مهاجرت پزشکان به استرالیا

کشور استرالیا ، یک مقصد محبوب برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان می باشد که در خارج از این کشور آموزش دیده اند . پزشکان و دندانپزشکان از بیش از 120 کشور به استرالیا مهاجرت می کنند و تخمین زده شده است که از هر 4 دندانپزشک متخصص یا پزشک در استرالیا یک نفر مهاجر می باشد . در سال های اخیر مهاجرت پزشکان به استرالیا رواج بسیاری پیدا کرده است و علت اصلی آن هم نیاز شدید استرالیا به نیروی کار ماهر پزشکی و همچنین درآمد و شرایط خوب زندگی پزشکان در کشور استرالیا می باشد . در حال حاضر کشورهایی مثل آمریکا ، کانادا و نیوزلند شرایط بسیار سختی برای مهاجرت پزشکان در نظر گرفته اند و عملا حتی پس از گذراندن امتحانات متعدد ، شانس کمی برای ورود به عرصه پزشکی و طبابت در این کشورها وجود دارد ، در حالی که کشور استرالیا به دلایل مختلف از قبیل سن بالای جمعیت و همچنین تعداد اندک پزشکان نسبت به جمعیت ، نیاز زیادی به پزشکان ، پرستاران و بسیاری دیگر از رشته های درمانی دارد و شرایط پذیرش آن به مراتب آسان تر از سایر کشورها می باشد . علاوه بر این ، درآمد پزشکان در استرالیا از بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین کانادا بالاتر است و این مسئله بر تمایل پزشکان برای مهاجرت به استرالیا افزوده است . به طور کلی برای مهاجرت پزشکان به کشور استرالیا 3 راه وجود دارد :

  • مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک عمومی
  • مهاجرت به استرالیا به عنوان پزشکان متخصص
  • مهاجرت به استرالیا به عنوان مدیر درمانگاه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به استرالیا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” بیاندازید.

لازم به ذکر است که روند مهاجرت پزشکان متخصص بسته به نوع تخصص متفاوت می باشد که اطلاعات آن در قالب مشاوره های تخصصی توسط پزشک مشاور موسسه به پزشکان ارائه می شود.

مهاجرت پزشکان به استرالیامهاجرت به استرالیا به عنوان پزشک عمومی

بر اساس آمار منتشره، کشور استرالیا تا سال 2025 میلادی به تعداد زیادی پزشک عمومی نیاز دارد تا بتواند مشکل کمبود پزشک را در بسیاری از مناطق کم جمعیت و شهرها برطرف کند. استرالیا دومین کشور از نظر سطح درآمد پزشکان در دنیا می باشد و حداقل میزان دستمزد سالیانه برای یک پزشک 96 هزار دلار استرالیا است که این درآمد می تواند برای پزشکان عمومی تا 200 هزار دلار استرالیا باشد و برای متخصصان تا 600 هزار دلار استرالیا امکان درآمد سالیانه وجود دارد.

روند مهاجرت پزشکان عمومی به استرالیا به شرح زیر است :

  1. اولین مرحله مهاجرت پزشکان عمومی به استرالیا ، انجام امور ثبت نام سازمانهای AMC و ECFMG است که AMC (Australia Medical Council) ، ارگان ارزیابی کننده سطح علمی پزشکان و ECFMG  هم ارگانی آمریکایی جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی پزشکان می باشد . هزینه های ثبت نام برای این روند به ترتیب ۵۰۰ دلار استرالیا و ۲۰۵ دلار آمریکا هستند .
  2. دومین مرحله ، کسب نمره قبولی در آزمون AMC MCQ است که این آزمون در کشورهای اطراف ایران برگزار می شود و هزینه آن هم ۲۷۲۰ دلار استرالیا می باشد .
  3. سومین مرحله ، اخذ نمره قابل قبول در آزمون زبان انگلیسی می باشد و اکثر پزشکانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند در آزمون OET شرکت می کنند . این آزمون همان زبان تخصصی پزشکان است و به همین علت، نسبت به سایر آزمونهای زبان انگلیسی مانند آیلتس، برای پزشکان ساده تر است. نمره مورد نیاز برای پزشکان در آزمون OET، نمره B در هر مهارت می باشد که معادل نمره آیلتس ۷ در همه مهارتها است. این آزمون نیز در کشورهای همسایه ایران برگزار می شود و هزینه آن هم ۵۸۷ دلار استرالیاست.
  4. پس از کسب نمره قبولی در امتحانات بالا، زمان اقدام برای ویزایی موقت برای مهاجرت به استرالیا به منظور نهایی کردن روند Registation و همچنین اخذ پیشنهاد کاری است .

