نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

کشور چین یکی از مقاصد عالی دانشجویان جهت تحصیل در خارج از کشور می باشد که از پتانسیل خوبی برای دانشجویان برخوردار است . ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع از سوی دانشگاه های مطرح و معتبر چین (مورد تایید وزارت علوم) به خصوص که این بورسیه ها همراه با دریافت فاند می باشند تاثیر بسیار زیادی در جذب دانشجویان خارجی برای تحصیل در چین را دارد . در ادامه این مطلب به شرح نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین می پردازیم . برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های سودمند با مشاورین موسسه آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چین می توانید مقاله ” تحصیل در چین ” را مطالعه فرمایید .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

بسیاری از رشته ‌های تحصیلی دانشگاه‌ های کشور چین آزمون ورودی ندارد و تنها محدودیت ورود افراد به دانشگاه‌ ها می ‌تواند محدودیت سن پذیرش باشد . شرایط سنی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های چین بسته به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد به طور کلی می توان گفت برای متقاضیان مقطع کارشناسی تا سن ۲۵ سال ، برای متقاضیان کارشناسی ارشد تا سن ۳۵ سال و برای متقاضیان مقطع دکترا تا سن ۴۰ سال می توان اقدام به پذیرش و اخذ ویزا کرد .

یکی از مهمترین ویژگی‌ های دانشگاه ‌های معتبر کشور چین این است که گستره‌ بسیار متنوعی از رشته ‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می‌ کند .یکی از بهترین شرایط پذیرش از دانشگاه های کشور چین این است که زمان ثبت ‌نام متقاضی ، مدرک و نمره‌ زبان آزمون ‌هایی مانند تافل و آیلتس از الزامات ثبت ‌نام نمی باشد اما دانش پایه انگلیسی برای حضور در کلاس ‌های درس و تحصیل به این زبان ضروری می ‌باشد . البته اگر فرد متقاضی آیلتس ۶ به بالا را در کنار روزمه‌ قوی خود داشته باشد ، شانس او برای گرفتن بورسیه‌ کامل به میزان چشمگیری افزایش می ‌یابد .

اگر فردی زبان تحصیل خود را چینی انتخاب کند یا علاقمند به یادگیری این زبان برای تحصیل با آن باشد ، لازم است که قبل از ورود به دانشگاه ، یک آزمون ورودی  به نام Hànyǔ Shuǐpíng Kǎosh (HSK) را بگذراند تا بتواند در کلاس‌ ها حضور داشته باشد . مدت زمان اعتبار این آزمون ۲ سال می باشد و تحصیل به زبان چینی می‌ تواند مزیت ‌هایی مانند پرداخت شهریه‌ کمتر هنگام تحصیل در کنار شانس بیشتر برای یافتن کار پس از فارغ ‌التحصیلی و گرفتن اقامت داشته باشد .

در مقاله ” اقامت در چین ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در چین اطلاعات کسب کنید .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین

در اولین مرحله تحصیل در چین ، انتخاب دانشگاه و رشته‌ تحصیلی ، از شرایط پذیرش دانشگاه های چین است که متقاضی باید مدارک تحصیلی مقطع پیشین همراه با ریز نمرات و در صورت داشتن مدرک زبان یک گواهی از آن را برای دانشگاه مقصد بفرست . فرد متقاضی پس از دریافت تاییدیه‌ پذیرش می ‌تواند برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کند .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های چین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های چین  

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های چین به شرح زیر می باشد :

  • ارائه گذرنامه فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کشور چین (گذرنامه افراد باید بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد)
  • فرم پذیرش اصلی از دانشگاه های چین
  • ارائه گواهی فارغ التحصیلی (فرد باید تمامی مدارک تحصیلی خود را به زبان انگلیسی و یا چینی ترجمه کند)
  • افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع پزشکی را دارند باید یک مدرک مبنی بر کارآموزی نزد یک پزشک را ارائه کنند یا فرد می تواند یک نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی در کشور خود را ارائه کند.
  • افرادی که زیر سن قانونی هستند باید یک گواهی محضری و رسمی به عنوان ضامن ارائه کنند و این گواهی به سفارت چین جهت تایید ارسال خواهد شد. در این گواهی فرد باید ضمانت را به طور قطعی اعلام کند و این ضمانت مورد تایید سفارت قرار گیرد.
  • ارائه تمکن مالی فرد : برای ورود به کشورهای دیگر قبل از رفتن به سفارت و قبل از وارد شدن به کشور حتما باید مدارک مالی خود را کامل کرد. فرد باید تمکن مالی خود را به میزان تحصیل و هزینه زندگی در یک دوره یک ساله را نشان دهد. در واقع به سفارت چین نشان دهد که می تواند خود را از لحاظ مالی در یک سال تامین کند .
  • ارائه رزومه کامل از فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های چین
  • ارائه توصیه نامه (recommendation letter) جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های چین : لازم به ذکر است که بعضی از دانشگاه ها برای ارائه ی پذیرش و قبول دانشجو یک یا دو توصیه نامه نیاز دارند. در واقع منظور از توصیه نامه تایید و قبول دانشجو از سوی استاد می باشد و در این توصیه نامه تایید استاد مبنی بر فعالیت فرد، شخصیت، روحیه تیمی، رهبری و توانایی های متقاضی ذکر خواهد شد.

یکی از روش های مهاجرت به چین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به چین ” اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که افراد باید تمامی مدارک خود را شخصا به سفارت ارائه کنند اما در صورتی که برای فرد مقدور نباشد می توانند از طریق سازمان‌ های معتبر این کار را پیگیری کنند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button