مهاجرت اقامت کاری اتریش در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از روش های مهاجرت به اتریش مهاجرت اقامت کاری اتریش و اخذ ویزای کار اتریش است. شما برای مهاجرت به اتریش از طریق کار باید شرایط مهاجرت اقامت کاری اتریش را بررسی کنید و در مورد هزینه ویزای کار اتریش با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کنید.

همانطور که در مقاله های “ مهاجرت کاری ” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اطلاعات کلی مهاجرت کاری” که یکی از این روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارائه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای کاری اتریش نیز مقاله قرار دهیم یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

🔊 پادکست شرایط کار در اتریش 🔊

مدارک مورد نیاز ویزای کار اتریش

شما برای دریافت اقامت کاری اتریش نیاز دارید تا ثابت کنید، تمکن مالی برای گذراندن زندگی و تامین هزینه زندگی در اتریش را دارید. در کنار این مورد باید برای بیمه درمانی نیز اقدام کنید. این بیمه تمام خطراتی که در زمان اقامت در اتریش ممکن است به وجود بیاید را پوشش می دهد. سومین شرط برای مهاجرت اقامت کاری اتریش انتخاب محل اقامت و ثبت آدرس آن است. حال این محل می تواند اجاره ای باشد یا آن را خریده باشید.
این مدارک را باید به سفارت اتریش در کشور مبدا ببرید تا کارهای مهاجرت اقامت کاری اتریش انجام شود.

برای درخواست ویزا و مهاجرت اقامت کاری اتریش نیاز به مدارک زیر دارید:

  • پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • کپی شناسنامه و مدارک هویتی
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات محل اقامت در اتریش
  • اثبات اتمام دوره دانشگاهی به مدت حداقل 3 سال
  • نامه کارفرما
  • سابقه کاری و رزومه
  • مدارک مهارت های زبان
کار در اتریش و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق کار

دریافت اقامت کاری اتریش از چند طریق امکان پذیر است. شرایط اخذ ویزای کاری اتریش به صورت امتیازبندی می باشد و شما از هر روشی که اقدام کنید لازم است یک سری شرایط لازم را داشته باشید تا بتوانید اقامت کاری اتریش را به دست آورید. مواردی مثل تحصیلات دانشگاهی، سابقه کار، سن و تسلط بر زبان آلمانی یا انگلیسی بسیار مهم است و هر کدام از این موارد در امتیاز شما تاثیر به سزایی دارند.

این ویزا یکی دیگر از ویزاهای پر مخاطب می باشد که افراد بسیاری را جهت اقدام برای کار در این کشور تحریک می کند. از شرایط اخذ ویزای کار در اتریش این است که فرد متقاضی جهت اخذ ویزای کار در اتریش باید حداقل دارای مدرک لیسانس و سابقه کار ۳ تا ۴ سال باشد که البته سابقه کار بعد از اتمام دوره لیسانس باشد. فرد متقاضی کار در اتریش به مدرک زبان نیاز داشته و همین گزینه سبب شده که افراد با آسودگی خاطر بیشتری برای کار در این کشور اقدام کنند.

مهاجرت اقامت کاری اتریش از طریق ویزای جستجوی کار (Job seeker)

ویزای جستجوی کار اتریش مناسب افرادی است که در مشاغل مورد نیاز اتریش تحصیل کرده و سابقه کار دارند. شما با دریافت ویزای جستجوی کار اتریش می توانید به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید و در این مدت دنبال کار بگردید و با کارفرمایان مصاحبه کنید. سیستم اخذ ویزای جستجوی کار اتریش یک سیستم امتیاز بندی است. به این صورت که شما با داشتن شرایط مورد نیاز امتیاز هر قسمت را به دست می آورید و در صورت کسب حداقل امتیاز مورد قبول برای مهاجرت اقامت کاری اتریش انتخاب می شوید. در ادامه نحوه محاسبه امتیاز و شرایط لازم برای کسب امتیاز بالا را برای شما شرح می دهیم.

مهاجرت اقامت کاری اتریش از طریق ویزای جستجوی کار

گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای افراد متقاضی ویزای کار ۶ ماهه ترتیب داده ولی فرد متقاضی در این بازه زمانی ۶ ماهه در کشور اتریش،  باید به دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی خود گشته و در صورت یافتن کار اقامت کاری اتریش را دریافت می کند. یکی دیگر از این موارد این است که فرد متقاضی از همان ابتدا نمی تواند خانواده و همسر خود را با خود راهی این کشور کند یعنی فرد در ابتدا باید به تنهایی به کشور اتریش سفر کرده و به دنبال کار بگردد و در صورت یافتن کار و ثبت آن می تواند درخواست مهاجرت همراهان خود را بدهد اما پی بردن به این موضوع که در صورت یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود (به خصوص رشته های مهندسی) موفق به دریافت حقوق ماهیانه ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می شود و این نسبت به هزینه زندگی در اتریش وی را مصمم تر می کند.

