پاسپورت کشور اتریش در رنکینگ بین المللی پاسپورت ها ، در حال حاضر در جایگاه  پنجم قرار دارد یعنی با داشتن پاسپورت کشور اتریش می توانید به 187 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا مسافرت کرد و به ۴۲ کشور جهان با صدور ویزا فرودگاهی میتوان مسافرت کرد و فقط جهت ورود به ۳۱ کشور نظیر افغانستان، گینه، عراق، مالی نیازمند ویزا خواهید بود. همچنین لازم به ذکر است اتباع کشور اتریش جهت اقامت بیشتر از ۹۰ روز یا زندگی در بیشتر کشورهای جهان نیازمند دریافت ویزا هستند.

پاسپورت کشور اتریش

روش های دریافت پاسپورت اتریش

  • دریافت پاسپورت اتریش از طریق دریافت ویزای کاری اتریش
  • دریافت پاسپورت اتریش از طریق دریافت ویزای تحصیلی اتریش
  • دریافت پاسپورت اتریش از طریق پناهندگی در اتریش
  • دریافت پاسپورت اتریش از طریق ازدواج در اتریش
  • دریافت پاسپورت اتریش از طریق متولد شدن در اتریش
  • دریافت پاسپورت کشور اتریش از طریق سرمایه گذاری در اتریش

دریافت پاسپورت اتریش از طریق دریافت ویزای کاری اتریش

دریافت پاسپورت کشور اتریش از طریق دریافت ویزای کاری از جمله روش های دریافت پاسپورت این کشور است در این کشور با نرخ بیکاری ۴٫۵ درصد و بازار کار مناسب گزینه بسیار خوبی جهت افرادی است که قصد مهاجرت کاری و دریافت اقامت و تابعیت این کشور را خواهند داشت .

برای دریافت پاسپورت کشور اتریش از طریق کار فرد متقاضی باید با یافتن شغل مورد نظر و دریافت دعوت کاری از کارفرمای معتبر می تواند سبب دریافت مجوز کار شود و با اخذ اقامت می توان در کشور اتریش مشغول به کار شد .

دریافت پاسپورت اتریش از طریق دریافت ویزای کاری اتریش

دریافت پاسپورت اتریش از طریق دریافت ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل یکی از راه های دریافت اقامت کشور اتریش است اما تحصیل به تنهایی سبب اخذ اقامت دائم یا پاسپورت و تابعیت کشور اتریش نخواهد شد .شخص متقاضی پس از اتمام تحصیل خود در این کشور تا ۱ سال می تواند در این کشور بماند و کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابد و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید.

لازم به ذکر است تحصیل در مقطع دکترا معمولا در کشور اتریش به صورت شغل به شمار می رود و شخص دانشجو حقوق دریافت خواهد کرد و این موضوع جزو اقامت شخص نیز به شمار می رود.
تحصیل در کشور اتریش به صورت رایگان خواهد بود و دانشگاه های کشور اتریش همانند دانشگاه ملی وین جزو بهترین دانشگاه های دنیا می باشند. دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می گردد و شرایط بسیار ایده آلی خواهد داشت .

دریافت پاسپورت اتریش از طریق پناهندگی در اتریش

دریافت پاسپورت و اقامت اتریش از طریق پناهندگی در این کشور نیز میسر است اما خطرات جانی و مالی زیادی فرد پناهجو را تهدید خواهد کرد . اتریش عضو کنوانسیون ژنو است و در مورد امور پناهندگی خدمات انجام می دهد.

فرد پناهجو باید بعد از ورود به خاک اتریش درخواست خود را ارائه کند و منتظر نظر اولیه افسر مربوط باشد و در صورت رد درخواست متقاضی طی 30 روز امکان تجدید نظر برای او وجود خواهد داشت .

دریافت پاسپورت اتریش از طریق پناهندگی در اتریش

دریافت پاسپورت اتریش از طریق ازدواج در اتریش

دریافت پاسپورت کشور اتریش از طریق ازدواج در صورتی ممکن است که ازدواج با یک نفر اتریشی دارای آثار ازدواج باشد.
به نوعی باید به دولت اتریش ثابت کنند که ازدواج انجام شده واقعی باشد و مدت زمان معینی از تاریخ ازدواج آن ها بگذرد این مدت زمان حدود 5 سال است و زن و شوهر باید باهم در یک خانه زندگی کنند . پس از گذشت 5 سال فرد متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم و پاسپورت اتریش کند .

دریافت پاسپورت اتریش از طریق متولد شدن در اتریش

پاسپورت کشور اتریش از طریق تولد فرزند در صورتی قابل دریافت است که پدر و مادر کودک متولد شده اتریشی باشد. زمانی که فرزندی متولد می شود و پدر و مادر او ازدواج نکرده باشند اگر پدر او در طی مدت 8 هفته مادر بچه را تأیید نماید و یا دادگاه تأیید کند فرزند متولد شده می تواند تابعیت اتریش را دریافت نماید.

زیرا اتریش پیرو قاعده خون است و کسانی که قصد دریافت تابعیت و پاسپورت کشوری را از راه تولد فرزند دارند باید کشورهایی را که از قاعده خاک تبعیت می کنند را انتخاب کنند .

دریافت پاسپورت اتریش از طریق متولد شدن در اتریش

دریافت پاسپورت اتریش از طریق سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در کشور اتریش نیز یکی از روش های دریافت پاسپورت اتریش است اما بلافاصله پس از سرمایه گذاری در این کشور این امر تحقق نمی یابد . سرمایه گذاری در اتریش به روش های متعددی انجام می شود که عبارت است از :

  • سرمایه گذاری خود حمایتی در اتریش : در این نوع سرمایه گذاری لازم است فرد برای هرکدام از افراد خانواده که قصد مهاجرت به این کشور را دارند لازم است درآمد ماهیانه ایی بین 2،000 تا 3،000 یورو در ماه داشته باشد. در این نوع سرمایه گذاری ابتدا یک اقامت 1 ساله ، سپس جهت 1 سال دیگر تمدید می شود و بعد از آن یک اقامت 3 ساله به شخص تعلق خواهد گرفت و سپس می توان اقامت دائم اتریش را دریافت کند و پس از آن می توان برای دریافت پاسپورت اتریش اقدام کرد .
  • ثبت شرکت در اتریش (قرمز-سفید-قرمز) : با حداقل سرمایه اولیه 35 هزار یورو در اتریش می توان برای ثبت شرکت اقدام کرد و پس از آن در این شرکت می توان استخدام انجام داد و از طریق استخدام کارمند ، کارمند اقامت کاری اتریش را دریافت خواهد کرد .
  • سرمایه گذاری در شرکت هایی که طرح مبتکرانه دارند با حداقل 50 هزار یورو سرمایه اولیه
  • سرمایه گذاری خود اشتغالی در اتریش با حداقل 100 هزار یورو سرمایه اولیه
دریافت پاسپورت اتریش از طریق سرمایه گذاری در اتریش
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button