مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار یکی از راه های ورود به کشور مالزی و اخذ اقامت این کشور است. همانطور که در مقاله های “ مهاجرت کاری ” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اطلاعات کلی مهاجرت” که یکی از این روش ها، مهاجرت کاری می باشد، توضیحات کاملی ارائه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای کاری کشور مالزی نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم. (آشنایی با کشور مالزی)

در این بخش سعی داریم که درباره موضوع مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار اطلاعاتی را مختصراً شرح دهیم، همچنین مطالبی درباره اقتصاد، نیروی کار، اخذ ویزای کار کشور مالزی و کاریابی کشور مالزی مورد بررسی واقع می شود.

مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار – اقتصاد و نیروی کار کشور مالزی

مالزی کشوری توریستی با جاذبه های گردشگری زیاد در جنوب شرقی آسیا است، که دارای ۱۳ استان می باشد و استاندار هر استان را در اصطلاح «شاه» می‌نامند. پایتخت کشور مالزی شهر کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های اصلی کشور مالزی در شهر پوتراجایا یعنی پایتخت اداری این کشور واقع شده اند. دیگر شهرهای اصلی کشور مالزی عبارتند از پنانگ جرج تاون، ایپوه، باهرو،  جوهور الور ستار، کوتا کینابالو،  کوچینگ، کوتاباهارو و شهر مالاکا.  واحد پول کشور مالزی رینگیت و زبان  مردم این کشور زبان مالایی می باشد.

کشور مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است.

کشور مالزی یکی از بهترین رکوردهای اقتصادی در آسیا را از خود به جای گذاشته است و تولید ناخالص داخلی این کشور از سال 1957 تا سال 2005 به طور متوسط 6.5 درصد رشد داشته است. اقتصاد کشور مالزی در سالهای 2014-2015 به یکی از رقابتی ترین اقتصادها با رتبه 6 در آسیا و 20 در جهان تبدیل شد که بالاتر از کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه و کره جنوبی قرار داشت.

کشور مالزی صادر کننده محصولات و مواد منابع طبیعی و کشاورزی است و نفت از صادرات اصلی این کشور بشمار می آید. کشور مالزی بزرگترین تولید کننده قلع، لاستیک و روغن درخت خرما در جهان است. برج های دوقلوی پتروناس در این کشور که بلندترین در نوع خود در دنیا به حساب می آیند، مقر شرکت نفتی ملی-تجاری پتروناس کشور مالزی هستند و همچنین جزء جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آیند.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/08/مهاجرات-کاری-به-مالزی.mp3″]

از لحاظ پروژه های زیرساختی و تکنولوژی آن، کشور مالزی دارای رتبه 8 در آسیا و 25 در جهان می باشد. کشور مالزی در رتبه 19 جهان در زمینه کیفیت جاده ها، زیرساخت های بندر و زیرساخت های حمل و نقل هوایی قرار دارد، ولی در رتبه 39 ام جهان در زمینه کیفیت عرضه برق و الکتریسیته می باشد.

در سال 1991، ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق کشور مالزی، اهداف و آرمان هایش را در چشم انداز 2020 تعریف کرد که طبق آن کشور مالزی تا سال 2020، به یک کشور صنعتی پیشرفته متکی بر منافع خود تبدیل خواهد شد.

مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار

مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار

مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار – اخذ ویزای کشور مالزی

متقاضیان خارجی می ‏توانند برای کسب اقامت کشور مالزی، از طریق یک کارفرمای معتبر در مرکز یا شرکتی در کشور مالزی برای اخذ مجوز کار اقدام داشته باشند.

در فرایند اخذ ویزای کاری کشور مالزی، در ابتدا کارفرمایی معتبر در این کشور بایستی پیشنهاد شغلی (job offer) برای استخدام متقاضی خارجی را صادر کند. امکان ارسال درخواست برای استخدام کاری از طریق سایت های کاریابی کشور مالزی وجود دارد، که متقاضی خارجی رزومه کامل خود را برای کارفرمای معتبر فرستاده و در خواست خود را ارائه می دهد.

آشنایی به زبان های انگلیسی، چینی و مالایی برای کار در شرکت ها و موسسات کاری کشور مالزی، بعلاوه مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر و تسلط به کامپیوتر مورد نیاز می باشد.