متذکر می شویم که کشور آلمان همیشه به عنوان اصلی ترین شریک اقتصادی اتریش به حساب می آید و این خود فرصتی مناسب برای افرادی که در رشته های مهندسی بخصوص رشته های برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک، صنایع، انفورماتیک، آی تی، نرم افزار، عمران و… تحصیل کرده اند فراهم می آورد تا با داشتن ویزای کار کشور اتریش یا آلمان وارد اروپا شده و موفقیت را از آن خود نمایند.بدیهی است افرادی که مشغول به تحصیل در اروپا می شوند و یا مدرک تحصیلی خود را از اروپا اخذ کرده باشند امکان بیشتری جهت استخدام و یافتن شغل مناسب در اروپا خواهند داشت.
گفتنی است افرادی که ویزای کار اتریش را اخذ می نمایند و در مشاغل با درآمد بالا استخدام می شوند پس از حدودا 5 سال کار در اتریش و پرداخت مالیات به دولت اتریش امکان اخذ اقامت دائم اتریش را خواهند داشت.

قوانین مهاجرت اقامت کاری اتریش

به صورت کلی قانون برای اخذ ویزای کار در اتحادیه اروپا بدین صورت است که شغل مورد نظر می بایست اولا به مدت 3 ماه در کشور اتریش توسط کارفرما آگهی شود و اگر شخصی برای آن کار پیدا نشود باید به مدت 3 ماه در سایت های کاریابی اتحادیه آگهی گردد.در همین زمان اگر هیچ داوطلبی از 28 کشور اتحادیه اروپا متقاضی این شغل و یا واجد شرایط جهت استخدام در این شغل نبود، در این زمان سازمان ها می توانند نیروهای مورد نظر خود را از خارج از این اتحادیه به خدمت گیرند.
این قانون در راستای به کار گیری افراد مقیم و یا در حال تحصیل در اروپا در بازارهای کاری این کشورها تدوین شده است. فلذا بدیهی است که پیدا کردن شغل برای افراد خارج از اتحادیه در کشورهای اروپایی بسیار سخت خواهد بود.با توجه به رکورد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و فقدان کار مناسب برای افراد متخصص در این کشورها تمایل این افراد به کار دیگر کشورهای اروپایی وتوسعه یافته صنعتی بیشتر از پیش شده است.

جهت اخذ ویزای کاری اتریش شما برای جستجوی کار به مدت ۶ ماه در اتریش به  ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز احتیاج دارید و پس از موافقت و تأیید مدارک شما در اداره کار اتریش اقامت ۶ ماهه اتریش را جهت یافتن شغل مناسب اخذ خواهید نمود. پس از پیدا کردن کار بستن قرارداد کاری با کارفرما مدارک شما برای صدور اجازه کار به اداره کار مربوطه تحویل داده می شود و پس از موافقت قانونی کارت اقامت (کارت قرمز-سفید-قرمز) شما صادر گردیده که در بخش آینده در مورد اخذ این کارت توضیح خواهیم داد و حال می توانید خود و خانواده را به اتریش ببرید و با دریافت این کار فرد اجازه دارد در این کشور کار کند. فقط اشخاصی که اقامت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس را دارند نیاز به اخذ ویزای جست و جوی کار اتریش ندارند.

یکی دیگر از  راه های اخذ اقامت در اتریش، ثبت شرکت می باشد و شما براین اساس خواهید توانست ویزا اقامت ثبت شرکت در اروپا را از کشور اروپایی شیگن اتریش کسب کنید.اقامت ثبت شرکت اتریش برای افرادی که شرکتی جدید در اتریش ثبت کنند ویا شرکتی در اتریش خریداری نمایند امکان پذیر می باشد و شما می توانید از این طریق به اتریش مهاجرت کنید.
در صورتی که اقامت اتریش را از طریق ثبت شرکت داشته باشید شما نیازی به دریافت ویزا شنگن برای سفر به کشور اروپایی سنگن نخواهید داشت و میتوانید به این طریق به اروپا مهاجرت نمایید.برای ثبت شرکت و کسب اقامت اتریش حداقل نیاز به ورود سرمایه بالای ۱۰۰ هزار یورو به کشوراتریش می باشد و مدت زمان مورد نیاز برای اخذ اقامت از راه ثبت شرکت در اتریش حدود یک سال می باشد.

قوانین کار در اتریش

شرایط امتیاز بندی برای اخذ ویزای کار در اتریش

  • سن

سن 20 تا 35 سال: 20 امتیاز

سن 35 تا 40 سال: 15 امتیاز

سن 40 تا 45 سال: 10امتیاز

  • مدارک تحصیلی

مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد: 20 امتیاز

مدرک تحصیلی دکترا: 40 امتیاز

فارغ التحصیلان رشته فنی مهندسی کامپیوتر ریاضیات و علوم طبیعی: 30 امتیاز

فارغ التحصیلان کارشناسی وکارشناسی ارشد از دانشگاه های اتریش: 10 امتیاز

  • مدرک زبان

داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی به صورت مبتدی یا پیشرفته: 5 تا 10 امتیاز

سابقه کاری

سوابق کاری به ازای هر سال 2 امتیاز (حداکثر 20 امتیاز)

