کشور سوئیس به خاطر طبیعت بکر و زیبا، اماکن دیدنی و جامعه آرامی که دارد یکی از کشورهای پرطرفدار دنیا محسوب می شود . این کشور دارای یک اقتصاد توسعه یافته است که این موضوع کشور سوئیس را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی که در منطقه شینگن قرار دارد ، تبدیل کرده است . این موارد باعث شده است که تعداد بی شماری گردشگر برای بازدید از این زیبایی ها و جاذبه های بی نظیر وارد این کشور سرسبز و آرام شوند ولی از آنجا که کشور سوئیس عضو پیمان شینگن می باشد ورود به خاک آن مستلزم دریافت ویزا است .

در سفارت سوئیس به منظور دریافت وقت سفارت سوئیس به دلیل اینکه برای متقاضیان ایرانی فقط به صورت حضوری وقت تعیین می شود لذا باید قبل از هر اقدامی به سفارت تماس حاصل فرمایید و تا سفارت برای شما وقتی را تعیین کند. حتما توجه داشته باشید که ۴۵ روز قبل از خروج خود از کشور اقدام به تعیین وقت ملاقات کنید. در ضمن گذرنامه مسافر باید حداقل سه ماه پس از پایان اقامت در سوئیس اعتبار داشته باشد.

برای گرفتن ویزای کشور سوئیس متقاضی ویزا می ‌تواند با مراجعه به آژانس مسافرتی و دادن مدارک مورد نیاز نسبت به تعیین وقت قبلی اقدام کند. توجه داشته باشید که هنگام تکمیل کردن فرم درخواست وقت سفارت سوئیس ، نهایت دقت را به کار بگیرید تا ورود شما به سفارت با مشکلی مواجه نگردد، البته این کار توسط آژانس مسافرتی سفری دیگر صورت می گیرد. لازم به ذکر است که هیچگاه به صورت هم زمان اقدام به گرفتن چند وقت برای سفارت سوئیس نکنید؛ چرا که به علت طولانی بودن پروسه امکان از بین رفتن وقت قبلی وجود دارد.

وقت سفارت سوئیس

برای گرفتن ویزای سوئیس از سفارت سوئیس مصاحبه حضوری و انگشت ‌نگاری از فرد متقاضی لازم است فقط فرزندانی که زیر ۱۲ سال سن دارند برای انگشت‌ نگاری لازم نیست به سفارت سوئیس مراجعه کنند. در مراجعه حضوری به سفارت برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا، تمامی مدارک را باید با خود همراه داشته باشید.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سوئیس” را مطالعه فرمایید.

وقت سفارت سوئیس  – مدارک موردنیاز جهت دریافت وقت سفارت سوئیس

برای گرفتن وقت سفارت سوئیس یک سری مدارک اصل و معتبر نیاز می باشد که این مدارک به شرح زیر می‌باشند و حتما در مراجعه به سفارت برای اخذ ویزا باید از این مدارک استفاده نمایید. مدارک موردنیاز جهت دریافت وقت سفارت سوئیس به شرح زیر است :

