کشور مالزی به دلیل پیشرفت چشمگیری در این دهه اخیر به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا جهت تحصیل است زیرا این کشور یکی از امن ترین و زیباترین کشورها با دانشگاه هایی با سطوح متوسط به بالا و در حد استانداردهای جهانی با مدرک مورد قبول در تمام دنیا می باشد . خوشبختانه کشور مالزی برای مدت محدودی به دور از شرایط سخت و آزمون ورودی و کنکور و مدرک زبان و معدل بالا و شهریه های بالا اقدام به پذیرش دانشجو در همه رشته های تحصیلی کرده است . زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های مالزی ، زبان انگلیسی می باشد و لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشند و همچنین یکی از دلایل تحصیل در مالزی، هزینه پایین تحصیل در مقابل هزینه تحصیل در بسیاری از کشورهاست به خصوص در مورد رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی که از گران ترین و پرهزینه ترین رشته ها در سراسر دنیا به شمار می آیند . در این مقاله می خواهیم به موضوع نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی بپردازیم .

برای اقامت و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

نداشتن شرط سنی برای ورود به دانشگاه های کشور مالزی باعث شده مورد توجه بسیاری از افرادی قرار بگیرد که به دلیل از دست دادن شرط سن و بالا رفتن سن موفق به تحصیل در رشته مورد علاقه خود نشده اند و مطمئنا این افراد می توانند به راحتی در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند اما متاسفانه مالزی در حال حاضر با تقاضای اخذ اقامت دائم موافقت نمی کند و افراد پس از چند سال تحصیل و در نهایت کار در مالزی می بایست خاک این کشور را ترک نمایند ، البته همین مسئله باعث شده تا کشور مالزی به سکوی پرتابی جهت افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا و کانادا و آمریکا و … را دارند ، تبدیل گردد و اغلب افراد با رفتن به مالزی و گذراندن دوره های زبان به صورت حرفه ای و اتمام تحصیلات در دانشگاه های معتبر مالزی برای ادامه تحصیل و یا کار برای کشورهای دیگر اقدام می کنند .

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی یکی از اولین مواردی است که دانشجویان قبل از شروع کارهای ثبت نام و اخذ پذیرش بررسی می کنند، که البته این مطلب بیشتر برای دانشجویانی مورد توجه قرار می گیرد که شرایط نسبتا مناسبی ندارند و یا برای مثال ، معدل مقطع قبلی آنها به حد نصاب نرسیده است . در ادامه شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی را در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین در دانشگاه های خصوصی و دولتی مالزی توضیح می دهیم که افراد متقاضی تحصیل در مالزی در انتخاب دانشگاه بتوانند به خوبی برنامه ریزی کنند.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزیشرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی مالزی

از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی مالزی در مقاطع مختلف تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقطع لیسانس : داشتن معدل 13 در مقطع دیپلم و یا پیش دانشگاهی
  • مقطع فوق لیسانس : داشتن معدل 13 در مقطع کاردانی و یا کارشناسی
  • مقطع دکترا : داشتن معدل حداقل 15 در مقطع فوق لیسانس

لازم به ذکر است ، افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می توانند در مقطع لیسانس دانشگاه های خصوصی مالزی ثبت نام کنند زیرا مقطع پیش دانشگاهی در کلیه دانشگاه های خصوصی برگزار می شود و فرد قبل از شروع دوره لیسانس میبایست به مدت یکسال دوره پیش دانشگاهی را بگذراند .

برای اخذ پذیرش در کلیه دانشگاه های خصوصی مالزی در کلیه مقاطع تحصیلی ( پیش دانشگاهی ، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ) داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد و دانشجو بعد از ورود به مالزی ، در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی در دانشگاه شرکت می کند و اگر در این آزمون قبول شود مستقیم می تواند دوره تحصیلی خود را شروع کند و اگر قبول نشود بسته به نمره فرد بین 2 الی 6 ماه دوره زبان برای وی در نظر گرفته می شود و پس از گذراندان دوره زبان می تواند تحصیل خود را آغاز کند . برخی از دانشجویانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی می باشند ، ابتدا یک دوره زبان در کالج های زبان انگلیسی در مالزی شرکت می کنند و بعد از گرفتن مدرک زبان ، برای اخذ پذیرش در دانشگاه  اقدام می کنند.