اگر حداقل 6 ماه سابقه کار درکشور اتریش داشته باشید: 10 امتیاز

مهاجرت به اتریش از طریق کار- اخذ کارت قرمز-سفید-قرمز از طریق تحصیل در اتریش

مهاجرت اقامت کاری اتریش از طریق پیشنهاد شغلی (Job offer)

برخی کارفرمایان و شرکت ها در اتریش برای جذب نیرو آگهی می دهند. شما می توانید با توجه به رشته تحصیلی و تخصصتان پیشنهاد شغلی از کارفرما در اتریش دریافت کنید و از این طریق مهاجرت اقامت کاری اتریش را به دست آورید. البته مشکلی که در این نوع ویزای کار وجود دارد این است که آگهی جذب نیروی کار ابتدا به مدت 3 ماه در اتریش و در صورت پیدا نشدن نیروی مورد نظر 3 ماه هم در کشورهای اروپایی ثبت می شود.
در صورتی که در این 6 ماه شخص مورد نظر پیدا نشود، شما می توانید برای آن شغل رزومه خود را ارسال کنید، که همین موضوع باعث می شود احتمال پیدا کردن پیشنهاد شغلی مناسب کم شود و مهاجرت اقامت کاری اتریش با مشکل روبرو شود.

اخذ اقامت اتریش از طریق ویزای جاب آفر نیز مانند ویزای جاب سیکر از نوع امتیاز بندی است و شما باید بتوانید حداقل امتیاز را برای مهاجرت اقامت کاری اتریش به دست آورید. در ویزای جاب آفر شما باید حداقل 55 امتیاز کسب کنید و حداکثر امتیاز 90 می باشد. با دریافت امتیاز کافی شما کارتی به نام کارت قرمز-سفید-قرمز دریافت می کنید. این کارت در واقع این اجازه را به نیروی متخصص خارج از اتحادیه اروپا می دهد که برای مهاجرت اقامت کاری اتریش اقدام کند و اجازه کار داشته باشد. شهروندان عضو اتحادیه اروپا بدون کارت قرمز – سفید – قرمز و بدون اجازه کار می توانند به راحتی در اتریش زندگی و کار کنند.

مهاجرت اقامت کاری اتریش از طریق پیشنهاد شغلی

شرایط امتیاز بندی برای اخذ اقامت کاری اتریش از طریق پیشنهاد شغلی

  • سن

تا 30 سالگی: 15 امتیاز

سن 30 تا 40 سال: 10 امتیاز

  • مدارک تحصیلی

تحصیلات حرفه ای در مهارتی خاص : 20 امتیاز

واجد شرایط برای پذیرش در دانشگاه های اتریش : 25 امتیاز

گذراندن تحصیلات تکمیلی به مدت 3 سال در اتریش : 30 امتیاز

  • مدرک زبان انگلیسی

داشتن مدرک زبان انگلیسی در سطح A1 : 5 امتیاز

داشتن مدرک زبان انگلیسی در سطح B1 : 10 امتیاز

  • مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی در سطح A1 : 5 امتیاز

مدرک زبان آلمانی در سطح A2 : 10 امتیاز

مدرک زبان آلمانی در سطح B1 : 15 امتیاز

  • سابقه کاری

تجربه کار در کشور اتریش به صورت سالانه : 4 امتیاز

تجربه کار در کشوری غیر از اتریش سالانه : 2 امتیاز

اخذ (کارت قرمز-سفید-قرمز) از طریق تحصیل در اتریش

افرادی که در دانشگاه های اتریش به تحصیل می پردازند برای مهاجرت اقامت کاری اتریش و دریافت کارت قرمز–سفید–قرمز مسیر بسیار راحت تری را طی می کنند. اگر شما از دانشگاه اتریش مدرک تحصیلی دریافت کرده اید می توانید بعد از دریافت مدرک تحصیلی، اقامت از طریق تحصیل را به صورت 12 ماهه تمدید کنید و به دنبال کار بگردید. شما برای دریافت اقامت تحصیلی 12 ماهه مانند ویزاهای جاب آفر و جاب سیکر باید تمکن مالی خود را ثابت کرده و محل سکونت خود را ثبت کنید. در غیر این صورت امکان اقامت 12 ماهه برای جستجوی کار وجود ندارد. بعد از پیدا کردن شغل مورد نظر و مصاحبه با کارفرما و تایید توسط شرکت می توانید برای دریافت کارت قرمز–سفید–قرمز اقدام کنید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار اتریش تغییر دهید.

افرادی که در دانشگاه اتریش تحصیل می کنند و از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند به راحتی می توانند کارت قرمز-سفید-قرمز را اخذ نمایند به طور مثال اگر شما مقطع کارشناسی را در کشور اتریش به پایان برسانید می توانید بدون اینکه نگران برگشت یا ادامه تحصیل باشید، ویزای جست و جوی کار اتریش را دریافت کنید و به دنبال کار مورد نظر خود بگردید. در هر صورت اگر شما شرایط اخذ ویزای کار اتریش دارید می توانید از طریق اخذ ویزای تحصیلی وارد کشور اتریش شوید و پس از فارغ التحصیلی به راحتی کارت قرمز-سفید-قرمز را اخذ نمایید. حتی در این شرایط افرادی که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور می شوند شانس بالاتری خواهند داشت.