  1. اصل گذرنامه شخص متقاضی + گذرنامه‌های قبلی او برای گرفتن ویزای کشور سوئیس لازم می باشد
  • گذرنامه شخص متقاضی حداقل باید به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد و این تاریخ از زمان ورود شخص به کشور سوئیس مورد محاسبه قرار می گیرد. البته ناگفته نماند که افراد برای همراهان خود در سفر سوئیس باید به صورت جداگانه ویزا تهیه نمایید.
  1. ۶ قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو که بدون لبخند و بدون عینک گرفته شود و همچنین گردی صورت کاملاً مشخص باشد، و عکس حداکثر در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد و همچنین با عکس ویزاهای قبلی یکی نباشد
  2. اصل و ترجمه شناسنامه برای گرفتن وقت سفارت سوئیس (کپی از کلیه صفحات آن و واضح بودن تصاویر نیز بسیار مهم است)
  3. مدارک بانکی
  • برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی نیاز می باشد .
  • برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا تمام گردش‌های حساب بانکی خود را تا ۱۰ روز گذشته باید به سفارت ارائه نمایید.
  • حساب های جاری: حساب‌های جاری خود را با تمامی گردش‌های سه ماه اخیر باید به سفارت سوئیس تحویل دهید.
    همچنین سپرده‌های های بانکی خود را به همراه پرینت سه ماهه سود واریزی به حساب شما با ترجمه انگلیسی به رویت سفارت سوئیس برسانید.
  1. برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا تمامی سند‌ها ملکی خود را باید به رویت سفارت برسانید. در برخی از موارد این سند ها و مدارک ملکی به عنوان تضمین برگشت به کشور به صورت وثیقه گرفته می شوند.
  2. تمامی مدارک شغلی خود را به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی به سفارت تحویل دهید، این اسناد می ‌تواند شامل گزینه‌ های زیر باشد:
  • پزشکان حتما باید پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم و سایر مدارک خود را به سفارت تحویل دهند.
  • وکلا: وکلا نیز مانند پزشکان باید مدارک وکالت خود را تحویل سفارت دهند.
  • مشاغل دولتی: این مشاغل نیز مانند مشاغل فوق حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی وتاییدیه مرخصی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان را برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا تحویل سفارت دهند.
  • بازنشسته‌ها: این قشر نیز برای گرفتن وقت سفارت سوئیس باید حکم بازنشستگی خود را باید تحویل سفارت دهند.
  • مشاغل غیردولتی: این افراد نیز برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا باید گواهی اشتغال به کار خود و فیش های حقوقی خود را از شرکت‌ هایی که در آن مشغول به فعالیت هستند اخذ نمایند و یا لیست بیمه تامین اجتماعی خود را در اختیار سفارت قرار دهند.
  • در صورتی که افراد خویش فرما می‌باشند باید جواز کسب خود را به سفارت بدهند
  • معلمان و اساتید دانشگاه باید فیش‌های حقوقی خود را با فیش بیمه به سفارت تحویل دهند
  • دانشجویان و دانش آموزان باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا آماده نمایند.
  • اگر همسر خود را به این سفر می‌برید باید مدارک تحصیلی وی را به همراه ترجمه آن برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزا جداگانه به سفارت تحویل دهید.

وقت سفارت سوئیس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئیس شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سوئیس” بیاندازید.

وقت سفارت سوئیس – انواع گرفتن وقت سفارت سوئیس

هر فردی از هر کشوری برای وارد شدن به کشور دیگر که به ویزا نیاز داشته باشد، باید قبل از گرفتن ویزا از سفارت آن کشور وقت دریافت کنید. گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزای سوئیس نیز انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید برای اهداف مسافرتی خود از سفارت این کشور وقت دریافت نمایید. انواع گرفتن وقت سفارت سوئیس عبارتند از :

  • گرفتن وقت سفارت سوئیسبرای ویزای نوع B

این ویزا برای افرادی صادر می شود که می خواهند از کشور های منطقه شنگن در راه به یک کشور منطقه شنگن سفر کنند. ویزای شنگن نوع B حق سفر بیش از یک کشور عضو شنگن به وسیله هواپیما یا یک ماشین را به شما می‌دهد. یک ویزای ترانزیت می‌تواند برای یک، دو یا چند گذر صادر شود، با این حال ، هر دوره ترانزیت شما نمی‌تواند از ۵ روز تجاوز کند.

  • گرفتن وقت سفارت سوئیسبرای ویزای نوع C

ویزای شینگن نوع C برای ویزای اقامت کوتاه مدت در هر کشور عضو منطقه شنگن اعطا می شود و مدت زمان مجاز بازدید در کشور های منطقه شنگن، در این ویزا ثبت خواهد شد. ویزای شینگن نوع C بسته به اهداف سفری متقاضی در 3 نوع صادر می شود.

  • گرفتن وقت سفارت سوئیس برای ویزای تجاری

یکی از انواع ویزاها و اهداف گرفتن وقت سفارت سوئیس مربوط به ویزای تجاری سوئیس می باشد که این ویزا  بسیار نزدیک به ویزای سرمایه‌گذاری می‌باشد. اصولاً مهاجرت به کشور سوئیس برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا از پیچیدگی خاصی برخوردار هست. درصورتی‌ که تمایل دارید از ویزای تجاری استفاده نمایید، ابتدا باید یک شرکت حقوقی و یا یک فعالیت اقتصادی در کشور سوئیس ثبت یا راه‌اندازی کنید. این فعالیت باید بصورتی باشد که حداقل ۱۰ نفر را در خود برای کار جای دهد و یا به عبارت دیگر شما در این کشور کار آفرینی انجام دهید.

