مهاجرت اقامت کاری چین از راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده است و به دلیل رشد اقتصادی قابل قبول و همچنین توسعه صنایع مختلف، متقاضیان این کشور را مقصدی برای کار خود می دانند که هر ساله به کشور چین مهاجرت می کنند. در این مقاله می خواهیم شرایط مهاجرت اقامت کاری چین را بررسی کنیم و به مدارک مهاجرت اقامت چین از طریق کار اشاره کنیم. همچنین به سوالاتی درباره قوانین مهاجرت به چین از طریق کار و مراحل درخواست برای اخذ ویزای کار در چین توضیحاتی کافی و دقیق به شما عزیزان ارائه می دهیم.

🔊 پادکست شرایط کار در چین 🔊 

مهاجرت اقامت کاری چین و ویزای کاری چین

یکی از بزرگ ‌ترین قطب ‌های صنعتی و اقتصادی جهان کشور چین است که هر ‌ساله متقاضیان بسیاری برای کار و دریافت اقامت چین به این کشور مهاجرت می کنند. افراد با اخذ ویزای کار، اجازه کار در این کشور را کسب می نمایند و برای شغل هایی صادر می شود که بیش از شش ماه به طول انجامد. یکی از الزاماتی که متقاضیان برای اخذ ویزای کار چین به آن نیاز دارد، یک دعوت‌ نامه معتبر از سوی کارفرما چینی است.

بدین صورت است که معمولاً متقاضیان باید تقاضا دهند و کارفرمایان جواز استخدام را از طریق قوانین کار چین و دولت ارسال نماید. کارفرمایان باید از نظر قانونی تأیید شوند و همچنین باید گواهینامه‌ های لازم را از اداره صنعت چین دریافت نمایند. متقاضیان می توانند به چند طریق مجوز کاری لازم را از طریق کارفرمایان خود در چین کسب می کنند و باید یکی از آنها را ارائه دهند:

  • مجوز کار افراد خارجی (توسط وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی کمونیست جمهوری خلق چین صادر می شود)
  • گواهی ثبت ‌نام دفاتر نمایندگی مقیم شرکت‌های کشورهای خارجی (توسط مقامات چینی از مدیریت صنعتی و تجاری صادر می‌شود)
  • سند تأیید عملکرد تجاری (توسط مقامات دولت چین برای امور فرهنگی صادر می شود)
  • دعوت‌نامه به خارجی‌ها برای عملیات نفتی و دریایی (توسط شرکت ملی نفت فلات قاره صادر می‌شود)

 به همین سبب متقاضیانی که ویزای کار را دریافت می نمایند، به مدتی در حدود 3 ماه (90روز) فرصت دارند تا وارد کشور چین شوند و پس از ورود نیز باید ظرف مدت یک ماه (30 روز) در اداره امنیت عمومی چین ثبت ‌نام نماید.

مهاجرت اقامت کاری چین

مدارک اقامت کاری چین از طریق اخذ ویزای کار

متقاضیانی که بتوانند دعوت نامه و یا پیشنهاد کار را از یک کارفرما یا یک شرکت معتبر در کشور چین بگیرند، باید برای ویزای کاری خود در کشوری که زندگی می کنند، به سفارت این کشور درخواست دهند و مدارک مورد نیاز کنسولگری را آماده و ارسال کنند. لازم به ذکر است ارائه مدارک به صورتی که سفارت از متقاضیان خواسته است، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت نقص یا کمبود در مدارک ممکن است کار به تعویق بیفتد یا کل درخواست کنسل شود.

