سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا همسر و فرزندان زیر سن قانونی خود را به همراه ببرند، صرف نظر از این که این مدت چند ماه یا چند سال طول می کشد.

این قوانین حتی اجازه کار و ادامه تحصیل را به همسر و فرزندان متقاضی داده تا دغدغه های مهاجرت به حداقل برسد. در ضمن سن قانونی برای فرزندانی که می توانند زیر مجموعه ویزای همراه کشور کانادا باشند 22 سالگی می باشد.

حتما شما هم دنبال راهی برای پیوستن همسر و فرزندان خود هستید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا از مطالب جامعی که برایتان گردآوری شده بهره مند شوید و با اطلاعات کامل روند مهاجرت را طی کنید.

راه های اخذ ویزای همراه کشور کانادا

از دو طریق می ‌توان برای ویزای همراه کشور کانادا اقدام کرد:

  • ویزای توریستی کانادا یا ویزای اقامت موقت کانادا: در این نوع ویزا که همزمان با درخواست ویزای تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه و یا مدرسه ، والدین دانش آموز و یا دانشجو می‌ توانند ویزای همراه کانادا را با مجوز حضور ۶ ماهه و تا آخر اعتبار پاسپورت دریافت کنند.
    همچنین در صورتی که یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل در کانادا باشد، فرزندان آنها برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارائه نامه قبولی از مدارس را ندارند و می توانند بدون مشکل برای ویزای کانادا درخواست کنند.
ویزای همراه کشور کانادا | راه های اخذ ویزای همراه کشور کانادا
  • ویزای اجازه کار در کشور کانادا : اگر متقاضی در یکی از دانشگاه ‌ها و یا کالج‌ های معتبر کانادا به صورت تمام وقت پذیرفته شده باشد یا در حین تحصیل باشد، همسر وی می ‌تواند برای ویزای کار اقدام کند. این ویزا به همسر متقاضی این اجازه را خواهد داد که به صورت تمام ‌وقت و بدون نیاز به دریافت مجوز در کانادا به کار یا تحصیل بپردازد.
    برای این نوع ویزا هم می ‌توان همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد و یا پس از پذیرش تحصیلی و استقرار یکی از زوجین در کانادا برای همسر وی اقدام درخواست ویزای اجازه کار داده شود.شرایط این مجوز این گونه است که دانشجو به صورت تمام وقت تحصیل کرده و یک مجوز تحصیلی از گزینه های زیر داشته باشد:
  1. یک موسسه آموزش عالی دولتی
  2. یک موسسه آموزش عالی خصوصی که تحت قوانین و مقررات مشابه با یک موسسه دولتی فعالیت کند و نیمی از بودجه فعالیت خود را از دولت دریافت کند
  3. یک موسسه خصوصی با مجوز استانی برای اعطای مدرک

این مجوز کار آزاد به دارنده آن اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند و نیاز به یک پیشنهاد کار یا یک تاییدیه از وزارت کار نیست. لازم به ذکر است که این مجوز کار آزاد ممکن است برخی مشاغل خاص (همانند مشاغل در مدارس یا بیمارستان ها) را شامل نشود مگر اینکه آزمایشات پزشکی ارائه گردد.

مشاوره و تماس
021-72207

رویه اقدام ویزای همراه کشور کانادا

دانشجو و افراد تحت تکفل او می توانند به صورت همزمان تقاضای ویزای خود را ارائه کنند یا دانشجو تا زمان دریافت ویزای تحصیلی منتظر بماند، و در آن هنگام برای وابستگان همراهش ارائه درخواست کند.

اطلاعات مربوط به تمام اعضای خانواده که همراه دانشجو به کانادا خواهند آمد، باید در زمان ارائه درخواست پذیرش تحصیلی آماده و فراهم شود.

به منظور دریافت تاییدیه پذیرش، دانشجو و اعضای خانواده او باید اثبات کنند که بودجه کافی برای تامین مخارج خود در کانادا را دارند. همچنین ممکن است از متقاضیان خواسته شود تا تحت معاینات پزشکی قرار گیرند.