اخذ (کارت قرمز-سفید-قرمز) از طریق تحصیل در اتریش

4 گروه زیر شامل دریافت این کارت خواهند شد:

  • Very highly qualified workers : کارگران بسیار واجد شرایط و متخصص که امتیازات کافی را کسب کرده باشند.
  • Skilled workers in shortage professions : کارگران و متخصصین در مشاغلی که نادر هستند و با کمبود نیرو مواجه هستند.
  • Other key workers : نیروی کار در شغل هایی که در بازار کار کلیدی هستند.
  • Graduates of universities and colleges of higher education in Austria : فارغ التحصیلان دانشگاهها وکالج های خارج از کشور اتریش.

مهاجرت اقامت کاری اتریش – وضعیت اقتصادی اتریش

به طور کلی اتریش از نظر اقتصادی کشور ایده آلی است و برای اقامت کاری گزینه مناسبی است. اتریش در صنعت، امنیت و رفاه پیشرفت زیادی داشته و به دلیل بالا بودن درآمد در این کشور بسیاری از افراد برای مهاجرت اتریش را انتخاب می کنند. اقتصاد اتریش در دهه های اخیر رشد خوبی داشته است. اتریش در سال 2018 از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی رتبه 6 را در میان کشورهای اتحادیه اروپا به دست آورد.
در این رتبه بندی اتریش از کشورهای آلمان، فنلاند و بلژیک بالاتر است. درست است که در سال 2020 به دلیل شرایط کرونا سرانه تولید داخلی اتریش کمی کاهش یافت اما بررسی های اقتصاد دانان نشان می دهد که در سال 2021 این مورد بهبود پیدا می کند. زیرا تقاضای داخلی و خارجی در حال افزایش است. 

کار در اتریش و نرخ بیکاری در اتریش

در بررسی وضعیت اقتصادی هر کشوری مواردی مثل نرخ بیکاری و تورم باید ثبت شود. در اتریش از ژانویه 1993 نرخ بیکاری ماه به ماه ثبت شده است و افراد می توانند قبل از مهاجرت اقامت کاری اتریش این آمارها را بررسی کنند. در سپتامبر 2020 نرخ بیکاری در اتریش به 5.52 درصد رسیده است. این عدد در آگوست 2020 چیزی حدود 5.44 در صد بوده است. دلیل این افزایش نرخ بیکاری می تواند شرایط سخت کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها باشد.

این شرایط روی وضعیت اقتصادی تمام کشورهای دنیا تاثیر گذاشته و تنها اتریش با این موضوع درگیر نیست. اما اگر بخواهیم به طور میانگین نرخ بیکاری اتریش را بیان کنیم حدود 4.63 در صد است که می توان گفت جز کشورهایی با نرخ بیکاری پایین است. به طور کلی نرخ بیکاری کمتر از 5% مناسب بوده و نشان می دهد که مهاجرت اقامت کاری اتریش از نظر اقتصادی و پیدا کردن شغل مناسب است.

بالاترین میزان نرخ بیکاری در اتریش مربوط به ماه می 2016 می باشد که 6.26 در صد بوده است و تا به حال بیشتر از این مقدار نشده است. کمترین میزان نرخ بیکاری نیز مربوط به آوریل 2001 می باشد که به مقدار 3.40 در صد رسید.

مهاجرت اقامت کاری اتریش و نرخ مالیات در اتریش

کلیه افراد در این کشور مشمول پرداخت مالیات بر درآمد هستند. از جمله این مالیات ها می توان به درآمد حاصل از تجارت، سرمایه گذاری و شغل و حرفه اشاره کرد. در اتریش نرخ مالیات از 0% تا 50% متغیر است و سطح مالیات به درآمد سالانه افراد بستگی دارد.

برخی هزینه ها باعث می شود که نرخ مالیات برای شخص کمتر شود و مقداری از مالیات را کسر کنند، مثل:

هزینه کمتر شدن مالیات برای فرد

شما باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهید و پس از بررسی و ارزیابی مالیات سالانه در صورت هزینه های ذکر شده، این مبلغ از مالیات کسر شده و به شما بازپرداخت می شود.

نرخ مالیات بر درآمد در اتریش

افرادی که درآمد سالانه ی آن ها کمتر از 11000 یورو باشد از مالیات معاف هستند. مشاغلی که درآمد آن ها از 11001 یورو تا 18000 یورو باشد موظف هستند 20 در صد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. برای درآمدهای 18001 یورو تا 31000 یورو به صورت سالانه مالیات 35 در صد تعیین شده است. افراد با درآمد سالانه 31001 یورو تا 60000 یورو باید 42 در صد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

درآمد های 60001 یورو تا 90000 یورو موظف به پرداخت مالیات 48 در صد هستند. برای درآمد سالانه 90001 یورو تا 1000000 یورو مالیات 50 در صد تعیین شده است و در آخر افرادی که درآمد بیشتر از 1000000 یورو در سال دارند باید 55 در صد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

کار در اتریش و مشاغل موردنیاز 2023 اتریش

شما برای مهاجرت اقامت کاری اتریش و اخذ ویزای کاری باید در ابتدا لیست مشاغل موردنیاز این کشور را بدانید و سپس با توجه به مهارت خود برای آن شغل اقدام کنید. اگر تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش نباشد، امکان مهاجرت اقامت کاری اتریش خیلی کم می شود و احتمالا نمی توانید برای مهاجرت اقامت کاری اتریش اقدام کنید. این مطلب توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و هرگونه استفاده و کپی از مطالب آن خلاف قانون می باشد.

