اخذ اقامت کلمبیا(Colombia) از طریق ازدواج

همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت به کلمبیا و اقامت در آن روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در کلمبیا ،  تحصیل در کلمبیا، اخذ ویزای کاری کلمبیا یا سرمایه گذاری در کلمبیا، اخذ اقامت در کلمبیا از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در کلمبیا می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواجکشور کلمبیا

کشور کلمبیا شمال‌ غربی‌ ترین کشور آمریکای جنوبی است. کشور کلمبیا در جنوب با ونزوئلا، برزیل، اکوادور و پرو، در شمال از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما و اقیانوس آرام هم‌ مرز است. کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی (بعد از برزیل و آرژانتین و پرو)، با مساحت ۱ میلیون و ۱۴۱ هزار کیلومتر مربع است. خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط فیزیکی متنوعی است و از قله‌های بلند و برفی آند تا دشت‌های گرم و مرطوب حوزه رود آمازون را شامل می‌شود. این کشور با جمعیتی بالغ بر 44 میلیون نفر جمعیت ، بعد از برزیل دارای بیشترین جمعیت در بین کشورهای آمریکای جنوبی است. پراکندگی جمعیتی کلمبیا یکسان نیست. اغلب مردم این کشور در یک سوم کوهستانی کشور یعنی جایی که بوگاتو پایتخت کلمبیا و سایر شهرهای بزرگ آن قرار دارند زندگی می‌کنند. از آنجا که این ناحیهٔ غربی کشور دارای آب و هوای مناسب و خاک غنی است، فعالیت‌های کشاورزی نیز اغلب در این ناحیه‌است. اکثر جمعیت کلمبیا(۸۷٪) کاتولیک هستند. حدود ۹٪ پروتستان هستند. ۳ ٪ جمعیت خود را بی‌دین عنوان کرده‌اند. ۱٪ به آیین بومی معتقد هستند. کمتر از ۱٪ هم بودایی، مسلمان و معتقد به مورمن هستند. در این قسمت اطلاعاتی درباره کلمبیا گفتیم تا بتوانیم درباره چگونگی مهاجرت به کلمبیا از طریق ازدواج به طور نفصل در ادامه توضیح دهیم .

ازدواج در کلمبیا

ازدواج در کلمبیا

اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواجدلایل مهاجرت به کلمبیا

کلمبیا کشوری است دارای اقتصادی در حال رشد، دولتی پایدار و پیرو آموزش و بهداشت جهانی.

کشور کلمبیا استقبال خیلی خوبی از خارجی­ها می­شود: کلمبیایی­ ها بسیار مهمان­ نوازند و خیلی زود احساس خواهید کرد که عضوی از خانواده­ی آن­ها هستید.

اهالی کلمبیا تقریباً هیچ لهجه ندارند؛ بنابراین اسپانیایی حرف زدن آن­ها را آسان­تر می­توان متوجه شد. این امر برای مهاجرینی که دایره واژگان محدودی از زبان اسپانیایی را آموخته­اند یا سعی دارند ضمن سکونت در خارج از کشور زبان اسپانیایی را نیز بیاموزند مفید واقع می­شود.

در هر کشور قوانینی مخصوصی برای ازدواج با شهروندان کشورهای دیگر وجود دارد. ازدواج با یک تبعه کشور کلمبیا دارای شرایط زیر است.

دلایل مهاجرت به کلمبیا به شرح زیر است :

  •  شهروند کلمبیایی و شهروند خارجی باید ثابت کنند در حال حاضر مجرد می­باشند. مدارک شهروند کلمبیایی به منظور تأیید مجرد بودن وی (عدم ازدواج یا طلاق) توسط یک قاضی یا دفتر اسناد رسمی بررسی می­گردد. همچنین لازم است مدارک شهروند خارجی در کشور خودش به تأیید رسمی برسد و توسط یک مترجم به زبان اسپانیایی ترجمه گردد. به طور کلی همزمان با دو نفر ازدواج در کلمبیا ممنوع است و دولت کلمبیا در این مورد بسیار سخت گیر می­باشد.
  • چنانچه هر یک از طرفین یا هر دو قبل از ازدواج در کلمبیا دارای فرزند باشند، به منظور تأیید تأمین حقوق و رفاه فرزندان توسط والدین، دارایی­ های آن ها توسط قاضی بررسی می­گردد. قاضی تا زمانی که از این حیث مطمئن نگردد، مجوز ازدواج صادر نمی­کند.

اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواجویزای ازدواج کلمبیا

ویزای ازدواج کلمبیا با نام TP-10، ابتدا به صورت سه ساله صادر می­گردد، سپس دو سال دیگر تمدید خواهد شد. بعد گذشت این مدت (پنج سال)، شخص متقاضی می­تواند برای گرفتن شهروندی کلمبیا در خواست دهد. لازم به ذکر است که شرط اصلی برای درخواست شهروندی این است که متقاضی حداقل دو سال از این پنج سال را در کلمبیا اقامت داشته باشد. همچنین مدت زمان لازم برای اخذ این ویزا بسته به تصمیم افسر پرونده، جایی که شخص متقاضی درخواست می­دهد و شانس متقاضی متفاوت می­باشد ولی معمولاً اخذ آن یک سال طول خواهد کشید.

اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواجمدارک مورد نیاز برای ازدواج در کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در کلمبیا به شرح زیر است :

  1. یک قطعه عکس ۳*۴ با فرمت JPG  و حجم ۳۰۰ کیلو بایت، سایر مدارک باید با فرمت pdf ارائه گردد.
  2. پر کردن فرم درخواست ویزا به صورت الکترونیکی.
  3. گذرنامه­ معتبر با مدت اعتبار حداقل ۱۸۰ روز و دو صفحه خالی.
  4. کپی از صفحه­ اصلی گذرنامه که حاوی اطلاعات شخصی باشد.
  5. کپی از صفحه­ گذرنامه که آخرین ورود و خروج به کلمبیا را نشان دهد.
  6. کپی کارت اقامت همسر کلمبیایی برای اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواج
  7. تایید مدارک ازدواج در کلمبیا توسط سیستم قضایی. این مدارک باید حداکثر سه ماه قبل از درخواست ویزا تهیه شده باشند.
  8. نامه درخواست شهروند کلمبیایی برای صدور ویزای همسر. در صورت عدم حضور شهروند کلمبیایی، این نامه می­تواند توسط وکیل نیز تهیه گردد.
  9. گواهی واکسیناسیون تب زرد برای افراد بالای یک سال. مدت اعتبار این گواهی ده روز پس از واکسیناسیون شروع شده و تا ده سال بعد اعتبار خواهد داشت.
  10.  گاهی افسر ویزا، ممکن است از متقاضی مدارک بیشتر و یا مصاحبه حضوری درخواست نماید. بدیهی است متقاضی باید بدون فوت وقت نسبت به تهیه آن اقدام نماید.

در مقاله ” تحصیل در کلمبیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کلمبیا اطلاعات کسب کنید .

اخذ اقامت کلمبیا از طریق ازدواج

کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و اقامت در کلمبیا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در کلمبیا و چگونگی مهاجرت به کلمبیا از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج کلمبیا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button