نگاه کلی به پاسپورت کشور رومانی

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور رومانی
  • روش های دریافت پاسپورت کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق دریافت ویزای کاری کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق سرمایه گذاری در کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق متولد شدن در کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق ازدواج در کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق پناهندگی در رومانی

پاسپورت کشور رومانی – میزان اعتبار پاسپورت رومانی

دریافت پاسپورت کشور رومانی جزء معتبرترین پاسپورت ها می باشد . اعتبار پاسپورت کشورها معمولا طبق امکان سفر و امنیتی می باشد که کشور مقصد جهت اتباع دیگر کشورها ایجاد می کند . طبق رتبه بندی پاسپورت کشورها در سطح جهانی ، پاسپورت کشور رومانی دارای رتبه 158 می باشد . این رتبه نشانگر این است که اتباع این کشور امکان سفر به 118 کشور بدون نیاز به دریافت را خواهند داشت و در حدود 40 کشور بر اساس شرایط خاص و با درخواست قبلی امکان دریافت ویزا را خواهند داشت و در نهایت حدود 40 کشور نیز امکان دریافت ویزا جهت اتباع رومانی وجود ندارد .

پاسپورت کشور رومانی – روش های دریافت پاسپورت رومانی

  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق دریافت ویزای کاری کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق سرمایه گذاری در کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق متولد شدن در کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق ازدواج در کشور رومانی
  • دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق پناهندگی در رومانی

پاسپورت کشور رومانی – دریافت پاسپورت رومانی از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور رومانی

تحصیل در کشور رومانی باعث اخذ پاسپورت این کشور نمی شود بلکه لازم است پس از پایان تحصیلات شخص متقاضی پس از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری رومانی اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت رومانی را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور رومانی اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت رومانی اقدام کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در کشور رومانی مقاله ” مدارک لازم برای ویزای کاری در رومانی ” را مطالعه بفرمایید .

پاسپورت کشور رومانی – دریافت پاسپورت رومانی از طریق دریافت ویزای کاری کشور رومانی

دریافت پاسپورت کشور رومانی از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار رومانی اقامت و تابعیت رومانی را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور رومانی ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در رومانی ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور رومانی درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود .

اجازه اقامت کاری افراد متقاضی در کشور رومانی بسته به نوع قرارداد کاری و نوع فعالیت آن ها به صورت موقت صادر می گردد و این اقامت قابل تمدید خواهد بود . معمولا مدت زمان اقامت کاری یک سال است و به عنوان یک قائده کلی این اقامت قابل تمدید خواهد بود .شهروندان اتحادیه اروپا جهت ورود به بازار کار رومانی نیازی به داشتن پیشنهاد کاری نخواهند داشت و می توانند بدون دریافت مجوز کار وارد رومانی گردند و مشغول به کار باشند . این قانون جهت اتباع کشورهای دیگر متفاوت است و آن ها بعد از دریافت مجوز کار ، می توانند یک ویزای طولانی مدت جهت کار و اجازه اقامت کاری در رومانی دریافت کنند .

پاسپورت کشور رومانی | میزان اعتبار پاسپورت رومانی | روش های دریافت پاسپورت رومانی | اقامت رومانی
پاسپورت کشور رومانی | میزان اعتبار پاسپورت رومانی | روش های دریافت پاسپورت رومانی | اقامت رومانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه یافتن کار در رومانی مقاله ” نحوه یافتن کار در رومانی ” را مطالعه بفرمایید .

پاسپورت کشور رومانی – دریافت پاسپورت رومانی از طریق سرمایه گذاری در کشور رومانی

سرمایه گذاری در کشور رومانی همانند دیگر کشورهای اروپایی از طریق ثبت شرکت است . لازم است افراد متقاضی مهاجرت به این کشور برای اینکه بتوانند به عنوان سرمایه گذار و کارآفرین وارد این کشور شوند ؛ در ابتدا طرح تجاری خود را جهت دریافت تایید و ایجاد شرکت ارائه کنند که در صورت تایید طرح تجاری به شخص متقاضی اجازه ایجاد بیزینس و شرکت می دهند . حداقل میزان سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت در کشور رومانی 8 هزار یورو و حداکثر 50 هزار یورو بسته به نوع فعالیت شرکت می باشد . دریافت اقامت دائم در رومانی همانند کشورهای اروپایی دیگر نیازمند این است که شخص طی 4 الی 5 سال در این کشور فعالیت مستمر و مفید کند تا بتواند کارت اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و سپس جهت دریافت پاسپورت رومانی اقدام کند .

پاسپورت کشور رومانی – دریافت پاسپورت رومانی از طریق متولد شدن در کشور رومانی

کشور رومانی در مورد تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور بلژیک باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک رومانی مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت رومانی را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور رومانی جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت رومانی نخواهد شد . اگر هیچکدام از والدین کودک رومانی نباشند اما در ۵ سال اخیر در این کشور زندگی کرده باشند و اقامت ۵ ساله رومانی را دارند به کودک متولد شده آن ها نیز از همان زمان تولد تابعیت و پاسپورت این کشور ارائه می شود . در این صورت این کودکان مانند یک شهروند اروپایی می توانند از کلیه امکانات این کشور برخوردار شوند.

پاسپورت کشور رومانی – دریافت پاسپورت رومانی از طریق ازدواج در کشور رومانی

در کشور رومانی ازدواج با تبعه رومانی سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه رومانی ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در رومانی اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت رومانی باید زوجین طی ۵ سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت ۵ سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت رومانی درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان رومانی نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت رومانی را افزایش می دهد . ازدواج با یک شهروند رومانی به صورت خودکار سبب شهروندی و پاسپورت تابعیت رومانی نمی شود . به صورت معمول پیش از درخواست شهروندی و پاسپورت رومانی لازم است 5 سال در رومانی اقامت کنند .

پاسپورت کشور رومانی – دریافت پاسپورت رومانی از طریق پناهندگی در رومانی

پاسپورت کشور رومانی و اخذ اقامت کشور رومانی از طریق پناهندگی روشی می باشد که به دلیل پیچیدگی و مشکلات زیادی که در این راه وجود دارد به هیج عنوان توصیه نخواهد شد . پناهندگی در رومانی روشی است که شخص متقاضی به دلایل متعددی همانند عقاید سیاسی ، عضویت در گروه های خاص اجتماعی ، نژاد ، مذهب و دین ترس از آزار و اذیت و شکنجه و یا حتی مرگ امکان بازگشت به کشور خود را نخواهند داشت .

شخص متقاضی پناهندگی در رومانی باید طبق قوانین پروتکل حمایت از پناهندگان به عنوان پناهنده باشند . کسانی که درخواست پناهندگی داده باشند نباید تحت حمایت کشور دیگری باشند و یا درخواست خود را در کشور دیگری ارائه دهند و سپس به رومانی پناه آورده باشند . همچنین لازم به ذکر است فردمتقاضی پناهندگی در کشور رومانی نباید جهت امنیت ملی و جامعه این کشور خطری از نظر کیفری داشته باشد و نباید در نظم عمومی این کشور مشکلی ایجاد کرده باشد و لازم است دارای پتانسیل تطبیق و همسو بودن با قوانین جامعه رومانی باشد .
 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور مالزی پاسپورت کشور مالزی

میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی دریافت پاسپورت کشور م...

نظرات کاربران
Call Now Button