ویزای همراه کشور مجارستان

یکی از سوالات مهمی که در خصوص مهاجرت به کشور مجارستان مطرح می شود اخذ ویزای همراه کشور مجارستان می باشد . وقتی فرد متاهل است و قصد دارد از راه های مختلف از قبیل تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و غیره به کشور مجارستان مهاجرت کند برای او این امکان وجود دارد که برای خانواده خود با رعایت شرایط اخذ ویزای همراه کشور مجارستان ویزای همراه دریافت کند . ویزای همراه مجارستان شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می باشد و همچنین ویزای الحاق خانواده مجارستان به فرد اجازه خواهد داد که در این کشور بتواند اجازه کار اخذ نماید تا به اقامت برسد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مجارستان مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه بفرمایید .

ویزای همراه کشور مجارستان شرایط اخذ ویزای همراه در کشور مجارستان

اگر فرد همسر، پارتنر ثبت شده، فرزند زیر سن قانونی مجرد یک تبعه مجارستانی یا پدر، مادر یا سرپرست قانونی یک تبعه زیر سن قانونی و مجرد مجارستانی ( و نه تبعه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا یا سوئیس ) باشد، تا زمانی که آن فردی که به واسطه رابطه اش با وی ، می خواهد به او ملحق شود، در مجارستان زندگی می کند اجازه اقامت خواهد داشت.

هر فردی که قصد  پیوستن به یکی از اعضای خانواده خود را دارد، باید برای گرفتن اجازه اقامت و به منظور و  هدف دورهم آوردن دوباره خانواده در مجارستان، درخواست دهد.شرایطی که برای دور هم آوردن مجدد خانواده وجود دارد عبارتند از :

  1. اجازه اقامت
  2. محل کافی زندگی برای فرد ( و این مسيله توسط سفارت مجارستان یا کنسولگری ای که درخواست را بررسی می کند، قضاوت خواهد شد)
  3. منابع مالی کافی برای تامین هزینه ها ( این مورد نیز توسط مقامات مجارستانی مورد ارزیابی قرار می گیرد)

همانطور که در بالا گفته شد یک ویزای خانوادگی ، به عنوان یک ویزای همراه و یا الحاق خانواده شناخته می شود، اجازه می دهد تا همسر و فرزندان وابسته ساکن یا مجارستانی به شخص ساکن در مجارستان بپیوندند.  شهروند یا ساکن باید چندین قطعه اطلاعات برای درخواست دعوت نامه الحاق خانواده  ارسال کنند و سپس اعضای خانواده باید نامه دعوت را همراه با چندین اسناد اضافی ارسال نمایند . در صورت داشتن شرایط خاص برای الحاق خانواده فرد می تواند با توجه به وضعیت همسر خود به کشور مجارستان سفر کند . وقتی فردی شهروند اتحادیه اروپا و یا سوئیس است فقط با داشتن یک گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی می تواند برای ورود به مجارستان اقدام کند و فرد باید در دفتر ثبت نام ساکنان ظرف مدت ۳ ماه پس از ورود به کشور مجارستان ثبت نام کند . اما اگر فرد عضو کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس نباشد و تابعیت او از دیگر کشورها می باشد باید قبل از سفر خود و الحاق به خانواده درخواست ویزا بسته به ملیت خود بدهند و پس از آن کارت اقامت خود را از از اداره بیگانه در منطقه ای که در کشور مجارستان زندگی می کنند، دریافت خواهند کرد.

لازم است در مورد شرایط جدید اخذ ویزای همراه کشور مجارستان بدانید که فردی که به دنبال اخذ ویزای همراه مجارستان است باید زیر بطن ویزای توریستی وارد این کشور شده و از همان بدو ورود نمی تواند ویزای بلند مدت را دریافت کند و مدت ویزای او به صورت 3 ماهه یا 6ماهه و یا 9 ماهه می باشد تا اینکه فرد همراه از طرق دیگری مانند کاریابی/ ثبت شرکت/ سرمایه گذاری/ خرید اوراق قرضه / کارافرینی و …  بتواتد برای اقامت بلند مدت و در آخر اقامت دائم اقدام کند . برای یک فرد خارجی که دارای ویزای وابسته (همراه) می باشد یافتن کار و  استخدامی بسیار آسان است و سپس می تواند به راحتی با ویزای وابسته به عنوان مجوز اقامت کاری، فعالیت کند.

ویزای همراه کشور مجارستان شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای همسر مجارستانی و پارتنرهای مدنی

اگر فردی قصد الحاق به همسر خود را دارد ( چه با وی ازدواج کرده و چه پارتنر مدنی وی است) و می خواهد درخواست صدور ویزای ازدواج را بدهد، هر دو می بایست بالای ۱۸ سال بوده و مهارت های اساسی زبان مجارستانی را داشته باشند، مگر در حالتیکه همسر در یکی از دسته های زیر قرار بگیرد:

  • کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد ( EU Blue Card)
  • به عنوان یک محقق در مجارستان حضور داشته باشد
  • فرد فوق العاده شایسته ای باشد
  • خود-اشتغالی داشته باشد.