شرایط ویزای همراه در کشور کانادا برای فرزندان

فرزندان کوچکی که قبلاً با حداقل یکی از والدین خود که مجاز به تحصیل یا کار در کانادا بوده اند زندگی می کرده اند نیازی به اجازه تحصیل برای حضور در مدرسه را ندارند.

با این حال، به محض اینکه فرزند به سن قانونی در استان محل سکونت خود برسد، باید برای ادامه تحصیل در کانادا اجازه مطالعاتی دریافت کند.
اما جهت تحصیل فرزندان در کشور کانادا برای دانش آموزانی که والدین آنها در کانادا حضور ندارند باید فردی در کانادا به عنوان کاستودین معرفی شود که بالای ۱۹ سال باشد و مسولیت محصل را به عهده بگیرد.

جهت تحصیل فرزندان در مدارس کانادا و دریافت ویزای تحصیلی مدرسه در کانادا باید فرزند از نظر پزشکی سالم باشد و از نظر مالی هم والدین توان حمایت را داشته باشند. اگر فرزند قصد تحصیل در استان کبک را دارد باید نامه CAQ داشته باشد.

ویزای همراه کشور کانادا | شرایط ویزای همراه در کشور کانادا برای فرزندان
  • فرزندانی که از خارج از کانادا در خواست استادی پرمیت می کنند

اگر یکی از پدر یا مادر متقاضی ویزا کار یا ویزای تحصیل یا اقامت دائم یا پاسپورت کانادایی داشته باشند فرزندان آنها زمانی که در کانادا باشند می توانند بدون داشتن استادی پریمت تحصیل کنند. لازم به ذکر است که فرزندانی که در خاک کانادا هستند الزامی به داشتن نامه پذیرش نیز ندارند.

  • فرزندان که در مرز درخواست استادی پرمیت می کنند

فرزندان باید از قبل درخواست نامه معرفی را جهت اخذ ویزا بدهند و پاسخ مثبت دریافت کرده باشند. حتی در صورت نداشتن این نامه به دلیل این که مرز جز خاک کانادا محسوب می شود و در صورتی که او مشکل خاص دیگری نداشته باشد و شرایط دیگر را داشته باشد ویزا ویزیت برای فرزند صادر خواهد کرد و او می تواند وارد خاک کانادا شود.

  • فرزندانی که در داخل کانادا درخواست استادی پرمیت می کنند.

فرزندانی که در خاک کانادا هستند برای تحصیل در کانادا نیاز به استادی پریمت ندارند و می توانند برای تمدید استادی پریمت درخواست دهند یا اینکه ویزای ویزیت خود را تمدید کنند. البته باید مقدمات لازم برای تحصیل آنها فراهم باشد و از نظر پزشکی و سلامت فرزند مشکلی نباشد .

اگر یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل باشند معمولا ویزای فرزند تا آخر مهلت پاسپورت او یا به مدت طول مدت ویزای تحصیل یا کار پدر یا مادر خواهد بود اما در صورتی که والدین ویزا تحصیل یا کار نداشته باشند معمولا ویزای تحصیل در مدرسه یک ساله می باشد که سال به سال قابل تمدید است.به طور کلی می توان موارد گفته شده را در جدول زیر خلاصه کرد :

