مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کار(Lithuania)

مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کار یکی از راه های ورود به کشور لیتوانی و اخذ اقامت این کشور است. همانطور که در مقاله های “ مهاجرت کاری ” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اطلاعات کلی مهاجرت” که یکی از این روش ها، مهاجرت کاری می باشد، توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینه اخذ ویزای کاری کشور لیتوانی نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم. (آشنایی با کشور لیتوانی)

در این بخش سعی داریم که درباره موضوع مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کار اطلاعاتی را مختصراً شرح دهیم، همچنین مطالبی درباره اقتصاد، نیروی کار، اخذ ویزای کار و کاریابی کشور لیتوانی مورد بررسی واقع می شود.

مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کار – اقتصاد کشور لیتوانی و نیروی کار

جمهوری لیتوانی کشوری در شمال شرقی اروپا است که بزرگترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپا نیز می باشد. جمعیت کشور لیتوانی حدوداً 2.8 میلیون نفر و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ویلنیوس است. واحد پول کشور لیتوانی لیتاس بود که در ابتدای سال 2015 میلادی به یورو تغییر کرد. زبان رسمی مردم کشور لیتوانی لیتوانیایی نام دارد که از شاخه بالتیک زبان‌های هندواروپایی می باشد. شهرهای مهم دیگر کشور لیتوانی کاوناس، کلایپدا و شهر فستیوالی پلانگاه می باشند.

کشور لیتوانی دارای اقتصاد باز و مختلط است که توسط بانک جهانی به عنوان اقتصادی با درآمد بالا طبقه بندی می شود. سه بخش اصلی خدمات، صنعت و کشاورزی مهمترین نقش را در اقتصاد کشور لیتوانی دارا می باشند. کشور لیتوانی با توجه به موقعیت جغرافیایی در کنار دریای بالتیک، دارای نقش ترانزیتی مهمی در میان کشورهای اروپای غربی و اروپای شرقی می باشد. ترابری کشور لیتوانی بر اساس استاندارد ترابری در اتحادیه اروپا است و این کشور دارای سه فرودگاه بین‌المللی،  دو راهگذر حمل و نقل بین‌المللی، راه‌آهن اصلی متصل به کشورهای اروپایی و بندر آزاد بزرگ در دریای بالتیک است. برای فعالیت‌های تجاری در کشور لیتوانی تعداد 9 منطقه صنعتی و دو منطقه آزاد برای معاملات و داد و ستدها در نظر گرفته شده است.

صادرات کشور لیتوانی در بخش تولیدات مواد معدنی، مواد غذایی و شیمیایی، تجهیزات مکانیکی و الکتریکی، پارچه و صنایع چوبی با 7 کشور اصلی روسیه، آلمان، لهستان، لتونی، استونی، سوئد و انگلستان می باشد.

واردات کشور لیتوانی نیز در بخش تولیدات مواد معدنی، تجهیزات و ماشین آلات ، پارچه و مواد فلزی با کشورهای روسیه، لتونی، آلمان، لهستان، استونی، بلاروس و هلند صورت می گیرد.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/08/مهاجرت-کاری-به-لیتوانی.mp3″]

سوئدبنک یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های خرده‌فروشی در کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی است. از دیگر شرکت های بزرگ تجاری در کشور لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

ORLEN Lietuva, AB

Maxima LT, UAB

Energijos skirstymo operatorius, AB

Palink, UAB

Sanitex, UAB

Girteka logistics, UAB

Norfos mažmena, UAB

میانگین ساعات کار در کشور لیتوانی حدوداً ۴۰ ساعت در هفته (هشت ساعت در روز) می باشد. نرخ بیکاری در کشور لیتوانی حدوداً 8.1 درصد است. طبق گزارشات اخیر، حقوق و دستمزد به طور متوسط ناخالص (قبل از پرداخت مالیات) در کشور لیتوانی 838.7 یورو و به 659 یورو خالص (پس از مالیات) می رسد، در حالی که متوسط بازنشستگی قبل از مالیات 288 یورو است.

مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کار – اخذ ویزای کاری کشور لیتوانی

متقاضیان خارجی برای کسب اقامت یکساله می‏ توانند از طریق یک کارفرمای معتبر لیتوانیایی برای اخذ مجوز کار اقدام داشته باشند. برای اخذ ویزای کاری کشور لیتوانی توسط متقاضی خارجی جهت اقامت در کشور لیتوانی، ابتدا کارفرمای لیتوانیایی می بایست شغل مورد نظر را آگهی دهد و چنانچه برای آن داوطلبی از کشور لیتوانی و اتحادیه اروپا پیدا نشد، پس برای استخدام متقاضی خارجی می تواند پیشنهاد کار رسمی را ارائه دهد.

مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کارمدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار کشور لیتوانی

گذرنامه معتبر و کپی از آن-عکس پرسنلی-شناسنامه یا کارت شناسایی ملی و کپی از آن-رزومه شخصی یا cv از متقاضی–انگیزه نامه از مهاجرت به کشور لیتوانی -کپی از مدارک تحصیلی دیپلم و بالاتر- استشهاد نامه از پلیس محلی (گواهی عدم سوء پیشینه)- قرارداد تأییدشده کاری و گواهی پیشنهاد رسمی برای کار بین کارفرما و متقاضی (در صورت وجود) و کپی از آن-گواهی مجوز استخدام کارمند خارج از اتحادیه اروپا برای کارفرما و کپی از آن- اثبات توانایی مالی برای امرار معاش در کشور لیتوانی- سند محل سکونت و اقامت در کشور لیتوانی- مدارک بیمه ای متقاضی

آشنایی با زبان انگلیسی و زبان لیتوانیایی جهت اخذ مجوز کار در کشور لیتوانی برای متقاضیان خارجی مورد نیاز است. متقاضی پس از ورود به کشور لیتوانی، می تواند از طریق دفتر مهاجرتی محلی در محل اقامت خود در کشور لیتوانی، برای اخذ ویزای کاری کشور لیتوانی اقدام داشته باشد. امکان تمدید بعد از پایان اقامت یکساله از طریق مجوز کار در کشور لیتوانی وجود دارد و در پایان سال پنجم اقامت، متقاضی می تواند برای اقامت دائم اقدام داشته باشد و همچنین پس از گذشت 10 سال اقامت در کشور لیتوانی، می تواند برای پاسپورت این کشور نیز درخواست خود را ارائه دهد.

برای اخذ ویزای کاری کشور لیتوانی، متقاضی بایستی قراردادی رسمی از کارفرمایی معتبر را جهت ارائه در اختیار داشته باشد و همچنین بایستی دارای گواهینامه یا مدرک حرفه ای معتبر و مرتبط با شغل مربوطه و حداقل 1 سال سابقه کار عملی مرتبط با زمینه شغلی مربوطه در 2 سال گذشته در یک منطقه مناسب باشد. صدور مجوز کار در کشور لیتوانی برای متقاضی خارجی جهت کار حدوداً 20 روز طول می کشد. شما برای ارائه مدارک خود جهت اخذ اقامت کشور لیتوانی در زمینه کاری می بایست مدارک خود را به اتاق  دیپلماتیک رسمی، پست وابسته به کنسولگری در کشور لیتوانی و یا سرویس مهاجرتی معتبر در کشور لیتوانی واگذار کنید تا مراحل کاری آن انجام گیرد . برای صدور اجازه اقامت در کشور لیتوانی نیز 2 تا 4 ماه وقت نیاز است.

در مورد متقاضیان خارجی که برای تحصیل وارد کشور لیتوانی می شوند، آنها می توانند از 20 تا 30 ساعت اجازه کار پاره وقت در هفته به صورت قانونی استفاده داشته باشند.

تعدادی از سایت های کاریابی برای یافتن کار در کشور لیتوانی:

www.ldb.lt

www.cv.lt

www.careerjet.ae

www.learn4good.com

www.eslemployment.com

www.overseasjobs.com

ویزای کاری کشور لیتوانی

ویزای کاری کشور لیتوانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور لیتوانی مقاله “تحصیل در لیتوانی ” را مطالعه فرمایید.

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور لیتوانی اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت کاری در کشور لیتوانی را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور لیتوانی از طریق ویزای کار  می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button