کشور اسپانیا یکی از کشورهای قاره  اروپا می باشد که از نظر شرایط تحصیلی و موقعیتی مانند سایر کشورهای پیشرفته اروپایی مورد توجه قرار نگرفته بود ولی از زمانی که دانشگاه های کشورهای اروپایی ، هزینه ای را در نظر گرفتند ، کشور اسپانیا به عنوان کشوری ارزان مورد توجه متقاضیان تحصیل در اروپا قرار گرفت . تحصیل در اسپانیا به زبان اسپانیولی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و افرادی که زبان اسپانیایی را بدانند به راحتی می توانند از دانشگاه های کشور اسپانیا پذیرش دریافت کنند . این کشور شرایط خاصی را برای متقاضیان تحصیل در کشور اسپانیا در نظر گرفته شده است که ممکن است در جزئیات با هم متفاوت باشند . به عنوان مثال شرایط و مدارک لازم برای افراد و متقاضیانی که از اتحادیه اروپا وارد کشور اسپانیا می شوند با متقاضیان عادی این کشور متفاوت می باشد .  افراد عضو این اتحادیه با داشتن یک گذرنامه معتبر و یک آی دی مخصوص به همراه اجازه کتبی از خانواده می توانند از دانشگاه های اسپانیا پذیرش دریافت کنند ولی افرادی که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند به عنوان متقاضی عادی شناخته شده و باید مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند . نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا ترکیبی از مراحل مختلف و اقدامات لازم برای تایید مدارک ، ارتباط با دانشگاه ها و اساتید ، مکاتبه با وزارت علوم ، نوآوری و دانشگاه ها و بخش کنسولی سفارت خانه های اسپانیا در کشورهای مبدا می باشد . لازم به ذکر است که تهیه مدارک و اسناد مرتبط مانند رزومه ، انگیزه نامه و توصیه نامه برای گرفتن تاییدیه اولیه و نهایی پذیرش دانشگاه اهمیت به سزایی در موفقیت متقاضیان برای اخذ پذیرش دانشگاه دارد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسپانیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسپانیا ” است .

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • ارائه مدرک SOP جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا : با این مدرک دانشجو می‌ تواند قصد خود را از سفر به اسپانیا نشان دهد.
  • ارائه مدرک دیپلم یا مدرک پایان دوره تحصیلات ۱۲ ساله
  • ارائه مدرک زبان اسپانیایی جز مدارک اصلی جهت اخذ پذیرش در این کشور است، اما برخی دانشگاه‌ها داشتن آن را ضروری ندانسته و با ایجاد دوره‌های آموزش زبان اسپانیایی در دانشگاه‌ های کشور اسپانیا ، ارائه این مدرک را به بعد از ورود به دانشگاه، میسر دانسته ‌اند.
  • داشتن مدرک زبان اسپانیایی قبل از ورود به دانشگاه در اسپانیا، به ایجاد شرایط بهتر در این کشور کمک کرده و در زمینه درسی نیز برای دانشجو شرایط بهتری را ایجاد خواهد کرد.
  • ارائه مدرک volante از مهمترین مدرک برای متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا می باشد که افراد با راهنمایی سفارت، می ‌توانند آن را دریافت کنند. پس از ارائه این مدرک که نوعی اعتبارسنجی به شمار می آید متقاضیان می‌ توانند آزمون ورودی (Selectividad) دانشگاه مد نظر خود را بدهند.
  • قبولی در آزمون ورودی (Selectividad) جز مدارک مهم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا می باشد که این چهار مرحله دارد. آزمون به زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود و در قسمت اول امکان انتخاب زبان با متقاضی می باشد و در یک بخش از آزمون، سوالاتی عمومی در مورد اسپانیا و تاریخچه و فلسفه آن ارائه می ‌شود که متقاضیان باید به آنها پاسخ دهند و همچنین یک آزمون زبان خارجی نیز دارد که شامل زبان ‌های اروپایی می‌ شود. در قسمت چهارم آزمون نیز سوالاتی در مورد فناوری، توانایی ‌های شخصی و هنر برای پاسخگویی متقاضی ارائه می ‌شود.
مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا
مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا ” اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که افرادی که به دنبال پذیرش در اسپانیا هستند باید ویزای تحصیلی اسپانیا نیز فراهم کنند. گرفتن ویزای تحصیلی نیز مدارک و شرایط مخصوص به خود را دارد. اگر متقاضی، قصد پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی مانند کارشناسی ارشد را داشته باشد باید کپی مدرک کارشناسی خود را نیز به علاوه پاسپورت و ویزا و همچنین مقالات تالیف شده خود به دانشگاه مورد نظر، ارائه دهد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • ارائه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • تکمیل تمامی مدارک تحصیلی به زبان مورد نیاز سفارت
  • شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن
  • پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن
  • عکس مورد نظر سفارت
  • بیمه نامه معتبر
  • ارائه تمکن مالی مورد نیاز که حداقل باید میزان هزینه خود را برای یکسال نشان دهند
  • بیمه نامه محضری برای افرادی که نیاز به قیم قانونی دارند

افرادی متقاضی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا باید مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه کرده و تحویل سفارت اسپانیا بدهند. ورود به دانشگاه‌ های اسپانیا و اخذ پذیرش برای دکتری، منوط به تایید استاد راهنمای دانشجو و ارائه مدرک فوق‌ العاده زبان می باشد و با داشتن این مدارک به علاوه مدارک گفته شده در بالا، باید رزومه علمی دانشجو و استاد راهنما تطابق داشته باشند. شایان به ذکر است که در مقطع دکترا متقاضی می‌تواند به دنبال بورسیه تحصیلی باشد. از جمله مدارک لازم برای ارائه به سفارت اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نامه پذیرش از دانشگاه اسپانیایی که به مهر و امضاء شده توسط مسئولان دانشگاه مورد نظر
  • شناسنامه و پاسپورت ترجمه شده
  • بیمه مسافرتی شنگن به مبلغ 30 هزار یورو
  • ارائه مدرک مبنی بر اقامت در اسپانیا (اجاره آپارتمان، خوابگاه یا رزرو هتل)
  • سوابق تحصیلی متقاضی در مقاطع مختلف که به زبان اسپانیایی ترجمه شده است
  • مدرک پزشکی مبنی بر سلامت جسمی
  • نامه عدم سو پیشینه

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در اسپانیا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

نظرات کاربران
Call Now Button