اگر فرزند:مستندات مورد نیازمجوز تحصیل مورد نیاز است
شهروند کانادایی باشدپاسپورت، کارت شهروندی یا گواهی تولدنه
ساکن دائم کانادا باشدسوابق اسکان، تایید اقامت دائم یا کارت اقامت دائمنه
از یک ملت خارجی باشد که همراه با والدینش در وضعیت توریست می باشدمهر روی پاسپورت فرزند یا روی پاسپورت پدر و ماردر که فرزند به عنوان دختر یا پسر آنها ذکر شده است.بله
تنها یا همراه با والدینش باشد که ساکن موقت هستند و یک مجوز تحصیل و یا کار دارند.پاسپورت فرزند یا پاسپورت والدین که فرزند در آن ذکر شده باشد. فرزند ممکن است سابقه ی توریستی داشته باشد. والدین باید مجوز کار یا تحصیل داشته باشند.نه
یک متقاضی پناهنده همراه با والدین یا بدون آنها باشد.تعیین نامه ی واجد شرایط بودن از سازمان مهاجرت، پنهاهندگی و شهروندی کانادا (IRCC). پاسپورت فرزند یا فرزند در پاسپورت والدین ذکر شده باشد یا هر نوع سند سفر یا هویت موجود. همچنین باید دارای یک سند منقضی شده ی IRCC باشد.نه
در کانادا باشد ولی وضعیت اقامتی اش مشخص نشده باشد.پاسپورت فرزند یا فرزند در پاسپورت والدین ذکر شده باشد یا هر نوع سند سفر یا هویت موجود. همچنین باید دارای یک سند منقضی شده ی IRCC باشد.نه

توجه: فرزند هنگام ورود به کانادا ممکن است هم سابقه توریستی و هم مجوز تحصیل داشته باشد که در این صورت بدون مجوز تحصیل در صورتی که سابقه توریستی یا مهر ورود به کانادا در پاسپورتش باشد نیز مجاز به تحصیل در کانادا می باشد.

پیوستن همسر، شریک حقوقی مشترک یا اعضای خانواده به کانادا

سیاست سخاوتمندانه مهاجرت به کانادا به اعضای خانواده خاصی از دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا برای کار و یا تحصیل به کانادا بیایند. این صفحه CanadaVisa یک نمای کلی از نحوه آوردن خانواده خود به کانادا در حین تحصیل در اختیار شما قرار می دهد.
تعریف عضو خانواده برای اهداف این صفحه، “عضو خانواده” به همسر، شریک زندگی مشترک / زناشویی و فرزندان تحت تکفل اطلاق می شود.

ویزاهای بازدید کننده شهروندان برخی کشورها و مناطق برای ورود به کانادا به عنوان بازدیدکننده به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز دارند. ویزا را نمی توان در بندر ورودی کانادا درخواست کرد و در برخی موارد ممکن است معاینه پزشکی لازم باشد. این می تواند زمان پردازش قابل توجهی را به برنامه شما اضافه کند.

 شهروندان برخی کشورها نیازی به TRV ندارند، اما از 10 نوامبر 2016، اکثر افراد معاف از ویزا به مجوز الکترونیکی سفر (eTA) نیاز دارند. استثناء اصلی شهروندان ایالات متحده هستند که نه به TRV نیاز دارند و نه eTA. 
برای تعیین اینکه آیا شما و/یا اعضای خانواده همراهتان به TRV یا eTA نیاز دارید، از ابزار بازدید از کانادا استفاده کنید.

نحوه دریافت مجوز کار برای همسران

دانشجویان تمام وقت با مجوز تحصیلی معتبر می توانند به همسر یا شریک زندگی مشترک خود برای درخواست مجوز کار آزاد کمک کنند.
مجوز کار آزاد همسر یا شریک حقوقی دانشجوی بین‌المللی را قادر می‌سازد تا کار کند و معمولاً برای کل مدت مجوز تحصیل دانشجو معتبر است. برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، دانشجو باید به صورت تمام وقت تحصیل کند و دارای مجوز تحصیلی معتبر در موارد زیر باشد:

یک مؤسسه عمومی پس از دوره متوسطه؛ یا مؤسسه خصوصی پس از پایان دوره متوسطه که تحت قوانین و مقرراتی مشابه یک مؤسسه دولتی فعالیت می کند و نیمی از بودجه عملیاتی خود را از کمک های بلاعوض دولتی دریافت می کند. یایک موسسه خصوصی که توسط قانون استان مجاز به اعطای مدرک است.

این مجوز کار آزاد به دارنده آن اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند و نیازی به پیشنهاد شغلی یا ارزیابی تاثیر بازار کار ندارد. به خاطر داشته باشید، این مجوز کار آزاد ممکن است مشاغل خاصی (مانند مشاغل در مدارس یا بیمارستان ها) را حذف کند، مگر اینکه معاینه پزشکی ارائه شود.