اتریش در برخی مشاغل به خصوص قسمت مهندسی با کمبود نیروی متخصص مواجه است و در حال حاضر برای آن ها آگهی ثبت می کند.

مشاغل مورد نیاز در اتریش

کار در اتریش و میزان حقوق در اتریش

به طور کلی اتریش کشوری است که از نظر درآمد و تامین هزینه های زندگی بسیار مناسب است. حقوق مشاغل مختلف در اتریش متفاوت است. کمترین میزان حقوق چیزی در حدود 1758 یورو و بیشترین میزان حقوق حدود 6198 یورو در ماه است. در زیر لیستی از مشاغل و میزان درآمد آن ها را برای شما تهیه کرده ایم.

شغلمتوسط حقوق ناخالص ماهانه (یورو)شغلمتوسط حقوق ناخالص ماهانه (یورو)
مدیریت2822صنایع غذایی2613
هنر و فرهنگ2971بانک4289
صنعت خودرو3395صنایع شیمیایی3451
تجارت3477املاک و مستغلات3761
مهندس برق3603نیروی کار بدون مهارت2559
روزنامه نگاری3109بازاریابی و تبلیغات3718
مهندس مکانیک3701پزشکی و مراقبت های اجتماعی3027
صنعت داروسازی4005تولید3195
مدیریت کیفیت3988چرم و پوشاک2183

کار در اتریش و نحوه کاریابی در اتریش

اگر تخصص و رشته تحصیلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش باشد باید برای پیدا کردن کار و مصاحبه با کارفرما اقدام کنید. برای شروع می توانید از طریق سایت های خدمات آنلاین کاریابی مثل EURES به دنبال کار بگردید. استفاده از سایت ها و خدمات آنلاین در اتریش هر روز بیشتر می شود، اما با این حال ممکن است برخی از کارفرمایان از این روش استفاده نکنند و شما مجبور شوید درخواست خود را با پست ارسال کنید.

هنگام درخواست شغل حتما مختصری در مورد خود بنویسید و همراه با عکس ارسال کنید. تمامی مدارک، تجربه کارهای قبلی، علایق، مدرک تحصیلی و مشخصات تماس را ذکر کنید. رزومه کاری شما باید حداکثر دو صفحه باشد و آن را باید به زبان آلمانی ترجمه کنید. در صورتی که از شما برای مصاحبه دعوت شد حتما لباس رسمی بپوشید و سر وقت به محل مصاحبه بروید. کارفرمایان اتریشی به وقت شناسی اهمیت بسیاری می دهند و ممکن است در صورت تاخیر آن شغل را از دست بدهید.

میزان ساعت کار در اتریش

شما به عنوان یک کارمند در اتریش باید روزانه 8 ساعت و در هفته حدود 40 ساعت کار کنید. در برخی مشاغل ممکن است این مقدار ساعت کمی تغییر کند و در هفته 38 ساعت مشغول به کار باشید. شما می توانید در سال 5 هفته مرخصی بگیرید. این مقدار مرخصی بعد از 25 سال کار در اتریش به 6 هفته در سال می رسد. البته این مقدار مرخصی به جز 13 روز تعطیلات رسمی در اتریش است.

حداقل حقوق قانونی در قوانین کاری اتریش ثبت نشده است و بیشتر شرکت ها و سازمان ها با توافق نامه جمعی میزان حقوق را تعیین می کنند. برخی کارفرمایان نیز به صورت انفرادی حداقل دستمزد کارمندان را مشخص می کنند. به صورت کلی درآمد در اتریش مناسب است و شما می توانید با مهاجرت اقامت کاری اتریش از پس هزینه های زندگی در این کشور بربیایید.

میزان ساعت کار در اتریش

مهاجرت اقامت کاری اتریش و هزینه زندگی در اتریش

به طور کلی هزینه ها در اتریش مناسب است و جز کشورهایی با هزینه زندگی بالا نیست. به عنوان مثال هزینه زندگی در اتریش نسبت به ایالات متحده آمریکا 5.82 در صد بیشتر است، اما هزینه اجاره خانه 30.59 درصد کمتر از آمریکا است.

