کشور کره جنوبی که در شرق آسیا قرار دارد کشوری پیشرفته و مدرن است و سئول پایتخت آن است که در سال های اخیر مورد توجه دانشجویان بسیاری برای تحصیل قرار گرفته است. از این رو مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی موردی مهم است برای این دسته از دانشجویان و ما در این مقاله به بررسی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی می پردازیم. آموزش عالی در کره جنوبی شامل مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا است . دانشگاه های کره جنوبی به سه دسته ملی و دولتی و خصوصی تقسیم می شود. زبان رسمی مردم نیز کره ای می باشد. در حدود ۴۳ دانشگاه دولتی و ۱۸۰ دانشگاه خصوصی در این کشور فعال هستند که بیش از ۴۰ مورد آن ها را وزارت علوم ایران تایید می کند. هر سال بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۷۰ کشور دنیا به تحصیل در این دانشگاه ها مشغول می شوند. امکان تحصیل در رشته های گوناگونی در کره جنوبی فراهم است از پزشکی تا علوم انساسی برای علاقه مندان امکان پذیر می باشد. مدارک این کشور معتبر هستند و دارای کیفیت تحصیلی بالایی می باشد . حتی در مواردی اعطای بورسیه نیز امکان پذیر است.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کره جنوبی توضیح دادیم.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی – شرایط پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی

برای تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی شرایطی وجود دارد که افراد باید به آن ها توجه نمایند مثلا برای تحصیل در رشته کارشناسی متقاضیان باید حداکثر ۲۵ سال و کارشناسی ارشد و دکترا حداکثر ۴۰ سال سن داشته باشند. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی تنها برای یک بار امکان پذیر است. در هنگام ثبت نام باید شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید. برخی از دانشگاه ها دو بار در سال پذیرش می کنند. خوابگاه نیز برای اقامت دانشجویان وجود دارد و شما باید قبل از ورود به کره جنوبی محل اقامت خود را تعیین نمایید. فرصت های زیادی برای کار دکنار تحصیل نیز خواهید داشت. در اینجا دیدیم که نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی شرایطی نیز دارد.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی – ویزای مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی

برای تحصیل در کره جنوبی به دریافت ویزای نوع D2 نیاز خواهید داشت و از طریق سفارتخانه و کنسولگری کره جنوبی می تواند آنرا دریافت کنید و معمولا نیاز است مهارت زبان انگلیسی یا کره ای خود را اثبات نمایید. شما به ارائه مدارکی دال بر پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی نیاز خواهید داشت و همینطور پاسپورت خود که دارای صفحه خالی باشد و اسنادی برای اثبات تمکن مالی . گواهینامه های تحصیلی و مدارک دیگری که از شما خواسته می شود.

برای اقامت و تابعیت در کره جنوبی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

 ویزای مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی
ویزای مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی – مدارک موردنیاز برای پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی

همواره برای پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی لازم است افراد از دانشگاه مورد نظر خود لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش را جویا شوند . اما در کل می توان گفت شما به مدارک زیر نیاز خواهید داشت.

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی سلامت
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکن مالی در کره جنوبی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه
  • مدرک زبان انگلیسی

شما می توانید برای مهاجرت به کره جنوبی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
انواع کالج های کشور کره جنوبی انواع کالج های کشور کره جنوبی

کشور کره جنوبی، یکی از کشورهای توسعه یافته در زمینه علم و دانش در جنوب شرقی آسیا می باشد که ...

دانشگاه ملی سئول کره جنوبی (Seoul National University) دانشگاه ملی سئول کره جنوبی (Seoul National University)

دانشگاه ملی سئول کره جنوبی (SNU)، اولین دانشگاه ملی کره جنوبی که در اوت 1946 میلادی تاسیس شد و ب...

دانشگاه کره جنوبی دانشگاه کره جنوبی

دانشگاه کره جنوبی (Korea University) دانشگاه کره جنوبی ، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در شهر سئول کره ...

نظرات کاربران
Call Now Button