مدارک اقامت کاری چین از طریق اخذ ویزای کار

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار چین به شرح زیر است و برای دریافت ویزای کاری چین ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • گذرنامه معتبر
  • کپی اسکن شده از صفحه اطلاعات گذرنامه متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست
  • عکس متناسب با عکس پاسپورت
  • نامه پیشنهاد کاری مربوطه که مورد تأیید ارگان های دولتی باشد (توصیه نامه)
  • مشخص کردن نوع اجازه کار
  • گزارش معاینه پزشکی در بیمارستان مجاز و شناخته شده (گواهی سلامت)
  • ارائه گزارش عدم سو پیشینه که توسط سفارت یا کنسولگری چین تأیید شده باشد
  • ارائه حداقل مدرک کارشناسی که توسط سفارت یا کنسولگری چین تأیید شده باشد
  • مدرک تافل یا TESOL که توسط سفارت یا کنسولگری چین تأیید شده باشد (این مدرک فقط برای موقعیت های تدریس قابل استفاده است)
  • رسید پرداخت هزینه های سفارت و ویزا مربوطه

عموم مدارک لازم جهت درخواست ویزای کار به این ترتیب است، مگر آنکه سفارت چین درخواست دیگری را از فرد متقاضی داشته باشد. لازم به ذکر است تمام مدارک ذکر شده باید به زبان چینی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد. برای افراد متخصص، ویزا توسط وزارت منابع انسانی صادر می شود و جهت کسب و کار و تجارت یک فرد خارجی این مجوز توسط وزارت صنایع چین صادر می شود. همچنین کارشناسان خبره ما می توانند در صورت نیاز در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان برسید.

شرایط اقامت کاری چین از طریق ویزای کار

فرهنگ کار در چین بسیار عمیق است به طوری که مردم چین را به افرادی با پشتکار بالا می شناسند. به طور کلی بر طبق قوانین کار کشور چین، ساعات کاری به صورت 40 ساعت در هفته است اما اضافه کاری در این کشور یک امر بسیار عادی است. تمام کارگران 3 تعطیلی ملی دارند و برای هر کدام از آنها یک هفته، افراد تعطیل هستند. این تعطیلات عبارتند از:

تعطیلات ملی کارگران در چین

تأثیر زبان در مهاجرت کاری چین بسیار اهمیت دارد زیرا مردم چین هنوز از زبان انگلیسی به صورت گسترده استفاده نمی کنند و بر این باور هستند که اگر زبانی به مقدار زیاد در میان مردم بکار گرفته شود، بدون شک به تدریج در فرهنگ و زبان ریشه باز می کند.

انواع اقامت کاری چین از طریق اخذ ویزای کار

در کشور چین با توجه به دو نکته ویزا صادر می شود، یکی دوره اقامت در این کشور و دیگری هدف از اقامت است. به طور کلی در کشور چین می توان به 3 روش ویزا دریافت کرد: ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کار. متقاضیان جهت کار در این کشور باید حتما ویزای کاری اخذ نمایند. اخذ ویزای کار کشور چین به سه نوع تقسیم می شود و قبل از هر اقدامی متقاضیان ابتدا باید نوع ویزایی که می توانند به کشور چین را دریافت نمایند، مشخص کنند. این 3 نوع ویزا به شرح زیر است:

  1. M Visa به مهاجران کاری داده می شود که در هیچ شرکت یا کمپانی چینی مستقر در چین استخدام نشده باشند. متقاضیانی که قصد انجام امور تجاری کوتاه مدت را دارند که کمتر از 6 ماه به طول خواهد انجامید.
  2.  Z Visa رایج ترین نوع ویزای کاری کشور چین است که به مهاجران خارجی که در یک شرکت یا کمپانی چینی استخدام شده اند و حقوق می گیرند و قصد دارند برای انجام امور تجاری و کسب درآمد بیش از 6 ماه تا 1 سال در چین اقامت بگزینند، صادر می شود .
  3. در R Visa نیز افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای A چین می باشند می توانند اقدام به دریافت ویزای کاری نوع R کرده و به چین از طریق کار مهاجرت کنند. این ویزا نوع جدیدی از ویزای کاری این کشور بوده و به طور خاص به استعدادهای خارجی سطح بالا و پرسنل متخصص خارجی ارائه می گردد تا از این طریق نسب به عدم وجود نیروی کار متخصص در کشور چین اقدام شود.
انواع  اقامت کاری چین از طریق اخذ ویزای کار

مشاوره مهاجرت اقامت کاری به چین

متقاضیانی که علاقه مند به کار در چین و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند تا در انجام تمام مراحل در کنارشان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل کنند. اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری چین هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا به تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.

