مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین شرایط، قوانین، مدارک، مالیات و هرآنچه برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان نیاز دارید را بررسی می کنیم. روش های مختلفی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد مانند اخذ اقامت از طریق تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، اخذ اقامت از طریق پناهندگی، اخذ اقامت از طریق تحصیل، اخذ اقامت از طریق کار و مهاجرت اقامت سرمایه گذاری مجارستان است.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در مجارستان 🔊 

شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان

کشور مجارستان اقامت دائم به کسانی که از طریق سرمایه گذاری وارد این کشور می شوند می دهد و آنها می توانند با سرمایه گذاری در ثبت شرکت اقامت دائم خود را بدست آورند.
سرمایه گذاری در مجارستان این امکان را به شما می دهد که بتوانید اعضای خانواده خود را ازهمان ابتدای سرمایه گذاری وارد این کشور کرده و دولت مجارستان در ابتدا به شما اقامت موقت و بعد از گذراندن 5 سال اقامت دائم داده می شود.

 شرایط اخذ اقامت با سرمایه گذاری در مجارستان به این صورت است که بعد از گذراندن 8 سال اقامت دائم داده می شود.
مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان به دلیل موقعیت و شرایط مناسب این کشور و همچنین قرار گرفتن در همسایگی کشورهای اروپایی مانند رومانی و اتریش و اوکراین و … برای سرمایه گذاران شرایط عالی ایجاد می کند که می خواهند اقامت در ناحیه های شنگن را اخذ نمایند و همچنین می خواهند با زمان کمتری به کشورهای اروپا سفر کنند. این نکته مهم است که 180 روز می توانید در کشورهای عضو شنگن سفر و اقامت داشته باشید.

روش های اخذ اقامت مجارستان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان و اخذ اقامت

اگر شما می خواهید اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری را بدست آورید باید بدانید بعد از گذشت 5 سال شما می توانید اقامت خود را تبدیل به دائم کنید. با اخذ اقامت دائم شما حق شهروندی و حق رأی را به دست می آورید. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت مناسب تر است و می توانید اقامت طولانی تری دریافت کنید.

هر 10 سال یکبار می توانید اقامت خودتان را تمدید کنید. یک نکته خیلی مهم برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان این است که شما با سرمایه گذاری در ملک یا خرید اوراق قرضه نمی توانید اقامت بلند مدت را بدست آورید و فقط می توانید از این روش ها درآمد کسب کنید.

شرایط سرمایه گذاری در مجارستان

روال درخواست برای اقامت دائم

برای اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کشور مجارستان باید مراحلی طی شود. اولین گام در ماه اول می باشد که باید پرونده شما آماده بشود و آماده ارسال شود.
تمامی هزینه ها پرداخت شود و تمام اسناد باید امضاء شوند. پس از آنکه سرمایه گذاری قانونی شد سرمایه گذار باید میزان مبلغ سرمایه گذاری خود را به نماینده قانون ارسال کند.

وکیل قانونی اوراق قرضه و اسناد را برای دولت مجارستان ارسال می کند. تمامی کارها باید توسط وکیل قانون انجام شود مانند خرید اوراق قرضه و ارسال کلیه مدارک سرمایه گذار و…
در ماه دوم نماینده قانونی کارت های مربوط به اقامت را دریافت می کند و مرحله بعدی 8 سال بعد می باشد که شخص متقاضی پاسپورت خود را دریافت می کند.

استانداردهای سرمایه گذاری در مجارستان

برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری مجارستان بسیار مهم است که استانداردهای سرمایه گذاری این کشور را بررسی کنید زیرا نشان از امنیت این کشور برای سرمایه گذاری است. کشور مجارستان از سرمایه گذاران حمایت می کند. از استانداردهای سرمایه گذاری نرخ مصادره اموال و میزان کنترل فساد است. که خوشبختانه کشور مجارستان از این نظر کشور مناسبی می باشد.

