کشور فرانسه به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است و از جمله دلایل محبوبیت تحصیل در فرانسه ، وضعیت پایدار سیاسی و اقتصادی ، کیفیت آموزشی بالا و هزینه پایین تحصیل در دانشگاه های فرانسه می باشد . طبق نظر سنجی ها در سال های اخیر میزان رضایت دانشجویان از تحصیل در فرانسه رو به افزایش بوده است . با توجه به وجود برخی از بهترین دانشگاه های جهان در این کشور ، دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل با شیوه زندگی فرانسوی آشنا شوند و همچنین مهارت زبان فرانسوی خود را تقویت کنند . برای ورود و اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه ، ابتدا باید شرایط دانشجو مورد بررسی قرار گیرد . لذا متقاضیان باید اطلاعات جامعی از نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه داشته باشند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در فرانسه می توانید مقاله ” تحصیل در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

در بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور فرانسه دانشجو بلافاصله پس از اخذ پذیرش می تواند از آخرین سال تحصیل در کشور مبدا ، به ادامه تحصیل در فرانسه بپردازد ولی در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه گراند اکولز شرایط سخت تری دارند . بدین معنا که پس از اخذ پذیرش ، دانشجویان ملزم به گذراندن دوره آماده سازی دو ساله به نام « کلاس های آموزشی جهت آمادگی برای گراند اکولز » می باشند و در صورت کسب نمره قبولی ، قادر به ادامه تحصیل هستند . لازم به ذکر است که در این دانشگاه یک مصاحبه شخصی نیز از دانشجو گرفته می شود . برای ثبت نام بعضی دانشگاه ها می توان مستقیما از طریق وب سایت دانشگاه اقدام کرد اما در هر حال شرایط پذیرش از دانشگاه های فرانسه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد .

در سال ۲۰۱۸ میلادی درخواست پذیرش از دانشگاه های فرانسه از قبیل دانشگاه های فن آوری ، گراند اکولز و دیگر مدارس تخصصی ، از طریق سیستم آنلاین فراهم شده است که این سیستم جدید جایگزین پلت فرم پذیرش Post-Bac (APB) شد آزمون هایی از قبیل GRE ، GMAT ، یا LSAT برای پذیرش در برخی دوره های کارشناسی مورد نیاز می باشد . متقاضیان با توجه به نتایج به دست آمده در آزمون های ورودی که بسیار رقابتی می باشد ، برگزیده می شوند . توصیه می شود برای افزایش شانس پذیرش به حداقل سه موسسه مختلف درخواست داد.

پس از ارسال مدرک دیپلم ، ‌لیسانس و یا مقاطع بالاتر همراه ریز نمرات فرم پیش ثبت نام را دریافت می کنند و بسته به معیارهای دانشگاه فرانسوی و نیز سطح نمرات متقاضی ، ممکن است دانشجو را در مستر یک یا مستر دو ثبت ‌نام کنند.

الزامات زبان جهت پذیرش از دانشگاه های فرانسه

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های کشور فرانسه به زبان فرانسوی می باشد اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های فرانسه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد . لازم به ذکر است که یادگیری زبان فرانسوی از هر لحاظ برای فرد مفید می باشد زیرا زبان فرانسوی در حال حاضر دومین زبان روابط بین الملل در دنیاست و ساده ترین راه برای ثبت نام مستقیم در یک دانشگاه فرانسوی این است که فرد متقاضی دارای سطح زبان خوبی باشد .

در مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فرانسه اطلاعات کسب کنید .

الزامات زبان جهت پذیرش از دانشگاه های فرانسه
الزامات زبان جهت پذیرش از دانشگاه های فرانسه

برای پذیرش از دانشگاه های فرانسه فرد متقاضی باید حداقل سطح زبان فرانسوی B1-B2 را کسب کند و اگر اگر سطح فرانسوی وی به اندازه کافی خوب نباشد می تواند به صورت فشرده دوره های زبان فرانسه را در همان ابتدای سال تحصیلی در یک کالج فرانسوی اتخاذ کند .

آزمون های زبان که برای اثبات مهارت زبان جهت پذیرش در دانشگاه های فرانسه مورد قبول می باشد عبارتند از: DELF ، DALF  ،TCF  و TCF-DAP که همگی آزمون های زبان فرانسوی می باشند . آزمون TCF شامل سطح زبان فرانسوی عمومی و مورد قبول وزارت آموزش عالی فرانسه است و آزمون TCF- DAP مشخصا برای ورود به سال اول دانشگاه طراحی شده است و شامل همان مواد امتحانی TCF به اضافه تفسیر متن است . آزمون  DALF ، دیپلم مقدماتی زبان فرانسه و DELF دیپلم پیشرفته زبان فرانسه به شمار می آیند. افرادی که قصد دارند با زبان انگلیسی درخواست پذیرش دهند باید نمره قبولی در یکی از تست های TOEIC، TOEFL، IELTS  را به دانشگاه ها ارائه دهند .

درخواست پذیرش از دانشگاه های فرانسه به روش DAP

دانشجویان اتحادیه اروپا و ایاالت متحده می توانند به طور مستقیم به عنوان دانشجویان فرانسوی برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید از طریق یک سیستم درخواست آنلاین که قبلا به عنوان CEF شناخته می شد ، درخواست بدهند اما در حال حاضر این روش به نام درخواست پذیرش اولیه ( DAP ) شناخته می شود .این روش بسته به نوع کشور مبدا فرد متقاضی متفاوت است و به طور کلی از طریق این سیستم می توان درخواست ویزا و روند پیشرفت درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری کرد که برای پیگیری روند DAP تسلط به زبان فرانسوی بسیار اهمیت دارد .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه به شرح زیر می باشد :

  • ارائه کپی و اصل شناسنامه فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه
  • ارائه کپی و اصل گذرنامه فرد متقاضی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه
  • معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی
  • ترجمه مدارک تحصيلي تاييد شده که شامل ديپلم ، ليسانس ، ريز نمرات ليسانس و شناسنامه مي شود که اصلي ترين مدارکي هستند که توسط دانشگاه در خواست مي شود و بايد به تاييد سفارت فرانسه در تهران برسند .
  • توصيه نامه اساتيد دوران تحصيل، يکي از مدارک درخواستي که مي تواند يک امتياز مثبت حساب آيد و سفارش اساتيد سابق مي باشد که ترجيحا بايد دست نويس و به زبان فرانسوی باشد.
  • ارائه پروژه تحقیقی یا پروپوزال در ۳ صفحه برای مقطع دکترا (مشروط)
  • ارائه مدرک زبان فرانسه TCF, DELF, DALF جهت اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه
  • ارائه انگیزه نامه (Letter de motivation)
  • ارائه مدارک سوابق کاری قید شده در رزومه

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فرانسه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فرانسه ” است .

لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به زبان فرانسوی باشند .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button