کشور سوئیس ، کشوری در اروپای غربی می باشد که از شمال با آلمان ، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین ، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است . حدود 22 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند و اکثرا متقاضیان مهاجرت به سوئیس برای تحصیل و کار وارد این شغل می شوند . رضایت مندی اکثریت دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های سوئیس حاکی از اعتبار بالای آموزش و استانداردهای زندگی در این کشور است و این موضوع تاکید می کند که مهاجرت تحصیلی به سوئیس می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در اروپا باشد . کشور سوئیس دارای سه زبان رسمی گسترده آلمانی ، ایتالیایی و فرانسوی می باشد ، بدین معنا که می توان محیط و فرهنگ کامل اروپایی را در یک کشور نسبتا کوچک تجربه کرد و مهارت های زبان خود را نیز تقویت کرد . مقاله زیر با همت همکاران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به تحریر در آمده است تا شما را با نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس بیشتر آشنا کند و هر گونه سوالی در این زمینه دارید لطفا در قسمت دیدگاه مطرح نمایید .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئیس توضیح دادیم .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس بسیار آسان می باشد ولی بایستی به برخی از نکات ضروری توجه کرد . کشور سوئیس انواع گزینه های تحصیلی را فراهم می نماید که بسیاری از آنها صرفا در زمینه تحقیقاتی متمرکز هستند لذا بهتر است که پس از جمع آوری اطلاعات مربوطه، درجه تحصیلی خود را انتخاب کرده  و شرایط ورود دقیق برای هر برنامه تحصیلی را بررسی نمایید زیرا اغلب معیارهای پذیرش برای رشته هایی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و حتی رشته های مهندسی و غیره در دانشگاه های مختلف با هم تفاوت دارند . اخذ بیمه درمانی یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس می باشد لذا ، مراحل اخذ بیمه درمانی را تمام و کمال به انجام رساند . لازم به ذکر است که دانشجویان اتحادیه اروپا به طور خودکار واجد شرایط دریافت کارت بیمه بهداشت اروپا جهت مراقبت های اساسی پزشکی در سوئیس می باشند ولی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند قبل از ورود به سوئیس ، بیمه نامه های بهداشتی از کشور خود پرداخت کنند .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی ارشد مطالعات پیشرفته دوره های آموزش عالی است و برای پذیرش در این مقطع ، متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی مناسب و تجربه کار عملی در رشته تحصیلی خود باشد . علاوه بر این ، پذیرش مطالعات دکترا بر عهده دانشگاه های تحقیقاتی است و تصمیم گیری در مورد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و صلاحیت فردی انجام می شود . دانشگاه های دولتی و خصوصی در کشور سوئیس هر کدام پیش نیازهای خاص خود را دارند و برای اطلاعات بیشتر باید با دانشگاه مورد علاقه خود مکاتبه کنید . در دانشگاه های کشور سوئیس رشته های زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد بهره برد .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس الزامات زبان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

زبان تدریس در دانشگاه های سوئیس به دانشگاه بستگی دارد و اکثر دانشجویان بین المللی که برای مدرک تحصیلی انگلیسی ، فرانسوی یا آلمانی درخواست میدهند باید دانش خوبی در زمینه زبان زبان داشته باشند که یکی از شرایط پذیرش از دانشگاه های سوئیس می باشد . اکثر دانشگاه های سوئیس با توجه به نوع زبان اروپایی ، نیاز به سطح B1 / B2 دارند و ممکن است قبل از پذیرش از فرد مدرک زبان خاصی خواسته شود . همچنین اکثر دانشگاه ها طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی کارشناسی و کارشناسی ارشد ، را به زبان انگلیسی ارائه می دهند . آزمونهای مهارت در هر زبان عبارتند از :

  • آلمانی : DSH، TestDaF ، OSD  و غیره
  • فرانسوی :  DELF یا  DALF
  • انگلیسی : IELTS ، TOEFL

شما می توانید برای مهاجرت به سوئیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

اگر فرد مدرک زبان نداشته باشد می تواند در آزمون زبان دانشگاه شرکت کند و آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا سطح فرد برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر کامل است یا خیر . البته لازم به ذکر است که این گزینه در همه دانشگاه ها وجود ندارد بنابراین باید از یک موسسه مهاجرتی مورد اعتماد اطلاعات کامل در مورد دانشگاه مورد نظر دریافت کرد .

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه های سوئیس

مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه های سوئیس متغیر است و کاملا به نوع دانشگاه و شرایط تحصیلی بستگی دارد . اگر فرد نیاز به درخواست ویزای تحصیلی سوئیس داشته باشد معمولا توصیه می شود که درخواست خود را در ترم های بهار برای مطالعات آغاز سال تحصیلی بعدی ارائه دهد . برنامه منظم ثبت نام در دانشگاه های کشور سوئیس در زیر آورده شده است :

  • ترم پاییز : ۱ دسامبر – ۳۰ آوریل
  • ترم بهار : ۱ تا ۳۰ نوامبر

در برخی موارد ، متقاضیان پذیرش در مقطع دکترا دارای مهلت های مختلفی هستند :

  • برای ترم پاییز : تا ۱۵ اکتبر
  • برای ترم بهار : تا ۳۱ مارس

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس به شرح زیر می باشد :

  • ارائه کپی امضا شده از فرم درخواست پذیرش از دانشگاه در کشور سوئیس
  • ارائه دو عکس گذرنامه جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس
  • ارائه کپی سند هویت جهت اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس
  • ارائه رونوشت رسمی آکادمیک هر دانشگاهی که فرد در آن حضور دارد
  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان یا لیسانس جهت اخذ پذیرش تحصیلی سوئیس
  • ارائه ریزنمرات تمام مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه گواهینامه های زبان ( آلمانی / فرانسوی / انگلیسی)
  • ارائه رزومه
  • ارائه مدارک پرداخت هزینه درخواست
  • مقاله شخصی / نامه تحریریه

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

قابل توجه است که اگر فرد در سال آخر تحصیل در دبیرستان باشد و هنوز دیپلم خود را دریافت نکرده باشد باید نسخه های امتحان نهایی خود را به محض اینکه دریافت کرد ارسال کند .  دانشجویان مقطع دکترا در کشور سوئیس لازم است که مدارک اضافی زیر را ادامه کنند :

  • نامه ای از استاد سوپروایزر مبنی بر پذیرش دانشجو برای همکاری در پروژه
  • تمام گواهی ها و رونوشت هایی باید توسط یک مترجم به زبان انگلیسی یا آلمانی ( بسته به زبان دانشگاه مورد نظر ) ترجمه شوند
  • برخی از دانشگاه های کشور سوئیس همراه با ترجمه ، سندی رسمی از مدرسه یا دانشگاهی که در آن حضور داشته اند ، با توضیح سیستم درجه بندی و ارزیابی از نمرات و فعالیت های فرد ، تقاضا می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button