استانداردهای سرمایه گذاری در مجارستان

نرخ مصادره اموال

نرخ مصادره اموال به افراد خارجی این مطلب را می رساند که کشور مجارستان تحت بعضی از شرایط تا چه حدی سرمایه را مصادره می کند. که خوشبختانه این نرخ در کشور مجارستان مناسب است.

میزان کنترل فساد

وقتی نظارت روی کارهای دولتی و ادارات دولت زیاد باشد و در واقع کنترل زیاد باشد فساد از کشور دور می شود. وقتی فساد از یک کشور دور شود پس آن کشور برای سرمایه گذاری مکان امنی است. کشور مجارستان از نظر میزان کنترل فساد در جایگاه مناسبی است.

استانداردهای سرمایه گذاری مهاجرت اقامت سرمایه گذاری مجارستان

شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری مجارستان

از موارد دیگری که باید توجه داشت برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان شاخص های اقتصادی است. این شاخص ها در کسب و کار تأثیر بسیاری دارند.

 شاخص هایی که برای سرمایه گذاری باید متقاضی به آن ها توجه کند موارد زیر است:

  • نرخ بیکاری
  • نرخ تورم
  • نرخ مالیات
  • رشد اقتصادی

1. نرخ بیکاری در مجارستان

سرمایه گذار باید به نرخ بیکاری یک کشور برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان توجه کند زیرا نشان دهنده بازار کار این کشوراست که مرتبط  با رشد اقتصادی است.
در کشور مجارستان نرخ بیکاری در سال 2018 (3.56 درصد) بوده است که بسیارخوب است و نشان دهنده این موضوع است که کشور مجارستان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

نرخ بیکاری در مجارستان

2. نرخ تورم در مجارستان

 نرخ تورم نشان دهنده درآمد و هزینه کشور است. نرخ تورم به این صورت است که اگر کشوری دچار نوسانات شدید و یا سرمایه گذاری در آن کشور زیاد باشد یعنی کشور دارای نوسان اقتصادی است و سرمایه گذاری در آن کشور مناسب نیست که خوشبختانه نرخ تورم در کشور مجارستان پایین می باشد.
مقدار تورم سالانه این کشور 0.07 درصد است که نشان دهنده ثبات اقتصادی این کشور است. که این موضوع برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری مجارستان بسیار اهمیت دارد.

3. نرخ مالیات در مجارستان

نرخ مالیات در کشور مجارستان نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. میزان مالیات بر درآمد در کشور مجارستان در سال  2006 (36 درصد) و در سال 2016 (19 درصد) بوده است که نشان دهنده این است که مالیات در این کشور کاهش پیدا کرده است و کشور مجارستان پیشرفت داشته است.

نرخ مالیات در مجارستان

 4. رشد اقتصادی در مجارستان

تولید ناخالصی رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد یعنی سرمایه گذار برای درک رشد اقتصادی باید از مبلغ تولید ناخالصی آگاه باشد. با افزایش تولید ناخالصی رشد اقتصادی هم افزایش پیدا می کند و با افزایش این دو سود سرمایه گذارهم بیشتر می شود. ارزش متوسط تولید ناخالصی داخلی برای کشور مجارستان در سال 2017 مبلغ 26777.56 دلار آمریکا بوده است.

انواع سرمایه گذاری در مجارستان

هرساله بسیاری از سرمایه گذاران کشور مجارستان را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند. زیرا شرایط این کشور هم برای کسب و کار و هم برای زندگی مناسب است.
شما می توانید از روش های مختلفی در کشور مجارستان سرمایه گذاری کنید و اخذ اقامت را بدست آورید. این روش ها هر کدام هزینه متفاوتی دارند و همچنین شرایط مختلفی دارند. انواع سرمایه گذاری در مجارستان موارد زیر است:

روش های سرمایه گذاری در مجارستان

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق خرید ملک در مجارستان

یکی از روش های سرمایه گذاری خرید ملک یا زمین در مجارستان  است. اما در کشور مجارستان شرایط فرق دارد. شما با خرید ملک نمی توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید و فقط برای کسب و کار یا سرمایه گذاری می توانید ملک بخرید.