در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی آشنایی کامل دارند می تواند تمامی فرآیند های مربوط به مهاجرت را به راحتی برای افراد انجام دهد زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز دارند و به علم آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه، در عین حال امن و مطمئن، برای مهاجرت افراد به کشور چین را برایشان رقم بزنند.

مزایا معایب اقامت کاری به چین

هر کشوری مزایا و معایبی دارد که بررسی آنها می تواند در تصمیم گیری هر فرد کمک کند تا انتخاب بهتری برای خود رقم بزند. به دلیل جمعیت فوق العاده بالای چین، معمولا کمبود نیروی کاری احساس نمی شود. تنها در شرایط خاصی است که متقاضی برای یک حرفه و تخصص ویژه کم است. اما از آنجا که تسلط به زبان چینی بسیار حائز اهمیت است این نکته باعث می شود که چین نیاز خود به نیروی کار را از طریق کشورهای همسایه ای که به زبان چینی مسلط هستند تامین کند. بیشتر مردم کشورهای اطراف چین به لهجه های متفاوت این زبان آشنایی دارد و این مزیت باعث می شود که آن ها در اولویت دریافت شغل در این کشور باشند.

چین بر خلاف دیدگاه خیلی ها، کشوری امن است. محیط زندگی در آن دوستانه و بسیار زنده بوده، در حالی که جرم و جنایت بین المللی هم در این کشور بسیار کم است. برخی شرکت ها نیز برنامه های ساختاری ارائه می دهند. در این کشور نباید نگران از دست دادن شغل خود بود زیرا تمام مهارت ها و دانش فرد قبل از استخدام سنجیده و ارزیابی شده و در صورت رضایت سازمان، کارفرما به هیچ وجه اجازه خروج از محیط کار و استعفا را به کارمند خود نمی دهد. نکته مهم در زمینه شرایط شغلی نابرابری درآمد در چین و وجود تبعیضات جنسیتی در چین می باشد. به این صورت که حقوق یک کارگر مرد در چین حدود 14% بیشتر از حقوق زنان در در این کشور است.

تقویت رزومه کاری متقاضیان کار در چین

تجربه و سابقه کار در چین می تواند اثری مهم در رزومه کاری هر فردی داشته باشد. باید دانست که زندگی در همه کشور ها لذت بخش نیست اما چین یکی از آن کشور هایی است که پس از مهاجرت کاری می توان به پیشرفت های زیادی امیدوار بود. حتی اگر فرد روزی قصد تمدید ویزای کار خود را نداشت، این بخش از زندگی در رزومه کاری وی خواهد ماند.

کار در چین و نرخ بیکاری در چین

نرخ رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی این کشور بسیار بالا است. بازار های اقتصادی گسترده چین سبب شده بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به چین برای کار بیافتند. اما بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور چین بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است. نرخ بیکاری در کشور چین همواره در حدود 5% بوده است و نرخ پایینی است که اقتصادی با ثبات را نشان می دهد.

اگرچه کشور چین با جمعیتی که دارد و این درصد پایین نرخ بیکاری، بسیار تعجب برانگیز و جالب است و سیاست های درستی که در این زمینه به کار گرفته شده است را نشان می دهد. این کشور با وجود رشد اقتصادی عجیبی که در سال‌های اخیر پیدا کرده است، از یک کشور صادر کننده نیروی کار به یک وارد کننده نیروی کار تبدیل ‌شده است.

