پاسپورت کشور ایتالیا در آخرین وضعیت بررسی اعتبار پاسپورت های جهان در بین 10 پاسپورت معتبر جهان قرار دارد . دارندگان پاسپورت ایتالیا می توانند به ۱۸۷ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند.

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا سبب دریافت پاسپورت این کشور نخواهد شد بلکه لازم است بعد از اتمام تحصیلات فرد متقاضی بعد از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری ایتالیا اقامت کاری این کشور را دریافت کند بعد از آن درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت ایتالیا را دهند.
یا می تواند از روش های دیگر دریافت پاسپورت کشور ایتالیا اقدام کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا اقدام کند .

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق دریافت ویزای کاری ایتالیا

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار ایتالیا اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ کرد. جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور ایتالیا ، پیشنهاد کاری دریافت کنید .
جهت دریافت مجوز کار در ایتالیا ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور ایتالیا درخواست ارسال می کند و معمولا طی 90 روز ، درخواست مجوز کار شما بررسی خواهد شد سپس مجوز صادر می شود .

پس از ۵ سال کار تمام وقت و پرداخت مالیات در کشور ایتالیا می توان جهت اخذ کارت اقامت دائم ایتالیا اقدامات لازم را انجام داد و بعد از اقامت دائم پس از گذشت 3 سال می توان برای دریافت پاسپورت ایتالیا اقدام نمود.

پاسپورت کشور ایتالیا

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا از جمله روش های اقامت و دریافت پاسپورت ایتالیا می باشد . سرمایه گذاری در ایتالیا به صورت ثبت شرکت و کارآفرینی و یا خرید ملک می باشد .
با حداقل سرمایه به مبلغ ۲ میلیون یورو از طریق خرید اوراق قرضه دولتی می توان کارت اقامت دو ساله از ایتالیا دریافت کرد ، بعد از سال دوم این اقامت طی 3 سال تمدید خواهد شد و در انتهای سال پنجم می توان جهت اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید . بعد از دریافت کارت اقامت دائم، بعد از 3 سال می توانید جهت دریافت پاسپورت ایتالیا اقدام کنید. در این روش سرمایه گذاری کارت اقامت برای فرد اصلی، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او صادر خواهد شد.

دانشجویانی که از ایتالیا فارغ التحصیل می شوند می توانند جهت تمدید کارت اقامت از روش سرمایه گذاری با ثبت شرکت و کارآفرینی اقدام کنند .
در این روش هزینه مشخصی تعیین نمی شود و با توجه به نوع کار سرمایه لازم متغیر است و شخص باید با ارائه طرح تجاری سود آوری تجارت خود را ثابت می کند . در این روش اقامت به شکل سالیانه تمدید خواهد شد که در انتهای سال پنجم می توان جهت کارت اقامت دائم ایتالیا اقدام کرد.

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق متولد شدن در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور ایتالیا باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد.
همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک ایتالیا مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت ایتالیا را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور ایتالیا جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت ایتالیا نخواهد شد .

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق ازدواج در کشور ایتالیا

در کشور ایتالیا ازدواج با تبعه ایتالیا سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه ایتالیا ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در ایتالیا اقدام کرد .جهت دریافت اقامت و پاسپورت ایتالیا باید زوجین طی 5 سال در کنار هم زندگی کنند.
البته جهت ثبت این ازدواج لازم است طرفین حداقل 18 سال را داشته باشند همچنین در صحت عقل و اراده ازدواج انجام شده باشد، مجرد باشند و در صورت مطلقه بودن مدت شرعی لازم را سپری کرده سپس می توانند برای ازدواج اقدام نماین .

پس از گذشت 3 سال از تاریخ ثبت ازدواج و اثبات صوری نبودن ازدواج می توان جهت دریافت پاسپورت ایتالیا درخواست داد ، البته در طی این مدت نباید قوانین شهروندی را پایمال کنند و نیز جرم و جنایتی مرتکب نشوند . آشنایی با زبان ایتالیا نیز به معنای ادغام در جامعه است و شانس دریافت پاسپورت ایتالیا را افزایش می دهد .
لازم به ذکر است که کارت اقامت دائم ایتالیا بعد از گذشت 3 سال از ازدواج جهت فرد غیر ایتالیایی صادر خواهد شد و بعد از آن می تواند پس از گذشت 3 سال جهت دریافت پاسپورت ایتالیا اقدام کند .

دریافت پاسپورت ایتالیا از طریق پناهندگی در ایتالیا

پناهندگی از بدترین و پر خطرترین روش های مهاجرت می باشد. پناهجو به فردی می گویند که در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارد. ایتالیا با وجود اینکه عضو کشورهای متعهد کنوانسیون ژنو می باشد اما خدمات مناسبی برای پناهنده ها ندارد.
پروسه بررسی پرونده پناهجو در ایتالیا بسیار طولانی خواهد بود و از لحاظ شهروندی خدمات خوبی را نمی تواند ارائه کند و پناهجویان در ایتالیا شرایط اقامتی بسیار سختی دارد .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
Call Now Button