این نکته مهم است که افرادی که خارجی محسوب می شوند طبق قوانین کشور مجارستان نمی توانند زمین کشاورزی و مستغلات را خریداری کنند. آنها فقط می توانند که ملک مسکونی در این کشور بخرند. برای خرید ملک در کشور مجارستان نخست باید مجوز را از شهرداری این کشور اخذ نمایید.

 مراحل خرید ملک به ترتیب موارد زیر است:

1. ملاقات بین شخص فروشنده و شخص خریدار برای خرید ملک و بررسی شرایط ملک باید انجام شود.

2. خرید ملک حتما با حضور وکیل انجام شود و طرفین دارای وکیل باشند.

3. پس از توافق بین طرفین وکیل باید کارهای لازم برای خرید ملک را انجام دهد مانند تأیید اعتبارات محلی.

4. بازرس دادگستری و بازرس معاینه باید ملک و ثمن قرار داد را مورد بررسی قرار دهند.

5. بعد از میزان ثمن، وکیل مربوطه قرار داد را تنظیم می کند.

6. در ملاقات بعدی قراری بین خریدار و فروشنده و وکلا صورت می گیرد. در زمان عقد این قرار داد نماینده اداره املاک باید حضور داشته باشد و خریدار باید (10 درصد) از مبلغ کل را پرداخت کند.

7. بعد از بستن قرار داد خریدار باید هزینه وکیل و بنگاه و پیش پرداخت را پرداخت کند.

8 . تنظیم سند بین60 تا 90 روز طول می کشد.    

 9. در مرحله بعدی سند ملک به اسم شخص خریدار زده می شود.

10. این پروسه حدود 6 ماه به طول می انجامد.

11. تهیه و تنظیم اسناد به عهده وکیل است و باید مبلغی را به دادگاه پرداخت کند.

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مجارستان

1. حداقل سرمایه ای که شما باید سرمایه گذاری کنید 200،000 یورو می باشد.

2. تعداد آپارتمان هایی که باید خریداری شود 2واحد حداقل است.

3. نوع ویزای سرمایه گذار(اقامت موقت) است.

4. ویزا تا یک سال اعتبار دارد.

5.هزینه ای که برای اقامت است 20،000  یورو است.

مالیات ملک و زمین

 1. مالیاتی که کشور مجارستان برای خرید خانه در نظر دارد 4 درصد است.

2. مالیاتی که کشور مجارستان برای خرید زمین خالی در نظر دارد 4 درصد است.

3. مالیاتی که کشور مجارستان برای خرید انبار، ملک های تجاری و ساختمان های قدیمی در نظر دارد 4 درصد است.

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مجارستان

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق ثبت شرکت در مجارستان

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق ثبت شرکت هم امکان پذیر است. شما می توانید با سرمایه گذاری در شرکت اقامت این کشور را اخذ نمایید. یکی از دلایلی که سرمایه گذاران علاقه به سرمایه گذاری در ثبت شرکت در مجارستان دارند وجود مالیات کم  این کشور است. 

می توانید با ثبت شرکت که انواع مختلفی دارد مانند شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت شعبه، شرکت انفرادی در این کشور اقامت خود را بدست آورید. طبق قوانین کشور مجارستان برای ثبت شرکت باید مراحلی را طی کنید تا شرکت شما به ثبت برسد.

