اگر فردی دارای ویزای تحصیلی کشور انگلیس باشد می تواند اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز به همراه خود به کشور انگلیس ببرد و در طول مدت تحصیل در این کشور با فرد بمانند . تحصیل در دوره های کوتاه مدت زبان و دوره های لیسانس ، شانس اخذ ویزای همراه کشور انگلیس بسیار کم می باشد و به احتمال زیاد ویزا به فرد تعلق نمی گیرد اما در مورد افرادی که در دوره های ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند این امکان وجود دارد که همراه آنها از راه های مختلف به کشور انگلیس مهاجرت کنند . احتمال اخذ ویزای همراه کشور انگلیس در دروه های کارشناسی ارشد و دکترا بسیار زیاد می باشد . لازم به ذکر است که به خانواده درجه 1 فرد و فرزندان زیر 21 سال ویزای همراه کشور انگلیس تعلق می گیرد .شرایط تبدیل ویزای همراه به اقامت دائم کاملا به ویزای مهاجر اصلی بستگی دارد .

فرد می تواند برای ویزای همراه خود در کشور انگلیس اقدام کند و یا همراه پس از فرد وارد این کشور شود اگر :

  • فرد در مقطع فوق لیسانس مشغول به تحصیل می باشد و طول مدت تحصیل وی بالاتر از یک سال است
  • فرد مشغول به تحصیل در دوره های بالاتر از ۶ ماهه می باشد و طرح حمایتی دولت را دارد .
  • یا فرد در حال تحصیل در مقطع دکترا در کشور انگلیس می باشد .

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

ویزای همراه کشور انگلیس شرایط همراهان برای اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس

افرادی که خارج از خاک کشور انگلستان برای اخذ ویزای همراه کشور انگلیس اقدام می کنند حتما باید آنلاین پذیرش کنند و باید برای دریافت ویزای همراه در مراکز ویزای خارج از انگلستان مانند سفارت این کشور اقدام به انگشت نگاری و عکس برداری کنند . همچنین این افراد باید در طول حداکثر  ۱۰ روز بعد از ورود به خاک کشور انگلیس اقدام به اخذ اجازه اقامت بایومتریک کنند .مدت زمان اخذ ویزای همراه کشور انگلیس کاملا بستگی به کشوری دارد که در آن اقدام به درخواست خود می کنند .

افرادی که از داخل خاک انگلستان تقاضای ویزای همراه دارند ، می توانند همزمان با فرد ،تقاضای تمدید ویزای همراه  را انجام دهند و نیاز به بازگشت به کشور اولیه را ندارند. طول مدت تصمیم گیری در مورد ویزا ۸ هفته است که می توان برای سرعت بخشیدن به اخذ ویزا از خدمات ویژه و سریع سفارتی استفاده کرد .

ویزای همراه کشور انگلیس نکاتی در مورد ویزای همراه در کشور انگلیس

در این قسمت قصد داریم نکاتی در مورد ویزای همراه در کشور انگلیس را بیان کنیم .

  • لازم به ذکر است که بیمه درمانی افراد خانواده زیر مجموعه هزینه بیمه فرد قرار نمی گیرند و باید هزینه بیمه درمانی برای هر یک از افراد خانواده به صورت جداگانه پرداخت شود.
  • فرد باید نشان دهد که می تواند هزینه های زندگی و مخارج افراد همراه خود مانند همسر و فرزندان خود را تامین کند و از نظر مالی توانایی حمایت آنها را خواهد داشت. به جز هزینه ای که فرد برای مخارج خود ، باید برای افراد همراه خود نیز مقداری معین را نشان دهد که این میزان معین از پولی که باید به ازای افراد خانواده خود نشان داد به عوامل زیر بستگی دارد :
  1. طول دوره تحصیل در کشور انگلستان
  2. شهری که در آن در کشور انگلستان تحصیل می کند
  3. آیا تحصیل فرد در این کشور به اتمام رسیده و یا در حال تحصیل می باشد .

این مقدار پول باید حتما در حساب فرد و یا افراد همراه باشد و طول مدتی که این پول باید در حساب باشد حداقل  ۲۸ روز می باشد .

  • همراه می تواند برای اخذ ویزای همراه انگلیس به صورت آنلاین و از طریق اینترنت نیز انجام دهد .
  • هر یک از همراهان باید به صورت جداگانه انگشت نگاری شود و از او عکس برداری شود که طبیعتا این قسمت از پروسه آنلاین نبوده و نیاز به حضور فیزیکی دارد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

ویزای همراه کشور انگلیس
ویزای همراه کشور انگلیس

ویزای همراه کشور انگلیس راه های اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس

راه های اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس عبارتند از :