نرخ بیکاری در چین

مشاغل مورد نیاز 2023 در چین

با توجه به رونق اقتصادی کشور چین در بخش های تولید، صنعت، کشاورزی، تجارت و خدمات طبیعی، نیاز به نیروی کار در بخش های مختلف به وجود می آید. با وجود این که نرخ بیکاری کشور چین پایین است و از نظر اقتصادی در حال رشد و توسعه است، نیروهای متخصص در زمینه هایی همچون فناوری اطلاعات، مهندسین طراح در رشته های ساخت و تولید و مکانیک، نیروهای بازاریاب بین المللی و به خصوص آموزش و تدریس زبان انگلیسی بسیار مورد نیاز جامعه فعلی چین است. یکی از بهترین فرصت های  شغلی چین درزمینهٔ تدریس زبان انگلیسی است و افرادی که در این زمینه تخصص دارند باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشند. همچنین باید حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه تدریس در رزومه خود داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که کشور چین یکی از پر جمعیت ترین نظام های آموزشی دنیا را دارد بنابراین نیازهای بازار کار در چین در حوزه تدریس با استفاده از نیروهای بومی تامین می شود. اما همچنان مشاغل مختلفی در زمینه های گوناگون وجود دارد که افراد با توجه به تخصص خود می توانند شانس بیشتری در این مشاغل داشته باشند و بتوانند یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای چینی دریافت کنند. مشاغل مورد نیاز چین عبارت است از:

  • مدیریت فروش
  • حسابداری
  • مهندسی نفت گاز
  • بازاریابی
  • فروش بین المللی
  • IT
  • مترجمی زبان انگلیسی
  • تدریس زبان انگلیسی
  • حسابداری تخصصی
  • وکالت تخصصی در زمینه تجارت بین الملل
  • رشته هایی در زمینه تاسیسات به خصوص رشته برق
  • تبلیغات و ارتباطات
  • مهندسی عمران

لازم به ذکر است که برای کار تدریس زبان در چین، شرایط سنی برای خانم‌ها بین 24 تا 50 سال و برای آقایان بین 24 تا 60 سال وجود دارد اما می تواند موارد استثنایی نیز در شرایط سنی وجود داشته باشد که در صورت تمایل کارفرما برای جذب متقاضی متغییر است.

کار در چین و مشاغل مورد نیاز چین

میزان حقوق در چین

حقوق و دستمزد در کشور چین در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد. به طور مثال افرادی که بیش از 5 سال سابقه کار دارند، حدود 36% به درآمد ماهیانه آنها اضافه می شود یا افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، میزان 29% به حقوقشان افزوده می شود. علاوه بر این ممکن است به افراد مزایایی نیز تعلق گیرد که اغلب شامل پاداش‌، کمک‌ هزینه مسکن، 3-5 هفته تعطیلات با حقوق، بلیط هواپیما رفت‌ و برگشت یک بار در سال، مراقبت ‌های بهداشتی استاندارد، بیمه و هزینه آموزش‌هایی می شود.

 این مزایا می تواند کمک بزرگی در حقوق و تسهیل کردن زندگی افراد داشته باشد. همچنین طبق قوانین کاری در کشور چین، کارفرمایان می توانند تا هشت ساعت در روز، نیروهای خود را به کار گیرد. اما با توجه به مزایایی که کارفرمایان برای نیروی کار خود در اختیار آنها قرار می دهند می توانند زمان بیشتری به عنوان اضافه کار از نیروهای خود بهره ببرند. میانگین حقوق ماهیانه کار در چین ¥295000 (یوآن چین) در نظر گرفته شده است که این میزان با توجه به عوامل ذکر شده می تواند چند برابر شود. دستمزدها در این کشور با توجه به گسترده بودن آن بسیار متغیر است. در استان های مختلف تکیه اقتصادی بر بخش های متفاوتی است، پس حداقل در آمدها نیز متفاوت خواهد بود.

