نگاه کلی به پاسپورت کشور بلژیک

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور بلژیک
  • روش های دریافت پاسپورت کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق دریافت ویزای کاری کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق سرمایه گذاری در کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق تولد در کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق ازدواج در کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق پناهندگی در بلژیک

پاسپورت کشور بلژیک – میزان اعتبار پاسپورت بلژیک

کشور بلژیک کشوری در اتحادیه اروپا و همچنین در حوزه شنگن است . پاسپورت کشور بلژیک اعتبار بالایی دارد و از نظر رتبه بندی جز 10 کشور برتر قرار گرفته است . یعنی شما با داشتن پاسپورت بلژیک امکان سفر بدون ویزا به بیش از 120 کشور را دارید . کشورهایی همانند هلند ، دانمارک ، فرانسه ، اتریش ، سوییس نیز در همین رتیه واقع هستند . پس شهروندی و داشتن پاسپورت بلژیک اعتبار بسیار بالایی دارد .

پاسپورت کشور بلژیک – روش های دریافت پاسپورت بلژیک

  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق دریافت ویزای کاری کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق سرمایه گذاری در کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق متولد شدن در کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژِک از طریق ازدواج در کشور بلژیک
  • دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق پناهندگی در بلژیک

پاسپورت کشور بلژیک – دریافت پاسپورت بلژیک از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور بلژیک

تحصیل در کشور بلژیک باعث اخذ پاسپورت این کشور نمی شود بلکه لازم است پس از پایان تحصیلات شخص متقاضی پس از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری بلژیک اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت بلژیک را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور بلژیک اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت بلژیک اقدام کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کشور بلژیک مقاله ” سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک ” را مطالعه بفرمایید .

دانشجوی خارجی در کشور بلژیک می تواند هنگام تحصیل حدود 10-30 ساعت در هفته کار کند و اگر تمایل به بردن همراه با خود دارید ، در صورتی که از شهروندان اتحادیه اروپا باشید امکان بردن همراه از طریق ویزای تحصیلی را خواهید داشت و در صورتی که از شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستید بهتر است که به صورت همزمان اقدام نکنید تا ریسک ویزای شما کمتر شود . درخواست الحاق همراه پس از ورود شما و اقامت شما به روش مراجعه به سفارت کشور بلژیک و ارائه مدارک لازم امکان پذیر است .

دریافت پاسپورت کشور بلژیک از طریق تحصیل به راحتی امکان پذیر نیست. شما در ابتدا با ویزای تحصیلی وارد بلژیک شوید و بعد از گذراندن دوره تحصیلی و فارغ التحصیل شدن اجازه کار به شما می دهند . پس در صورت پیدا کردن کار شما می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید و اقامت تحصیلی شما تبدیل به اقامت کاری خواهد شد و بعد از چند سال کار کردن و پرداخت بیمه و مالیات می توانید در ابتدا درخواست اقامت دائم و پس از آن درخواست پاسپورت بلژیک را کنید .

پاسپورت کشور بلژیک – دریافت پاسپورت بلژیک از طریق دریافت ویزای کاری کشور بلژیک

دریافت پاسپورت بلژیک از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار بلژیک اقامت و تابعیت بلژیک را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور بلژیک ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در بلژیک ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور بلژیک درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود .

لازم به ذکر است هنگامی که شما جهت دریافت ویزای کاری بلژیک اقدام می کنید لازم است بدانید زبان این کشور سه زبان فرانسوی ، هلندی و آلمانی می باشد و شما باید جهت کار کردن در بلژیک بسته به منطقه ای که در آن مقیم هستید ، مسلط باشید تا بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید . دریافت پاسپورت بلژیک از طریق کار به این صورت محقق می شود که شما پس از اینکه طی 7 سال در این کشور کار کرده باشید و بیمه و مالیات پرداخت کردید ، شرایط اخذ اقامت دایم بلژیک را دارید و پس از آن هم جهت درخواست شهروندی و پاسپورت بلژیک می توانید اقدام کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه یافتن کار در بلژیک مقاله ” روش دریافت کار در بلژیک ” را مطالعه بفرمایید .