  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق ویزای کارآفرینی

اعضای خانواده می توانند هنگام ورود به انگلستان در ویزای کارافرینی فرد را همراهی کنند . اگر آنها خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس باشند باید ویزا داشته باشند یعنی بایستی برای آنان نیز درخواست ویزای همراه ارائه داده شود. البته لازم نیست همزمان با درخواست خود فرد برای آنان نیز تقاضای ویزا کرد می توان بعداز اخذ ویزا و جاگیر شدن خود برای آنان نیز درخواست داد. دولت انگلستان در ازای این سرویسی که به فرد داده است انتظار دارد اعضای بزرگسال خانواده در هر کشوری که در یک سال آخر 10سال گذشته ساکن بوده اند گواهینامه ای از ثبت احوال ارائه دهند ،برای اخذ ویزای همراه باید به عنوان بخشی از درخواست خود هزینه اضافی درمانی همراهان را نیز پرداخت کرد . فرد می تواند از خدمات حق بیمه استفاده کند لازمه استفاده از آن پرداخت حق بیمه افرادی است که به فرد وابسته اند و در واقع فرد سرپرست انان محسوب می شود . یکی دیگر از شرایط صدور ویزای همراه این است که فرد باید پس انداز داشته باشد و می تواند با آن از خانواده وکسانی که محتاج حمایت مالی شما هستند حمایت کند .

  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق ویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری از نوع ویزای درجه 1 می باشد و اگر فرد از ابتدا ویزای سرمایه گذاری اخذ کند یا ویزای قبلی خود را به این ویزا تغییر داده باشد قادر خواهد بود کودکان زیر 18 سال یا کودکانی که قبل از 18 سالگی در طول اقامت در انگلیس با فرد اصلی همراه بوده اند ، نیز در درخواست ذکر کرد و برای آنان نیز در خواست ارائه دهد تا آن عزیزان نیز در طول اقامت در انگلستان با شما در زیر یک سقف باشند . برای درخواست ویزای همراه کشور انگلیس از این طریق می توان همزمان با ویزای خود درخواست داد .  فرد باید علاوه بر هزینه های اصلی در طی ارائه درخواست هزینه های اضافی شامل حق بیمه و مراقبت های پزشکی را پرداخت کند . هر شخصی باید اطلاعات بیومتریک خود و همراهان خود (خانواده) را ارائه دهد آنها نیز باید مجوز اقامت بیومتریک خود راظرف 10 روز قبل از این که به انگلستان بروند ارسال کنند .

  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق ویزای تمکن مالی یا خود حمایتی

همراهان که در ویزای تمکن مالی نیز شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شوند می توانند پس از پذیرش درخواست فردی که ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی اخذ کرده درخواست ویزا دهند. البته این امکان وجود دارد که خانواده متقاضی نیز همزمان با او در این ویزا نیز درخواست دهند. متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را با خود به انگلیس ببرد . البته فرزندان بالای 18 سال نیز می توانند به صورت مستقل درخواست خود را ارائه دهند یا اگر در زمانی که ویزای خود حمایتی فرد مورد تائید قرار گرفت و ویزا اخذ شد . اگر فرد از قبل در انگلستان ساکن بوده است می تواند با استناد به ویزای فرد درخواست دهد و در کشور باقی بماند و با اتمام مدت ویزای قبلی بازگشت خود به ایران را لغو کند که برای برای موفقیت در این امر باید حداقل 2 ماه قبل از اتمام مهلت ویزای قبلی اقدام کند . همراهان با استفاده از ویزای فرد اصلی می توانند در انگلستان تحصیل کنند . داشتن سن زیر 16 سال برای همراهان یک امتیاز خوب محسوب می شود و نیازی به اینکه به زبان انگلیسی مسلط باشند نیست و می توانند زبان انگلیسی را در همان جا بخوانند .

  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق ازدواج با یک فرد انگلیسی

یکی شرایط صدور ویزای همراه از طریق ازدواج ،تمکن مالی کسی می باشد که با او در کشور انگلیس ازدواج می کند یعنی به صرف این که فردی با مردی انگلیسی ازدواج می کند نمی تواند ایران را به مقصد انگلیس ترک کند . در اکثر نظامهای حقوقی دنیا شوهر باید درامد داشته باشد و به اندازه کافی هزینه های زندگی خودش و شریک زندگی خود را تامین کند . اگر شوهر فرد شرطی را که مهمترین شرط در این نوع ویزا است ، را فراهم کند ، فرد می تواند اقدام کند. در غیر این صورت حتی برای ملاقات نیز باید به کشور ثالثی مثلا ترکیه برود اما اگر از نظر مالی مشکلی نداشت و احتمالا همراه افراد تحت تکفلی مثل فرزندی از ازدواج اول داشته می تواند او را نیز با خود به انگلستان ببرد . کشور انگلیس ابتدا یک ویزای 2 ساله به فرد می دهد که اگر در طی این دو سال با همسر انگلیسی خود مشکلی پیدا کرد که منجر به جدایی شد اقامت وی باطل می شود.

در مقاله ” مهاجرت به انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به انگلیس اطلاعات کسب کنید .

از دیگر راه های اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق تحصیل
  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق ثبت شرکت
  • اخذ ویزای همراه در کشور انگلیس از طریق تولد

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

ویزای همراه چیست؟ ویزای همراه چیست؟

اگر شما یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی هستید یا یک فرد پذیرفته شده برای کار و یا حتی بیم...

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه سریلانکا

کشور سریلانکا از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا می باشد که در نزدیکی کشور هند و در اقیانوس هند و...

نظرات کاربران
Call Now Button