  • هزینه اجاره خانه در اتریش

همانطور که قبلا گفتیم یکی از شرایط مهاجرت اقامت کاری اتریش این است که شما در این کشور محلی را اجاره یا خریداری کنید. به همین دلیل باید قیمت اجاره در مناطق مختلف اتریش را بررسی کنید. اگر شما بخواهید یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید، باید ماهانه 715.71 یورو پرداخت کنید. در صورتی که همین آپارتمان اگر در مرکز شهر نباشد 569.60 یورو هزینه دارد.

  • هزینه خرید خانه در اتریش

هزینه خرید خانه در اتریش در مناطق مختلف متفاوت است و به این بستگی دارد که شما بخواهید در مرکز شهر خانه بخرید یا نه. هزینه خرید خانه در مرکز شهر برای هر متر مربع 5166.46 یورو و در صورتی که در مرکز شهر نباشد حدود 3689.61 یورو است.

  • هزینه غذا و حمل و نقل در اتریش
غذاهزینه (یورو)غذاهزینه (یورو)
غذا در رستوران ارزان12شیر یک لیتری1.12
قرص نان سفید1.84یک کیلوگرم برنج1.86
12 عدد تخم مرغ2.90یک کیلو گرم پنیر محلی11.62
یک کیلو گرم فیله مرغ10.22یک کیلو گرم گوشت گاو15.34
یک کیلو گرم پیاز1.39یک کیلو گرم گوجه فرنگی2.43
حمل و نقلهزینه (یورو)حمل و نقلهزینه (یورو)
بلیط یک طرفه2.40شروع قیمت تاکسی4.30
یک کیلو متر مسیر با تاکسی1.77هر لیتر بنزین1.2

کار در اتریش و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اتریش

زمانی که شما مراحل مهاجرت اقامت کاری اتریش را پشت سر بگذارید کارت اقامت اتریش را دریافت می کنید. این کارت در واقع همان کارت قرمز – سفید – قرمز است که اعتبار دو ساله دارد. این کارت را اداره خدمات استخدام اتریش (AMS) بعد از ارزیابی به شما می دهد. در صورتی که شما با گذشت 2 سال تمام قوانین اقامت کاری را رعایت کرده باشید و در ارزیابی اداره خدمات استخدام اتریش مورد تایید قرار گیرید به شما کارت قرمز – سفید – قرمز پلاس اعطا می شود. این کارت مزیت های زیادی برای شما دارد و می توانید در بازار کار راحت تر فعالیت کنید. علاوه براین مورد این کارت شما را به دریافت اقامت دائم اتریش یک قدم نزدیک تر می کند.

مدت اعتبار کارت قرمز – سفید – قرمز پلاس 3 سال است و پس از پایان سه سال شما می توانید اقامت دائم اتریش را دریافت کنید. زیرا به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته اید و شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم را دارید. برای دریافت پاسپورت و تابعیت اتریش نیاز است که 6 سال در این کشور زندگی کنید. با دریافت پاسپورت اتریش مزیت های زیادی شامل حال شما و خانوادتان می شود.

شما با دریافت تابعیت اتریش به عنوان شهروند اتریش می توانید در هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید. همچنین می توانید بدون ویزا به ایالات متحده آمریکا سفر کنید. شما با دریافت تابعیت اتریش این تابعیت را برای خانوادتان نیز دریافت می کنید. شهروندی اتریش به صورت مادام العمر بوده و برای نسل بعدی شما نیز در نظر گرفته می شود

سوالات متداول

✳️ میزان حقوق کار در اتریش چه مقدار است؟

کمترین میزان حقوق چیزی در حدود 1758 یورو و بیشترین میزان حقوق حدود 6198 یورو در ماه است.

✳️ برای کار در اتریش چه مدرکی نیاز هست؟

باید حداقل دارای مدرک لیسانس و سابقه کار 3 تا 4 سال باشد که البته سابقه کار بعد از اتمام دوره لیسانس باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
زهرا

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت و مطالب خوبتون

آتیه آفرینان

سلام وقتتون بخیر، سپاس از محبت شما.

درخشان

سلام کار در اتریش برای مهندسان کامپیوتر خوب هست؟

آتیه آفرینان

با سلام، اگر سابقه ی کاری مرتبط و مدرک زبان ارائه دهید، امکان اقدام برایتان وجود دارد.

امیر

با سلام من فوق لیسانس معماری از دانشگاه تهران دارم و۳۳ ساله هستم. می‌تونم از طریق ویزای جستجوی کار برای اقامت کاری اتریش اقدام کنم؟

آتیه آفرینان

با سلام، بله شما از طریق ویزای جست و جوی کار می توانید اقدام کنید.

حمید

سلام، 32 ساله متاهل هستم، صاحب دو فرزند. خودم و همسرم کارشناس ارشد زمین شناسی هستیم. من 6 سال سابقه کار معدنی دارم و الان نیز مشغولم. مدرک زبان نداریم. جهت ویزای کاری اتریش لطف میکنید راهنمایید به فرمایید

آتیه آفرینان

سلام . امتیاز شما بایستی محاسبه شود توسط کارشناسان ارشد ولیکن شرایط مناسب و شانس بالایی برای ویزای کار اتریش دارید. در رابطه با مدرک زبان هم جای نگرانی نیست بسته به سطح زبانتان در شش یا هشت ماه می توانید مدرک ایلتس را بگیرید ضمن اینکه حتی دوره های زبان را در کشور های دیگر می توانید بگذرانید.

