نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس
  • روش های دریافت پاسپورت کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق دریافت ویزای کاری کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق سرمایه گذاری در کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق متولد شدن در کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق ازدواج در کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق پناهندگی در بلاروس

میزان اعتبار پاسپورت بلاروس

پاسپورت کشور بلاروس در رتبه بندی جهانی در جایگاه 51 رنکینگ جهانی (global) و در جایگاه 111 رنکینگ کشوری (individual) قرار گرفته است که زیاد مطلوب نیست. کسانی که پاسپورت این کشور را دارند اجازه ورود بدون دریافت ویزا به 42 کشور جهان را دارند و در 37 کشور جهان زمان ورود به فرودگاه نیازمند دریافت ویزا و جهت ورود به 119 کشور جهان نیز باید از کشور مبدا خود ویزا دریافت کنند .

روش های دریافت پاسپورت بلاروس

  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق دریافت ویزای کاری کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق سرمایه گذاری در کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق متولد شدن در کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق ازدواج در کشور بلاروس
  • دریافت پاسپورت کشور بلاروس از طریق پناهندگی در بلاروس

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق ویزای تحصیلی بلاروس

تحصیل در کشور بلاروس سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری بلاروس اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت بلاروس را دهند . یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور بلاروس اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت بلاروس اقدام کند . همچنین بعد از اتمام تحصیلات ویزای جستجوی کار 6 ماهه به دانشجویان این کشور ارائه می شود تا بتوانند طی 6 ماه به جستجوی کار در این کشور بپردازند .

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق دریافت ویزای کاری بلاروس

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار بلاروس اقامت و تابعیت بلاروس را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور بلاروس ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در بلاروس ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور بلاروس درخواست ارسال می کند و معمولا طی ۹۰ روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود . معمولا قراردادها در بلاروس 1 ساله هستند و کسانی که تا 5 سال در این کشور اقامت کاری دارند اقامت آن ها به اقامت دائم تبدیل می شود . سپس اگر ثابت شود آن فرد با جامعه یکی شده می تواند درخواست دریافت تابعیت بلاروس و دریافت پاسپورت بلاروس را ارائه کند .

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق دریافت ویزای کاری بلاروس
دریافت پاسپورت بلاروس از طریق دریافت ویزای کاری بلاروس

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق سرمایه گذاری در بلاروس

سرمایه گذاری در کشور بلاروس به چند روش قابل انجام است . یکی از آن موارد ثبت شرکت در بلاروس است که می تواند با سرمایه حداقلی 25 هزار یورو  انجام شود اما تبدیل به اقامت دائم نمی گردد بلکه اقامت موقت یک ساله با این روش کسب خواهد شد که صرفا می تواند به صورت سالانه و در صورت اثبات وجود شرکت و داشتن گردش مالی تمدید شود . روش دیگر سرمایه گذاری در بلاروس سرمایه گذاری 250 هزار یورویی است که هم با خرید ملک در بلاروس و هم روش دیگری از ثبت شرکت انجام پذیر است و به افراد اقامت 10 ساله بلاروس ارائه می شود . می توان نتیجه گرفت که پاسپورت بلاروس نمی تواند مستقیما از طریق سرمایه گذاری انجام پذیرد اما در بعضی از پروسه ها صرفا منجر به آثار اقامتی و آن هم به صورت موقت خواهد شد .

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق متولد شدن در بلاروس

کشور بلاروس در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور بلاروس باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک بلاروس مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت بلاروس را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور بلاروس جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت بلاروس نخواهد شد .

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق ازدواج در بلاروس

در کشور بلاروس ازدواج با تبعه بلاروس سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه بلاروس ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در بلاروس اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت فرانسه باید زوجین طی 7 سال در کنار هم زندگی کنند . البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل ۱۸ سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد ، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نمایند . پس از گذشت 7 سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت بلاروس درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان بلاروس نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت بلاروس را افزایش می دهد .

دریافت پاسپورت بلاروس از طریق پناهندگی در بلاروس

به متقاضیان بعد از قبولی کیس کارتی تحت عنوان مجوز تردد (معروف به پاسپورت خاکستری) ارائه خواهد شد که پناهجو با داشتن آن می تواند آزادانه در بلاروس و دیگر کشورها تردد کند و از بیشتر حقوق شهروندی بهره مند می گردد . کشور بلاروس یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو می باشد.  پناهندگی روش مناسبی جهت دریافت پاسپورت بلاروس نمی باشد. کسانی که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند می توانند از راه های شناخته شده و ذکر شده در این مقاله اقدام نمایند .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور مالزی پاسپورت کشور مالزی

میزان اعتبار پاسپورت کشور مالزی روش های دریافت پاسپورت کشور مالزی دریافت پاسپورت کشور م...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button