اگر قصد این رو دارید که در آلمان دنبال کار بگردید و مشغول به کار شوید و در آمد مناسبی دریافت کنید، ما بهتون ویزای جاب آفر آلمان رو پیشنهاد می کنیم. کشور آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای دنیا بوده که به دلیل کمبود نیروی جوان، پذیرش مطلوبی را برای نیروهای کاری از سراسر جهان دارد. شما با داشتن مدارک و تخصص کافی، می‌توانید ویزای کار آلمان، ویزای جستجوی کار و یا حتی ویزای جاب آفر را دریافت کنید.

پس اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید و می‌خواهید اقامت این کشور را نیز کسب کنید، باید ابتدا شغل مناسبی را برای خود بیابید تا بتوانید هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید. برای اینکه بیشتر درباره ویزای پیشنهاد شغلی بدانید در ادامه با این مطلب از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان همراه باشید.

جاب آفر آلمان

برای دریافت جاب آفر آلمان باید چه کنیم؟

جاب آفر آلمان یا ویزای کار در آلمان یا کارت آبی، عمدتاً به کسانی تعلق می‌گیرد که تخصص خاصی دارند و به واسطه تخصص خود می‌خواهند در آلمان مشغول به کار شوند.
از آنجایی که رشد جمعیت آلمان منفی است و اکثریت مردم آن پیر هستند، شرایط اشتغال به خوبی برای متخصصان ماهر از سراسر جهان فراهم شده است تا مشکل کمبود نیروی کار متخصص در این کشور، برطرف شود.

آلمان به این منظور قوانین مهاجرتی برای دریافت ویزای کار در آلمان را از هر نوعی که باشد، ساده کرده و مهاجران ماهر با داشتن مدرک کارشناسی، کاردانی و یا حتی فنی حرفه‌ای می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند و در این کشور مشغول کار شوند.
با توجه به شرایط و مدارکی که دارید، آلمان انواع مختلفی از ویزای شغلی را در نظر گرفته که می‌توانید با دریافت یکی از آن‌ها وارد بازار کسب و کارهای این کشور شوید. در زیر به انواع ویزاهای شغلی آلمان اشاره می‌کنیم.

ویزای پیشنهاد شغلی یا ویزای Job Offer آلمان

افرادی که دارای تخصص و مهارت در مشاغل مورد نیاز آلمان باشند، می‌توانند این ویزا را تهیه کنند. چرا که شرایطشان به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند از کارفرمایان آلمانی پیشنهاد شغلی بگیرند.

شرایط و مدارک اخذ ویزای جاب آفر، توسط سفارت و دولت آلمان مشخص شده است و شما می‌توانید در سایت سفارت آلمان، از آن‌ها مطلع شوید.
برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان باید شرایط به خصوصی داشته باشید که این شرایط بستگی به فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات، میزان حقوق و تخصص شما دارد.

ویزای جستجوی کار یا ویزای Job Seeker آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان یکی دیگر از ویزاهای کاری این کشور است که تنها 6 ماه اعتبار دارد. شما در مدت اعتبار این ویزا فرصت دارید تا شغل مناسب خود را در آلمان جستجو کرده و برای جاب آفر آلمان اقدام کنید.
اما با دریافت ویزای جاب سیکر، امکان کار در آلمان را ندارید و باید بعداً برای دریافت ویزای کار آلمان درخواست بدهید. در صورتی که شغل مورد نظرتان را پیدا کردید، باید با کارفرما قرار داد امضا کنید و درخواست ویزای کاری 1 ساله بدهید.

توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان، باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشید ولی در برخی شرایط با ارائه مدرک فنی حرفه‌ای و 2 سال سابقه کاری خوب نیز می‌توانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

پادکست راهنمای ویزای جاب آفر آلمان

در این پادکست که توسط کارشناس ارشد مجموعه آماده شده است، حتما این پادکست را گوش کنید و از جدیدترین اطلاعات شرایط دریافت ویزای جاب آفر آلمان مطلع شوید.

ویزای کار آلمان با گذراندن دوره فنی و حرفه‌ای

گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای در آلمان پس از اخذ جاب آفر آلمان، می‌تواند به شما برای اخذ ویزای کار این کشور کمک کند. در آلمان یک دوره فنی حرفه‌ای تحت عنوان آوسبیلدونگ آلمان Ausbildung برگزار می‌شود. افرادی که زیر 25 سال سن دارند و دارای مدرک دیپلم یا صلاحیت تائید شده از سوی فنی حرفه‌ای هستند، می‌توانند از این ویزای کاری برای مهاجرت به آلمان استفاده کنند.

با شرکت در این دوره‌ها افراد برای وارد شدن به بازار کار آلمان آماده می‌شوند و می‌توانند شغل مناسب خود را با درآمد عالی، پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت این ویزا، تبدیل سریع آن به ویزای کار یا کارت آبی و تنوع بسیار بالای رشته‌ها است.

