نگاه کلی به پاسپورت کشور ارمنستان

  • میزان اعتبار پاسپورت کشور ارمنستان
  • روش های دریافت پاسپورت کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق دریافت ویزای کاری کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق سرمایه گذاری در کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق متولد شدن در کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق ازدواج در کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق پناهندگی در ارمنستان

میزان اعتبار پاسپورت ارمنستان

پاسپورت کشور ارمنستان در رنکینگ جهانی دارای رتبه 64 است . دارندگان پاسپورت کشور ارمنستان می توانند بدون ویزا به ۶۸ کشور جهان مسافرت کنند . بعد از اخذ شهروندی ارمنستان ، فرزندان زیر ۱۸ سال و همسر فرد متقاضی به صورت خودکار پاسپورت ارمنستان را اخذ می کنند .

دارندگان پاسپورت ارمنستان می توانند برنامه های آموزشی و درمان رایگان داشته باشند . همچنین بدون محدودیت در کشورهای EAEU (روسیه، قزاقزستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان) کار کنند . از دیگر مزایای پاسپورت ارمنستان ، اجازه شهروندی دو گانه است زیرا ارمنستان از متقاضیان نمی خواهد پاسپورت فعلی خود را لغو نمایند . پاسپورت دوم می تواند از بروز مشکلات خارجی همانند باز کردن حساب بانکی، خودداری نماید . به همین دلیل شما می توانید در ارمنستان بدون محدودیت دو تابعیتی باشید.

روش های دریافت پاسپورت ارمنستان

  • دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق دریافت ویزای کاری کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق سرمایه گذاری در کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق متولد شدن در کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق ازدواج در کشور ارمنستان
  • دریافت پاسپورت کشور ارمنستان از طریق پناهندگی در ارمنستان

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق دریافت ویزای کاری

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق کار در این کشور میسر است و پس از مشغول شدن به کار می توان از طریق ویزای کار ارمنستان اقامت و تابعیت ارمنستان را اخذ کرد .  جهت کار در این کشور لازم است در ابتدا از یک کارفرمای معتبر در کشور ارمنستان ، پیشنهاد کاری دریافت کنید . جهت دریافت مجوز کار در ارمنستان ، کارفرمای مربوطه به وزارت کار کشور ارمنستان درخواست ارسال می کند اگر متقاضیان کار در ارمنستان بتوانند طی ۳ الی ۵ سال در این کشور مشغول به کار شوند می توانند اقامت دائم و سپس پاسپورت ارمنستان را دریافت کنند .

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق دریافت ویزای کاری
دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق دریافت ویزای کاری

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

از جمله روش های دریافت پاسپورت ارمنستان سرمایه گذاری در این کشور است که به روش های متعدد و سرمایه های مختلفی انجام می شود سرمایه گذاری در ارمنستان نیازمند دریافت مجوز اقامت است اداره مهاجرت کشور ارمنستان برای اخذ تصمیم جهت دریافت اقامت به متقاضیان، ماهیت سرمایه گذاری، محل ایجاد کسب و کار، ایجاد شغل، ملیت و تابعیت فرد را بررسی می کند  . انواع مختلف مجوز اقامت عبارت است از :

  • مجوز اقامت ویژه در قالب یک پاسپورت و ۱۰ سال اعتبار
  • مجوز اقامت دائم در قالب یک کارت اقامت و ۵ سال اعتبار
  • مجوز اقامت موقت در قالب یک کارت اقامت و یک سال اعتبار

پاسپورت کشور ارمنستان

سرمایه گذاری در ارمنستان می تواند از طریق خرید ملک انجام شود که حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک 20،000 دلار آمریکا می باشد متقاضیان اگر طی ۳ الی ۵ سال در ارمنستان باشند پس از آن می توانند درخواست تابعیت ارمنستان را دهند .

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق متولد شدن در کشور ارمنستان

کشور ارمنستان در خصوص تولد پیرو قانون خون است یعنی اگر پدر و یا مادر شخص متولد شده تابع کشور ارمنستان باشند ، حق شهروندی این کشور به فرزند آن ها نیز ارائه خواهد شد . همچنین در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده در خاک ارمنستان مشخص نباشد می تواند پاسپورت و اقامت ارمنستان را دریافت کند . اما به طور کلی می توان گفت تولد فرزند در کشور ارمنستان جهت شهروندان خارجی ، سبب ارائه پاسپورت ارمنستان نخواهد شد .

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق ازدواج در کشور ارمنستان

در کشور ارمنستان ازدواج با تبعه ارمنستان سبب دریافت اقامت این کشور می شود یعنی اگر فرد خارجی با تبعه ارمنستان ازدواج کند و ازدواج به صورت کاملا قانونی ثبت گردد ، می توان برای زندگی و اقامت دائم در ارمنستان اقدام کرد . جهت دریافت تابعیت از طریق ازدواج در ارمنستان لازم است به زبان ارمنی مسلط باشید و هر دو طرفین ازدواج رضایت کامل داشته باشند همچنین تسلط بر فرهنگ و آداب و رسوم ارمنستان از جمله ملزومات دیگر ازدواج در ارمنستان است  .

بعد از ازدواج کردن با فرد مورد نظر سند ازدواج تا 6 ماه معتبر است که در این مدت در دفاتر دولتی معتبر به صورت رسمی ثبت گردد . ثبت ازدواج در دفاتر دادگستری 10 روز زمان می برد . هدف از ازدواج نباید صرفاً دریافت اقامت باشد درغیر این صورت جریمه خواهد داشت . تعهد زندگی مشترک و ازدواج در ارمنستان در کلیسا انجام می شود و کلیه اموال موجود برای افراد مکتوب می شود و به امضا طرفین خواهد رسید و زوج یا زوجه تبعه کشور خارجی که تابعیت ارمنستان را ندارد باید محل سکونت خود را به اداره مهاجرت معرفی کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاغل ارمنستان مقاله ” لیست مشاغل مورد نیاز در کشور ارمنستان ” را مطالعه بفرمایید .

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق پناهندگی در ارمنستان

دریافت پاسپورت ارمنستان از طریق پناهندگی در این کشور نیز میسر است اما توصیه نمی شود زیرا فرد پناهنده امکان بازگشت به کشور خود را نخواهد داشت جهت ارائه درخواست پناهندگی  شخص پناهجو باید بعد از ورود به قلمرو ارمنستان یا نقاط مرزی ، به اداره مهاجرت و وزارت امور خارجه مراجعه کرده و درخواست را به مرزبانان یا نمایندگان گذرنامه ارائه نماید .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
پاسپورت کشور لهستان پاسپورت کشور لهستان

نگاه کلی به پاسپورت کشور لهستان میزان اعتبار پاسپورت کشور لهستان روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور بلاروس پاسپورت کشور بلاروس

نگاه کلی به پاسپورت کشور بلاروس میزان اعتبار پاسپورت کشور بلاروس روش های دریافت پاسپورت کش...

پاسپورت کشور ایرلند پاسپورت کشور ایرلند

پاسپورت کشور ایرلند نگاه کلی به پاسپورت کشور ایرلند میزان اعتبار پاسپورت کشور ایرلند روش ه...

نظرات کاربران
اگله

سلام ارامنه ایران می توانند پاسپورت دوم ارمنستان بگیرند چون ارمنی هستند؟

آتیه آفرینان

ارمنستان تنها کشوری است که امکان گرفتن پاسپورت دوم را نیز به متقاضیان می دهد و پس از آن شما با داشتن پاسپورت ارمنستان اجازه ورود بدون ویزا به 33 کشور را خواهید داشت .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button