  • گرفتن وقت سفارت سوئیس برای ویزای نوع b

با گرفتن وقت سفارت سوئیس برای ویزای نوع b شما اجازه دارید که از فرودگاه کشور سوئیس خارج ‌شده و از شینگن به‌ عنوان منطقه عبور استفاده کنید و یا از طریق زمینی می‌توانید به کشورهای خارج از محدوده شینگن هم‌ سفر کنید.

  • گرفتن وقت سفارت سوئیس برای ویزای نوع c

شما با گرفتن وقت سفارت سوئیس برای  ویزای نوع c و اخذ این ویزا  می‌توانید پس از گذشت ۵ سال، اقامت موقت خود را  به اقامت نوع دائم تبدیل کنید. کسانی که دارای ویزای نوع c  می‌باشند بعد از گذشت ۳ سال می‌توانند با گرفتن وقت سفارت سوئیس برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. البته این ویزا به ویزای توریستی نیز معروف است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئیس، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئیس” است.

برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و اخذ ویزای توریستی، بعد از گذراندن مراحل اداری شما باید کنسولگری و یا سفارت سوئیس را متقاعد سازید که پس از ورود به آن کشور به ‌طور حتمی به کشور خود بازخواهید گشت. همچنین وقت سفارت سوئیس و ویزای توریستی سوئیس برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر برای مدت‌ زمان کوتاه، تفریح و دیدن اقوام را دارند که این‌گونه ویزا برای مدت معینی صادر می‌شود و شخص مسافر به ‌هیچ‌ عنوان حق اقامت بلند مدت یا کار را ندارد.

وقت سفارت سوئیس

مدت‌ زمان این ویزا معمولاً ۳ ماه می باشد و مسافر قبل از مدت‌ زمان  ۹۰ روزه خود، باید از کشور سوئیس خارج شود.بعد از گرفتن وقت از سفارت سوئیس عموماً برای بررسی مدارک و صادر کردن ویزا دو هفته زمان لازم است و برای صدور قطعی و کامل کردن مدارک چند هفته زمان لازم است تا اخذ ویزا و یا عدم اخذ آن معلوم شود. برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و ویزای توریستی کشور سوئیس مدارک متعددی نیاز است ازجمله پاسپورت، اصل شناسنامه و کپی ترجمه‌های آن به زبان انگلیسی، فرانسوی ، آلمانی یا ایتالیایی و تعیین وقت مصاحبه که فقط به ‌صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی صورت میگیرد، که می‌توان به‌ صورت تلفنی برای گرفتن وقت سفارت سوئیس با آنها تماس گرفت.

  • گرفتن وقت سفارت سوئیس برای ویزای تحصیلی

افراد بسیار زیادی برای گرفتن وقت سفارت سوئیس و ویزای تحصیلی سوئیس اقدام می‌نمایند و علت آن شرایط رفاهی و امکانات بسیار پیشرفتهکشور سوئیس می باشد که افراد زیادی را به سمت خود کشانده است. همین موضوع باعث شده که از طریق ویزای تحصیلی سوئیس وارد کشور شوند و از شرایط و امکانات این کشور استفاده نمایند. اخذ ویزای تحصیلی موجب شده که افراد با ورود به کشور سوئیس و ادامه زندگی از طریق ویزای تحصیلی برای تابعیت در آن کشور اقدام کنند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور ایتالیا، گرفتن وقت سفارت ایتالیا و ویزای ایتالیا لازم و ضروری می باشد . امر...

آشنایی با سفارت نروژ آشنایی با سفارت نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که طبیعتی بی نظیری دارد و هر گردشگری را به خو...

وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا وقت سفارت نروژ و هزینه اخذ ویزا

کشور نروژ ، یکی از مرفه ترین و دیدنی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با واقع شدن در شمال قار...

نظرات کاربران
Call Now Button