ترکیه از نظر کار موقعیت نسبتا مناسبی را در منطقه دارد و می توان گفت حتی از برخی کشور های پیشرفته نیز بهتر است. بخش های اصلی اقتصاد ترکیه گردشگری ؛ کشاورزی و تولید است . تسلط به زبان ترکی از مهمترین عوامل برای یافتن شغل در این کشور است . تقریبا برای کار در ترکیه این شرط لازم خواهد بود تا بتوانید با افراد جامعه ارتباط برقرار کنید حتی امکان یافتن کار رده بالاتر در ترکیه وجود دارد .  در ترکیه تقریبا ۴۵ ساعت در هفته کار می کنند . نحوه یافتن کار در کشور ترکیه بسیار مهم است و در این جا به این امر پرداخته ایم .کارمندان معمولا ۱۴ روز در سال اجازه مرخصی با حقوق دارند و این میزان نسبت به ساعت های کاری فرد افزایش می یابد ، به این دلیل افراد خارجی بسیاری تمایل به کار در کشور ترکیه را دارند . حداقل دستمزد ماهیانه در کشور ترکیه ۱۱۳۴ لیره که معادل ۳۰۰ یورو و این دستمزد بطور متوسط ماهی ۱۶۷۱ لیره که معادل ۵۸۰ یورو خواهد شد  .بعد از اجازه کار در ترکیه با یک کارفرما مشغول به کار خواهید شد بعد از یک سال در صورت رضایت طرفین اجازه کار شما می تواند تمدید شود و باید ۱۵ روز قبل از اتمام مجوز کار نسبت به تمدید آن اقدام نمایید . ترکیه کشوری با هزینه های زندگی پایین است و هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در این کشور بطور میانگین ماهی 400 تا 500 دلار خواهد بود . کار در ترکیه با حقوق بالا مشروط به داشتن مهارت های خاص و مورد نیاز این کشور است .برای ورود به ترکیه جهت کار نیازمند ویزا خواهید بود و باید وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ترکیه را مشاهده کنید تا اطلاعات دقیقی داشته باشید. شما از طریق دو روش می توانید برای یافتن کار در ترکیه اقدام کنید. اقدام از طریق کارفرما که در وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه تایید شوید و روش دوم اقدام مستقیم از طریق سفارت ترکیه می باشد که معمولا ۳۰ روز زمان می برد . اما در زیر نحوه یافتن کار در ترکیه را مشاهده می نمایید:

برای علاقمندان به مهاجرت از طریق تحصیل به ترکیه مقاله ای تحت عنوان تحصیل در ترکیه نیز آماده کرده ایم .

نحوه یافتن کار در ترکیه
نحوه یافتن کار در ترکیه

نحوه یافتن کار در ترکیه –  روش های پیدا کردن کار در ترکیه

در ترکیه به چند روش می توانید کار بیابید . از طریق روزنامه ها ،‌وب سایت ها و آژانس های استخدام و کاریابی آگهی های پشت شیشه مغازه ها، فرستادن ایمیل درخواست اشتغال به کار به شرکت های مربوطه و شرکتهای کاریاب ایرانی در ترکیه و .. این امر امکان پذیر است . گرچه مانند بسیاری از کشور ها دوستان و آشنایان شما در ترکیه نیز می توانند در صورت شناخت شغل مورد نظر برای شما اطلاع رسانی نمایند. در این کشور می توانید کاری از طریق سرمایه گذاری نیز داشته باشید یا حتی شغل های موقت در زمینه های گردشگری و از این دست را تجربه نمایید . اگر به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید برای کارفرما رزومه ارسال کنید . در صورتی که این رزومه نظر کارفرما را جلب نماید از شما دعوت به مصاحبه می شود ، در صورت قبولی در این مصاحبه استخدام خواهید شد، کارفرما بعد از قرارداد باید به شما نامه ای بدهد تا با آن به اداره مهاجرت ترکیه رفته و اقامت کاری بگیرید که توسط وزارت کار ترکیه و امور اجتماعی ترکیه (MLSS) صادر خواهد شد . بیشتر مهاجر ها باید مجوز کار خود را همزمان با ویزای کار دریافت نمایند . یعنی شما ویزای کار مورد درخواستی خود را به سفارت ترکیه و یا کنسولگری آن درخواست می نمایید و کارفرمای شما هم مدارک لازم شما  را به  MLSS ارائه خواهد کرد و بعد مجوز کار از داخل ترکیه صادر می شود .

آتیه آفرینان ایرانیان در مقاله اقامت در ترکیه شرایط اقامت و تابعیت در این کشور را توضیح داده است .

نحوه یافتن کار در ترکیه – سایت های کاریابی ترکیه

همانطور که گفتیم یافتن کار در ترکیه از طریق وب سایت ها نیز امکان پذیر است . مهم ترین سایت های کاریابی ترکیه عبارتند از :

ISKUR

sahebindan

Yenebiris

kariyer

Learn4Good

eleman

SecretCV

به علاوه از روش های زیر نیز امکان پیدا کردن کار خواهید داشت:

  • نرم افزار iş olsun
  • روزنامه posta

جهت اطلاعات بیشتر می توانید در مقاله مهاجرت به ترکیه روش های دیگر مهاجرتی به ترکیه را مشاهده نمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button