در مقاله ” مهاجرت به مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مجارستان  اطلاعات کسب کنید .

ویزای همراه کشور مجارستان

ویزای همراه کشور مجارستان

در چنین شرایطی هیچ محدویت سنی ای وجود نداشته و هیچ نیازی به صحبت کردن به زبان مجارستانی جهت درخواست ویزای همسر، نیست.اگر مجوز ویزای اقامت خویشاوند فرد ، به عنوان یک دانشجو، کارمند یا یک فردی که خود-اشتغال است تایید شده باشد، زمانی که فرد با یکدیگر ازدواج کرده یا پارتنر مدنی هم هستند، مادامی که سایر شرایط مورد نیاز برای ویزای همسر را داشته و قصد ماندن در مجارستان را برای بیش از یک سال دارند، اجازه اقامت دارند. اگر پس از این که همسر مجوز اقامت را گرفت و با هم ازدواج کردند، ممکن است نیاز باشد برای پذیرش تا زمانی که همسر اجازه اقامت دو ساله را اخذ نماید،صبر کند. لازم به ذکر است که ویزای ازدواج مجارستان بر مبنای ملحق شدن دوباره خانواده به یکدیگر در صورتی که ازدواج اجباری باشد، صادر نمی شود.

ویزای همراه کشور مجارستان شرایط ویزا همراه برای کودکان در کشور مجارستان

کودکان زیر 16 سال می توانند بدون هیچ شرایطی زیر مجموعه والدین خود قرار بگیرند اما اگر کودک بین 16 تا 18 ساله باشد و ازدواج نکرده یا طلاق گرفته و یا بیوه باشد، باید به زبان مجارستانی مسلط باشد یا بتواند به راحتی به مجارستانی صحبت کند و با فرهنگ مجارستانی عجین شده باشند  (که این وضعیت  توسط سفارت / کنسولگری مجارستان مورد رسیدگی قرار می گیرد) که می تواند جهت دریافت مجوز اقامت برای الحاق خانواده در مجارستان اقدام کند اما اگر والدین یک کارت آبی، یک مجوز اقامت یا مجوز اقامت برای اهداف انسانی داشته باشند، الزامات بالا  اعمال نمی گردد.

ویزای همراه کشور مجارستان مدارک مورد نیاز جهت ویزای همراه مجارستان برای خانواده های دانشجویان

مدارک مورد نیاز جهت ویزای همراه مجارستان برای خانواده های دانشجویان به شرح زیر می باشد :

  1. اصل پاسپورت با حداقل 8 ماه اعتبار خروج
  2. 3 قطعه عکس 4×6 رنگی پاسپورتی
  3. گواهی تعهد پرداخت هزینه مسافرت توسط همسر یا قیم در سربرگ با مهر و امضاء
  4. گواهی موجودی و یا پرینت حساب بانکی همسر یا قیم
  5. گواهی اشتغال به کار همسر یا قیم در سربرگ با مهر و امضاء
  6. ترجمه روزنامه رسمی شرکت محل کار پدر یا قیم و یا ترجمه جواز کسب پدر یا قیم
  7. کپی تمام صفحات شناسنامه پدر
  8. کپی پاسپورت صفحات اول و اعتبار و ویزاهای کشورهای مختلف طی سه سال گذشته متقاضی
  9. ترجمه شناسنامه مادر دانشجو در صورتی که مادر متقاضی ویزا باشد.
  10. ترجمه سند ملکی پدر یا قیم و یا ترجمه مبایعه نامه ملک متعلق به قیم همراه با اصل مبایعه نامه یا قولنامه جهت رؤیت و تطابق با اصل توسط سفارت مجارستان

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

  1. بیمه مسافرتی به طول مدت ویزای درخواستی
  2. پرداخت هزینه ویزای همراه
  3. گواهی ثبت نام یا اشتغال به تحصیل دانشجو در مجارستان(در صورتیکه دانشجو در مجارستان مشغول به تحصیل باشد)
  4. کپی قرارداد اجاره نامه منزل دانشجو در مجارستان تمامی صفحات و یا خوابگاه (در صورتی که دانشجو در مجارستان مشغول به تحصیل باشد)
  5. کپی صفحات پاسپورت ، ویزا و اقامت دانشجو(در صورتیکه دانشجو در مجارستان مشغول به تحصیل باشد)
  6. رزرو بلیط رفت(OK) و برگشت ((Open با تاریخ یک ماه پس از ارائه مدارک به سفارت
  7. فرم تکمیل شده و تایپ شده سفارت همراه با امضاء متقاضی(مطابق با امضای صفحه اول پاسپورت متقاضی)
  8. رزرو هتل در مجارستان

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای همراه چیست؟ ویزای همراه چیست؟

اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیم...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه برزیل – دری...

نظرات کاربران
Call Now Button