نگاه کلی به پاسپورت کشور اوکراین

رتبه بندی پاسپورت اوکراین و اعتبار آن

  • مزایای دریافت پاسپورت کشور اوکراین
  • روش های دریافت پاسپورت کشور اوکراین
  • روش دریافت پاسپورت اوکراین از طریق تولد در این کشور
  • روش دریافت پاسپورت اوکراین از طریق دریافت ویزای کار در اوکراین
  • شرایط دریافت پاسپورت اوکراین از طریق سرمایه گذاری کردن در اوکراین
  • روش دریافت پاسپورت اوکراین از طریق تحصیل در اوکراین
  • شرایط دریافت پاسپورت اوکراین از طریق ازدواج در اوکراین
  • روش دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق پناهندگی در اوکراین

رتبه بندی پاسپورت کشور اوکراین و اعتبار آن

رنکینگ پاسپورت کشور اوکراین از رتبه ۵۳ به رتبه ۲۶ ارتقا یافته است که نشان دهنده  یک پاسپورت با اعتبار متوسط و معمولی در سطح دنیا می باشد . رتبه بندی پاسپورت کشور ها طبق میزان پذیرش آن ها بدون ویزا انجام می شود . از اکتبر ماه ۲۰۱۸ با پاسپورت کشور اوکراین می توان به ۱۳۰ کشور مسافرت نمود . بعد از دریافت پاسپورت اوکراین شما به صورت قانونی شهروند اوکراین می شوید و از کلیه حقوق و مزایای مربوط به یک شهروند اکراینی برخوردار می شوید .

مزایای دریافت پاسپورت کشور اوکراین

  1. از طریق پاسپورت کشور اوکراین اخذ ویزا جهت سفر به کشورهای اروپا ، آمریکا ، کانادا و کشورهای عضو شینگن به آسانی انجام خواهد شد .
  2. با دریافت پاسپورت کشور اوکراین ، استخدام رسمی در مراکز و ادارات دولتی در اوکراین امکان پذیر خواهد بود .
  3. با اخذ پاسپورت کشور اوکراین امکان ثبت نام جهت انتخابات برای ورود به مجلس اوکراین و شوراهای محلی ممکن خواهد شد .
  4. حمایت های دیپلماتیک و خدمات کنسولی از طریق سفارت و نمایندگی های کشور اوکراین در سراسر دنیا امکان پذیر است  .
  5. پس از دریافت پاسپورت کشور اوکراین دریافت اقامت برای پدر ، مادر ، همسر و فرزندان امکان پذیر خواهد بود .

روش های دریافت پاسپورت کشور اوکراین

  1. دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق تولد در این کشور
  2. دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق ویزای کار
  3. دریافت کردن پاسپورت اوکراین از طریق سرمایه گذاری در اوکراین
  4. اخذ پاسپورت کشور اوکراین از طریق تحصیل در اوکراین
  5. اخذ پاسپورت اوکراین از طریق ازدواج در این کشور
  6. دریافت پاسپورت اوکراین از طریق پناهندگی در این کشور

دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق تولد

برخی بر این باورند که با تولد فرزند در اوکراین می توان  پاسپورت اوکراین را دریافت کرد در صورتی که این گونه نیست . کشور اوکراین در خصوص اعطای تابعیت فرزند پیرو اصل خون می باشد . بر اساس اصل خون فردی که پدر یا مادر او در زمان تولد شهروند کشور اوکراین باشند تبعه ی این کشور به شمار می رود و به مکان تولد کودک ارتباطی نخواهد داشت . البته روش دیگری نیز برای دریافت اقامت اوکراین وجود دارد که از راه حضانت یا فرزند خواندگی انجام می شود .

به این شکل که بر اساس قوانین این کشور اگر فردی خارجی سرپرستی یک کودک اوکراینی که از لحاظ دادگاه مستحق کمک شناخته شده است را عهده دار شود می تواند درخواست خود را برای دریافت اقامت اوکراین و در نهایت پاسپورت اوکراین ارائه نماید . البته این روش شرایط بسیار پیچیده ای دارد و به سادگی امکان پذیر نخواهد بود .

دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق تولد
دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق تولد

دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق دریافت ویزای کار در اوکراین

جهت دریافت اقامت کاری در اوکراین و دریافت پاسپورت اوکراین از طریق کار فرد باید دارای شرایط اولیه کار در اوکراین باشد که می توان به داشتن مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس ) و سن کمتر از ۴۰ سال و آشنایی به زبان اوکراینی را نام برد . افراد متقاضی باید یک دعوت نامه کاری از یک کارفرمای معتبر در این کشور دریافت کنند تا بتوانند جهت دریافت ویزای کار اوکراین اقدام نمایند . بعد از ورود فرد به اوکراین به او اقامت موقت یک ساله در اوکراین ارائه خواهد شد و اگر فرد هنوز مشغول به کار است و کار خلافی نکرده باشد اقامت او هر سال تمدید خواهد شد . این اقامت های کاری باید مجموعا به 7 سال برسد تا فرد بتواند برای دریافت پاسپورت اوکراین اقدام کند .