مراحل ثبت شرکت

1. تهیه اسناد سازمانی

2. انتخاب نام شرکت

3. نوع شرکت

4. افتتاح حساب

5. ارائه طرح تجاری و اساسنامه

6. ثبت شرکت در دیوان ثبت مجارستان و اخذ شناسنامه مالیاتی

طرح تجاری برای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت شما باید بیزنس پلن خود را ارائه دهید. بیزنس پلنی که ارائه می دهید باید به صورتی باشد که هم برای شما کسب سود کند و هم برای کشور مجارستان سودآور باشد. به همین دلیل بهتر است که از افرادی که مهارت بالا در اقتصاد دارند مشورت بگیرید. پس از تأیید بیزنس پلن از طرف دولت مجارستان شما می توانید مراحل ثبت شرکت خود را انجام دهید و شرکت را به ثبت برسانید.

بیزنس پلنی که ارائه می دهید باید در آن این موارد ذکر شده باشد:

1.  دیدگاه کلی از شغل سرمایه گذار

2. توضیحاتی که درارتباط با متقاضی است که می خواهد ثبت شرکت را انجام دهد مانند مدارک تحصیلی، مهارت و تجربه

3. توضیح در ارتباط با خدمات و محصول و طرز مدلی که می خواهید در بازار آن ها را ارائه دهید

4. استراتژی تجاری فرد، یعنی سیاست قیمت گذاری، برنامه بازاریابی

 5. ارائه سرمایه اولیه، سود احتمالی، تأمین اعتبار اضافی و…

 6. دربیزنس پلن باید تمامی مدارک واسنادی که در مورد ثبت شرکت است ضمیمه شود و همچنین تأیید کتبی حمایت مالی، توصیه نامه ها و مجوزها

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور مجارستان است. کار آفرینی در سال های اخیر بسیار میان سرمایه گذاران محبوب بوده است و باعث رشد اقتصادی کشور مجارستان شده است.
برای کارآفرینی در مجارستان باید طرح تجاری ارائه دهید که در ارتباط با زمینه کاری شما باشد. طبق قوانین کشور مجارستان سیستم کارآفرینی به 3 بخش است. رتبه اول مجارستان مرکزی است. رتبه دوم مجارستان شمالی و رتبه سوم مجارستان جنوبی است.

 اگر هدفتان کارآفرینی در کشور مجارستان است باید حداقل 50.000 یورو داشته باشید. سرمایه گذاری و کار آفرینی در کشور مجارستان از کشورهای اروپایی از نظر هزینه و سرمایه اولیه کمتر است یعنی از کشورهای اروپایی دیگر ارزانتر است.

مزایا کار آفرینی در مجارستان

  • اخذ اقامت
  • پرداخت مالیات 9 درصد
  • اجازه سفر به کشورهای عضو شنگن
سرمایه گذاری در مجارستان از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

 از راه های دیگر سرمایه گذاری در مجارستان خرید اوراق قرضه دولتی است. پارلمان کشور مجارستان در سال 2012 تصویب کرد که افراد خارجی می توانند در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاران می توانند با 300.000 یورو اوراق قرضه دولتی بخرند و باید به مدت 5 سال نزد دولت مجارستان بماند. می توانید این اوراق را از طریق شرکت یا فرد خریداری کنید و نیازی به حضور فیزیکی در کشور مجارستان نمی باشد.

 سهام می تواند توسط یک شرکت صادرشده و مجوز کمیته اقتصاد پارلمان را دریافت کرده باشد. طبق قوانین کشور مجارستان شرکت باید استاندارد های بورسی و سرمایه ای را رعایت کند. شرکت باید لیستی از سرمایه گذارانی که در سیستم سرمایه گذاری بورسی خود دارد را به صورت ماهانه به سازمان مهاجرت مجارستان تحویل دهد. اما طبق قوانین کشور مجارستان از سال 2017 خرید اوراق قرضه متوقف شده است.

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری مجارستان از طریق برنامه ضمانت

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور مجارستان به ویزای طلایی یا برنامه ضمانت اروپایی مجارستان معروف است که یکی از بهترین شرایط را برای اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در این کشور ایجاد می کند اما متاسفانه فعلا به حالت تعلیق در آمده است.

