کشور اتریش از جمله کشور های اروپایی است که مورد توجه افراد علاقمند به مهاجرت کاری قرار گرفته است . ساعت کار قانونی در کشور اتریش هم مانند بسیاری از کشور ها ۸ ساعت در روز و ۵ روز در هفته می باشد . ساعات اضافه تر نیز شامل اضافه کاری خواهد شد . به واسطه این که زبان رسمی اتریش ، آلمانی است ، اغلب منابع کاریابی در این کشور به زبان آلمانی خواهند بود و لازم است  تسلط به زبان آلمانی داشته باشید زیرا این امر یکی از مهم ترین شرایط برای یافتن شغلی مناسب در این کشور خواهد بود .گرچه یافتن شغل در اتریش به ویژه برای افراد خارجی کار آسانی نیست ولی افراد می توانند از روش های گوناگونی اقدام به جستجوی کار در اتریش نمایند . از میان این روش ها می توان به روزنامه ها ، اینترنت ، آژانس های کاریابی اشاره نمود.

شما می توانید برای مهاجرت به اتریش مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اتریش ” را مطالعه فرمایید.

نحوه یافتن کار در اتریش انواع مجوزهای کار در اتریش

مجوز کار محدود یک ساله : این نوع مجوز کار تنها برای یک کار و یک کارفرما صادر خواهد شد و بعد از گذشت یک سال فرد می تواند جهت دریافت مجوز کار دو ساله اقدام کند .

مجوز کار دو ساله : با گذشت یک سال از دریافت مجوز کار محدود و درصورت تمایل فرد متقاضی به ادامه کار در اتریش ، او می تواند برای دریافت مجوز کار دو ساله اقدام نماید . این مجوز قابل تمدید بوده و می تواند برای دو سال دیگر تمدید شود .

مجوز کار نامحدود پنج ساله : این نوع مجوز آزادی عمل بیشتری دارد و فرد دارنده این نوع مجوز می تواند در هر شغلی و در هر منطقه ای از اتریش برای یک دوره پنج ساله مشغول به کار گردد و بعد از گذشت پنج سال و در صورت تمایل فرد می تواند برای اقامت دائم اقدام نماید .

آژانس های کاریابی برای کارهای موقت

آژانس های کاریابی برای کارهای موقت

نحوه یافتن کار در اتریش جستجوی در اینترنت برای کار در اتریش

کاریابی از طریق اینترنت بسیار ساده , سریع و ارزان می باشد زیرا امروزه همه به اینترنت دسترسی دارند . اما همانطور که در بالا ذکر کردیم باید زبان آلمانی را بدانید تا بتوانید در این کشور به جستجوی کار مورد نظر بپردازید یعنی استفاده از این سایت ها نیز ملزم به دانش زبان آلمانی دارند

نحوه یافتن کار در اتریش سازمان خدمات کاریابی اتریش (AMS)

( Arbeitsmarktservice) یک سازمان وابسته به دولت در اتریش می باشد که به افراد خواهان کار در یافتن کار کمک خواهد کرد . شرکت ها و موسساتی که نیاز به نیروی کار دارند درخواست خود را برای  AMSمی فرستند و AMS نیز, لیست نیرو های کار مناسب با هر موقعیت شغلی را به آنها ارایه خواهد کرد تا برای آنها وقت مصاحبه ای بگذارند . حتی افراد خارجی که خواستار کاریابی در اتریش هستند نیز  می توانند رزومه و درخواست خود را به صورت آنلاین در سیستم AMS ثبت نمایند و از امکانات این سازمان استفاده کنند .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در اتریش دارید می توانید مقاله ” تحصیل در اتریش ” را مطالعه نمایید.

نحوه یافتن کار در اتریش سایت های کاریابی در اتریش

استفاده از سایت های کاریابی یکی دیگر از روش هایی است که می توانید در راه یافتن کار از آنها بهره ببرید این سایت ها عبارتند از :

www.jobpilot.at یکی از پر بازدیدترین و بهترین سایت های کاریابی در کشور اتریش است که بعد از دریافت رزومه ی شما , هر هفته موقعیت های جدید شغلی را به شما معرفی خواهد کرد.

www.ams.or.at سایت رسمی سازمان خدمات کاریابی کشور اتریش است

www.derstandard.at/stellenmarkt  سایت کاریابی روزنامه DER STANDARD که از موتور جستجوی قوی دارد.

www.dermarkt.at یک درگاه اینترنتی برای یافتن شغل, خانه و اتوموبیل مورد علاقه برای انواع سلیقه ها می باشد .

نحوه یافتن کار در اتریش روزنامه ها در اتریش

استفاده از روزنامه های رایگان در اتریش را هم می توان یکی از نحوه های بافتن کار در اتریش دانست . برای مطالعه روزنامه ها نیازی نیست تا شما تمامی آنها را بخرید . شما با مراجعه به هر یک از کافه های شهرهای بزرگ اتریش مانند وین می توانید دسترسی نامحدود و رایگان به تمامی روزنامه ها را داشته باشید.

نحوه یافتن کار در اتریش آژانس های کاریابی برای کارهای موقت در اتریش

بعضی از آژانس های کاریابی در کشور اتریش هستند که کارهای موقت ارایه می کنند . شما می توانید به استخدام آژانس در آمده و آنها شما را به شرکت ها و موسساتی که نیاز به نیروی کار موقت دارند  اجاره می دهند . این سیستم کاریابی معمولا مختص کارهای با سطح پایین است کارهایی مانند نظافتچی, منشی ,کارگر ساختمانی و… برای بسیاری از متقاضیان این شغل ها یک شروع خوب برای دستیابی به کارهای بهتر خواهد بود . اگر شما در این کارهای موقت از خود مهارت نشان دهید کمپانی هایی که شما را از آژانس اجاره کرده اند با شما قرارداد کار دایمی می بندند . پس این کار ها در واقع می توانند پل خوبی نیز برای شما باشند .

برخی از آژانس های کاریابی موقتی عبارتند از :

AVMhttp://www.avm-personal.at

REXhttp://www.rex-dienstleistungen.com

Manpowerhttp://www.manpower.at

Adeccohttp://www.adecco.at

Rantasahttp://www.rantasa.at

برای اقامت و تابعیت در اتریش روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اتریش ” را مطالعه فرمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button