مدت ویزای کاری کشور مالزی دوساله است و با توجه به شرایط قرارداد بین متقاضی و کارفرما قابلیت تمدید خواهد داشت. مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار ۲ سال به ۲ سال تمدید می شود ولی امکان اخذ اقامت دائم از این طریق برای متقاضی خارجی وجود نخواهد داشت.

متقاضی خارجی که ویزای کار کشور مالزی را اخذ کرده است، در ابتدا برای شش ماه اول طبق قوانین اداره مهاجرت کشور مالزی، ملزم به پرداخت مالیات ۲۶ درصدی می باشد، ولی در شش ماه بعد میزان مالیات به شش درصد کاهش می یابد و حتی متقاضی می تواند به صورت قانونی درصدی از مالیات ۲۶ درصدی پرداختی اول را نیز دریافت کند.

یکی از مزایای اخذ ویزای کاری کشور مالزی، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال و همچنین برای پدر و مادر متقاضی خارجی می باشد.

امکان اجازه کار در حین تحصیل برای دانشجویان خارجی که اقامت تحصیلی  کشور مالزی دارند، معمولاً وجود ندارد. روزهای کاری در شرکت ها و موسسات در کشور مالزی از دوشنبه تا شنبه و معمولاً از 9 صبح تا 17 عصر می باشد و کارمندان معمولاً امکان استفاده 10 روز تعطیلی در طول یکسال را دارند.

برخی از سایت های کاریابی در کشور مالزی عبارتند از:

jobstreet.com

Wobb.my

jobstore.com

careerjet.com

Malaysia.gov

GRADMalaysia.com

Intern.my

مجوزهای کار برای اتباع خارجی در بخش های زیر قابل صدور هستند:

ساخت و تولید
گیاهان دارویی
کشاورزی
ساخت و ساز
خدمات

مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار – مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار کشور مالزی

  • گذرنامه معتبر و کپی از آن
  • عکس پرسنلی-شناسنامه یا کارت شناسایی ملی و کپی از آن
  • رزومه شخصی یا cv از متقاضی–انگیزه نامه ازمهاجرت به کشور مالزی
  • کپی از مدارک تحصیلی
  • قرارداد تأیید شده کاری و گواهی پیشنهاد رسمی برای کار بین کارفرما و متقاضی (در صورت وجود) و کپی از آن
  • فرم های درخواست برایاخذ ویزای کاری کشور مالزی
  • رسید پرداخت آنلاین درخواست کار
  • مدارک بیمه ای متقاضی
  • گزارش های پزشکی از کشور مبدأ متقاضی از مرکز مورد تأیید وزارت بهداشتکشور مالزی
  • نامه تأییدیه از وزارت امور خانه درکشور مالزی

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور مالزی را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور مالزی از طریق ویزای کار می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
امیررضا

سلام باید حتمن هر دو زبان چینی و مالایی را برای کار درشرکت های مالزی بلد باشیم

سارا جوادی

با سلام زبان مالایی کافی است.

رضا

باسلام. متقاضی ویزای کار می باشم

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، به منظور راهنمایی شما به اطلاعات بیشتری از رزومه شما مانند رشته تحصیلی و سوابق کاری نیازمندیم. لطفا همه روزه از ساعت 10 الی 18 با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس حاصل نمایید.

رضا

سلام سابقه ۱۰سال رانندگی لیفتراک وگواهینامه ویژه 

سارا جوادی

با سلام برای دریافت ویزای کاری مالزی نیاز به جاب آفر یا قرارداد کاری دارید . در صورتی که از یک کارفرمای مالزیایی یک پیشنهاد کار داشته باشید می توانید برای این ویزا اقدام نمایید.

سینا مهرپویان

سلام در خصوص بیمه و گزارش های پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت کشور مالزی بیشتر توضیح میدید؟ از کجا میشه مطلعه  شد چه آزمایشاتی باید قبل از مراجعه به سفارت انجام بشه؟

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مهرپویان ، برای اطلاع از لیست مدارک مورد نیاز سفارت مالزی می توانید به وب سایت این سفارت مراجعه کنید و از طریق ایمیل در ارتباط باشید.

عباس حاجی زاده

سلام. برای ایجاد شغل وکار آفرینی میتوان مجور واقامت گرفت یا نه؟ ممنون.

سارا جوادی

با سلام جناب حاجی زاده درصورتی که بیزینس پلن قوی و تمکن مالی کافی داشته باشید بله امکان پذیر است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button