شرایط اقامت مهاجرت سرمایه گذاری مجارستان به شرح زیر است:

1. حداقل مبلغی که باید سرمایه گذاری شود 300،000 یورو است

2. مدت 5 سال باید مبلغ پس انداز بشود

3. اقامت دائمی به سرمایه گذار داده می شود

4. اعتبار دائمی ویزا

5. هزینه هایی که باید برای مراحل در خواست اقامت برای خانواده پرداخت شود مبلغ 60.000  یورو است

مزایای سرمایه گذاری در مجاستان

سرمایه گذاری در مجارستان مزایا بسیاری دارد که موارد زیر را شامل می شود:

1.  مجارستان عضو اتحادیه اروپا و شنگن است.

2. امکان سفر بدون ویزا به کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا

3. هزینه زندگی در کشور مجارستان پایین می باشد.

4. ریسک سرمایه گذاری در این کشور کم است.

5. شخص متقاضی به سرعت در عرض 1 ماه اقامت دائم خود را بدست می آورد.

6. نیازی به گواهی سلامت نمی باشد

7. نیازی به مهارت بالای زبان نمی باشد.

8. مالیات بر درآمد شرکت در مجارستان پایین است.

10. نیاز حضور فیزیکی و نیاز به آدرس  نمی باشد.

11. اخذ اقامت دائم بعد از 5 سال (از طریق سرمایه گذاری در شرکت)

12. حق کار در مجارستان

مزایای سرمایه گذاری در مجاستان

مالیات مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان

 درمجارستان هم مانند اکثر کشورها باید مالیات پرداخت شود و کشور مجارستان به دلیل مالیات کمی که دارد سرمایه گذاران را به سمت خود جذب می کند. مالیات مختلفی در این کشور وجود دارد که موارد زیر است:

  • مالیات بر درآمد
  • مالیات بر سود سهام
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر در آمد شرکت

1. مالیات بر درآمد

 هر فردی نسبت به شغلی و کاری  که دارد و درآمدی که دارد باید مالیات پرداخت کند که مالیات بر درآمد حساب می شود. در کشور مجارستان مالیات بر درآمد 15 درصد است.

2. مالیات بر سود سهام

 اگر شرکت شما دارای چندین سهامدار باشد و بعد از سرمایه گذاری شما شرکت خود را ثبت کرده اید در این روش مالیات ما بین تمامی سهامدارانی که در شرکت ثبت شده اند تقسیم می شود و هر یک از سهامداران باید از سود خالص خود 15 درصد به کشور مجارستان پرداخت کنند.

3. مالیات بر ارزش افزوده

 یکی دیگر از نام های مالیات بر فروش شرکت مالیات بر ارزش افزوده است و این مالیات از طرف اداره مالیات برای مراحل تولید و در آخر خدماتی که ارائه می شود استرداد می شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده 27 درصد است. مالیات ارزش افزوده در مراکز فروش در هنگام فروش کالا به قیمت کالا اضافه می شود.

4. مالیات بر درآمد شرکت

مالیاتی که به شرکت تعلق میگیرد را باید شرکت، به دولت مجارستان پرداخت کند را مالیات بر سود شرکت می گویند. مالیات بر درآمد شرکت در کشور مجارستان 9 درصد است.

معایب سرمایه گذاری در مجارستان

سرمایه گذاری در مجارستان دارای مشکلاتی می باشد که باید قبل از اقدام برای سرمایه گذاری در مجارستان به آن توجه کنید. مجارستان به دلیل اقتصاد قوی و عضو شنگن بودن مهاجران زیادی را به سمت خود کشانده است و ایرانی های بسیاری تمایل به اخذ اقامت این کشور دارند به همین دلیل ما در این مقاله به طور کامل برایتان مشکلات این کشور را توضیح میدهیم تا با اطلاعات کامل برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری مجارستان اقدام کنید.