دریافت پاسپورت اوکراین از طریق سرمایه گذاری کردن در اوکراین

برای دریافت پاسپورت اوکراین از راه سرمایه گذاری شایان ذکر است با توجه به قانون مهاجرت کشور اوکراین زمانی به شخص سرمایه گذار اقامت و تابعیت ارائه گردد که حداقل 100،000 یورو در این کشور سرمایه گذاری نماید . سرمایه گذاری در اوکراین به روش های مختلفی امکان پذیر خواهد بود که از جمله آن می توان ثبت شرکت در اوکراین و یا خرید قسمتی از سهام یک شرکت در حال فعالیت را نام برد .

سرمایه گذاری باید از طریق مقررات معین شده به وسیله کابینه وزراء اوکراین انجام گردد . جهت تاسیس شرکت ابتدا فرد باید طرح تجاری ( بیزنس پلن ) خود را ارائه نماید و توجیه اقتصادی و سود آوری طرح تجاری خود را اثبات کند . ( این نوع از سرمایه گذاری برای متقاضیان ایرانی امکان پذیر نمی باشد ) .

دریافت پاسپورت کشور اوکراین از طریق تحصیل در اوکراین

از دیگر روش های دریافت اقامت و پاسپورت اوکراین اقدام از طریق تحصیل در اوکراین است . البته شایان ذکر است که تحصیل در کشور اوکراین باعث اعطای اقامت دائم نخواهد شد و جهت دریافت اقامت دائم و پاسپورت اوکراین ، فرد باید بعد از گذراندن تحصیلات خود مشغول به کار شود و در صورت سپری کردن طی 5 سال اقامت (مجموع اقامت تحصیلی و کاری 5 سال منجر به کسب اقامت دائم می شود و بعد از آن سه سال دیگر برای درخواست پاسپورت باید اقامت ادامه پیدا کند ). در این کشور جهت دریافت اقامت دائم خود و بعد از آن نیز جهت دریافت پاسپورت اوکراین اقدام  کند.

دریافت پاسپورت اوکراین از طریق ازدواج در اوکراین

از جمله سریع ترین روش های دریافت اقامت و پاسپورت اوکراین ازدواج در اوکراین است . بر اساس قوانین کشور اوکراین ، فرد بعد از ازدواج با شخصی که دارای اقامت دائم یا شهروندی این کشور باشد می تواند اقامت موقت این کشور را دریافت کند و بعد از گذراندن مدت زمان دو سال از زمان ازدواج و اقامت در این کشور قادر است با در دست داشتن مدارک لازم برای دریافت سیتیزن شیپ و شهروندی کشور اوکراین اقدام کند .

بر اساس قوانین کشور اوکراین ، فردی که مهاجرت کرده بعد از ازدواج با شهروند اوکراینی یعنی فردی که دارای تابعیت و پاسپورت اوکراین باشد و بعد از گذراندن ۲ سال از زمان ازدواج می تواند با داشتن مدارک لازم برای درخواست اقامت اوکراین به سازمان های مربوطه ارجاع کند . زمان دریافت یک کارت اقامت دائم در اوکراین ، فرد مهاجر در واقع دارای کلیه حقوق یک شهروند اوکراینی می باشد. ( در صورتی که فرد دارای تابعیت اوکراین در خارج از این کشور قصد ازدواج داشته باشد بایستی برای اقدام برای تابعیت همسر خود اداره مهاجرت اوکراین را نسبت به اصالت رابطه موجود بین طرفین مطمئن گرداند )

دریافت پاسپورت اوکراین از طریق پناهندگی در اوکراین

دریافت اقامت و پاسپورت اوکراین از راه پناهندگی از جمله روش های نادرست دریافت اقامت در کشور اوکراین است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار داده شده است . افراد متقاضی بعد از ورود به کشور اوکراین تا ۶ ماه بازداشت خواهند شد ، در طول این مدت دلایل پناهندگی افراد توسط دادگاه این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت و امکان دارد این مراحل حتی تا یک سال هم زمان لازم داشته باشد . بعد از آن امکان دارد با دلایل پناهندگی افراد موافقت کنند همچنین ممکن است موافقت نکنند . اگر با پرونده افراد موافقت کنند تا ۳ سال به صورت مداوم حق بیرون رفتن از این کشور را نخواهند داشت و حتی نمی توانند به کشورهای اروپایی مسافرت کنند زیرا دیگر نمی توانند مجدد به کشور اوکراین بروند ، زیرا اقامت آن ها باطل خواهد شد و نمی توانند پاسپورت اوکراین را دریافت کنند . (معمولا درخواست های پناهندگی در کشور های اروپایی 6 تا 12 ماه به طول می انجانمد تا نتیجه نهایی درخواست پناهندگی از طریق کشور مقصد اعلام گردد علاوه بر این درصورت موافقت با درخواست پناهندگی فرد اصلی اقدام کننده این فرد 3 ماه فرصت دارد تا با ایجاد درخواست رسمی خانواده درجه یک خود شامل همسران و فرزندان خود را به مدت 2 سال به عنوان نوع ویزای الصاقی به کشور مقصد بدون ارائه فیش حقوقی و تمکن مالی دعوت کند ) .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
Call Now Button