چگونه با حضور در آلمان، کار پیدا کنم؟

اگر قبلاً در آلمان زندگی می‌کردید یا قصد دارید به طور موقت در این کشور بمانید، برای یافتن کار و جاب آفر آلمان، راه‌های بسیاری را پیش رو دارید که عبارتند از:

1. دریافت مشاوره از آژانس‌های کاریابی آلمان

آژانس‌های کاریابی مسئولیت کمک به افراد جویای کار را دارند. در تمام شهرهای آلمان شما می‌توانید از مشاوره رایگان این آژانس‌های کاریابی که شعبه‌هایی از آژانس کار فدرال آلمان هستند، استفاده نمایید.

2. نمایشگاه‌ های کار آلمان

اگر در نمایشگاه‌ها و کنگره‌های کار شرکت کنید و با کسب و کارهای مختلف در آلمان آشنا شوید، می‌توانید به عنوان یک بازدید کننده با نمایندگان شرکت‌ها گفتگو کنید و شغل مورد نظرتان را بیابید و با مذاکره برای جاب آفر آلمان اقدام کنید.

3. آژانس‌های استخدام آلمان

آژانس‌های استخدام خصوصی در کشور آلمان وجود دارند که می‌توانند به شما برای یافتن شغلی مناسب کمک کنند. البته دریافت خدمت از این آژانس‌ها هزینه‌هایی را در بر دارد که باید پرداخت کنید.

4. به دنبال کار آنلاین باشید

وبسایت های جاب آفر آلمان بسیارند. خدمات بین المللی کاریابی (ZAV) که در حقیقت بانک اطلاعاتی کاملی از فرصت‌های شغلی در آلمان دارد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
همچنین می‌توانید پورتال‌های کار را بررسی کنید و به شرکت‌هایی که به دنبال جذب نیرو هستند، ایمیل بزنید یا برای مشاوره با آن‌ها تماس بگیرید. اگر وب سایت‌های استخدام آلمانی را بررسی کنید، می‌توانید پیشنهادات شغلی را در آن‌ها بررسی کرده و شغل ایده‌آل‌ تان را پیدا کنید.

چگونه از کارفرما آلمانی پیشنهاد همکاری بگیریم؟

بعد از اینکه شغل مناسب خود را پیدا کردید، کافیست که یک درخواست شغلی به شرکت یا سازمان مربوطه ارسال کنید. اکثر شرکت‌ها، به طور عمده از شما مدارک زیر را می‌خواهند:

  • اطلاعات شخصی و هویتی
  • رزومه (CV)
  • کپی مدارک تحصیلی
  • نمونه کار و سوابق کاری

بسیاری از شرکت‌ها به شما این شانس را می‌دهند که به صورت آنلاین در مصاحبه شرکت کنید، یعنی شما از طریق اسکایپ یا سایر برنامه‌های آنلاینی که امکان برقراری جلسه کاری و جاب آفر آلمان را دارند، می‌توانید در مصاحبه حضور پیدا کنید.
اما برخی شرکت‌ها نیز شرایط سختگیرانه تری دارند و تاکید می‌کنند که متقاضیان کار را حتماً به شکل حضوری ملاقات کنند. معمولاً در مصاحبه شغلی از پرسشنامه استفاده می‌شود. شما باید به سؤالات مطرح شده در پرسشنامه پاسخ بدهید تا کارفرمایان بتوانند شما را برای پوزیشن مورد نظر بسنجند.

البته سؤالات باید حریم خصوصی نامزدهای شغلی را حفظ کند. همچنین کارفرما باید از پرسیدن سؤالات مربوط به نژاد، قومیت، جنسیت، مذهب، ناتوانی، سن یا هویت جنسی خودداری کند.
چرا که چنین سوالاتی به عنوان نقض قانون رفتار برابر تلقی می‌شود. در صورتی که سؤالی جزو الزامات شغلی باشد، کارفرما مجاز به پرسش آن می‌باشد. اگر متقاضی در پاسخ به سؤالات دروغ بگوید، کارفرما می‌تواند او را در استخدام رد کند. هزینه‌های مصاحبه از جمله هزینه‌های سفر، غذا و یا حتی هزینه‌های اقامت بر عهده کارفرما است.

بستن قرارداد کاری در آلمان به چه صورت است؟

قراردادهای کاری ممکن است به صورت کتبی و یا شفاهی میان کارفرما و نیروی کاری بسته شوند. در قرارداد کار باید موارد زیر ذکر شود:

  • تاریخ شروع و مدت استخدام
  • دوره آزمایشی برای آمادگی کار
  • شرح شغل مربوطه
  • میزان دستمزد تعیین شده
  • ساعت کاری توافق شده
  • حق مرخصی و تعطیلات کاری

برای یافتن کار در آلمان، همراهتان هستیم

ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان همراه و راهنمای شما هستیم. برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان یا هر نوع ویزای دیگری، می‌توانید روی تجربه بیش از 20 ساله وکلا و کارشناسان ما حساب کنید. برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان آلمانی و یا هر کشور دیگری، کافیست تماس بگیرید

سوالات متداول

ویزای جستجوی کار در کشور آلمان چقدر اعتبار دارد؟

6 ماه

شرایط شرکت در دوره فنی و حرفه ای آلمان Ausbildung چیست؟

افرادی که زیر 25 سال سن دارند و دارای مدرک دیپلم یا صلاحیت تائید شده از سوی فنی حرفه‌ای هستند، می‌توانند از این ویزای کاری برای مهاجرت به آلمان استفاده کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button