مالیات بالا در کشور مجارستان یکی از مشکلات این کشور برای زندگی است. یکی دیگر از مشکلات که شاید برای اکثر مردم اهمیت نداشته باشد شرایط آب و هوای این کشور است. زیرا آب و هوای این کشور قابل پیش بینی نیست و به یکباره از هوای آفتابی تبدیل به هوای بارانی می شود.
مشکل دیگر زبان کشور مجارستان است. اکثر کسانی که انگلیسی صحبت می کنند در بوداپست هستند و در خارج از پایتخت مجاری صحبت می شود.

یکی دیگر از مشکلات ثبت شرکت در مجارستان عملکرد ضعیف این کشور در ارتباط با شاخص های افشای اطلاعات و بدهی نسبت به کشور های اروپایی می باشد. به همین علت است که بانک جهانی کشور مجارستان را در رتبه 128 در ارتباط با حفاظت از سرمایه گذاران قرار داده است. 

هزینه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان

هزینه های مختلفی برای مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان وجود دارد که متفاوت هستند. به طور مثال هزینه خرید ملک با اوراق قرضه دولتی فرق دارد. هزینه دیگری که در کشور مجارستان اهمیت دارد هزینه زندگی در این کشور است که لازم به ذکر است هزینه زندگی در این کشور بستگی به مدل زندگی افراد و محل زندگی آنها دارد.

هزینه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان

 هزینه هایی که  باید برای در خواست ویزا پرداخت شود مبلغ 50،000 یورو است.

هزینه زندگی کردن در این کشور به طور متوسط در ماه 450 دلار آمریکا است. از هزینه های دیگر موارد زیر است:

 هزینه ثبت شرکت

 برای ثبت شرکت باید مبلغ 15 هزار یورو پرداخت شود.

 سرمایه اولیه ای که باید در شرکت سرمایه گذاری کرد مبلغ 3 هزار یورو است.

مبلغ 10 هزار یورو برای امور شرکت است.

هزینه اوراق قرضه دولتی

مبلغ سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی کشور مجارستان مبلغ 30000 یورو می باشد

نرخ ملک

در بوداپست به طور متوسط قیمت خرید 1 متر مربع آپارتمان 690298.61 فورینت است.

در باقی شهرهای کشور مجارستان قیمت خرید 1 متر مربع آپارتمان 491324.15 فورینت است.

 حداقل سرمایه ای که باید سرمایه گذاری شود برای خرید خانه 78،000  یورو است.

هزینه خوراک و غذا در مجارستان

 یک وعده غذایی در رستوران 6.74 دلار

1 کیلو سیب 1.65 دلار

1 لیتر شیر 0.85 دلار

آب معدنی 0.92 دلار

هزینه اجاره ملک در مجارستان

اجاره ملک در مرکز شهر 532.94 دلار

اجاره ملک در خارج از شهر 405.63 دلار

مدارک سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در مجارستان

مدارکی که برای ثبت شرکت لازم است موارد زیر است:

1. داشتن پاسپورت معتبر

2. مدارک برای اثبات نداشتن سابقه کیفری و عدم سوء پیشینه  که باید به زبان انگلیسی یا مجارستانی ترجمه شود

