مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

کشور گرجستان ، کشوری کوچک و کم جمعیت می باشد که در اروپا واقع شده است . یکی از دلایل مهاجرت به گرجستان این است که این کشور عضو ناظر اتحادیه اروپا می باشد و البته ممکن است به زودی به جمع اعضای اصلی این اتحادیه ملحق شود که در این صورت فرد خواهد توانست بدون ویزا به سایر کشورهای اروپایی سفر کند . همچنین گرجستان کشوری است که هزینه زندگی در آن پایین است . یکی از روش های مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت دائم گرجستان ، مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج می باشد یعنی اگر فردی با یک فرد گرجی ازدواج کند ، می تواند پس از گذشت 1 تا 3 سال ، مدارک مورد نظر را ارائه دهد و اقامت و یا شهروندی گرجستان را دریافت کند که این قانون برای مردها و زن ها به طور یکسان وجود دارد . برخی از افراد برای رسیدن به منافع خود و سوء استفاده از قانون اقامت گرجستان از طریق ازدواج ، اقدام به ازدواج صوری می کنند یعنی این که به ازدواج با یک گرجی می کنند و مدارک را به قصد دریافت اقامت دائم یا شهروندی گرجستان را ارائه می دهند ولی این افراد باید بدانند گرجستان کشور کوچکی است و جمعیت کمی دارد ، این قضیه به زودی معلوم می شود و اقامت به فرد تعلق نمی گیرد . همچنین برای فرد ، نمره منفی در نظر گرفته می شود . تجربه ثابت کرده است که خانم ها زودتر برای اقامت گرجستان از طریق ازدواج به نتیجه می رسند زیرا امکان صوری بودن ازدواج آنها کمتر است اما بررسی مدارک آقایان بیشتر طول می کشد .  دولت کشور گرجستان مقررات سختگیرانه ای را برای افراد خارجی که با شهروندان گرجستان ازدواج می کنند ، در نظر گرفته است .

مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج شرایط ازدواج در کشور گرجستان

در صورتی که یک تبعه خارجی ( مرد یا زن ) با یک تبعه گرجی ( مرد یا زن ) ازدواج کند ، شرایط اخذ تابعیت گرجستان را می تواند داشته باشد ولی دارای شرایطی است که از جمله شرایط ازدواج در کشور گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • یکی از شرایط مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج ارائه شاهد می باشد و بایستی یک شاهد از طرف مرد و یک شاهد هم از طرف زن با در دست داشتن مدارک شناسایی در هنگام تشکیل سند ازدواج در اداره مربوطه حضور داشته باشند.
  • ازدواج در کشور گرجستان به صورت جهانی ثبت می شود یعنی اینکه با تشکیل سند ازدواج و ثبت جهانی آن در سایر کشورهای دیگر جهان نمی توان ازدواج مجدد کرد مگر اینکه قبل از ازدواج مجدد ، طلاق گرفته باشد. در حال حاضر کشور ایران جز سیستم جهانی ازدواج نیست و هر تبعه ایرانی در صورتی که در گرجستان ازدواج کند ، ازدواج او در کشور ایران ثبت نمی شود.
  • یکی دیگر از شرایط ازدواج در گرجستان این است که هر تبعه خارجی بدون در نظر گرفتن ملیت ، می تواند حتی بدون داشتن کارت اقامت گرجستان و تنها با داشتن پاسپورت وطن خود اقدام به ازدواج در گرجستان کند.
  • ازدواج دوم در کشور گرجستان ممنوع بوده و جرم محسوب می شود ، بنابراین در صورت اثبات این موضوع بایستی فرد پاسخگوی دستگاه قضایی گرجستان باشد.
  • در حال حاضر جهت ازدواج در گرجستان ، نیازی به ارائه گواهی تجرد نیست اما اگر بعدا اثبات شود که در کشور دیگری مثل ایران که ثبت جهانی ازدواج ندارد ، ازدواجی صورت گرفته ، ممکن است که دچار مشکلات حقوقی
  • یکی از شرایط ازدواج در گرجستان این است که در هنگام ازدواج ، هر دو زوجین بایستی حضور داشته باشند یا وکیل قانونی آنها و در هنگام طلاق نیز هر دو نفر بایستی با هم رضایت دهند در غیر این صورت طلاق انجام نمی شود. یعنی هم حق ازدواج و هم حق طلاق به هر دو نفر تعلق دارد و در صورت عدم حضور طرف دیگر بایستی حتما وکیل قانونی آنها با در دست داشتن متن وکالتنامه حضور داشته باشد در غیر این صورت هیچ عملی انجام نمی شود.
  • افراد باید بیش از 18 سال سن داشته باشند و در زمان ازدواج هر دو شخص باید مجرد باشند.
  • فرد برای مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج باید گردش مالی خوبی داشته‌ باشد و افراد باید سعی کنند بهترین شرایط را برای ازدواج اعلام کنند.
مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج چند نکته در مورد مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج

در این قسمت قصد داریم به برخی از چند نکته در مورد مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج بپردازیم :

  • گرجی ها هیچ گاه دین خود را به خاطر زندگی مشترک با بیگانه عوض نمی کنند و پاینبند به دین و مذهب خود هستند و اگر می توان با این موضوع کنار آمد این طریق را انتخاب کرد .
  • در مورد ازدواج دختران ایرانی با مردان گرجی نیز باید به این نکته توجه داشت که اکثر مردان گرجی خوش گذران هستند و علاقه زیادی نیز به آینده نگری ندارند به جز درصد کمی از افراد که بسیار برای خانواده خود کار می کنند اکثرا علاقه زیادی به کار کردن ندارند یا در صورت کار کردن بیشتر هزینه درآمدی خود را صرف عیش و نوش و کازینو و قمار می کنند .
  • افراد متقاضی مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج باید جدا از ازدواج صوری و وعده و وعیدهای پوشالی خودداری کنند زیرا این کار عملا با سیستم نظام پلیس گرجستان به جایی نخواهد رسید و نه تنها به فرد اقامت نخواهند داد بلکه امکان حتی اخراج از کشور و ممنوع الورودی نیز وجود دارد .

 

مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج شرایط اصلی ازدواج در گرجستان

برای ازدواج با یک شهروند گرجستانی، فرد باید به دولت گرجستان اثبات کند که واجد شرایط انجام چنین کاری است . از جمله شرایط اصلی ازدواج در گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شناسنامه و سایر مدارک هویتی مربوط به کشور محل تولد
  • گواهی اثبات وضعیت مجردی یا عدم تاهل
  • گواهی اثبات شرایط سنی برای ازدواج

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button