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار بلژیک عبارت است از :

  • ارائه گذرنامه و پاسپورت معتبر شخص متقاضی کار در بلژیک
     
  • ارائه عکس جدید از فرد متقاضی کار در بلژیک
     
  • ارائه رزومه کاری شخص متقاضی کار در کشور بلژیک
     
  • ارائه فرم دعوتنامه کاری از کارفرمای بلژیکی برای فرد متقاضی دریافت ویزای کاری بلژیک
     
  • ارائه فرم قرارداد کاری تکمیل شده توسط فرد متقاضی کار در کشور بلژیک
     
  • اثبات تمکن مالی فرد متقاضی کار در بلژیک
     
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری فرد متقاضی کار در کشور بلژیک
     
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی فرد متقاضی کار در کشور بلژیک

 

 

پاسپورت کشور بلژیک | مهاجرت به کشور بلژیک | دریافت ویزای کار در بلژیک
پاسپورت کشور بلژیک | مهاجرت به کشور بلژیک | دریافت ویزای کار در بلژیک

 

 

پاسپورت کشور بلژیک – دریافت پاسپورت بلژیک از طریق سرمایه گذاری در کشور بلژیک

دریافت پاسپورت کشور بلژیک به روش سرمایه گذاری وابسته به عوامل مختلفی می باشد . اقتصاد کشور بلژیک به صورت سنتی با سرمایه گذاری خارجی مرتبط است .سرمایه گذاری در کشور بلژیک از دو روش امکان پذیر است که عبارت است از :

  • سرمایه گذاری در بلژیک از طریق خرید ملک در بلژیک : در کشور بلژیک شهر بروکسل به عنوان پایتخت این کشور یکی از شهرهای مهم جهت سرمایه گذاری در بلژیک است قیمت هر متر آپارتمان در مرکز شهر در کشور بلژیک حدود 3200 یورو و در خارج از مرکز شهر در حدود 2700 یورو است . هیچ محدودیتی جهت جلوگیری از خرید خانه از طریق خارجی ها در بلژیک وجود ندارد حتی در صورتی که آنها ساکن بلژیک نیستند اما خرید ملک در بلژیک سبب پاسپورت بلژیک نخواهد شد . هزینه های معامله املاک در بلژیک بسیار زیاد است و بهتر است که با توجه به کلیه این موارد اقدام به چنین سرمایه گذاری در بلژیک کنید .
  • ثبت شرکت و کارآفرینی در کشور بلژیک : یکی از روش های سرمایه گذاری در بلژیک ثبت شرکت و کارآفرینی می باشد . کشور بلژیک کشوری در قلب اروپا و دارای یک محیط کسب و کار مناسب برای بازار کار است . جهت ثبت شرکت در کشور بلژیک شما باید یک نوع شرکت جهت ثبت  انتخاب کنید و طبق نوع شرکت نیز سرمایه جهت تاسیس در نظر بگیرد . ایجاد یک حساب بانکی جهت شرکت لازم می باشد . در نتیجه لازم است بیزینس پلن و یا یک طرح تجاری ارائه کنید که مورد تایید کشور بلژیک باشد بنابراین لازم است منفعت اقتصادی جهت کشور بلژیک داشته و سبب ایجاد شغل جهت شهروندان بلژیک نیز شود .

معمولا مقدار سرمایه گذاری در ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار حدودا 350 هزار یورو تا 500 هزار یورو است . برنامه های سرمایه گذاری در کشور بلژیک حداقلی نخواهد داشت و مهمترین نکته ایجاد کاری می باشد که جهت این کشور توجیه اقتصادی دارد و کارآفرینان لازم است فعالیت حرفه ای در زمینه کاری خود و مشارکت اقتصادی با بلژیک را داشته باشند که یک مسیر سخت و پیچیده می باشد . لازم است جهت ایجاد کسب و کار در بلژیک باید یک نوع اقامت در این کشور داشته باشید.

