کشور بلغارستان در اروپا از لحاظ مساحت در رتبه چهاردهم قرار گرفته است . گرچه کیفیت زندگی و سطح آموزشی در این کشور به نسبت بسیاری از کشور های اروپایی بالا نمی باشد، اما تحصیل در گروه پزشکی باعث جذب علاقمندان بسیاری به این کشور شده است . نکته مهمی که برای این افراد وجود دارد هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان است زیرا باید بتوانید ارزیابی صحیحی از همه جوانب جهت تحصیل در این کشور داشته باشید . شرایط پذیرش در بلغارستان خیلی دشوار نیست و این مورد نیز عامل دیگری برای جذب افراد بیشتری است .

برای اطلاع از شرایط تحصیل در بلغارستان می توانید مقاله تحصیل در بلغارستان را مطالعه فرمایید .

تحصیل پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و این امر می تواند برای افرادی که تنها به انگلیسی تسلط دارند مهم باشند . البته برخی دانشگاه ها نیز ممکن است آزمون هایی از دانشجویان بگیرند تا شرایط آنها را برای شرکت در گروه های پزشکی بسنجند . هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان می تواند شامل شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در این کشور باشد و این هزینه ها متغییر خواهند بود زیرا هزینه زندگی که بسته به سبک زندگی افراد دارد و هزینه های دانشگاه نیز بسته به نوع دانشگاه خواهد داشت .

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان

آتیه آفرینان برای شما مقاله ای را تحت عنوان اقامت در بلغارستان آماده نموده است تا اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت و تابعیت این کشور کسب نمایید .

شهریه دانشگاه برای پزشکی سالانه 7 تا 8 هزار یورو خواهد بود و برای زندگی نیز به طور میانگین 600 یورو در ماه باید در نظر بگیرید . تا بتوانید هزینه های جاری زندگی را بپردازید . دوره های پزشکی 6 ساله و دندانپزشکی نیز بین 5 تا 6 است و در پایان دوره می توانند در آزمونی برای دریافت دکترای حرفه ای دنداپزشکی شرکت نمایند. فراموش نکنید که در این کشور تنها دانشگاه سوفیا مورد پذیرش وزارت بهداشت ایران قرار دارد . یعنی با تحصیل در این دانشگاه مدرک شما در ایران قابل تایید است .

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از کشورهایی که با سرمایه گذاری در آن می توان به سود و اخذ اقامت رسید، کشور بلغارستان می ...

تحصیل پزشکی در بلغارستان تحصیل پزشکی در بلغارستان

کشور بلغارستان از دیگر کشورهای مجذوب برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی با توجه به پیشر...

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در بلغارستان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در بلغارستان

کشور بلغارستان ، در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و همان طور که می دانید یکی از راه های مهاجرت ب...

نظرات کاربران
Call Now Button