زمان بندی مجوز کار همسر و مراحل درخواست

دفاتر ویزای کانادا در خارج از کشور معمولاً می توانند درخواست مجوز کار را همزمان با درخواست مجوز تحصیل بررسی کنند. در چنین مواردی، علاوه بر هزینه های پردازش مجوز تحصیل، متقاضی یا متقاضیان باید هزینه های رسیدگی به مجوز کار را نیز لحاظ کنند.

 در مقابل، همسر یا شریک زندگی مشترک ممکن است به عنوان یک بازدید کننده به کانادا بیایند و پس از ورود برای اجازه کار درخواست دهند.
برای شهروندان کشورهایی که به TRV نیاز ندارند، این درخواست مجوز کار ممکن است در یک بندر ورودی کانادا انجام شود. در برخی موارد، شهروندان کشورهای مورد نیاز ویزا نیز ممکن است درخواست پورت ورودی را در نظر بگیرند.
کودکان خردسال و قوانین مجوز تحصیل در کانادا
اگر شما یا همسر یا شریک زندگی مشترکتان در حال حاضر در کانادا هستید، فرزند خردسال شما ممکن است بدون مجوز تحصیل در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه تحصیل کند. با این حال، زمانی که کودک در استان خود به سن بلوغ رسید، برای ادامه تحصیل در کانادا باید برای مجوز تحصیل اقدام کند.

 هنگام درخواست از خارج از کانادا، باید برای مجوز تحصیل فرزند خود در یک دفتر ویزای خارج از کشور کانادا درخواست دهید.درخواست با هم اگر قصد دارید خانواده خود را در حین تحصیل به کانادا بیاورید و همزمان وارد کانادا می شوید، می توانید یک درخواست برای کل خانواده پر کنید.
اگر درخواست‌های مختلف مجوز (مثلاً مجوز تحصیل و اجازه کار همسر یا شریک زندگی مشترک) دارید، به اسناد اضافی نیاز دارید و باید هزینه‌های اضافی (مانند هزینه اضافی برای مجوز کار) را درج کنید.

برنامه های افزودنی

اگر می خواهید شرایط خود را در زمانی که در کانادا هستید تمدید یا تغییر دهید، باید یک درخواست جداگانه تکمیل کنید. اطمینان حاصل کنید که تاریخ انقضای مجوز تحصیل خود را بررسی کنید و اگر می خواهید اقامت خود را تمدید کنید، حداقل 30 روز قبل از آن تاریخ درخواست دهید.

سوالات متداول

آیا کودک به مجوز تحصیل نیاز دارد؟

کودکانی که بزرگسالانی را که با مجوز کار یا تحصیل در کانادا هستند همراهی می کنند، می توانند بدون مجوز تحصیل در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه در کانادا تحصیل کنند.
توجه: ممکن است کودک هنگام ورود به کانادا دارای سابقه بازدید یا مجوز تحصیل باشد. اگر کودک فقط سابقه بازدید یا مهر ورود به کانادا را در گذرنامه خود داشته باشد، مجاز به تحصیل بدون مجوز تحصیل است.

آیا می توانم پدر و مادرم را در حین اخذ مجوز تحصیل بیاورم؟

در حین دریافت مجوز تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از والدین خود برای بازدید از ویزای اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) دعوت کنند که به والدین (والدین) اجازه می‌دهد به کانادا سفر کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
نجم الدین

سلام احترامات به مقام شما بنده نجم الدین ولد حسام الدین از ولایت پنجشیر افغانستان میباشم فارغ التحصیل لیسانس رشته انجنیری برق میباشم از خاطر اولاد ها و خودم به کشور شما میخواهم مهاجر شوم و اولاد هایم در کشور شما تحصیل نماید

آتیه آفرینان

با سلام. موسسه ما در کانادا نیست. ولی میتونیم براتون پذیرش بگیریم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button