نحوه کاریابی در چین

برای اخذ ویزای کار در چین ، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا متقاصیان ابتدا به یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای معتبر در این کشور نیاز دارند. افراد می توانند با توجه به رزومه کاری و تحصیلی خود و میزان تجربه ای که دارند، از لیست مشاغل مورد نیاز کشور چین شغل مورد نیاز را انتخاب کرده و بررسی کنند. سپس می توانند رزومه خود را برای موسسات و سایت های معتبر کاریابی ارسال کنند تا فرآیند پیدا کردن شغل مورد نظر از طریق این موسسات صورت گیرد. گرچه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند از این طریق جهت پیدا کردن کار و کاریابی در کشور چین اقدام کنند.

دانشجویان خارجی در حین تحصیل اجازه استفاده از مشاغل دانشجویی را ندارند اما می توانند پیشنهاد های کاری را در حین تحصیل بررسی کنند و پس از فارغ التحصیلی، با متقاعد کردن کارفرمایی که پیدا کرده اند، پیشنهاد کاری مورد نظر را دریافت کرده و در چین بمانند. با توجه به این که کاریابی در چین دارای پیچیدگی های خاصی است، پیشنهاد می شود به منظور اشتغال برنامه های مهاجرتی کاری مشاوره دریافت کنید.

نحوه کاریابی در چین

موسسات کاریابی در چین

یکی از روش های ساده برای پیدا کردن شغلی که منجر به اخذ ویزای کار کشور چین شود، استفاده از سایت ها و موسسات کاریابی این کشور است. موسسات و سایت های کاریابی پل ارتباطی بین کارفرما و افراد متقاضی کار در چین هستند و می توانند با توجه به امکاناتی که در دست دارند، با در نظر گرفتن رزومه کاری فرد مورد نظر، بهترین موقیت را به او معرفی کنند. مشاغلی که در این کشور آگهی شده باشند و نیازمند فرد متخصصی باشد، در این سایت ها نیز بارگذاری می شود که افراد می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. از این رو این راه مطمئن و کارآمد است.

برای این منظور، کافی است که فرد متقاضی رزومه خود را برای این موسسات ارسال نمایند تا آنها نیز با استفاده از توانایی، دانش و تجربه خود در امر کاریابی، بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه دهند. بهتر است رزومه متقاضیان با ترجمه انگلیسی و چینی ارسال شود. در صورتی که انجام این روند برای شما مشکل است و نمی توانید انجام دهید نگران نباشید. کارشناسان و مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با آگاهی کامل از شرایط و قوانین کشور چین راهنمایی ها و اقدامات لازم برای اخذ ویزای کار در چین را برای شما انجام خواهند داد.

کار در چین و بررسی ویزای همراه

طبیعی است افرادی که متقاضی کار و اخذ ویزای کار چین هستند به دنبال دریافت ویزا برای خانواده و همراهان خود نیز هستند. لذا این امکان وجود دارد که متقاضیان با استفاده از ویزای کار کشور چین بتوانند، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را در این کشور به خود ملحق کنند. ویزای همراه چین، با عناوین Q و S شناخته می شود. این ویزاها با توجه به مدت اقامت و صلاحیت متقاضیان به دو دسته تقسیم می شود:

  • ویزای Q

ویزای Q1 و Q2 مختص شهروندان چین (افرادی که PR و یا پاسپورت چین را دارند) است.

  • ویزای S

ویزای S1 (بلند مدت): برای مدت اقامت بیش از 180 روز مورد استفاده قرار می گیرد.ویزای S1 معمولا به صورت یک بار ورود یا Single entry صادر گردیده و دارندگان این نوع ویزا بایستی ویزای اقامت موقتی خود را در عرض 30 روز پس از ورود درخواست کنند. ویزای اقامتی هم بین 1 تا 5 ساله بوده و دارندگان این نوع اقامت می توانند آزادانه به کشور چین رفت و آمد کنند.

ویزای S2 (کوتاه مدت): برای مدت اقامت کمتر یا معادل 180 روز مورد استفاده قرار می گیرد. ویزای S2 ویزای انعطاف پذیر از 30 تا 180 روز معتبر بوده و به صورت تک گذر یا چند گذر نیز صادر می شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه چین

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه کشور چین بدین صورت است که باید کلیه مدارک باید به زبان چینی یا انگلیسی ترجمه شده باشد و سپس توسط سفارت کشور چین به تایید رسیده باشد.

