هزینه های تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای تحصیل می باشد که در حال حاضر میزبان 480000 دانشجوی بین المللی است. یکی از موضوعات مورد بررسی جهت تحصیل در کشور استرالیا ، دانستن هزینه های تحصیل در دانشگاه های استرالیا می باشد و داشتن تحصیل موفق در خارج از کشور تنها به توانایی های علمی فرد بر نمی گردد .  هزینه های تحصیل در استرالیا بسته به مقطع و شهر محل تحصیل ، متغیر است که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی تقریبا بین 23000 تا 29000 دلار در سال و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا بین 22000 تا 35000 دلار در سال می باشد که در البته در برخی از رشته های خاص مانند رشته های پزشکی و زیر مجموعه آنها هزینه تحصیل بالاتر است . بنابراین یکی از بهترین راه های کاهش هزینه تحصیل برای فرد این است که در دانشگاه های ارزان قیمت استرالیا کند که آموزش عالی ارائه می دهند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

از دیگر هزینه هایی که یک دانشجو در استرالیا خواهد داشت هزینه های زندگی دانشجویی می باشد که حدودا سالی 20000 دلار است . البته دانشجویان اجازه کار دانشجویی در استرالیا نیز دارند و بسته به تعداد ساعات محدود هر دانشجو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند که بسته به نوع کار درآمد متفاوتی نیز دارند . دانشجویان متاهل مقطع کارسناسی ارشد که همسر آنها به صورت تمام وقت اجاره کار دارند و همسران دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت نیمه وقت اجاره کار دارند و در صورت داشتن رزمه کاری و تحصیلی قوی با توجه به شرایط اقتصادی خوب استرالیا  شانس داشتن کار خوب را دارند .

دانشجویان مقطع دکترا در کشور استرالیا در صورت داشتن رزومه تحصیلی و علمی قوی شانس زیادی برای گرفتن بورسه تحصیلی از دولت استرالیا دارند هرچند که گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا با توجه به طول دوره و رقابتی بودن آن سخت می باشد اما اگر دانشجویی موفق به گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا شود نه تنها دانشگاه هزینه تحصیل دانشجو را پرداخت می کند بلکه به صورت سالانه هزینه زندگی نیز به دانشجو پرداخت می کند و نکته دیگر اینکه همسر دانشجویان مقطع دکتری به صورت تمام وقت اجازه کار دارند .

هزینه های تحصیل در استرالیا

هزینه های تحصیل در استرالیا

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

دانشجویان نیز باید هزینه ای بابت بیمه به دانشگاه پرداخت کنند که تمام شرکت های بیمه پوشش های درمانی متفاوتی را ارائه می دهند اما آنچه برای ویزای دانشجویی کفایت می کند بیمه استاندارد است . بیمه دانشجویی شامل ویزیت پزشک ، دارو و هزینه های بیمارستان طبق تعرفه بیمه می باشد . علاوه بر این دانشجو باید هزینه خوابگاه را به صورت هفته ای پرداخت کند که در کل به هزینه زندگی فرد اضافه می شود و هزینه های خوابگاه بسته به نوع خوابگاه متفاوت است و معمولا از هفته ای 250 یا 300 دلار در هفته شروع می شود . در کشور استرالیا خوابگاه هایی به نام Home stay وجود دارد که در این خوابگاه ها دانشجو با خانواده های استرالیایی زندگی می کنند و دانشجویانی که زیر سن قانونی هستند می توانند با این خانواده ها زندگی کنند البته که هزینه های آنها بستگی به این دارد که این خوابگاه ها با غذا است یا بدون غذا و از 250 دلار در هفته شروع می شود . اجاره شخصی نیز بستگی به نوع ساختمان ، منطقه و شهر محل اقامت دارد به عنوان مثال یک آپارتمان یک خوابه از هفته ایی 350 تا 400 دلار استرالیا می باشد البته دانشجویان می توانند با هم دیگه به صورت 3 یا 4 نفری یک محلی را اجاره کنند که در این صورت هزینه های آنها کمتر می شود .لازم به ذکر است که دانشجویانی که به صورت جمعی خونه ایی را اجاره می کنند می توانند برای کم کردن هزینه خود وسایل مورد نیاز خود را از سایت های اینترنتی موجود در استرالیا استفاده کنند . در مورد هزینه های وسایل نقلیه در کشور استرالیا لازم است بدانید که هزینه تاکسی در استرالیا برای دانشجویان بالا می باشد دانشجویان می توانند برای پایین آوردن هزینه ها از اتوبوس و یا مترو استفاده کنند و برای استفاده از این وسایل نقلیه باید کارت تهیه کرد که این کارت رایگان است ولی از آنجایی که باید مقداری آن را شارژ کرد معمولا شارژ 10$ می شود.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا تحصیل در رشته پرستاری استرالیا

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا که از رشته های پر درآمد به شمار می رود می توانند سبب موفقیت ف...

سرمایه گذاری در استرالیا سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا یکی از روش های اقامت در این کشور است. همچنین روش های زیادی برای اقا...

نظرات کاربران
Call Now Button