شما می توانید برای مهاجرت به مالزی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مالزی ” را مطالعه فرمایید .

 نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی – شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی مالزی

از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی مالزی در مقاطع مختلف تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقطع لیسانس : معمولا دانشگاه های دولتی هر سال بین 1 الی 5 درصد دانشجوی خارجی را در مقطع لیسانس می گیرند البته از بین دانشجویانی که معدل دوره دیپلم و یا پیش دانشگاهی آنها 18 به بالا باشد .
  • مقطع فوق لیسانس : داشتن معدل 15 در مقطع لیسانس و همچنین مدرک آیلتس یا تافل از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های دولتی مالزی می باشد . شایان به ذکر است که بعضی از دانشگاه ها در بعضی از رشته ها ، معدلهای بین 13 الی 15 را هم پذیرش می کنند که تعدادشان خیلی کم است و همچنین در بعضی از دانشگاه ها داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد و دانشجو می تواند در دوره های زبان دانشگاه شرکت کند.
  • مقطع دکترا : داشتن معدل حداقل 15 در مقطع فوق لیسانس و مدرک آیلتس و یا تافل از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه های دولتی مالزی است و در بعضی از دانشگاه ها داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد و دانشجو میتواند در دوره های زبان دانشگاه شرکت کند.
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

قابل توجه است که متقاضیانی که معدل آنها به حد نصاب نمی رسد نیز می توانند اقدام کنند اما این دسته از متقاضیان از شانس کمتری برای اخذ پذیرش برخوردار هستند و در صورتی که تعداد متقاضیان برای رشته مورد نظر کم باشد، احتمال اخذ پذیرش وجود دارد. همچنین داشتن سوابق کاری و مقاله های علمی به این دسته از دانشجویان کمک زیادی می کند .

ظرفیت پذیرش در مقطع لیسانس دانشگاه های دولتی مالزی خیلی پایین می باشد زیرا بر اساس قوانین وزارت علوم مالزی، دانشگاه های دولتی موظف هستند که بین 95 الی 99 درصد از پذیرش در این مقطع را به دانشجویان مالایی اختصاص دهند به همین دلیل شانس پذیرش در این مقطع در دانشگاه های دولتی خیلی خیلی پایین است و به دانشجویان توصیه می شود علاوه بر ثبت نام در دانشگاه های دولتی در یک دانشگاه خصوصی هم ثبت نام کنند.

تقریبا 80 درصد از دانشگاه های دولتی زمان ثبت نام و ارسال مدارک ،مدرک زبان را از فرد متقاضی می خواهند ، در حال حاضر تنها در دانشگاه یو پی ام  و دانشگاه یو اس ام داشتن مدرک زبان الزامی نیست و دانشجو می تواند در دوره های زبان دانشگاه شرکت کند ولی در سایر دانشگاه ها ، داشتن مدرک زبان الزامی است.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی به شرح زیر می باشد :

مرحله اول: برنامه ریزی تحصیلی

مرحله دوم : انتخاب رشته و دانشگاه پس از احراز شرایط ورود به دانشگاه منتخب در کشور مالزی

مرحله سوم: اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی کشور مالزی

مرحله چهارم: دریافت نامه پذیرش تحصیلی و نامه تاییدیه ویزا   (VDR)

مرحله پنجم: دریافت ویزای سوشیال مالزی

مرحله ششم: دریافت ویزای دانشجویی پس از ورود به کشور مالزی

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی

 مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی به شرح زیر می باشد :

  • ارائه یک قطعه عکس پاسپورت سایز با زمینه آبی جهت اخذ پذیرش تحصیلی مالزی
  • ارائه پاسپورت جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی
  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریزنمرات مدرک مربوطه جهت تحصیل در دانشگاه های مالزی
  • ارائه نامه سوابق شغلی – تحصیلی و رزومه جهت تحصیل در مالزی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی  
  • ارائه نامه تمکن مالی جهت اخذ پذیرش تحصیلی مالزی
  • ارائه پیشنهاد تحقیق برای متقاضیان دوره های تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا
  • واریز هزینه درخواست پذیرش
  • نامه های معرفی از اساتید و افراد
  • مدرک دال بر اقامت در مالزی برای دارندگان ویزای غیر تحصیلی مالزی

    گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button