مدارک لازم جهت درخواست ویزا عبارتند از:

  • اصل پاسپورت با اعتبار 6 ماهه به همراه کپی صفحه اطلاعات آن
  • فرم درخواست به اضافه عکس پاسپورتی جدید که عکس متقاضی بایستی بر روی فرم درخواست نیز ضمیمه گردد
  • دعوت نامه ارسالی از طرف اتباع چینی یا افراد مقیم چین برای فرد متقاضی
  • مدارک شناسائی دیگر
  • مدرک اثبات رابطه خانوادگی شامل اصل و کپی شناسنامه و گواهی ازدواج

متقاضیان اخذ ویزای همراه کشور چین باید به سفارت چین و یا مرکز خدمات درخواست ویزای چین (CVASC) در کشور خود مراجعه و نسبت به درخواست ویزای همراه اقدام کنند. افراد می توانند شخصا و یا از طریق نماینده یا وکیل تام الاختیار خود هم درخواست ویزا دهند. باید گفت سفارت چین به درخواست های ایمیلی پاسخ نمی دهد.

فرآیند رسیدگی معمولا حدود 4 روز کاری است. البته نباید فراموش نمود که درخواست ویزا را باید یک ماه قبل از سفر به چین انجام شود. از جمله خدماتی که کنسول چین در این راستا ارائه می دهد، درخواست فوری یا اکسپرس اپلیکیشن است که متقاضیان با پرداخت هزینه اضافی می توانند نسبت به دریافت سریعتر ویزا اقدام کنند. هزینه ویزای همراه چین مشابه هزینه سایر انواع ویزای چین بوده و بسته به ملیت هر متقاضی و نیز تعداد ورود از 30 تا 90 دلار متغییر است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه چین

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در چین

رتبه پاسپورت چینی در جهان بین پاسپورت سایر کشورها پس از پاسپورت کشور استونی در رتبه 59 جهان قرار گرفته است. دارندگان این پاسپورت می توانند بدون ویزا به 29 کشور سفر کرده و برای سفر به 122 کشور دیگر دنیا نیاز به ویزا دارند. افرادی که موفق به کاریابی در چین شده اند می توانند مهاجرت کاری به این کشور انجام دهند.

 این افراد با دریافت ویزای کاری چین وارد این کشور می شوند و به مدت قرارداد کاری خود با کارفرمای چینی، اجازه اقامت در خاک جمهوری چین را خواهند گرفت. همسر این اشخاص و فرزندان زیر 18 سال آن ها نیز می توانند با ویزای همراه به چین مسافرت کنند. اقامت این افراد به صورت موقت می باشد و تنها افرادی می توانند اقامت دائم کشور چین را کسب کنند که در پست های شغلی مهمی مشغول به کار بوده باشند. این افراد پس از گذشت 4 سال از حضورشان در چین می توانند اقامت دائم بگیرند. افرادی که اقامت دائم چین را داشته باشند می توانند پس از گذشت حدود 10 سال درخواست تابعیت و پاسپورت چینی را ارائه کنند.

سوالات متداول

✳️ نرخ بیکاری در چین چقدر است؟

نرخ بیکاری در کشور چین همواره در حدود 5% بوده است و نرخ پایینی است که اقتصادی با ثبات را نشان می دهد.

✳️ مشاغل موردنیاز 2023 چیست؟

مدیریت فروش، حسابداری، مهندسی نفت گاز، بازاریابی، فروش بین الملل، IT، مترجمی زبان انگلیسی، تدریس زبان انگلیسی

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در چین تحصیل در چین

تحصیل در چین می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل با هزینه های مناسب در یکی...

تحصیل پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین

همانطور که می دانید تحصیل پزشکی این روزها به علت شرایط خوب درآمد بسیار حائز اهمیت شده است . ...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

نظرات کاربران
Call Now Button