پاسپورت کشور آمریکا طبق آخرین بررسی انجام شده در بین پاسپورت های جهان کشور آمریکا در رده چهارم این دسته بندی می باشد. دارندگان پاسپورت آمریکا و دیگر کشورها می توانند به 186 کشور جهان بدون ویزا مسافرت کنند.

روش های دریافت پاسپورت آمریکا

  • دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق ازدواج در آمریکا
  • دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق پناهندگی در آمریکا
  • دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق سرمایه گذاری در آمریکا
  • دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق دریافت ویزای تحصیلی آمریکا
  • دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق دریافت ویزای کاری آمریکا
  • دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق متولد شدن در آمریکا
پاسپورت کشور آمریکا

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق ازدواج در آمریکا

بر اساس قانون کشور آمریکا اگر یک زن و یا مرد که شهروند آمریکا هستند یعنی پاسپورت آمریکایی دارند با یک زن و یا مرد غیر آمریکایی ازدواج کند می تواند همسر خود را به دو روش وارد خاک آمریکا کند.
اولین روش اقدام به روش ویزای IR1 می باشد که در این روش زوجین باید باهم ازدواج رسمی کنند. اگر از تاریخ عقد آنها کمتر از دو سال بگذرد می توانند ویزای CR1 دریافت نمایند که اعتبار آن دو سال می باشد.

و همچنین در صورتی که آنها پس از ورود به آمریکا هم ۲ سال با یکدیگر زندگی نمایند می توانند زمان آن را تمدید و اقامت دائم را دریافت کنند، اما در صورتی که از تاریخ عقد آنها بیشتر از ۲ سال گذشته است می توانند درخواست ویزای IR1 را دهند که این ویزا ۱۰ ساله می باشد و در پایان سال سوم شخص می تواند جهت همسر خود تقاضای اقامت دائم کند .

نوع دیگری از ویزا نیز جهت افراد متقاضی ازدواج وجود دارد که K1 و یا ویزای نامزدی نامیده شود و در این روش فرد قادر است برای نامزد خود درخواست ویزای ۶ ماهه کند و بعد از ورود همسر خود به خاک آمریکا طی ۳ ماه با او ازدواج نماید. سپس جهت ویزای CR1 اقدام نماید. کلیه این روش ها پس از گذشت زمانی تعیین شده برای فرد متقاضی پاسپورت آمریکا را به همراه دارد.

دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق پناهندگی در آمریکا

در مورد پناهندگی کشور آمریکا شایان ذکر است که کشور آمریکا بعد از روی کار آمدن رییس جمهور جدید خود دیگر به هیچ عنوان به افراد خارجی پناهندگی ارائه نمی کند و این کشور از کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل خارج شد.

این اقدام از دونالد ترامپ در تاریخ 9 نوامبر 2018 به صورت رسمی تایید شد و پرونده پناهجویانی که به صورت غیر قانونی در این کشور حاضر می شوند حتی بررسی هم نمی شود.

دریافت پاسپورت کشور آمریکا از طریق پناهندگی در آمریکا

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق سرمایه گذاری در آمریکا

در مورد سرمایه گذاری در آمریکا می توان ویزای EB5 یا E2 را نام برد که از جمله رایج ترین ویزاهای کشور آمریکا جهت سرمایه گذاری و دریافت اقامت آمریکا می باشد.
در این روش حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز از مبلغ 200 هزار دلار شروع شده تا 1.800.000 دلار آمریکا روی یک پروژه در حال انجام در کشور آمریکا می باشد . البته لازم است این پروژه ها از طریق دولت آمریکا دارای شرایط لازم جهت دریافت کمک هزینه از طریق پروسه EB5 باشند.

این مبلغ طی ۵ سال در اختیار سازنده مورد نظر می ماند و پس از ۵ سال شما می توانید پول خود را از سازنده بگیرید . بااین حال شایان ذکر است جهت بازگرداندن پول شما و یا سود آن هیچ تضمینی وجود ندارد و در صورتی که پروژه سودمند باشد شما سود خود را دریافت می کنید.
و در صورتی که پروژه با شکست رو به رو گردد سرمایه شما نیز از بین می رود . این پروسه معمولا تا ۲ سال زمان می برد و دریافت یا عدم دریافت گرین کارت به وسیله متقاضی بستگی به نظر اداره مهاجرت کشور آمریکا خواهد داشت .

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا به تنهایی سبب دریافت اقامت دائم این کشور نمی شود بلکه لازم است شخص مورد نظر پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور از طرف یک کارفرمای معتبر پیشنهاد کاری داشته باشد.

و در این کشور مشغول به کار شود سپس بعد از 5 سال کار در آمریکا و پرداخت مالیات این کشور شخص متقاضی می تواند جهت دریافت اقامت دائم و پس از آن دریافت پاسپورت آمریکا اقدام نماید.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق دریافت ویزای کاری آمریکا

جهت دریافت پاسپورت آمریکا به روش کار روش های مختلفی وجود دارد. در واقع کشور آمریکا انواع ویزاهای کاری را به متقاضیان اراده می کند که فرد می تواند با این نوع از ویزا ها به کشور آمریکا وارد شود و بعد از مدت معینی (بسته به نوع ویزای کاری) می تواند پاسپورت کشور آمریکا را اخذ کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این نوع از ویزا ها دیگر برای افرادی که از ایران خواستار این مورد می باشند صادر نمی گردد و دولت ترامپ این نوع ویزا را برای ایرانیان ممنوع اعلام کرد .

انواع ویزای کاری آمریکا:

  • ویزای کار آمریکا از نوع H1B با اعتبار 3 سال نیازمند دعوت نامه کاری از طرف کارفرما
  • ویزای کار آمریکا از نوع EB3 مخصوص نیروهای کار با تحصیلات غیر آکادمیک و فنی
  • ویزای کار آمریکا از نوع H1 با اعتبار یک سال جهت نیروهای کار متخصصی که تحصیلات آکادمیک مرتبط با رشته خود دارند و همچنین از یک کارفرمای آمریکایی در کشور آمریکا پیشنهاد شغلی دارند .
  • ویزای کار آمریکا از نوع P ویژه هنرمندان یا ورزشکاران

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق متولد شدن در آمریکا

کشور آمریکا جهت متولدین این کشور برای اعطای تابعیت و پاسپورت این کشور تابع قانون خاک است یعنی هنگامی که یک نوزاد در خاک این کشور متولد شود صرف نظر از اینکه پدر و یا مادر این نوزاد اهل چه کشوری می باشند به او تابعیت ارائه خواهد شد.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق متولد شدن در آمریکا
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button