محبوبه ابوالحسنی

سلام. سن ۳۸ سال . لیسانس شیمی پیام نور گلپایگان. ۱۲ سال مدیر تولید و مسیول فنی و کنترل کیفیت و ازمایشگاه با بیمه و مدارک کامل .دو فرزند ۱۳ و ۵ ساله . در حال اموزش زبان انگلیسی جهت ایلتس و همسرم فوق لیسانس اکنون کارمند دولت ۱۵ سال سابقه اما مهارتهای حرفه ای از قبیل نقاش ساختمان . زنبوردار و تولید کننده عسل . راننده پایه یک سنگین با سابقه .مدیر کارگاه تولید روغن های خوراکی گیاهی . بستنی ساز و امور کافی شاپ حرفه ای . ویزای تحصیلی فوق لیسانس هم میتونم ادامه بدم یا روش های دیگر لطفا جهت مهاجرت به اتریش .المان و... راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر. شرایط کلی که فرمودید بسیار مناسب می باشد و پیشنهاد های زیادی می توان به شما کرد برای اتریش و آلمان از طریق همسرتان هم می توانید اقدام کنید. تحصیل برای مقطع دکتری و یا ارشد مجدد ضم ایکه برای کار هم امتیازتان لازم هست محاسبه شود با شماره ی 02172207 جهت مشاوره ی تخصصی و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

ايمان

سلاممن از سفارت اتريش استعلام كردم، پاسخ دادن ما اين ويزا رو فعلا صادر نميكنيم. امنياز من ٨٥ بود

سارا جوادی

با سلام هفته پیش این ویزا صادر شده است.

محمود

با سلام من ٤٥سالمه كارشناس برق قدرت با ١٥ سال سابقه كار  در گروه مپنا (زير مجموعه نيروگاه) با بيمه مستمر تامين اجتماعي باسمت تكنسين توليد أيا ميتوانم براي ويزاي كار در اتريش اقدام كرد ممنون از شما

سارا جوادی

با سلام با توجه به شرایطی که فرمودید شانس بالایی برای اقدام دارید . البته برای ویزای کار اتریش امتیازات شما باید به حد نصاب برسد . پیشنهاد میکنم یک جلسه وقت مشاوره با گروه آتیه آفرینان داشته باشید تا مشاوران ارشد گروه آتیه آفرینان با محاسبه امتیازات شما ، شانس قطعی شما را اعلام کنند.

فرید

با سلام من 44 سالمه کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش کنترل و بیش از 19 سال سابقه کاری مرتبط با رشته دارم. در حال حاظر تازه شروع به یادگیری زبان آلمانی کردم. من می تونم ویزای جستجوی کار برای اتریش را بگیرم؟؟

سارا جوادی

سلام دوست عزیز ، با توجه به شرایطی که فرمودید شانس بالایی دارید اما باز باید امتیازاتتون حساب شه که ببینیم از 100 امتیاز 70 امتیاز رو کسب میکنید یا خیر

امجد

سلام من 33 سالم هستش لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد دارم و زبان انگلیسی آیلتس 7- 4 سال سابقه کار طراحی سایت و مسلط به برنامه نویسی جاوا اسکریپت و پی اچ پی هستم آیا شرایط اخذ ویژای جستجوی کار در اتریش برای من ممکن هست؟

سارا جوادی

با سلام بله دوست عزیز ، شما شرایط اقدام را دارید . پیشنهاد میکنم هرچه سریع تر با گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید تا با تعیین وقت قبلی به دفتر مراجعه و پروسه خودتان را شروع کنید.

آلفا

سلام . آیا این ویزا در حال حاظر صادر میشه ؟ یا کلا دیگه منتفی شده ؟ بنده لیسانس مهندسی مکانیک با 10 سال سابقه کار - مدرک زبان b1 آلمانی - 32 سال سن. 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز این ویزا هنوز هم برقراره. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

پگاه

با سلام در روشی که در اون اقامت شش ماهه ی جستجوی کار داده میشه: آیا داشتن لیسانس کامپیوتر هم 20 امتیاز بابت لیسانس داره و هم 30 امتیاز بابت رشته ی کامپیوتر؟ آیا در صورت داشتن 70 امتیاز و گرفتن ویزای جستجوی کار باز هم ساکنین اتحادیه ی اروپا و فارق التحصیلان دانشگاه های اتریش برای دریافت کار در اولویت هستند؟

سارا جوادی

با سلام سرکارخانم پگاه ، 30 امتیاز دریافت خواهد شد و بله باز هم ساکنین اتحادیه اروپا در الویت دریافت کار هستند. درصورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 18 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مینا

با سلام بنده 22 سالمه و دیپلم تجربی دارو و در صنعت مدیا پلیمر مدرک بین الممللی دارم همچنین سقف کشسان و و کفپوش سه بعدی کار میکنم و مدرک خیاطی و ارایشگری از فنی حرفه ای دارم و زبان انگلیسی و المانی تقریبا بلندم ایا شانسی برای ویزای کار دارم /؟

