند نیاز به درمان انجام شود . این نمونه از پاسپورت کشور سریلانکا بر اساس یک توافق سه جانبه در اواخر سال 2018 به صورت رسمی رونمایی شده است .
  • پاسپورت قهوه ای رنگ کشور سریلانکا اطلاعات درج شده در آن قابل خواندن برای همه افراد نخواهد بود و حاوی اطلاعات سری و امنیتی خواهد بود .

پاسپورت کشور سریلانکا – اعتبار پاسپورت کشور سریلانکا

اعتبار پاسپورت کشور سریلانکا 46 می باشد یعنی اینکه برای سفر به 16 کشور می توانید بدون ویزا مسافرت کنید و برای 152 کشور نیازمند دریافت ویزا خواهید بود . میزان سفرهای خارجی با داشتن پاسپورت نشانه معتبر بودن آن است  . پس اعتبار پاسپورت نشانگر روابط خارجی و توسعه و پیشرفت آن کشور در سطح بین المللی می باشد .

پاسپورت کشور سریلانکا

پاسپورت کشور سریلانکا

پاسپورت کشور سریلانکا – روش های دریافت پاسپورت کشور سریلانکا

  • دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق دریافت ویزای کاری سریلانکا
  • دریافت پاسپورتسریلانکا از طریق ازدواج در کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق سرمایه گذاری در کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق دریافت پناهندگی در کشور سریلانکا
  • دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا
  • دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق متولد شدن در سریلانکا

پاسپورت کشور سریلانکا – دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق دریافت ویزای کاری سریلانکا

مهاجرت کاری به سریلانکا از جمله روش های مهاجرت به سریلانکا و دریافت پاسپورت سریلانکا می باشد . اگر فرد متقاضی برای مهاجرت به سریلانکا و دریافت ویزای کاری سریلانکا دارای تخصص و مهارت خاصی در زمینه کاری باشد و سابقه کار در آن زمینه را داشته باشد می تواند با دریافت پیشنهاد یا دعوتنامه کاری (JOB OFFER) اقامت کاری در کشور سریلانکا را اخذ کند . یعنی لازم است کارفرمایی در کشور سریلانکا باشد که به فرد با مهارت و تخصص فرد متقاضی نیاز داشته باشد و دعوتنامه کاری ارسال کند پس از دریافت دعوتنامه کاری سریلانکا می توان جهت دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کرد .

هر متقاضی استخدام در کشور سریلانکا باید پیش از سفر خود به کشور سریلانکا یک ویزای ورود داشته باشد که در درخواست این ویزا در توسط اداره مهاجرت  شهر کلمبو برررسیخواهد شد .  طبق قواعد و مقررات قانونی ، هیچ ویزای ورود استخدامی صادر نخواهد شد مگر در شرایطی که اداره مهاجرت آن ویزا را صادر کند . همچنین لازم است از سفارت کشور سریلانکا نیز اجازه ورود دریافت کنند . بعد از ورود به کشور سریلانکا ویزای اشتغال را از اداره مهاجرت کلمبو دریافت می کنند .

پاسپورت کشور سریلانکا – دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق ازدواج در کشور سریلانکا

اخذ تابعیت و پاسپورت سریلانکا به روش ازدواج در سریلانکا بر اساس شرایط و قوانین حاکم بر کشور سریلانکا ممکن می باشد . زمانی که یک فرد خارجی قصد ازدواج با یک شهروند و تبعه سریلانکا را دارد لازم است ابتدا به اداره مهاجرت کشور سریلانکا درخواست خود را ارائه کند .

بعد از ازدواج در کشور سریلانکا لازم است طرفین پس از گذشت 12 روز کاری از اخذ گواهی ازدواج آن را در کنسولگری کشور سریلانکا ثبت کنند . به فرد خارجی ابتدا یک اقامت دو ساله ارائه خواهد شد و بعد از دو تا سه سال اقامت دائم ارائه خواهد شد همچنین پس از 5 سال سکونت در کشور سریلانکا جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کشور سریلانکا اقدام خواهند کرد .

پاسپورت کشور سریلانکا – دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق سرمایه گذاری در کشور سریلانکا

به دلیل ظرافت ها و پیچیدگی های مبحث سرمایه گذاری ، لازم است پیش از سرمایه گذاری در خارج از کشور اطلاعات حقوقی صحیح داشته باشید زیرا امکان هدر رفت پول و سرمایه شما در صورت نداشتن اطلاعات معتبر امکان پذیر است . کشور سریلانکا در زمینه سرمایه گذاری پیشرفت مناسبی کرده و اقتصاد این کشور در طول پنج سال اخیر حدودا دارای 7 درصد رشد اقتصادی می باشد .