لازم به ذکر است که دو راه برای اشتغال پزشکان عمومی در استرالیا وجود دارد که عبارتند از :

  1. پزشکان عمومی که پزشک خانواده یا General Practitioner هستند که می توانند با کار درمانگاهی وارد استرالیا شده و از درآمد مناسبی بهره مند شوند و در نهایت به اقامت دائم و شهروندی استرالیا دست پیدا کنند.
  2. از طریق بیمارستان که پس از گذراندن آزمون Clinical و پس از پیشنهاد کاری بیمارستانی ، پزشکان می توانند از طریق آن وارد Setting بیمارستانی شوند و بعد از چند سال اشتغال، اقامت دائم و در نهایت شهروندی دریافت کنند.

در مقاله ” تحصیل در استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در استرالیا اطلاعات کسب کنید .

مهاجرت پزشکان به استرالیا

مهاجرت پزشکان به استرالیا

واضح است که برای مهاجرت به استرالیا، ارگان های مختلفی دخیل هستند که این ارگان ها در هر مرحله از مسیر مهاجرت، وظیفه ارزیابی و تعیین سطح توانمندی متقاضیان را بر عهده دارند . سازمان RACGP نیز که معروف به کالج پزشکان عمومی است، مسئولیت ارزیابی و تعیین توانمندی پزشکان در مورد کار در عرصه General Practice  را بر عهده دارد. در ضمن، در کشور استرالیا، ارگان اصلی و مهم تصمیم گیرنده درباره صدور مجوز کار و همچنین شماره Registration که معادل نظام پزشکی ، سازمان AHPRA است که این ارگان درواقع تصمیم نهایی را در مورد اعطای حق کار به پزشکان می گیرد. لازم به ذکر است که نحوه تعامل با هر یک از ارگانهای بالا متفاوت می باشد و هر مرحله در این مسیر هم نیازمند ارائه مدارک متفاوتی است و ارزیابی های مختلفی را می طلبد و در نهایت، اداره مهاجرت استرالیا مسئول صدور ویزا ، اقامت و یا در نهایت حق شهروندی پزشکان مقیم در استرالیا خواهد بود.

مهاجرت پزشکان به استرالیا – مهاجرت به استرالیا به عنوان مدیر درمانگاه

پزشکانی که سابقه اشتغال به کار به عنوان مدیر کلینیک یا بیمارستان را دارند می توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. مزیت اصلی این روش نسبت به روش های دیگر ، عدم نیاز به شرکت در امتحانات تخصصی پزشکی و همچنین Registration استرالیا است و همچنین امکان دریافت ویزای ۴ ساله موقت در بدو ورود به استرالیاست که این ویزای موقت، به شرط ۲ سال اقامت در استرالیا و ۱ سال کار تمام وقت (با هر عنوان شغلی)، تبدیل به ویزای دایم می شود. روند مهاجرت به استرالیا به عنوان مدیر درمانگاه عبارتند از :

  1. مرحله اول، ارسال مدارک تحصیلی و کاری به سازمان ارزیابی ذیربط جهت ارزیابی صلاحیت کاری متقاضی می باشد . این مرحله حدود ۳ ماه طول می کشد و هزینه آن هم ۸۸۰ دلار استرالیا است .
  2. مرحله دوم ، ارسال تقاضای دعوتنامه برای ویزای مهارت به یک ایالت در استرالیا است که این مرحله معمولا هزینه ای ندارد و حدود ۳ ماه طول می کشد .
  3. پس از اخد دعوتنامه، فرد متقاضی باید برای ویزا اقدام کند که بازه زمانی آن بین ۶ تا ۹ ماه می باشد و هزینه آن هم بسته به تعداد اعضاء خانواده متغیر است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

شایان به ذکر است که برای مهاجرت به استرالیا به عنوان مدیر درمانگاه، داشتن شرایط زیر لازم است:

  • سن پایین ۴۵ سال
  • داشتن مدرک تحصیلی پزشک عمومی
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار بعنوان مدیر درمانگاه
  • کسب نمره آیلتس ۷ یا OET نمره B در همه مهارتها

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button