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم مینا ، برای اقدام از طریق ویزای کار اتریش شما باید امتیازات لازم را از جدول امتیازات کسب کنید و با توجه به شرایطی که فرمودید شانس شما برای اقدام از طریق تحصیل بسیار بالاتر است. پیشنهاد میکنم برای دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

محمد علی سلیمانی

سلام،برای Very highly qualified workers سابقه کار باید با بیمه باشه؟ و آیا کار پاره وقت (کار همراه تحصیل) هم حساب میشه یا خیر؟

سارا جوادی

با سلام جناب سلیمانی در زمینه سوابق کار ارائه بیمه الزامی نیست اما مدارک شغلی شما (شامل نامه کارفرما، فیش حقوقی و ... ) باید کامل و طبق قوانین سفارت و اداره مهاجرت اتریش آماده شده باشند. در ارتباط با سوابق کار حین تحصیل نیز بستگی به حوزه فعالیت شما ، ساعت کاری و مدارک گردآوری شده دارد.

علی

با عرض سلام من لیسانس مهندسی تکنولوژی نرم افزار دارم و 13 سال سابقه کار دارم و 35 سالم میباشد آشنایی کمی با زبان انگلیسی دارم برای ویزای کار اتریش میتونم اقدام کنم متاهل هستم و یک فرزند هم دارم.

سارا جوادی

با سلام جناب آقای علی ، رشته شما جز مشاغل مورد نیاز اتریش می باشد و با توجه به سابقه کاری که دارید شانس بالایی برای دریافت ویزای کاری اتریش دارید. برای بررسی دقیق تر شرایط شما به اطلاعات بیشتری از رزومه شما نیاز داریم.پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی6 شماره 02172207 تماس بگیرید و یا از طریق فرم های ارزیابی آنلاین اقدام کنید.

یوسف

سلام من لیسانس برق قدرت هستم و دارای ۱۵ سال سابقه کار در اداره برق دارم سن ۴۲ می باشد اشنایی کم با زبان انگلیسی دارم چطور میتوانم برای کار بروم به اتریش

سارا جوادی

با سلام جناب آقای یوسف، با توجه به شرایطی که فرمودید شانس بالایی برای اقدام ویزای کاری اتریش به اسم کارت قرمز-سفید-قرمز دارید.پیشنهاد میکنم برای محاسبه امتیازاتتون و بررسی شانس پذیرشتون در ساعات کاری با شماره 02172207 تماس بگیرید.

افشار

باسلام سن 38متاهل 16سال سابقه آشپزی مدرک فنی حرفه ای دیپلم مدرک زبان درحد آیلتس 5میخواستم جهت ویزای کار اتریش یا یک کشور اروپایی اقدام کنم شانسی دارم ؟؟

سارا جوادی

با سلام ، دوست عزیز برای اقدام از طریق ویزای کار مجموع امتیازات شما باید برحسب رزومه (مدرک زبان،سابقه کار و ...) مشخص شود. پیشنهاد میکنم برای دریافت اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مظاهر

سلام بنده تعمیر ماشین آلات راهسازی دارم جواز کسب دارم و مدرک فنی حرفه ایی امکانش هست اتریش بهم اقامت بده زبان انگلیسی مبتدی ام 

سارا جوادی

با سلام جناب آقای مظاهر ، برای اقدام از طریق ویزای کار اتریش و یا کارت قرمز-سفید-قرمز باید مجموع امتیازات شما بررسی شود. پیشنهاد میکنم با وقت قبلی برای بررسی شرایطتون به دفتر آتیه آفرینان ایرانیان مراجعه بفرمایید.

محمد اخوان

سلام وقت بخیر . 30. ساله . دارای مدرک مهندسی کامپیوتر سابغه کار مرتبط حدودا پنج تا شش سال . مدرک ccna . Network+ تعمیر و عیب یابی پرینتر . و اسکنر . مدرک زبان آلمانی هم دارم میخونم و فعلا هم تا A2 رسیدم . 

سارا جوادی

با سلام جناب آقای اخوان عزیز ، با توجه به شرایطی که فرمودید شما امتیازات لازم برای ویزای کار اتریش و همین طور ویزای کار آلمان را دارید .پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق تر رزومتون همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 72207 تماس بگیرید.

رضا بای

سلام،۳۸ساله متاهل،۲۵سال سابقه فعالیت در زمینه رنگکاری چوب بصورت حرفه ای،گواهی مهارت فنی حرفه ای دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم. باتشکر

سارا جوادی

با سلام

شما امتیاز مربوط به سن و سابقه کار رو میگیرید اما درمورد سایر فاکتور ها مثل مدرک زبان آلمانی، مدرک تحصیلی،سابقه کار و سابقه تحصیل در اتریش هیچ اطلاعاتی رو در اختیار ما قرار ندادید.پیشنهاد میکنم برای بررسی دقیق تر رزومتون با وقت قبلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 به دفتر گروه مهاجرتی آتیه آفرینان مراجعه کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button