کشور سریلانکا از سال 1995 عضو سازمان تجارت جهانی (WTO ( World Trade Organization یا سازمان تنظیم قوانین جهانی و بین المللی تجارت می باشد . در سال 2018 سرمایه گذاری خارجی در سریلانکا به حدود 719 میلیون دلار رسید . پاسپورت کشور سریلانکا به روش سرمایه گذاری در شرایطی به فرد متقاضی ارائه می گردد که در ابتدا فرد متقاضی ، سرمایه گذاری به میزان 250000 دلار آمریکا سرمایه گذاری انجام دهد و از همین روش اقامت سریلانکا را اخذ نماید . فردی که اقامت دائم کشور سریلانکا را دارد قادر است در صورت رعایت قوانین و مقررات و واجد شرایط بودن پاسپورت کشور سریلانکا را اخذ کند .

روش های سرمایه گذاری در کشور سریلانکا :

  • سرمایه گذاری در سریلانکا از طریق خرید ملک در شهر های بزرگ و پایتخت سریلانکا
  • سرمایه گذاری در سریلانکا از طریق اوراق بهادار دولتی با حداقل میزان سرمایه 50000 دلار آمریکا
  • سرمایه گذاری در سریلانکا از طریق ثبت شرکت با حداقل سرمایه 1000 دلار آمریکا

پاسپورت کشور سریلانکا – دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق پناهندگی در کشور سریلانکا

کشور سریلانکا از جمله کشورهایی می باشد که پناهندگان و وضعیت آنها شرایط مطلوبی نخواهد داشت و حضور آن ها در این کشور به روش پناهندگی به نتیجه خاصی نمی رسد . کشور سریلانکا از قوانین و مقررات کنوانسیون ژنو برای حمایت و حفاظت از پناهندگان بهره می برد و اقدامات لازم جهت بازگشت داوطلبانه پناهندگان در این کشور هدایت می کند شایان ذکر است که برای اسکان مناسب و حفاظت از آن ها تا هنگام تعیین شدن پرونده آن ها نیز اقداماتی را انجام خواهند داد . پس اگر قصد دریافت پاسپورت سریلانکا را دارید بهتر است که از طریق روش های قانونی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید .

پاسپورت کشور سریلانکا – دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا

تحصیل در کشور سریلانکا به تنهایی سبب دریافت تابعیت و پاسپورت سریلانکا نخواهد شد . آموزش در بیشتر موسسه ها و دانشگاه های کشور سریلانکا به زبان انگلیسی است . فرد متقاضی تحصیل در سریلانکا می تواند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کند .

جهت دریافت پاسپورت کشور سریلانکا از طریق تحصیل در این کشور لازم است پس از اتمام تحصیل دعوت نامه کاری دریافت کنند و بعد از مشغول شدن به کار در کشور سریلانکا می توانند پس از حداقل 5 سال اقامت در این کشور اقامت و سپس پاسپورت این کشور را دریافت کنند .

پاسپورت کشور سریلانکا – دریافت پاسپورت سریلانکا از طریق متولد شدن در سریلانکا

اخذ پاسپورت سریلانکا از طریق متولد شدن در این کشور در صورت داشتن شرایط مذکور در این مقاله می تواند سبب دریافت تابعیت و پاسپورت سریلانکا شود . تابعیت از طریق تولد در سریلانکا می تواند طبق یکی از اصول خاک یا خون به فرزند انتقال داده شود . بر اساس قوانین شهروندی کشور سریلانکا تولد فرزند در خاک این کشور به صورت خودکار تابعیت کشور سریلانکا را به شخص نمی دهد مگر در شرایطی که والدین فرزند متولد شده مشخص نباشند . همچنین در صورتی که پدر و مادر فرزند متولد شده در سریلانکا شهروند این کشور باشند فرد متولد شده می تواند تابعیت و پاسپورت کشور سریلانکا را دریافت نماید .

کسانی که از پدر یا مادر سریانکایی متولد شوند جهت اخذ شهروندی با حداقل 22 سال سن می توانند جهت اقامت دائم در این کشور درخواست دهند . تابعیت دوگانه یا مضاعف وضعیت شخصی می باشد که تابعیت دو یا چند کشور را به صورت همزمان دارند. تابعیت دوگانه در کشور سریلانکا قابل قبول نخواهد بود مگر در شرایطی که شخص برای سریلانکا مفید باشد.

افرادی که در خارج از سریلانکا از پدر یا مادر سریلانکایی متولد می شوند لازم است تا یکسال بعد از تولد جهت تایید شهروندی سریلانکا اقدام کنند .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button