پاسپورت کشور بلژیک – دریافت پاسپورت بلژیک از طریق متولد شدن در کشور بلژیک

کشور بلژیک در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور بلژیک باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک بلژیک مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت بلژیک را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور بلژیک جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت بلژیک نخواهد شد . اگر هیچکدام از والدین کودک بلژیکی نباشند اما در  چند سال اخیر در این کشور زندگی کرده باشند به کودک متولد شده آن ها نیز از همان زمان تولد تابعیت و پاسپورت این کشور ارائه می شود . در این صورت این کودکان مانند یک شهروند اروپایی می توانند از کلیه امکانات این کشور برخوردار شوند. شایان ذکر است که کشور بلژیک برخلاف سایر کشورها با تابعیت مضاعف و دوگانه مخالفتی ندارد و شهروندان این کشور می توانند به صورت هم زمان تابعیت یک کشور دیگر را نیز داشته باشند.

پاسپورت کشور بلژیک – دریافت پاسپورت بلژیک از طریق ازدواج در کشور بلژیک

در کشور بلژیک ازدواج با تبعه بلژیک سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه بلژیک ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در بلژیک اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت بلژیک باید زوجین طی 3سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت 3 سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت بلژیک درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان بلژیک نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت بلژیک را افزایش می دهد . ازدواج با یک شهروند بلژیک به صورت خودکار سبب شهروندی و پاسپورت تابعیت بلژیک نمی شود . به صورت معمول پیش از درخواست شهورندی و پاسپورت بلژیک لازم است 5 سال در بلژیک اقامت کنند .به عنوان مثال فرد قبل از ازدواج دو سال در بلژیک زندگی میکرده و بعد از گذشت 3 سال از ازدواج وی (حداقل جمعا 5 سال )می تواد برای گرفتن پاسپورت اقدام کند.

پاسپورت کشور بلژیک – دریافت پاسپورت بلژیک از طریق پناهندگی در بلژیک

پاسپورت کشور بلژیک و اخذ اقامت کشور بلژیک از طریق پناهندگی روشی می باشد که به دلیل پیچیدگی و مشکلات زیادی که در این راه وجود دارد به هیج عنوان توصیه نخواهد شد . پناهندگی در بلژیک روشی است که شخص متقاضی به دلایل متعددی همانند عقاید سیاسی ، عضویت در گروه های خاص اجتماعی ، نژاد ، مذهب و دین ترس از آزار و اذیت و شکنجه و یا حتی مرگ امکان بازگشت به کشور خود را نخواهند داشت .

پناهندگی یک نوع حمایت بین المللی می باشد تا کسانی که در معرض آسیب جدی هستند را حمایت کند . کشور بلژیک از جمله کشورهایی می باشد که اگر فرد واجد شرایط پناهندگی است ، درخواست پناهندگی او را به رسمیت می شناسد .

پناهجویان باید طی 8 روز کاری بعد از ورود به کشور بلژیک درخواست خود را به سازمان مربوطه که اداره بیگانگان نامگذاری می گردد ، ارائه نماید . فردی که این مدت زمان را رعایت نکرده باشد سبب ایجاد خطر در قبول شدن پرونده او پناهندگی خود خواهد شد . اداره بیگانگان پرونده را طی 3 روز کاری از اطلاع رسانی ثبت می نماید که البته تا 10 روز کاری هم  زمان می برد . اگر درخواست پناهندگی فرد مورد تایید باشد ، شخص متقاضی به عنوان پناهجو شناخته خواهد شد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور مالزی پاسپورت کشور مالزی

میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی دریافت پاسپورت کشور م...

نظرات کاربران
Call Now Button