3. پرینت حساب بانکی و ترجمه به زبان انگلیسی و مجارستانی

4. پرداخت کردن هزینه هایی که در ارتباط با ویزا می باشند

5. فرم در خواست ویزا

6. پاسپورت همسر و فرزندان

7.  گواهی ازدواج

همان طور که گفته شد مجارستان دارای اقتصاد قوی و رو به رشدی است . در این کشور معادن بوکسیت بسیار غنی وجود دارد که در حال بهره برداری می باشد. نیمی از صادرات این کشور از طریق ماشین آلات کشاورزی، ماشین های صنعتی، ابزار مهندسی و غلات است. این کشور به دلیل ساختار و سیاست گذاری یکی از اقتصادهای باز کشورهای اروپایی محسوب می شود.
تولید ناخالصی این کشور 265.037 میلیارد دلار بوده است. بیکاری در این کشور 6.2 درصد و نیروی کار 4.624 میلیون نفر است. صنایع اصلی که در این کشور است معدن، متالورژی، الکترونیک، پارچه و مواد شیمیایی، داروی شیمیایی، وسیله موتوری و فناوری اطلاعات است.
شرکای اصلی برای صادرات در این کشور به ترتیب آلمان، اتریش، رومانی، اسلواکی، ایتالیا، فرانسه، لهستان و جمهوری چک است. نکته دیگر خاک حاصل خیز این کشور برای کشاورزی است. مجارستان به دلیل حاصل خیز بودن خاک خود در تولیدات زراعی خود کفا است ونیازی به واردات ندارد.

اقتصاد مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان

سیمان و زغال سنگ بیشترین معادن این کشور را به خود اختصاص داده است و بعد از آن آلومینیوم و بوکسیت سهم قابل توجهی در اقتصاد این کشور داشته اند. تولید مواد غذایی در این کشور و صادرات خود باعث افزایش اقتصاد کشور شده است. 

مجارستان یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و دارای رتبه مناسبی در شاخص توسعه انسانی است. کشور مجارستان رتبه 57  اقتصاد بزرگ جهان را دارد. مجارستان در سال های اخیر به مرکز تولید فناوری تلفن همراه و تحقیقات سخت افزاری و امنیت اطلاعات تبدیل شده است.
این کشور با وجود جمعیت کم خود و وجود نداشتن منابع طبیعی به خوبی توانسته با استفاده درست از سیاست، اقتصاد خود را رو به رشد ببرد و دارای اقتصادی قوی باشد به همین دلیل یکی از بهترین راه های اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری در این کشور است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری مجارستان پرداخته ایم و به این نتیجه رسیده ایم که کشور مجارستان مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است. اگر شما قصد مهاجرت دارید فقط داشتن سرمایه کافی نمی باشد و بهتر است که وکیل اختیار کنید تا در تمام امور به شما کمک کند.
وکلای موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان با 18 سال تجربه در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خدمت شما عزیزان هستند تا شما را به هدفتان که اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری است برسانند. همچنین می توانید در پایین این مقاله سوالات و پیشنهادات خود را بیان کنید.

سوالات متداول سرمایه گذاری در مجارستان

✳️ صنایع اصلی مجارستان کدامند؟

صنایع اصلی که در این کشور است معدن، متالورژی، الکترونیک، پارچه و مواد شیمیایی، داروی شیمیایی، وسیله موتوری و فناوری اطلاعات است.

✳️ انواع مالیات سرمایه گذاری در مجارستان چیست؟

مالیات بر درآمد، مالیات بر سود سهام، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر در آمد شرکت

✳️ مزایای کارآفرینی در مجارستان چیست؟

اخذ اقامت، پرداخت مالیات 9 درصد، اجازه سفر به کشورهای عضو شنگن

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
زهرا

سلام وقتتون بخیر آیا با سرمایه گذاری در مجارستان می‌توان اقامت دائم مجارستان را دریافت کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام بله دوست عزیز منجر به اخذ اقامت دائم می شود منتها نه از ابتدا.

احمدی

سلام وقتتون بخیر شما شیوه اقامت سرمایه گذاری در مجارستان را بیشتر پیشنهاد می کنید یا شیوه تمکن مالی در مجارستان؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر شرایط و میزان سرمایه ای که در دست دارید،تعیین کننده می باشد جهت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مجید

ممنون از مقاله خوبتون

آتیه آفرینان

ممنون از نگاهتون

رامین

سلام بعد چند وقت از سرمایه گذاری میشه اقامت کشور مجارستان رو گرفت؟

آتیه آفرینان

با سلام، با ثبت شرکت ، حضور و تمدید اقامت قانونی تا حداقل 5 سال به صورت مستمر می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

راضیه

با سلام ممنون از سایت خوبتون

آتیه آفرینان

ممنون از دیدگاه قشنگتون

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button